Prešli necelé tri roky a ja sa opäť nachádzam v sedle úplne zmodernizovaného modelu od Hondy – VFR800X Crossrunner. Z bežnej i keď zaujímavej motorky sa stala šteklivá zábavka, ktorá zrazu vyzerá a správa sa celkom inak ako tá pôvodná. Všetko sa prekopalo, upravilo, zmenilo. Máločo ostalo na pôvodnom mieste, máločoho sa nedotkli ruky vývojového tímu Hondy.
Zmena v motore, dominuje kapotáž
Okamžitá a najvážnejšia zmena nastala v dizajne, kde model 2015 s modelom 2011 by bolo trestné vôbec porovnávať. Honda vsadila na X dizajn a Fun faktor celej myšlienky a pred nami stojí skoro nový stroj. Len v krátkosti spomeniem najdôležitejšie technické novinky mimo dizajnu, predovšetkým zvýšený výkon a krúťak, kompletné LED svetelné rampy na oboch koncoch, plne nastaviteľné pruženie vzadu, trakčná kontrola v dvoch stupňoch, samo vypínateľné smerovky, či vyhrievané rukoväte… Zmenila sa i pozícia jazdca, pričom vodič má na výber výšku nastavenia sedadla. Celkom ma očaril i multifunkčný nový prístrojový panel s nekonečnými informáciami ale i citlivo nastavená trakčná kontrola.
Prvý dojem je silný
Crossrunner som pred nedávnom skúšal i na stojane na výstave Intermot. Ďaleko silnejší zážitok ma ale čakal v jeho sedle. Crossrunner vás okamžite postaví do pozície veliteľa bez dlhšieho návyku. Priam legendárny VTEC motor má svoje neskutočné čaro dodnes. Spúšťanie sa ďalších párov ventilov je postavené v tomto motore do pozície maximálnej ladnosti, aby výkon razom jazdca neprekvapil. Zvuková kulisa je zvodná ako i predtým a veľmi vhodne zvolená testovacia trasa – cca 200 km dala zabrať výkonovej krivke, trakčnej kontrole ale i ABS-ku a neskutočným pneumatikám Pirelli Scorpion, bez ktorých by asi táto motorka nebola tým, čím je. Po celodennej trase som bez únavy dorazil do cieľa a začal hodnotiť dojmy. Crossrunner X je ďaleko viac ako len zmodernizovaný stroj, stal sa bezpečnejším, ešte ľahšie ovládateľnejším a z pohľadu okolia veľmi atraktívnym. Ale v cieli som aj zistil, že ma trochu bolia sedacie svaly. Ak chcete vedieť o tomto strojčeku ďaleko viac, počkajte si na vydanie Motomagazín 12/2014, kde nájdete kompletný test. Možno budete prekvapení, čo som objavil navyše, čo je super a čo by sa ešte dalo zmeniť .
Malaga, Španielsko, 30.10.2014
Vlado Brniak
Testujeme Honda VFR800X Crossrunner – online zo Španielska
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
30. októbra 2014 at 21:03
Podarený stroj… kedysi dávno som bažil po staršej VFR-e, ale toto by sa mi v garáži páčilo viac! Som zvedavý na detaily. Pozdravujem! 👍
VladiB
3. novembra 2014 at 8:27
Všetko nové, všetko zmenené, v podstate úplne nový stroj. Páčila by sa ti hlavne kvôli motoru, je to nezameniteľné…