Connect with us

Spravodajstvo

Víťazná rovnováha – Predstavenie Suzuki RM-Z250 a RM-Z450 pre rok 2013

Publikovaný

on

Druhá polovička leta je už tradične obdobím predstavovania offroadových špeciálov na nastávajúcu sezónu. Najnovšie ukázala svoje novinky pre 2013 jedna z najúspešnejších značiek na motokrosových tratiach – Suzuki. Hlavná pozornosť výrobcu sa sústredila na dvojicu štvortaktných modelov RM-Z450 a RM-Z250, ktoré patria momentálne medzi najobľúbenejšie stroje v štartovom poli. Okrem novej grafiky sa tak jazdci môžu tešiť na celý rad inovácií a vylepšení.

Suzuki RM-Z450
Vlajková loď Suzuki je mimoriadne rozšíreným modelom na motokrosových tratiach na oboch stranách Atlantického oceánu a zdá sa, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcej sezóne. Celý motocykel sa podrobil úpravám, ktoré prinášajú citeľné zlepšenia.

Motor a elektronika
Výkonný jednovalec ukrýva najväčšiu zmenu vo svojich útrobách v podobe nového, ľahšieho piestu (o 13 %), ktorý si pritom zachováva tuhosť a životnosť predchádzajúcej verzie. Spolu s piestom prichádza aj nová a odľahčená ojnica. Výsledkom je rýchlejšia reakcia motora a nárast výkonu v nízkych a stredných otáčkach. Zmien sa dočkalo aj výfukové potrubie, ktoré je dlhšie o 50 mm, pričom táto úprava opäť prináša nárast výkonu v nižších otáčkach.
Dôležitou novinkou je aj nová výkonnejšia riadiaca jednotka, ktorá, samozrejme, dokonalejšie a presnejšie vyhodnocuje všetky informácie. Novinkou, ktorá uľahčí údržbu je merač motohodín, ktorý je teraz integrovaný vo svetelnej kontrolke vstrekovania paliva.

Rám a podvozok
Rám zostal prakticky bezo zmien, no dôležitá zmena sa udiala na pružení. Suzuki siahla po poslednej generácii prednej vidlice Showa SFF s oddelenou funkciou tlmenia a pruženia, kde sa pružina nachádza v pravom klzáku a olejový tlmič v ľavom. Priemer vnútorného klzáka sa zväčšil na 48 mm a vďaka špeciálnej povrchovej úprave sa znížilo trenie na povrchu klzákov. Vďaka novej prednej vidlici sa zmenilo aj nastavenie zadného pruženia.

Suzuki RM-Z250
Menšia 250-ka prichádza s podobnými úpravami ako väčšia 450-ka a rovnako sa dočkal zmeny prednej vidlice Showa SFF a nového nastavenia zadného pruženia. Jeden z najlepších malých štvortaktov na trati je pre nastávajúcu sezónu ešte lepší.

Vyšší výkon a rýchlejšia elektronika
Podobne ako na 450-ke aj menšia Suzuki sa dočkala nového piestu, ktorý bol odľahčený o 3 %, pričom si zachováva životnosť svojho predchodcu. Zmenený profil oboch vačkových hriadelí mení časovanie zdvihu ventilov a zlepšuje rovnováhu medzi maximálnym výkonom a jeho ľahkou kontrolou. Dôležitou novinkou je úplne nová 5-stupňová prevodovka, ktorá by mala zabezpečiť ľahšie a presnejšie radenie. Nová výkonná riadiaca jednotka a merač motohodín je rovnaký ako na 450-ke.

Suzuki RM-Z250 / RM-Z450 2013

Motor: 249 / 449 ccm, 4 ventily, DOHC, R1
Prevodovka: 5-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 170 / 2 190 x 830 x 1 270 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 106,5 / 113 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 475 / 1 495 mm
Výška sedla: 955 mm
Objem pal. nádrže: 6,5 / 6,2 l
Pneu: vpredu: 80/100 – 21, vzadu: 100/90 – 19 / 110/90-19

Text: Miro Tamáši, foto: Suzuki

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2012 Janka

Víťazná rovnováha – Predstavenie Suzuki RM-Z250 a RM-Z450 pre rok 2013

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri