Connect with us

Testy a recenzie

Voxan 1000 Cafe Racer, šarmantný Francúz s titulom lorda

Publikovaný

on

Test Voxan 1000 Cafe Racer

Text: Dušan ?Campa? Lysák, foto: V. Brniak

Ráno som sa budil do aprílového dňa zaliateho slnkom. Tešil som sa. Šiel som si plniť sen v pojatí šesťdesiatych rokov. A to nie je maličkosť. Prekonal som hradbu zámkov na svojej garáži a zľahka vycúval Voxan Cafe Racer 1000 do usmiateho dňa. Na moment som zamrzol, tak ako je na fotkách Voxan zvláštny, je v skutočnosti nádherný v pravom zmysle slova. Tajomne som sa pousmial, zastrčil kľúč do zapaľovania, natiahol sýtič a na hlavu si narazil helmu. Jednotka cvakla ako si sama a ja som vyrazil.

Sexi Foxy Lady
Voxan nie je značka pre každého. Táto Francúzka značka sídliaca v malom mestečku Issoire v srdci galského kohúta, sa vyrába naozaj na kolene. A to len od roku 1995. Partia nadšencov v neveľkej fabrike vkladá do piatich modelov (Charade Racing, Black Magic, Black Classic, Street Scrambler a Cafe Racer) viac ako len lásku k motocyklom. A je to cítiť. Posed dá najavo, do akej polohy sa dostanete. Cez dlhú nádrž dáte hlavu nad budíky len ak chcete. Celkovo si na dlhom sedáku nájdete pohodlnú i športovú polohu. Predná časť je značne natiahnutá smerom dopredu a dole. ?Prdel? má dostatočnú plochu, koncom mu je zadný ?hrb?. Príjemné je, že moto máš pevne v stehnách, je to úzke skoro ako motard a nie je to nepohodlné. Línia je pekná hlavne na živo, ukončenie hláv valcov dodáva motoru retro šmrnc. Všetko sa tu vymyká normálu. Oceľový chrbticový rám je jedna časť, naň nadväzuje hliníková podsedadlová časť ktorá je nosne prepojená s motorom. V prednej časti je utopený vzduchový filter, vzadu sa rám nafukuje a slúži ako zásobník oleja. Nádrž sa tak posunula na začiatok sedadla. Všetko je to úzke a hlavne ĽAHUČKÉ!!!! Áno! Váha je len 185kg!!! A to je poriadna kakaovňa. Vyváženie a rozloženie váh je na jednotku.

Nasadnúť, a hlavne neprestať
Začal som jemne a snažil sa, aby sme našli spoločnú reč. Najprv som sa ale pekne na..al. Manévrovanie, parkovanie a otáčanie je nočná mora. Malý rajd ma zničil. Sám som sa upokojoval, že na opačnom konci mínusu musí byť určite plus. Ale o tom neskôr…

Cely test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 06 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 05. 2009

Voxan 1000 Cafe Racer, šarmantný Francúz s titulom lorda

Advertisement

18 komentárov

1 komentár

  1. raptor

    28. apríla 2009 at 9:50

    Campa pacia sa mi tvoje cervene baletne motocvicky.. davaju tomu taky razovity smrnc 🤣

    padedéééé 😀 😀

    nadherny caferacer v mojej najoblubenejsej farbe ale asi aj tak by som zvolil charade ak by som mal ist do voxanu

  2. Matooo

    28. apríla 2009 at 11:01

    Akoze dost skareda motorka 😁 Od veci plasty 😁
    Autor, cim musi byt clovek vynimocny aby prave takato zlta motorka parkovala trebarz u mna v garazi, kedze spominas ze tato znacka nie je pre kazdeho? 😶 Cim je taka vynimocna alebo neviem co, okrem toho ze je z Francuzska? 😛

  3. campa

    28. apríla 2009 at 11:16

    Nie je pre každého lebo:
    -je drahá
    -nie každému sa páči
    -niekomu retro nič nepovie
    -niekomu vela a niekomu málo koní – relatívne
    a tak ďalej….
    Jednoducho nie je pre každého. Voxan Black Magic si viem predstaviť vo svojej garke, sú ľudia čo to pre nich nemá hodnotu ani 100 000Sk.
    Chápeme sa?

  4. campa

    28. apríla 2009 at 11:17

    Bye Raptor: moje baletné IXS doplňujú drsnú image 🤣 🤣 🤣 tak ma nahaj 😀

  5. malymirec

    28. apríla 2009 at 11:56

    Krasna dvojvalcova francuzka s nadychom niecoho, co vazne nedokazem popisat
    ( ked ju milujes, nie je co riesit 😁 )

  6. campa

    28. apríla 2009 at 12:02

    No páni, nie je to CBF600….

  7. raptor

    28. apríla 2009 at 12:02

    Matooo ty si svoju farboslepost pri robeni vodicaku musel tazko uplatit vsak 😀

    ak je toto zlta tak mi ukaz co je oranzova 🤣

  8. caferacer

    28. apríla 2009 at 12:44

    ..tak to ma max prekvapilo,ze aj moja hudobna laska a pre mna interpret milennia je motorkar..Robko I LOVE YOU… 😘

  9. RoboNM

    28. apríla 2009 at 13:36

    Campa, až sa mi nabudúce budeš voziť „pod oknami“ daj vedieť, 😉 dojdem aspoň kuknúť, ako sa na tej kráske dakto vyváža 🙂

  10. campa

    28. apríla 2009 at 13:40

    Cafe, zabijem ta!!!! 😈

  11. AMIS

    28. apríla 2009 at 15:28

    Campa ešte ťa doplním, že sa nevyrába na stovky kusov 😉

  12. PeterBA

    28. apríla 2009 at 20:44

    Videl som na výstave a aj náhodne v TT…. bez ohľadu že takú muziku nepočúvam…. celkom sa mi na pohľad pozdáva…. 😉 …hádam toho bude na čítanie oveľa viac…

  13. campa

    29. apríla 2009 at 6:26

    Amis: nič také som nepovedal.

    PeterBA: HE? 😕

  14. kankoXF

    29. apríla 2009 at 19:24

    Napisem len jednu vetu:
    Tato moto je neskutocne pekna! 🙂 🙂 🙂

  15. Silwestrik

    30. apríla 2009 at 8:31

    Trosku sa mi nezda predok,,,akosi na cafe racer sa skor hodi okruhle svetlo a ne taka atrapa..hmm…inak faajn 🙂

  16. loobo

    4. mája 2009 at 20:48

    Recenzia, staticke video + fotografie 🤐
    [linka]

    Pekna ale viac sa mi paci Ducati Sportclassic pripadne GT1000 😉
    ..no uz len tych 5.000? 😉
    [linka]

  17. campa

    5. mája 2009 at 9:57

    Teraz už viem, kto jej dal pred našim testom tak strašne na p..u.

  18. loobo

    5. mája 2009 at 18:09

    Hehe

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri