Connect with us

Spravodajstvo

Voxan predstavil najvýkonnejší elektrický motocykel na svete

Publikovaný

on

Počas práve prebiehajúcej motocyklovej výstavy v Paríži predstavila francúzska značka Voxan vôbec najvýkonnejší elektromotorom poháňaný motocykel s názvom Wattman. Tento model je prvým elektrickým modelom v ponuke výrobcu, ktorý bol doteraz skôr známy výrobou športových motocyklov s dvojvalcom do „V“. Túto zmenu má na svedomí nový majiteľ Voxana, firma Venturi Automobiles, ktorá sa špecializuje na výrobu elektromobilov.

Wattman s výkonom 200 k a maximálnym krútiacim momentom vrcholiacim na hodnote 200 Nm bol vyvinutý v Monaku a postavený vo Francúzsku. Tieto parametre zaručujú extravagantnému naháču akceleráciu z 0-160 km/h za 5,9 sek. a na dosiahnutie stovky mu stačí len 3,4 sekundy. Maximálka však dosahuje relatívne nízku hodnotu 170 km/h. Motocykel váži 350 kg a veľkú časť tejto hmotnosti má na svedomí lítiová batéria, ktorá je uložená v mohutnej hliníkovej klietke, ktorá slúži zároveň aj ako rám, kde je uložený aj motor. Výrobca uvádza dojazd na hranici 180 km a vďaka systému rýchleho nabíjania sa batéria dokáže opäť nabiť v priebehu 30 min.

So sériovou výrobou sa zatiaľ nepočíta, no Voxan zbiera objednávky a túto motorku dokáže postaviť na zákazku.

Voxan predstavil najvýkonnejší elektrický motocykel na svete

10 komentárov

10 Comments

  1. papi

    3. decembra 2013 at 9:24

    Elektro-Diavel 🙂 .

    Polla mňa na 200k/200Nm parametre nič moc.
    Energia sa spotrebuje na zrýchlovanie a vozenie ťažkých batérií. 😈 Ale zdanlivo poddimenzované kotuče hovoria o pravdepodobne veľmi účinnej rekuperácii. 👍

    Poznámka: obyčajný turista CBF 1000 s cca polovičným výkonom a polovičným krútiakom Voxanu zrychluje za 3,5 a má maximálku 230. So silne redukovaným motorom z jogurtu…

    Samozrejme, ako medzistupeň na ceste k elektro-vehiklom to je zaujímavý (po)kus, napriek tomu som rád, že sériová výroba ešte nehrozí. 😉

    P.S. Prvé vozidlo, čo prekonalo rýchlosť 100 km/h, malo elektrický pohon (Camille Jenatzy, 1899). Francúzi to nevzdávajú. 👍 😉

  2. Goldy

    3. decembra 2013 at 11:33

    No, mne na tom chýbajú výfuky. 😎 Čo budú šráci tuniť, aby to malo lepší zvuk? 😶

  3. kweni

    3. decembra 2013 at 12:30

    Goldy : dajú na to väčšie reproduktory 😁

    Papy : zrýchlenie 0-160km/h

    Ale aj tak si myslím že vývoj týchto monštier je na dve veci .. nie že by išli cestou lacného dostupného elektro bajku ktorý zaujme kopec ľudí tak radšej spravia mega chujovinu ktorej dajú mega mega cenu a dovi dopo ..

    takýmto spôsobom to ďaleko nikto nedotiahne .. 👎

    je to špatné,škaredé jediná výhoda je že to žiadnu výhodu nemá ..

  4. papi

    3. decembra 2013 at 13:25

    Kweni, ano, za 5,9…
    S tým sa môže uspokojiť jedine nejaká slabšia Busa… 😈 👋

  5. kecky

    4. decembra 2013 at 7:48

    Kým sa na takom niečom nezveziem nehodnotím 😁 A zviezol by som sa na tom veľmi rád… 😈

  6. zefototh

    4. decembra 2013 at 15:45

    Som rád že žijem v dobe spaľovacích motorov. Možno nás budúce generácie budú niekedy zatracovať. Ale moto na baterky je dobré len ako reklama, čo v tomto prípade asi aj je. 🙂

  7. zviera

    6. decembra 2013 at 15:25

    [linka]
    Aj tu je pár informácií.
    Ja už dožijem so spalovacím motorom, na takéto novinky som moc konzervatívny.

  8. Bopsik

    6. decembra 2013 at 16:40

    Rekuperacia asi nehrozi, na kolesach nic nie je, jedine keby v motore, ale pochybujem…

  9. papi

    6. decembra 2013 at 17:55

    Bopsik, túto problematiku si ešte nenaštudoval, čo? 😈
    Bežne sa používa, prakticky u všetkých normálnych elektro-vehiklov, už dávno.
    Vývoju „trochu“ pomohli aj experimenty s KERS (v F1). 😉

  10. Bopsik

    6. decembra 2013 at 18:22

    No, nenaštudoval… , dám aj smajloša: 😟

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri