Connect with us

Spravodajstvo

Všetko čo chcete vedieť o SUZUKI v SR

Publikovaný

on

Spoločnosť MSC ? SUZUKI Slovensko, o.z. ? importér motocyklov zn. SUZUKI na Slovensku dosahuje v posledných rokoch prekvapujúce výsledky v predaji automobilov a to samé sa deje v segmente motocyklov. Motocykle od Suzuki majú v SR skutočne niekedy nedostihnuteľnú cenu konkurenciou, spektrum modelov je veľmi široké od superšportov až po ATV, a s dílerskou sieťou 6-tich predajcov v SR sa za prvé tri mesiace tohto roka stala Suzuki najpredávanejšou značkou motocyklov.
Prekvapením pre nás v m.r. bola pozvánka na predstavenie nových modelov v Ríme, kde sme boli už 2. júla 2007, veľmi ďaleko pred všetkou konkurenciou. Úspech sa ale dostavil a modely od Suzuki sú čoraz viac vidieť na cestách v SR. Našej redakcia si pred nedávnom užila jazdy na maďarskom Hungaroringu, kde sa dali vyskúšať modely: GSX-R1000, GSX-R600, GSX-R750, Hayabusa i futuristický B-King. V Suzuki dominuje predaj vydareného cestného endura DL650, veľmi zaujímavé sú veľkoobjemové skútre Burgman 400 a 650, a mnoho ďalších modelov. Prečo to tak dobre v Suzuki funguje, na to nám odpovedal riaditeľ spoločnosti Ing. Ľubomír Habala.

Motocykel.sk: Prečo to tak so značkou SUZUKI dobre funguje?
Ing. Ľubomír Habala: Základom je zmena filozofie značky s názvom Way of Life, s ktorou prišla Suzuki Motor Corp. pred niekoľkými rokmi. Nová filozofia, orientovaná predovšetkým na zákazníka, priniesla so sebou mnohé pozitíva: zaujímavé produkty, zvýšenú kvalitu a zníženie cien. Na Slovensku sa nám výrazne zlepšila aj dostupnosť motocyklov. Pamätám si časy, keď sme nedostali ani jeden kus z noviniek v danom roku, keď ich Suzuki uvádzala na trh. Teraz máme k dispozícii desiatky kusov z našich noviniek, či už je to Hayabusa, B-King alebo GSX-R 600 a 750.

Motocykel.sk: Považujete Vašu predajnú a servisnú sieť za dostatočnú, totižto všetci sú prekvapený z toho, aké dobré máte predajné čísla a v Bratislave nemáte predajcu?
Ing. Ľubomír Habala: Je to našou dočasnou nevýhodou, ale môžem povedať, že v blízkej budúcnosti otvoríme predajcu v Petržalke a do konca roku ďalšiu predajňu na Vajnorskej ulici.

Motocykel.sk: Aké sú teda presne ciele v SR pre rok 2008.
Ing. Ľubomír Habala: Hlavným cieľom je dobudovať predajnú a servisnú sieť. Zatiaľ sme otvorili nového predajcu v Žiline, o chvíľu to bude v Bratislave a ešte máme záujem nájsť seriózneho partnera v Košiciach. Teší ma, že sa výrazne zlepšili podmienky predaja a servisu u našich najlepších partnerov STYX a Bikers centrum. Takže dobrá sieť, kvalitné motocykle a zaujímavá cenotvorba by nám mali pomôcť byť na Slovensko v úplnej špičke. Za prvý štvrťrok 2008 sme boli v predaji motocyklov na Slovensku dokonca prvý, ale keďže zatiaľ nedisponujeme skútrami s malým objemom, tak je mi jasné, že je to neudržateľné. Chceli by sme však byť lídrom v triede nad 125 ccm.

Motocykel.sk: Akú úlohu v celom biznise zohráva práve príslušenstvo Suzuki?
Ing. Ľubomír Habala: Predaj originálnych náhradných dielov a doplnkov v SR nám stále rastie. Darí sa nám to hlavne vďaka ich zvýšenej dostupnosti, rýchlym dodávkam a atraktívnej cene.


Motocykel.sk: Ste pripravení na sezónu tak, že nebudú chýbať najžiadanejšie motocykle a o ktoré motocykle je najväčší záujem, modelovo i kategoricky?, alebo inak, ktoré modely sú nedostupné?
Ing. Ľubomír Habala: Okrem modelu DL650 je paradoxne najväčší dopyt po najdrahších motocykloch ? VZR 1800N a teraz k nemu pribudne VLR 1800. Možno sa môže stať, že nebudeme mať na sklade niektoré farebné prevedenie, ale k dispozícii by mali byť všetky modely v dostatočnom množstve. Trochu nás zaskočilo uvedenie noriem EURO3. Bohužiaľ na pár mesiacov nám na Slovensku vypadli najpredávanejšie modely VL a VZ 800, čo nám prinesie zhoršenie v rebríčku predajnosti.

Motocykel.sk: Aký názor máte na inváziu ázijských značiek na našom trhu?
Ing. Ľubomír Habala: Je to realita, s ktorou sa musíme vyrovnať. Na Slovensku to ešte bude chvíľu trvať, kým ľudia pochopia, že nízka cena nie je všetko. Často je za tým nižšia kvalita, zlá dodávka náhradných dielov, slabá možnosť uplatnenia záručných opráv a pod.

Motocykel.sk: Prebiehajú práve teraz cenové akcie s motocyklami, okrem modelov K7? Ak áno, načo sa spotrebiteľ môže tešiť?
Ing. Ľubomír Habala: Na Slovensku sme zvolili cestu cien priaznivých pre zákazníkov, čo už mnohí ocenili. Teraz by som určite spomenul model VLR 1800, ktorý začíname ponúkať za výbornú cenu 415 000 Sk a LT-A 750 za 305 000 Sk.

Ďakujeme za rozhovor.
Pre Motocykel.sk pripravil: V. Brniak

GSX-R 600 K8 v cene 336 000 Sk

Suzuki v SR

Advertisement

8 komentárov

1 komentár

  1. FaDe

    3. júna 2008 at 12:56

    🤣 🤣 🤣
    Keby som nepoznal background Suzuki Slovensko tak by som tym zvastom mozno aj uveril… 😛
    Keby nebolo tak kvalitnych predajcov akych Suzuki Slovensko ma alebo malo – STYX, Motuz, Dzono atd… tak by sa cele Suzuki Slovensko mohlo strcit do riti… pretoze ono, urobilo za cele tie roky pre zakaznikov najmenej…

    Za celu reputaciu a to kde je Suzuki na Slovensku dnes, vdaci pan importer len svojim predajcom – vynikajucim ludom, a tomu, ze motocykle Suzuki su proste na takej dobrej urovni akej su.
    Suzuki je v Nemecku najpredavanejsou znackou uz niekolko rokov a mohlo byt uz niekolko rokov aj najpredavanejsou znackou na SK. Keby pani importeri chceli a mali zaujem, mohla byt Honda Motocykle na SK uz davno v prasku…

    FaDe

  2. FaDe

    3. júna 2008 at 13:05

    PS: a uz by sa pani importeri mohli konecne naucit ze VZR 1800 sa spravne oznacuje M1800R a VZ 800 je M800.

    VZ 800 bol Marauder – model ktory sa prestal pre europu vyrabat v roku 2003 (pre USA 2004), cely svet oznacuje tieto modely spravne dokonca uz aj Cesi si opravili chybne oznacovanie modelov M800 a M1800 len my sme tu jak sto rokov za opicami, ked ani importer nevie ako sa spravne oznacuju jeho modely.
    Alebo chceme zase byt vo vsetkom na SK trosku „INY“???

  3. raptor

    3. júna 2008 at 13:15

    Fade nemas pravdu VZR1800 a M 1800 su dva plnohodnotne nazvy pre jednu motorku
    M 1800 je obchodny a VZR1800 je technicky

    rovnako je to aj s marauderom 800

  4. FaDe

    3. júna 2008 at 15:22

    Je to tak len preto, lebo si to Nemcuri vymysleli a vsetci na vychod od nich to poopicili…
    Ano berem, v technickom ponimani sa 1800 oznacuje VZR 1800 pretoze je to predsa len ine oznacenie ako mala Kawasaki… ehmm,… teda pardon Suzuki VZ 1600 pretoze tam pribudlo to R-ko.

    Avsak ziadna M800 sa nikde na svete neoznacuje VZ 800 pretoze kazdy vie ze s VZ 800 nema M800 vobec nic spolocne. A prave kvoli tomuto mylnemu oznacovaniu sa stretavam s ludmi, ktori tvrdia ze diely z VZ 800 (96-

  5. FaDe

    3. júna 2008 at 15:23

    Trosku mi to utlo prispevok, ale uz sa mi to nechce znovu pisat…

  6. AMIS

    3. júna 2008 at 20:21

    Máte pravdu tiež sa hnevám na iímportéra, ak by bol pružnejší predávalo by sa viac, poznám veľa chalanov čo išli radšej von pre suzuki lebo importér nevedel pre slovenských predajcov zabezpečiť dosť modelov na sezónu a ak aj chcú väčšie zásoby tak im to nedovolia. Akoby importér rozhodoval , ktorý predajca koľko smie predať. Tu je veľká hanba. Predajca vie najlepšie kto čo súrne chce a nemôže ho uspokojiť lebo kravaťák si myslí opak. ☹️

  7. cazzo

    3. júna 2008 at 20:39

    AMIS aj ja tu jedneho poznam čo si kupoval novu stromu 1000 -ku ,minulý rok 10 juna, ako ja a povedali mu že bude až koncom augusta,tak si ju do týždna doniesol z Nemecka,vraj ešte lacnejšie

  8. AMIS

    3. júna 2008 at 21:05

    Hlavne, že vlajočky ako cirkusant musí mať predajca aj na záchode 🤐

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri