To čo je za značku? Kde sa to vyrába? Jáj to je čína? Ešte sa to nerozpadlo? Koľko to stojí? To nie je veľa. Aspoň to dobre vyzerá.
Tak toto a podobné reči počúvam stále. Je to už druhá čínska motorka ktorá mi hovorí pane. Po sezóne 2006 v sedle Yuki SM 125 motard som v roku 2007 brázdil cesty na Keeway Speed 150. Jazdím ešte len 2 roky a za ten čas som stihol najazdiť približne 22 000 km, z toho 17 000 na Keeway. Myslím, že je čas podeliť sa o svoje skúsenosti s toľko zatracovanými čínskymi motorkami.
Yuki
Pohon: 4-taktný 1-valec vzduchom chladený
Vŕtanie x zdvih: 56,5 mm x 49,5 mm
Max.výkon: 8 kW 8500 ot/min
Zapaľovanie: CDI
Štartovanie: elektrické, nožná páka
Spojka: mokrá, viaclamelová
Krútiaci moment: 13 Nm 6500 ot/min
Dĺžka: 2130 mm
Šírka: 795 mm
Výška: 1200 mm
Rázvor: 1450 mm
Hmotnosť: 123 kg
Predné koleso: 100/80 – 17
Zadné koleso: 120/80 – 17
Brzdy: predná kotúčová, zadná kotúčová
Max.rýchlosť: 90 km/h
Objem nádrže: 10 l
Spotreba: 3 l/100km
Akumulátor: 12V 9Ah
Podvozok
Yuki mala prednú vidlu od španielskej firmy Paioli. Vyzerala naozaj dobre a masívne. Jedinou jej nevýhodou bolo dosť veľké potápanie sa pri brzdení. No to sa dá považovať za normálnu vec, hlavne pri takých vysokých zdvihoch. Zadok bol vyriešený centrálnou pružiacou jednotkou, ktorá bola prekvapujúco umiestnená mierne excentricky. Táto by si zaslúžila trošku pritvrdiť, ale v teréne by z vás potom asi vytriasla dušu. Rám bol kolískový, kde motor nebol nosnou časťou. K rámu len toľko, že bol mäkký a v rýchlejších zákrutách sa trošku vlnil. No nebolo to nič strašné.
Brzdy
Predná brzda bola kotúčová s dvomi piestikmi. Tá brzdila naozaj slušne a ak ste mali dobre zohriate gumy a sedeli dostatočne vpredu, nebol veľký problém poslať motorku do pekného kontrolovaného stopee. Zadná brzda bola tiež kotúčová, ale už len s jedným piestikom. Trošku jej chýbal cit.
Motor
Motor pekne plnil svoju prácu cca od 6000 rpm a za hranicou 9000 sa mu už nepáčilo.
Jazda Na dobrej ceste slušne zvolené obutie a ľahká ovládateľnosť motorky dovolili odvážne náklony až po stupačku (vysunutý slider topánky). Úzke motardové sedlo a široké riaditká sa starali o ľahkú ovládateľnosť hlavne v meste, kam podľa mňa táto motorka aj patrí.
Dizajn
Dizajn bol až na predné svetlo celkom príjemný a pochrómované vypletané kolesá mu dodávali šmrnc. Ale to je subjektívna vec. Vzadu mala praktický nosič, na ktorý sa dalo pripnúť naozaj slušné množstvo vecí.
Turistika
Tu sa dostávam aj k dlhším výletom. Nechcem povedať že to neide, ale určite to ide aj pohodlnejšie. Príjemný pocit z cestovania kazí úzke sedlo a veľmi, ale veľmi silné vibrácie skoro vo všetkých otáčkach. Po 200 kilometroch bol človek úplne vytrasený s boľavým zadkom. No výlety do 100 km boli v pohode. Druhým neduhom čo sa cestovania týka bola rýchlosť. Maximálna rýchlosť bola asi + -90 km/h, no rýchlosť ktorá by sa dala dlhšiu dobu udržať nepresiahla 80 km/h. To motor točil asi 8500 rpm čo už nebolo najmenej. Nepraktické bolo aj to, že motorka nemala žiadny ukazovateľ paliva a ani rezervu. Poslednou vecou ktorá mi bránila vo vážnejšej turistike bola spoľahlivosť.
Spokojnosť
Motorku som kupoval od 1. majiteľa, ktorý ju údajne z rodinných dôvodov predával. Práve v nej bol osadený nový motor (po 300 km) a vymenená zapaľovacia cievka. V priebehu prvých 2000 km mi odišiel zadný tlmič (jazdil som len asfalt), prerušovač na smerovkách, aspoň 10 žiaroviek a neustále niečo praskalo v zadnom náboji (vraj normálna vec. wow!). Aj keď boli na motorke použité pomerne kvalitné komponenty (Kehyn, Paioli, APJ) spracovanie a elektrika boli otrasné. Farba rýchlo bledla, padali z toho skrutky, všade niečo rezonovalo a drnčalo. Neviem či bola chyba vo mne, alebo v motorke. Od 2000 do 5000 km už jazdila bez problémov (až na tie nešťastné žiarovky). No ja som sa jej už bál. Už som jej neveril.
Prišla jeseň, rozhodnutie, inzerát, predaj… Nasledovala krásna teplá zima a moje zúfalstvo. A presne tu sa začína písať príbeh mojej druhej motorky.
Keeway
Objem motora: 149cm3
Vŕtanie x zdvih: 62 x 49,5 mm
Max.výkon: 9,5 kW 8500 ot/min
Zapaľovanie: CDI
Štartovanie: elektrické, nožná páka
Spojka: mokrá, viaclamelová
Krútiaci moment: 12 Nm 6500 ot/min
Kompresný pomer: 9 : 1
Dĺžka: 1990 mm
Šírka: 740 mm
Výška: 1070 mm
Rázvor: 1300 mm
Svetlá výška: 150 mm
Hmotnosť: 120 kg
Predné koleso: 2,75-18
Zadné koleso: 3,25-18
Brzdy: predná kotúčová, zadná kotúčová
Max.rýchlosť: 110 km/h
Objem nádrže: 15 l
Spotreba: 2-3 l/100km
Akumulátor: 12V 9Ah
Na prvý pohľad vyzerá tento keeway presne ako Yamaha YBR 125. No keeway je o 22 000 Sk lacnejší. Na keeway nie sú použité žiadne značkové komponenty ako na Yuki, ale celkové spracovanie je už od pohľadu lepšie.
Podvozok
Klasická predná vidla je nastavená veľmi komfortne, čo oceníte pri pohodovej jazde na našich ?cestách?. Trošku horšie je to pri brzdení, kedy sa dosť potápa celý predok motorky. Vzadu je dvojica pružín s tlmičmi umiestnená po bokoch, ako na Kawasaki er 5.
Brzdy
Predná brzda je kotúčová, jednopiestiková. Pri prudšom brzdení treba na páčku vynaložiť pomerne dosť sily. Vzadu je, celkom dobre dávkovateľná, jednopiestiková kotúčová brzda. Voči tej nemám výhrady.
Motor
Motor je nosnou časťou rámu. Oproti Yuki a aj Keeway speed 125 je viacej sily tejto 150-tky poznať hlavne v kopcoch. Kde 125 podraďujú, ja spokojne prejdem bez podradenia. Aj na rýchlosti a akcelerácii je to poznať. Motor ide bez problémov už od 3000 rpm a medzi 5000-8000 rpm má najväčšiu silu. Hranicu má pri 10 000 rpm kde zasiahne obmedzovač. To v praxi znamená, že piaty (najvyšší) prevodový stupeň môžem mať zaradený od (40) 60 km/h až po maximálku 110 km/h. Pri 90 km/h má motor 8200 rpm čo je ideál aj na dlhšie trasy.
Jazda
Kolieska sú úzke, čo trošku kazí estetický dojem, ale prispieva k dobrej ovladateľnosti. Stačí len pomyslieť na to že sa idete naklopiť do niektorej strany a motorka ako by vám čítala myšlienky. Ale nie je to žiadne padanie do zákrut. Robí presne to, čo jej poviete. Rýchle tempo, hlavne na rozbitých cestách, jej nerobí dobre. Jej mäkký podvozok sa rozvlní a nie je to nič príjemné.
Dizajn
Dizajn je vec subjektívna, ale kto má rád klasické naháče a chróm, určite nebude sklamaný. Sedlo je pohodlné a ani spolujazdec to nemá úplne márne. Vzadu je nosič tak prečo niekde nevyraziť?
Turistika
So spotrebou pod 3 l na 100 km a nádržou na 15 l (z toho 1,5l rezerva) má dojazd, ktorý jej môžu závidieť aj turisti ako Honda Varadero, alebo BMW R 1200 GS. Tá moja je na turistiku vybavená prídavným plexi od firmy Puig, kufrom GIVI, a rozkladacím tankvakom SHAD. Po prvej jazde som trošku cítil chrbát. No chrbát si asi zvykol, lebo neskôr som za deň spravil aj 600 km a žiadne bolesti sa nedostavovali. Len strašne príjemný pocit. Pri dlhších cestách je na nezaplatenie vyvažovací hriadeľ v motore, vďaka ktorému motorka skoro vôbec nevibruje. Tento rok som za 5 mesiacov najazdil cca 17 000 km. Prevažne po SR, ale bol som sa pozrieť aj pri Českých Budějoviciach (ČR) a v Rakúsku (len okrajovo).
Spokojnosť
Za týchto 17 000 km som s motorkou nemal žiadny nečakaný problém. Žiadna závada. Po 10 000 km odišla pôvodná čínska reťaz (nepravidelne vyťahaná). Vymenil som ju za ČZ s ktorou som maximálne spokojný (vydrží aspoň 2x toľko). A ešte mi praskli 2 žiarovky v prednom svetle. Z toho jedna mojou chybou. Motorku som si poctivo zabehol a ona sa mi za to odvďačuje bezproblémovým chodom.
Záver
Po skúsenostiach s Yuki som kupoval ďalšiu čínsku motorku s malou dušičkou. Yuki nebola zlá, ale nebola taká ako som čakal. Keeway presne splnil moje očakávania. Na motorkárske začiatky je to úplný ideál. Veľmi vám nedovolí prekračovať rýchlostné limity, ale na ceste sa nestratíte. Nieste ten čo premávku spomaľuje, ale v kľude s ňou držíte tempo. To je pre začiatočníka veľká výhoda. Začiatočníkov tiež určite poteší ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Ľahká ovládateľnosť, spoľahlivosť, nenáročnosť na údržbu a malá spotreba jej nahrávajú do kariet aj na použitie ako náhradu za skúter do mesta, prípadne niekam na ryby a víkendové výlety. Nie je to žiadne žihadlo, ale povozí pekne. Túto voľbu som určite neoľutoval. Na záver chcem poďakovať všetkým, čo sa dočítali až sem a dúfam, že sa dozvedeli niečo nové. Prajem krátku zimu a nádherné leto. Jazdite opatrne!
Raibek
Konečne článok o čínskych moto ktorý sa mi zdá byť objektívny !!!!!
Mal som rovnakú yukinu, už je predaná ale nie z dôvodu nespoľahlivosti alebo pôvodu – to určite nie. Ono kubatúra nepustí a moto si vyberáš podľa toho na čo to chceš používať, a ja som túto vec trochu podcenil – preto som ju predal. Ja som nemal s elektrikou ani žiarovkami sebemenší problém. Svetlo sa m zdá byť OK. S dielenským opracovaním a použitými materiálmi súhlasím – netýka sa však motora ani zapaľovania. Zabudol si vyzdvihnúť (v texte myslím), že to je aj nakopávač a to je ++ lebo raz dva krát ma to zachránilo. Taktiež moto je u nás SR skladaná a výstupné testy by sa hodili lebo mal som problém napr. so zaneseným karburátorom – čo by sa nemalo stávať pri novej moto. Jednoznačne to je moto na krátke cesty z bodu A do B – napr. do mesta kde nepôjdeš aj tak viac ako 80 km moto je tenká. V takom prípade je to dobrá investícia a nepredal by som ju. Lebo radšej toto ako skúter – hovoríme zhruba o tej istej cene. S vibráciami súhlasím, ale 1 valec 125 kubíkov na dlhé ani stredné cesty neni stavaný – max na 40-50 km na súvislú jazdu, inač človek zomrie na „vibračný záchvat“ – ale v meste neprejdeš v kuse toľko km. Takže záver – za tú cenu sa oplatí len musí človek vedieť na čo to chce.
Musim poopravit, ale mne sa zda ze speed ma vzadu dvojpiestik, ale to je len detajl 😉 , inak pekne napisane.
k tomu hupajucemu podvozku na speedovi, ja som sa do zakrut posunul vahu trochu viac dopredu a nerozvlnila sa mi, ale co sa tyka tej juki tak len co ju ma kamos s 200kou motorom tak to nieje ziadna vyhra, hrkoce to tak ze nieje mozne identifikovat miesto (proste cela motorka) a mne osobne sa strasne nepaci ten dizajn, maska a vrch nadrze su moc vysoko a vyzera to ako chopermotard. a neviem co sa mu tam vsetko mozne pokazilo ale dostal ju na jar a od leta mu stoji v garazi s rozsipanou prevodoukou.
Za tu zadnu brzdu pri Speedovi sa ospravedlnujem… ozaj je tam dvojpiestik. Nakopavacku ma aj Yuki aj Keeway.K vibraciam. Islo o to ze na tom Keeway tie vybracie naozaj neotravuje (su podstatne mensie), co sa v pripade Yuki povedat nedalo. Keeway je ovela spolahlivejsi… Aspon z mojich skusenosti 😉 Za reakcie dakujem!
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Noob
20. novembra 2007 at 22:41
Konečne článok o čínskych moto ktorý sa mi zdá byť objektívny !!!!!
Mal som rovnakú yukinu, už je predaná ale nie z dôvodu nespoľahlivosti alebo pôvodu – to určite nie. Ono kubatúra nepustí a moto si vyberáš podľa toho na čo to chceš používať, a ja som túto vec trochu podcenil – preto som ju predal. Ja som nemal s elektrikou ani žiarovkami sebemenší problém. Svetlo sa m zdá byť OK. S dielenským opracovaním a použitými materiálmi súhlasím – netýka sa však motora ani zapaľovania. Zabudol si vyzdvihnúť (v texte myslím), že to je aj nakopávač a to je ++ lebo raz dva krát ma to zachránilo. Taktiež moto je u nás SR skladaná a výstupné testy by sa hodili lebo mal som problém napr. so zaneseným karburátorom – čo by sa nemalo stávať pri novej moto. Jednoznačne to je moto na krátke cesty z bodu A do B – napr. do mesta kde nepôjdeš aj tak viac ako 80 km moto je tenká. V takom prípade je to dobrá investícia a nepredal by som ju. Lebo radšej toto ako skúter – hovoríme zhruba o tej istej cene. S vibráciami súhlasím, ale 1 valec 125 kubíkov na dlhé ani stredné cesty neni stavaný – max na 40-50 km na súvislú jazdu, inač človek zomrie na „vibračný záchvat“ – ale v meste neprejdeš v kuse toľko km. Takže záver – za tú cenu sa oplatí len musí človek vedieť na čo to chce.
geetee
22. novembra 2007 at 19:03
Musim poopravit, ale mne sa zda ze speed ma vzadu dvojpiestik, ale to je len detajl 😉 , inak pekne napisane.
k tomu hupajucemu podvozku na speedovi, ja som sa do zakrut posunul vahu trochu viac dopredu a nerozvlnila sa mi, ale co sa tyka tej juki tak len co ju ma kamos s 200kou motorom tak to nieje ziadna vyhra, hrkoce to tak ze nieje mozne identifikovat miesto (proste cela motorka) a mne osobne sa strasne nepaci ten dizajn, maska a vrch nadrze su moc vysoko a vyzera to ako chopermotard. a neviem co sa mu tam vsetko mozne pokazilo ale dostal ju na jar a od leta mu stoji v garazi s rozsipanou prevodoukou.
Raibek
24. novembra 2007 at 16:14
Za tu zadnu brzdu pri Speedovi sa ospravedlnujem… ozaj je tam dvojpiestik. Nakopavacku ma aj Yuki aj Keeway.K vibraciam. Islo o to ze na tom Keeway tie vybracie naozaj neotravuje (su podstatne mensie), co sa v pripade Yuki povedat nedalo. Keeway je ovela spolahlivejsi… Aspon z mojich skusenosti 😉 Za reakcie dakujem!