Connect with us

Testy a recenzie

Zábavná 300-vka – Test Linhai ATV 300 LH-3B 4×4

Publikovaný

on

Produkty značky Linhai sú na našom trhu dobre známe a najmä priaznivci úžitkových štvorkoliek dnes už vedia, že za touto značkou sa ukrýva solídna kvalita za vynikajúcu cenu. Naposledy sme si to mohli overiť počas testu úžitkovej 300-vky s kódovým označením LH-3B 4×4.

Pravdou je, že posledné roky sa trh štvorkoliek na Slovensku vyvíjal veľmi dynamicky a každoročne pribúdali rôzne značky ako huby po daždi, no napriek tejto pestrej ponuke sa Linhai na našom trhu nestratil, práve naopak v cenovo najdostupnejšej kategórii štvorkoliek s náhonom 4×4 určite patrí medzi najobľúbenejšie.

Bohatá základná výbava
Slovenský trh je ešte stále výrazne ovplyvňovaný finálnou cenou, ktorá samozrejme musí byť čo najnižšia, no otázkou je, čo vlastne dostanete za svoje peniaze? Častokrát je to naozaj veľmi málo a hneď vaše prvé stretnutie so štvorkolkami tak nedopadne práve najlepšie. Jedným z tajomstiev úspechu značky Linhai, nielen na našom trhu, je skutočnosť, že za atraktívnou cenou sa ukrýva výbava a technika, ktorá vám umožní využívať štvorkolky aj v náročnejších podmienkach bez toho, aby ste boli obmedzovaní práve nedostatkami techniky, ktoré ústia práve z nízkej ceny. V prípade testovaného modelu na nás tak čakal osvedčený, kvapalinou chladený jednovalec vybavený 2-stupňovým variátorom a spiatočkou. Na zadnú nápravu sa výkon prenáša pomocou bezúdržbového kardanového hriadeľa. Podobne aj nezávisle zavesené predné kolesá sa dostávajú do pohybu pomocou kardanového hriadeľa. Predný náhon sa už aktivuje elektronicky, čo do značnej miery uľahčuje náhon predných kolies. V prípade, že sa dostanete do úzkych a potrebujete použiť spiatočku v náročnom teréne, tak máte k dispozícii tlačidlo „Overdrive“, ktoré odblokuje výkon tak, aby ste mali krátkodobo k dispozícii plný výkon aj počas cúvania. Štandardne sú montované aj robustné kovové nosiče na oboch koncoch, ktoré v spodnej časti plynulo prejdú do nárazníkov. Rovnako aj spodok štvorkolky je dobre chránený pomocou plechových krytov, takže sa môžete bez obáv vydať aj do náročného terénu.

Zvláda prácu aj zábavu
Linhai s týmto modelom oslovuje ľudí, ktorí štvorkolku vo voľno čase radi využívajú na zábavu, no počíta sa aj s pracovným využitím. V tomto prípade môžete siahnuť po bohatej ponuke doplnkov, ktoré nájdete v ponuke samotného výrobcu. Z pohľadu úžitkovej štvorkolky je Linhai relatívne kompaktným a ľahkým vozidlom, čo sa samozrejme pozitívne prejaví aj pri jazde. Najmä ak uvažujete o svojej prvej štvorkolke a chýbajú vám skúsenosti, tak 300-vka dokáže byť príjemným spoločníkom na začiatok, ktorý ľahké ovládanie kombinuje s príjemne dávkovateľným výkonom jednovalca. Napriek relatívne malému objemu však motor ponúka dostatok výkonu na zvládnutie prakticky všetkého, čo budete od úžitkovej štvorkolky požadovať. V prípade pohybu v náročnom teréne a pri pracovnom využití sa budete pohybovať prakticky neustále na pomalom prevode „L“. Štvorkolka v tomto režime práve neoplýva vysokou maximálkou (cca 40 km/h), zato dokáže zdolávať aj náročný terén. Plynulý záber variátora dovoľuje bezproblémový rozbeh aj v strmšom stúpaní. V prípade potreby stačilo stlačiť tlačidlo a aktivoval sa náhon 4×4. Motor si opäť poradil bez väčších problémov a pomohol vám „vyhrabať sa“ z najhoršieho von. Opäť extrémy nemôžete očakávať, ale zvládne prekvapivo veľa. Podvozok vám v týchto podmienkach dokáže aj vďaka mäkšiemu pruženiu ponúknuť primeraný komfort. Na nejaké skákanie to určite nie je, no to nie je ani v náplni práce tejto štvorkolky. Tuhá zadná náprava, ktorá je na testovanej verzii, je v kategórii úžitkových štvorkoliek dnes už pomaly na ústupe a stále viac ho nahrádza nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies, no v tomto prípade mi toto riešenie ani moc nechýbalo. Komfort ani prejazdnosť príliš neutrpela a dostať zadné kolesá do šmyku v prípade potreby bolo určite jednoduchšie s tuhou zadnou nápravou, ako s nezávislým zavesením. O spomalenie sa starala trojica kotúčov, ktoré vyžadovali pevnejšie stlačenie, no potom ich účinok bol dostatočný a bez väčších problémov dokázali Linhaia spomaliť. V momente keď opustíte terén, tak stačí preradiť na rýchly prevod „H“ a rýchlosť rázom stúpa. Rýchly prevod samozrejme zvládne aj ľahší terén, no v prípade prudších stúpaní rýchlo narazíte na limity. V možnostiach Linhai-a sú rýchlosti okolo +70 km/h, čo na kratšie presuny bohato postačuje.

Verdikt
Linhai ATV 300 LH-3B 4×4 je ďalším modelom v ponuke výrobcu, ktorý za veľmi priaznivú cenu ponúka techniku dospelej úžitkovej štvorkolky. Motor svojím výkonom dokáže zvládať aj náročnejší terén, no v tomto prípade ide skôr o pohodové prekonávanie prekážok ako divoké enduro vložky. Plusom je elektronické ovládanie predného náhonu, čo v tejto triede ešte stále nie je súčasť bežnej výbavy.

Linhai ATV 300 LH-3B 4×4

Cena: 3 720 Eur
Motor: 275 ccm, 2 ventily, SOHC, R1
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 096 x 1 170 x 1 170 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 280 kg
Rázvor: 1 265 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10-12
Homologácia: áno

Motocykel na test zapožičal: Impexta SK, s. r. o, Žilina


Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2011 Janka

Zábavná 300-vka – Test Linhai ATV 300 LH-3B 4×4

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri