Connect with us

Spravodajstvo

Zásah do čierneho – predstavenie Yamaha MT-07

Publikovaný

on

Na rok 2014 pre nás Yamaha pripravila novinku s označením MT-07. Ak si nájdete na internete oficiálne prezentačné video, tak zistíte, že je animované, zasadené do futuristického prostredia a ukončené vetou „Odvrátená strana Japonska“. Tak nejak by sa dal zadefinovať model MT-07.

Nový dvojvalec
 Modelová rada MT predstavuje naháče v ich zábavnej forme. V prípade úplne nového modelu MT-07 je zábava založená na radovom dvojvalci s objemom 689 ccm. Motor je dostatočne silný, a aj keď sa jedná o strednú triedu, ponúka 74,8 koní výkonu a 68 Nm pri 6 500 ot./min krútiaceho momentu. Len pre porovnanie MT-03 má 43,9 koní a MT-09 až 115 koní. Motor sľubuje veľmi dobrú odozvu, vďaka čomu by mal byť pocit výkonného a zábavného spoločníka. MT-07 je doslova postavený na zábavu, a preto ani pri každodennom používaní neprestane baviť.
 Okrem toho, že motor má veľmi príjemnú charakteristiku, tak pri jeho vývoji dbali aj o nízku váhu. Celkovo váha  nula sedmičky je iba 164 kíl (na sucho a 179 kíl „namokro“) a dá sa predpokladať, že s motocyklom si jazdec môže pohodlne zašportovať, alebo sa len prepletať mestskou premávkou na ceste do práce.
 
To nie je motor – to je filozofia
 Celá pohonná jednotka tejto novinky je založená na „Crossplane Philosophy“. V skratke by sa dalo povedať, že pri chode motora sa vytvára krútiaci moment pri spaľovaní zmesi a krútiaci moment, ktorý vzniká zotrvačnosťou kľuky a pohybom piestov nahor a nadol. Cieľom bolo zosúladiť tieto krútiace momenty a vytvoriť tak „čistý krútiaci moment“ ako ho nazvali v Yamahe. Jazdec tak má oveľa lepšiu odozvu na plyn a motor je ďaleko ovládateľnejší.
 Podmienkou vytvorenia čistého krútiaceho momentu je použitie 270 stupňovej kľukovej hriadele. Yamaha má danú technológiu overenú z radových dvojvalcov akými sú TDM900 a XT1200Z.
 Samozrejmosťou v dnešnej dobe je dôraz na čo najnižšiu spotrebu (teda pokiaľ sa bavíme o bežných sériových motocykloch). U modelu MT-07 to má na starosti elektronické vstrekovanie a efektívne využitie šiestich prevodových stupňov. Výfuková sústava má usporiadanie 2-1, ale predtým ako sa spálená zmes dostane do ovzdušia musí ešte prebehnúť trojcestným katalyzátorom.

Chrbtica
 Dobré usporiadanie podvozku je nutnosťou pokiaľ chceme z motocykla dostať požadované vlastnosti. Nula sedmička má oceľový chrbticový rám a motor je využívaný ako namáhaná súčasť podvozku. Vďaka tomuto usporiadaniu bolo možné použiť rúrky s tenšími stenami a teda výsledný rám má nízku hmotnosť.
 Zadná kyvná vidlica má asymetrický tvar a je odpružená centrálnou pružinou. Nosníky prednej vidlice majú priemer 41 mm a dráhu pruženia 130 mm. Liate  desaťlúčové kolesá majú 17 palcov a vďaka použitému materiálu (hliník) aj nízku váhu. Zadná pneumatika má 180 mm, čo je na  naháč strednej triedy slušné a dotvára to imidž motocykla.

Imidž
 Dizajn a štýl motocykla naznačujú, že sa v jeho vnútri ukrýva rebel. Vymodelovaný dizajn predného svetlometu, štíhla stavba so zašpicateným ukončením, v ktorom si svoje miesto našlo zadné LED svetlo. Výrazný motor a tmavé farby použité prakticky na celom motocykli pomáhajú zvýrazniť rebelské a chuligánske chúťky tohto naháča. Čierny motor, bielou linkou zvýraznené čierne ráfiky a vlnkové brzdové kotúče. To sú všetko znaky, ktoré majú budúcemu majiteľovi napovedať, že sa v žiadnom prípade nebude s týmto strojom nudiť.

Všetky ďalšie detaily
 Plávajúce brzdové kotúče majú vpredu priemer 282 mm a 4 piestiky pracujú v tuhom strmeni typu monobloc, vzadu je jednoduchý kotúč s priemerom 245 mm. Digitálne ukazovatele sú umiestnené priamo na riadidlách a v spolupráci s tvarom svetlometu nechávajú jazdcovi voľný výhľad na cestu. Nádrž je tvarovaná tak, aby do nej mohol jazdec zaprieť kolená a zvýšiť už aj tak jednoduchú ovládateľnosť tohto modelu.
 Budúci majitelia tohto motocykla sa naviac môžu tešiť na bohatú paletu originálnych doplnkov, ktoré Yamaha na tento model ponúka.

Bezkonkurenčná cena
Pri nákupe novej motorky by konečná cena nemala hrať až tak dôležitú úlohu, no čo si budeme nahovárať, žijeme v dobe a krajine, kde konečná cena bude žiaľ ešte poriadne dlho jedným z najdôležitejších kritérií pre kúpu motocykla. V prípade modelu MT-07 však Yamaha pripravila pre všetkých poriadny šok a cena  4 890 Eur je doslova bezkonkurenčná. O niečo drahšia je verzia s ABS, ktorá stojí 5 690 Eur.

Yamaha MT-07
Cena: 4 890 / 5 690 Eur (ABS)
Motor: 689 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 74,8 k pri 9 000 ot./min.
Krút. moment: 68 Nm pri 6 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 085 x 745 x 1 090 mm
Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 179 / 182 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 400 mm
Výška sedla: 805 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17

Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v Motomagazíne 3/2014.
 

 

 

Zásah do čierneho

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri