Na rok 2014 pre nás Yamaha pripravila novinku s označením MT-07. Ak si nájdete na internete oficiálne prezentačné video, tak zistíte, že je animované, zasadené do futuristického prostredia a ukončené vetou „Odvrátená strana Japonska“. Tak nejak by sa dal zadefinovať model MT-07.
Nový dvojvalec Modelová rada MT predstavuje naháče v ich zábavnej forme. V prípade úplne nového modelu MT-07 je zábava založená na radovom dvojvalci s objemom 689 ccm. Motor je dostatočne silný, a aj keď sa jedná o strednú triedu, ponúka 74,8 koní výkonu a 68 Nm pri 6 500 ot./min krútiaceho momentu. Len pre porovnanie MT-03 má 43,9 koní a MT-09 až 115 koní. Motor sľubuje veľmi dobrú odozvu, vďaka čomu by mal byť pocit výkonného a zábavného spoločníka. MT-07 je doslova postavený na zábavu, a preto ani pri každodennom používaní neprestane baviť. Okrem toho, že motor má veľmi príjemnú charakteristiku, tak pri jeho vývoji dbali aj o nízku váhu. Celkovo váha nula sedmičky je iba 164 kíl (na sucho a 179 kíl „namokro“) a dá sa predpokladať, že s motocyklom si jazdec môže pohodlne zašportovať, alebo sa len prepletať mestskou premávkou na ceste do práce.
To nie je motor – to je filozofia Celá pohonná jednotka tejto novinky je založená na „Crossplane Philosophy“. V skratke by sa dalo povedať, že pri chode motora sa vytvára krútiaci moment pri spaľovaní zmesi a krútiaci moment, ktorý vzniká zotrvačnosťou kľuky a pohybom piestov nahor a nadol. Cieľom bolo zosúladiť tieto krútiace momenty a vytvoriť tak „čistý krútiaci moment“ ako ho nazvali v Yamahe. Jazdec tak má oveľa lepšiu odozvu na plyn a motor je ďaleko ovládateľnejší. Podmienkou vytvorenia čistého krútiaceho momentu je použitie 270 stupňovej kľukovej hriadele. Yamaha má danú technológiu overenú z radových dvojvalcov akými sú TDM900 a XT1200Z. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je dôraz na čo najnižšiu spotrebu (teda pokiaľ sa bavíme o bežných sériových motocykloch). U modelu MT-07 to má na starosti elektronické vstrekovanie a efektívne využitie šiestich prevodových stupňov. Výfuková sústava má usporiadanie 2-1, ale predtým ako sa spálená zmes dostane do ovzdušia musí ešte prebehnúť trojcestným katalyzátorom.
Chrbtica Dobré usporiadanie podvozku je nutnosťou pokiaľ chceme z motocykla dostať požadované vlastnosti. Nula sedmička má oceľový chrbticový rám a motor je využívaný ako namáhaná súčasť podvozku. Vďaka tomuto usporiadaniu bolo možné použiť rúrky s tenšími stenami a teda výsledný rám má nízku hmotnosť. Zadná kyvná vidlica má asymetrický tvar a je odpružená centrálnou pružinou. Nosníky prednej vidlice majú priemer 41 mm a dráhu pruženia 130 mm. Liate desaťlúčové kolesá majú 17 palcov a vďaka použitému materiálu (hliník) aj nízku váhu. Zadná pneumatika má 180 mm, čo je na naháč strednej triedy slušné a dotvára to imidž motocykla.
Imidž Dizajn a štýl motocykla naznačujú, že sa v jeho vnútri ukrýva rebel. Vymodelovaný dizajn predného svetlometu, štíhla stavba so zašpicateným ukončením, v ktorom si svoje miesto našlo zadné LED svetlo. Výrazný motor a tmavé farby použité prakticky na celom motocykli pomáhajú zvýrazniť rebelské a chuligánske chúťky tohto naháča. Čierny motor, bielou linkou zvýraznené čierne ráfiky a vlnkové brzdové kotúče. To sú všetko znaky, ktoré majú budúcemu majiteľovi napovedať, že sa v žiadnom prípade nebude s týmto strojom nudiť.
Všetky ďalšie detaily Plávajúce brzdové kotúče majú vpredu priemer 282 mm a 4 piestiky pracujú v tuhom strmeni typu monobloc, vzadu je jednoduchý kotúč s priemerom 245 mm. Digitálne ukazovatele sú umiestnené priamo na riadidlách a v spolupráci s tvarom svetlometu nechávajú jazdcovi voľný výhľad na cestu. Nádrž je tvarovaná tak, aby do nej mohol jazdec zaprieť kolená a zvýšiť už aj tak jednoduchú ovládateľnosť tohto modelu. Budúci majitelia tohto motocykla sa naviac môžu tešiť na bohatú paletu originálnych doplnkov, ktoré Yamaha na tento model ponúka.
Bezkonkurenčná cena Pri nákupe novej motorky by konečná cena nemala hrať až tak dôležitú úlohu, no čo si budeme nahovárať, žijeme v dobe a krajine, kde konečná cena bude žiaľ ešte poriadne dlho jedným z najdôležitejších kritérií pre kúpu motocykla. V prípade modelu MT-07 však Yamaha pripravila pre všetkých poriadny šok a cena 4 890 Eur je doslova bezkonkurenčná. O niečo drahšia je verzia s ABS, ktorá stojí 5 690 Eur.
Yamaha MT-07 Cena: 4 890 / 5 690 Eur (ABS) Motor: 689 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2 Výkon: 74,8 k pri 9 000 ot./min. Krút. moment: 68 Nm pri 6 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 085 x 745 x 1 090 mm Rám: jednoduchý chrbticový, pozváraný z oceľ. rúrok Hmotnosť: 179 / 182 kg (ABS) (prevádzková) Rázvor: 1 400 mm Výška sedla: 805 mm Objem pal. nádrže: 14 l Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.