Strata tlaku v oleji
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Strata tlaku v oleji
- This topic has 15 odpovedí, 10 hlasov, and was last updated pred 17 years, 9 months by crazyman.
-
AutorPríspevky
-
3. apríla 2007 o 5:53 #73123cbr900Účastník (Participant)
Zdravím hovada,
…spojte hlavy, pospomínajte, či ste sa s podobnou situáciou nestretli: BlackinoXX menil na jednej zo svojich motoriek (konkrétne Kawa Ninja 600 rok 95") olej. Klasický postup: Zohriať olej, vypustiť starý, vybrať olejový filter, doliať nový olej, založiť nový olejový filter a preštartovať, aby ho natiahlo…o tom ani nejdem písať, že olejový filter mierne pretrieť olejom, vymenil ho už xy krát…žiadna veda!!…až na to, že po výmene oleja a doliatí skoro 4 litrov (po hornú risku na "kukeri") mu stále svieti kontrolka mazania…aj po naštartovaní cca 3 min, neprestala svietiť…pre istotu sme odpojili fajky zo sviečok, aby sme nezadreli motor a točili naprázdno…nič…vybrali sme olejový filter, skúsili preštartovať a z otvoru olejového filtra "grcalo" olej…po namontovaní olejového filtra späť a demontovaní olejového čidla, sme zistili, že čidlo je suché…olejové čerpadlo musí fungovať, inak by olej nenatiahlo ani po filter…keby tomu dával "plný knedlík" a zrazu mu rupol motor, tak to uznám, ale výmenou nového oleja??…skúsili sme aj starý olejový filter, nič…nestretli ste sa s niečim podobným??
Dík… cbr900 & BlackinoXX
3. apríla 2007 o 8:39 #73124jaRRoÚčastník (Participant)Kokso veru nie potom daj vediet ako to s tym je…. co viem tak R1 hapruju tieto kontrolky
3. apríla 2007 o 9:38 #73125MartineRÚčastník (Participant)jaRRo hapruju celkovo vo vyssich otackach na yamahach, hlavne na starsich fazeroch, koli tomu, ze to nie su tlakove cidla, ale snimace hladiny …
3. apríla 2007 o 10:50 #73126LorenzoÚčastník (Participant)Vychádzam z toho že:
správny olej. filter
správne množstvo oleja
funkčný snímač tlaku oleja – premerať, snímače fungujú na zálklade odporov
bezzávadné čerpadlo
žiaden skrat v el. káblovaní -prekontrolujte dobre elektrikuTak je to záhada, poinformujem sa.
Ale veď sem chodí plno megaservismanov čo opravia aj nemožné 🤐
3. apríla 2007 o 11:22 #73127cbr900Účastník (Participant)Lorenzo … to prekvapilo aj mňa…obvolali sme večer asi 6, ale nepohli sme sa z miesta…dnes ideme premerať pre istotu snímač tlaku oleja…ale aj tak mi to nedá, lebo olej sa ani k nemu nedostane…po demontovaní a bol úplne suchý… ked sme točili na prázdno (bez sviečok), tak z otvoru ani kvapka oleja nevyšla…pričom po demontovaní olejového filtra, ešte tlačilo aj von … 😟
3. apríla 2007 o 12:25 #73128CisticÚčastník (Participant)Olej mal rovnakú viskozitu ako ten pred tým? Ak je to hlúpa otázka nebite ma hneď.
Ale pozrite sa na to takto. Po zime vždy mením olej filtre sviečky. Už štvrtý krát som to urobil a nikdy sa nič nestalo. Tento rok však hneď po zahriatí motora nad 70 stupňov sa začal ozývať divný klepot z motora. Ani boh nevie čo to je. Vždy až po zohriatí a pri výžších otáčkach. Na voľnobeh motor pradie ako spokojné mača. Servisáci mi povedali že to môže byť od rozvodovej reťaze, napínakov, prasknutého pietsneho krúžku, vydratého ojničného ložiska všetko možné. Ja sám som prekontroloval čo som ako amatér vedel a dokázal a atále nič. Tak že zajtra sa idem trepať do servisu čo je 150km ďaleko 😕 To my vysvetlite že prečo len tak zrazu z ničoho nič. Žiadne vytočenie žiadne prehriatie. Proste len prvé naštartovanie po zime 😠3. apríla 2007 o 12:31 #73129eXeBaTÚčastník (Participant)Tak to som aj ja zvedavý, čo to bude.
3. apríla 2007 o 12:41 #73130cbr900Účastník (Participant)Cistic … robím sa, že som tvoj dotaz nečítal 😀 … jasné…viskonzita rovnaká…on na nej už túto sezónu najazdil cca 800 km…a zmena sa stala až po výmene oleja…
krstný .. ver tomu, že aj ja
3. apríla 2007 o 19:14 #73131HeavyÚčastník (Participant)cbr900 – …lebo si nedáš povedať, stále Ti hovorím, aby si olej nemenil – 100.000 musí vydržať.
PS …zase som Ti Hovadsky dobre poradil… 😁
4. apríla 2007 o 10:50 #73132cbr900Účastník (Participant)Heavy … na teba som si už zvykol…od kedy si do mňa šľahol decovú borovičku (Remata) a "a konečne ma zhovadil", tak ti normálne verím a riadim sa tvojimi pokynmi a radami 😀
4. apríla 2007 o 13:41 #73133HeavyÚčastník (Participant)cbr900 – len sa ma drž, nestratíš sa… 😉
PS1: Borovička je zdravá… 😁
PS2: A čo si to vlastne chcel s tým olejom?? 😀 😀 😀 😀 😀4. apríla 2007 o 21:05 #73134cbr900Účastník (Participant)all … takže najnovšie zistenia: čidlo (snímač tlaku oleja) je funkčný… pod určitým tlakom ho vypne a bol nameraný odpor… to vylučujeme… a všetky potrubia (kanáliky) kade tečie olej sú priedušné (nie sú zapchaté)… 😠 …
4. apríla 2007 o 21:27 #73135SaniÚčastník (Participant)Snímač môže byť funkčný, ale ak je olej všade kde má byť, pod tlakom maže, stalo sa to pri výmene (žiadna dynamika), hľadaj bludné prúdy pri kontrolke, nie v motore.
Brácho, a tomu ver.4. apríla 2007 o 22:04 #73136SaniÚčastník (Participant)P.S.: mne začali po zime fungovať blinkre asi po 50 km. Samé, 😉
V elektrike máš len dve závady. Alebo máš kontakt, kde nemá byť, alebo nemáš kontakt, kde má byť.
Ako budúcemu inžinierovi Ti nemusím robiť prednášku o korózii a prechodových odporoch.
Brácho, a tomu ver. Motor je zdravý, chyba je … veď vieš.
Konééééé vóóóóóz. 😁6. apríla 2007 o 5:59 #73137FERRARIMENÚčastník (Participant)No neviem neviem ci je to chyba len v elektrike ked uz k cidlu nejde olej a je suche,ked je cidlo suche znamena ze nema tlak oleja a nema ho co pod tlakom vypnut.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.