Connect with us

Spravodajstvo

Elektrický motocykel po prvý krát pokoril hranicu 300 km/h

Publikovaný

on

Nový rýchlostný rekord dosiahnutý v sedle motocykla poháňanom elektromotorom má hodnotu 306,7 km/h. O prepísanie rekordu sa postaral Američan Chip Yates, ktorý 10. apríla počas podujatia Mojave Mile Shootout v USA absolvoval v sedle svojho elektrického superbiku opakované šprinty v dĺžke jednej míle (1,6 km). Superbike, s ktorým Yates štartoval je normálne nastavený na okruhové jazdenie, no pre potreby šprintu bol špeciálne upravený. Chip Yates je bývalým úspešným účastníkom amerického šampionátu superbikov, no posledné roky sa naplno venuje vývoju vlastného elektrického superbiku, s ktorým úspešné štartuje nielen v pretekoch elektrických motocyklov, ale postavil sa aj na štart s normálne poháňanými motorkami, kde rovnako dosiahol niekoľko pozoruhodných úspechov. Jeho najnovšiu ambíciu je štart na známych pretekoch do vrchu Pikes Peak, kde sa pokúsi uspieť s upravenou verziou superbiku.

Chip Yates v sedle svojho elektrického superbiku

3 komentáre

1 komentár

  1. AIR

    13. apríla 2011 at 11:06

    Tak si myslim, ze v tych pretekoch do vrchu moze vcelku prekvapit… uvidime 😇 😇 😇

  2. RoboNM

    13. apríla 2011 at 20:10

    Hmm, je to budúcnosť, už iba zdokonaliť technológiu (ani prvý spaľovací motor nemal pri objeme 1300 ccm 170 koní a 120 kíl na váhu a spotrebu do 10 litrov 😉 )

    mne osobne sa páčil koncept spoločnosti jeep elektromobilu, ktorý bol určený pre offroad a mal v kolesách zabudované generátory (klasika rotor – stator) a pri jazde si vlastne dobíjal baterky 😶

    V podstate povedali, že už je iba otázka času a zdokonalenia batérii a nabíjania a bude to koncept energeticky sebestačných vozidiel. Na americký stredozápad by som ich ešte doplnil kolektormi a je to dokonalé riešenie 🙂

  3. Bic0

    13. apríla 2011 at 20:31

    RoboNM: asi ti tam chyba par faktov. Ak slo to auto na elektromotory tak si zaroven pri jazde nemohlo dobijat baterky … inak by samo seba brzdilo. Skor si myslim ze to dobijalo pri brzdeni. Ono vyuzitim energie z baterie nie je mozne dodat vozidlu pohyb a zaroven dobit bateriu o spotrebovanu energiu – aspon to hovori zakon zachovania energie.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri