Connect with us

40+ – tu sme

Domov Diskusné Fóra Kaviareň 40+ – tu sme

Označené ako: 

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 15,406 až 15,420 (z celkového počtu 16,926 )
  • Autor
    Príspevky
  • #102443
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Ja nie som pretekár, ale názor mám, vidím to takto:

    U štvortaktov ventily a ich naštelovanie pomerne precízne oddelujú jednotlivé fázy práce motora, lebo na všetko je tam viac času, veď na jeden pracovný zdvih pripadnú tri „obslužné“.
    Podstatné ale je, že hlavné slovo majú ventily, keré fungujú pre všetky valce rovnako.

    Ono by teda bolo možné tvrdiť, že štvortakt by  fungoval slušne aj bez nejakého superšpeciálneho ladenia nielen kolien, ale aj tlmičov.
    Teda aj keby to búchalo do nejakého demižónu… 😁  Hlavne Jawa 500 OHC.

    U dvojtaktov na každú otáčku pripadá jeden pracovný zdvih, na všetko je teda polovica času.

    Pri pretekárskych cca 15 000 otáčkach za minútu to treba 250-krát za sekundu nakrmiť, prinútiť odviesť prácu a vyčistiť.
    Teda nie 125, ale 250-krát za sekundu.

    To chce obrovské kanály prakticky po celom obvode valca, až valec úplne zmizne.
    Navyše drvivá väčšina tých kanálov je „furt“ otvorená, veľmi dôležitou súčasťou ladenia sú teda aj výfuky, keré „kolená“ u pretekárov prakticky ani nemajú, systém by mal byť fakt vymakane zladený, ak chceme, aby valce odviedli rovnakú prácu.
    Niet divu, že občas aké harakiri sa s výfukmi dvojtaktov robí.

    (P.S. nie som agentom Ivana Dvojtakťáka z mororkari,cz … 😁  )

    #102444
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈 Googlisti môžu loviť pretekárske Aprilie, Hondy, Yamahy, atď.

    Zaujímavé sú riešenia výfukov dvojtaktov, ako napr. Jawa 350 typ 673, Honda NSR 500, Yamaha RD 500 alebo TZ 750, Suzuki 500 Gamma, alebo trebárs klzák majstra sveta Róberta Hencza zo Štúrova (nech páska nepletie, nie je to Suzuki 😉  ):

    #102445
    Retro
    Účastník (Participant)

    Papi, aj štvortaktu funguje „výplach“ valca a ventily pri strihu sú súčasne otvorené naraz. Samozrejme záleži od ladenia a časovania. Nevidím rozdiel mezi ventilmi a kanálmi alebo šupatkom okrem toho že sa to deje rýchlejšie a sú tam menžie straty atď a bla, bla. U dvojtaktu ešte uhly kanálov a prúdenie zmesi a vačšia alchýmia. Preto aj u štvortaktov existuje va výfuku prívera, ktorá vlastne rieši to „upchanie“ výfuku aby to malo spodok. U ladených výfukov, ktoré sú určené na preteky sa to vyhadzuje, lebo pod 5000 sa tam nejazdí. Neviem či to máš aj u SV, lebo ja už som z tých motorie šaleny.
    A všetky valce precujú rovnako, akurát sú tam teplotné rozdiely a malo by byť aj iné tryskovanie /u karburátorov/. Najma u zadného V valca. To v sérii nerieši skoro nikto, včetne tepelnej hodnoty sviečky. Takže tá 400 Four, to ešte k***y žluté nevedeli čo robia 😁
    Ale asi vedeli, lebo určite boli a sú múdrejší ako my všetci tu dokopy…

    #102446
    Retro
    Účastník (Participant)

    Ospravedlňujem sa za tvrdky a čiarky. To len chcem predísť tomu aby ma niekto od z Komárna nezj..al, že neviem po slovensky 😁  Papiii, to len srandujem… Zapisuj si to a keď sa stretneme ta mi môžeš rozbiť pysky 😁

    #102447
    Retro
    Účastník (Participant)

    Papi a vieš o koho ide, alebo poznáš Ivana Dvoutakťáka?

    #102448
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈  Tu od Komárna sme mudrovali len preto, lebo mi jeden od Košíc včera vynadal do čundrákov, skautov a bohvie ešte akých normálnych ľudí. 😁 

    Tak to si vyprosím. 😁 A neboj, tu nablýsku jazikoveccy nebívajú. 😁 

    Teda som sa snažil tým mudrovaním vyššie si u teba trochu napraviť reputáciu a dal som nejaké fotky motoriek.
    A čo je podstatné, nepridal som žiadny stan. Ale nech sa stane, čo sa stane, som si spomenul, že sex v stane má svoje čaro… A to vždy, nech sa stane, čo sa stane… 😈 
    (Táto veta bola pomsta čundráka   😈  ).

    Kerý kanál alebo ventil je kedy otvorený a ako sa to prekrýva, je jasné z každého diagramu časovania, problém je ale v tom, že si tu nemôžeme rozvíjať teóriu motorov, lebo odplašíme aj tých dvoch, čo sem občas ešte nakuknú. 😁 

    #102449
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈  Ivana nepoznám, ale ho čítam. Väčšinou ano, ale zas nie vždy zdielam jeho názory, viem, že je stará škola pretekárska, preto si ho vážim. 👍

    #102450
    Retro
    Účastník (Participant)

    Som rád že moje vynadanie si pochopil. Do normálnych ľudí. Na tan vek si vnímavý 😁 
    Sebranka sem nakukuje, sa neboj. Len sa nezapájajú a potom po karčmaách robia múdrych 😁 😁
    Napr. VANUCCI okrem maľovania ruských tankov na ružovo, bude aj niečo bude vedieť okolo dvotaktových výfukov, lebo sa motal okolo motokár a to boli celkom bouchači. Napr. som sa dozvedel od jedného môjho kamaráta /a asi aj jeho/ z toho istého valalu ako on /Miloš Bonnevilloš/, že oni mudrovali, alebo používali aj vstrekovanie vody.

    #102451
    Retro
    Účastník (Participant)

    Ivan je organizátor prvých celoštátnych zrazov v Kupařoviciach, je zakladateľom českého /čekoslosvenského/ Suzuki owners clubu, bývalým čestný predsedom Suzuki Owners Clubu GB a motorkovým fanatikom. Má už dosť po sedemdesiatke a stále vlastní a sedlá Suzu 500 Gamma. Jeho príspevky a niektoré názory sú…no slušne povedané odvecovky. Ale vážim si ho.
    A kupoval som mu pre pár rokmi v Rožňave kombinézu 😁 Ale len tak na dobré slovo. Osobne sme sa nestretli desaťročia.

    #102452
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Privera

    … Neviem či to máš aj u SV, lebo ja už som z tých motorie šaleny…

      Ja ju tu mam na povodnom vyfuku ktory je na povale,

    ale na 650SV tusim nie je, tam je podla Google take

    cudo rurove zauzleno/prekrizene skoro ako kravata.. 😁 ,

    ale motyliu priveru som nenasiel… Co ty na to Papi?

    #102453
    Retro
    Účastník (Participant)

    Ahojko, síce nieviem čo hutoríš, ale som rád že sa tu niekto objavil. A z takej diaľky. Starec z felvédeku spí a ja si tu štrngám s poplníkom 😁

    #102454
    ahojko
    Účastník (Participant)

    #102455
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Pisal si o privere vo vyfuku….

    #102456
    Retro
    Účastník (Participant)

    Ahojko, ta teraz čumím, že ty máš veľkého športového Intrudera. Ťažká hujovina ktorá keď sa pohne, tak to funguje ako motorka. Ovládateľé a rýchle. Dajú sa s tým naháňať rýchle motorky. A odchádzajú silentboky motora. Iné asi nič. Jáááj a „dobre“ sa prezúva zadná guma. Ako na všetkých tých zázrakoch 😁

    #102457
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Vyfukova privera ovladana servomotorom….

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 15,406 až 15,420 (z celkového počtu 16,926 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri