Farba na moto ?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Farba na moto ?
- Toto téma obsahuje 8 odpovedí, 4 hlasy, a bola naposledny upravená pred 20 rokmi, 2 mesiacmi od
JaroVFR.
-
AutorPríspevky
-
24. marca 2005 o 6:26 #64081
MIQ
Účastník (Participant)Kto by vedel poradit ako nastriekat moju Jawu 350/640?
Su tam nejake plasty a chcel by som metalyzu. Poradte mi nejake finty alebo nejaky web na ktorom sa dozviem viac? Dakujem Miro.24. marca 2005 o 7:39 #64082MIQ
Účastník (Participant)Poradte nejaky postup pri striekani, bruseni a tak pod.
24. marca 2005 o 9:42 #64083eXeBaT
Účastník (Participant)MIQ
Povedzme, že máš čistý a odmastnený plast prípravkom.
– v prvom rade príde nástrek do plniča, ktorý je treba vybrúsiť do hladka. Musíš dávať pozor, aby si pri brúsení neprebral a nedostal sa opäť na plast. Hlavne na hranách plastu. Čím jemnejším zrnom to robíš, tým kvalitnejšiu plochu získaš a menej nerovností bude v závere vidieť. Odporúčam dobrúsiť minimálne 800-kou. 1200 pre fajnšmekrov.
– druhým krokom je odmastnenie vybrúsenej časti a nástrek do farby
– ak sa rozhodneš dávať nálepky … buď sú to nálepky pod, alebo na lak s ochrannou vrstvou. Ak sú na lak, lepia sa až po nasledujúcom kroku. Lepenie odporúčam tzv. pod vodou.
– posledný krok je nanášanie laku.
To bol základ. Predtým však môže byť gitovanie nerovností po opravách, alebo korektúra povrchu po vybrúsení plniča (ak si detailista) občas vzniknú póry, ktoré je treba zaplniť … atď. Odmastnenie nejakým prípravkom nepodceňuj, vyhneš sa tak zbytočným problémom. To všetko rob v dobre vetrateľnej miestnosti, ale bez prievanu a možnosti usadzovania prachu. Zrnko prachu po nástreku plniča a laku zniekoľkonásobí svoj objem.
24. marca 2005 o 16:06 #64084MIQ
Účastník (Participant)EXEBAT : Dakujem ti za vybornu radu! Ja som dost trpezlivy clovek takze to skusim urobyt ako si mi poradil a ked to bude hotove tak ti posle foto a zhodnotis. Este sa ta spitam nevedel by si poradit aj nejake znacky Lakou, plnica, a kvalitnej farby ?
25. marca 2005 o 7:53 #64085Vadim
Účastník (Participant)MIQ: Hlavne to šmirglovanie treba robiť pod vodou, aby ti už odbrúsený materiál nerobil škriabance. Nálepky, pokiaľ nie sú veľké, lep pokojne nasucho a nelep ich celou plochou naraz, ale postupne! A určite ich dávaj pod lak.
Ak nemáš kvalitnú vzduchovú pištol, ale elektrickú, tak radšej použi sprej. Keď máš metalízu streknutú a vytvrdnutú, tak ju ešte prebrús najjemnejšim šmirglom. A vrchný lak je dobré preleštiť elektrickou leštičkou.
Kvalitný lak je napríklad PPG.25. marca 2005 o 10:44 #64086MIQ
Účastník (Participant)Vadim Dakujem ti za radu a urcite sa budem drzat tvojich pokynov a potom vysledok. Nech bude aky kolvek . Velmi mi to pomohlo a som rad ze sa tu nasli ludia ktory vedia poradit 🙂
27. marca 2005 o 11:21 #64087eXeBaT
Účastník (Participant)MIQ
Údajne by sa jednotlivé zložky ako farba a lak nemali miešať od rôznych výrobcov. Dodrž to.
To brúsenie samozrejme za mokra – pod vodou. Pravidelne odplavuj obrúsený materiál, ako písal Vadim vyhneš sa škrabancom, ale zároveň ti nebude zanášať brúsny papier.
Brúsenie plniča rob zásadne ručne a nie strojom. Ak preberieš a dostaneš sa na plast, budeš to musieť opäť dať striekať do plniča. V opačnom prípade by ti po nastriekaní farby a laku vznikla mapa.
Teším sa na už tebou spomínaný článok a fotografie. Nech sa ti darí. 😉
28. marca 2005 o 15:35 #64088MIQ
Účastník (Participant)eXeBaT Diky este raz za radu 🙂 od zajtra sa do toho idem pustit
😁10. apríla 2005 o 21:20 #64089JaroVFR
Účastník (Participant)vrchnu farbu nestriekaj naraz v hrubej vrstve (po hladko vybrusenom povrchu začne stekať) ale najprv v tenkej vrstve a za par minut ešte do lepkavej dalšiu konečnu vrstvu.Ked je farba prischnuta už ju čiastočne neopravuj stieknutim nejakeho miesta,zvlašť na metalize je to vidieť.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.



Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Kawasaki W800 a Meguro S1 – klasika s japonskou dušou a modernou spoľahlivosťou

Kawasaki Z900RS a Z650RS – klasika pre moderného jazdca

Yamaha TRACER 7 a TRACER 7 GT 2025 – Sport-tourer novej generácie

TEST: Honda Hornet 1000 SP – veľký návrat v agresívnom balení

BMW R 12 & R 12 nineT – králi štýlu, charakteru a boxerovej klasiky

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk
