Connect with us

Motorka na turistiku

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Motorka na turistiku

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Autor
    Príspevky
  • #97683
    Falcon666
    Účastník (Participant)

    Ahojte.

    Som tu nový, po rokoch si chcem kúpiť moto na cestnú turistiku vo dvojici a po browsovaní na nete, čítaní článkov, som si vybral pár typov.
    Vyberal som podľa viacerých kritérií:
    – nepotrebujem super šport, ani vysoké otáčky, skôr opačne,
    – dobrý krútiaci moment,
    – pohodlie,
    – niečo medzi endurom a cestnou motorkou,
    – dostatočný výkon na predbiehanie a kopce,
    – vyššia svetlosť ako klasická cestná motorka – nejaké poľné cesty a pod.,
    – dvojvalec alebo štvorvalec.

    Pred cca 15 rokmi som mal Jawu 350, jazdil som aj na Honde 500 ccm, bez pádov – som pokojný a pohodový vodič.

    Potreboval by som poradiť, či sú uvedené motorky vhodné, poruchové, náročnosť údržby,….

    Vyberal som z týchto:
    – BMW R BMW R 1100 S
    – Honda ST Pan European 1100
    – Yamaha TDM 850
    – Honda NT 650V
    – Cagiva Canyon 500
    – Honda Transalp 650
    – BMW F 650 GS
    – Honda varadero 1000
    – Honda-XRV-650

    Najviac sami pozdávajú prvé tri, ale páčia sa mi všetky a rozhodujúci faktor sú financie, aj preto tento výber.

    Poradíte, napíšete názory?
    Dík.

    #97688
    satanokky
    Účastník (Participant)

    No zaujímalo by ma aký máš rozpočet, ale podľa výberu motoriek (a roku výroby okolo 2000) si niekde pri 2 či 3 tisícoch Eur čo je už ozaj na hrane a tu už musíš byť aspoň obstojný mechanik aby si finančne nevykrvácal pri opravách v servise.
    Ak píšeš o pohodlí pre dve osoby tak Transalp 650, Bmw F650GS, Honda XRV 650 (tu končila výroba okolo roku 1990 a to už je moc) a Cagiva Canyon 500 (problémy s voľnobežkou) ti to neponúknu. A navyše všetko sú to mašiny s určitým OFF-road ambíciami a to potom človeka ťahá jazdiť kde kade a to nerobí dobre spoľahlivosti a životnosti.
    U Yamahy TDM 850 a Hondy NT650V si už viem predstaviť cestovanie po cestách Európy vo dvojici. Sú to oba dvojválce a Yamaha už disponuje aj slušným výkonom a krútiakom. Zase NT650V už má integrované bočné kufre čo je plus na jazdy ďalej od domova.
    No a na pomyselnom vrchole pohodlia v rámci tvojho výberu sedia tie tri litrové motorky – R1100S, ST1100 PanEuropean a XL1000V Varadero. Tu ale rátaj samozrejme vyššiu hmotnosť (pri jazde to už nevadí – ja sedlám MT-01 a akonáhle sa pohnem tak sa tých pohotovostných 265kg niekde čarovne stratí), kopec nabehaných kilometrov a staršie ročníky.
    Ja osobne by som sa ako začiatočník rozhodol (z tvojho výberu) pre Yamahu TDM850 (resp. TDM900 lebo je novšia a navyše svojho času som ju chcel mať), ale tuna zabudni na OFF-road. Ono suchú poľňačku či kamienkatú cestu dáš aj na tomto ale to nieje ono.
    Alebo ak by šlo ozaj  len o cestu tak BMW R1200ST, ale to už sa bavíme o nejakých 5000Eur.

    #97690
    Falcon666
    Účastník (Participant)

    Dík.

    BMW a TDM boli moji favoriti.
    Zistil som, že do rozpočtu 3000€ by sa zmestila aj Aprilia ETV 1000 Caponord.
    Čo hovoríš na Apriliu?

    Som vysoký a ide mi hlavne o pohodlné sedenie, také aké je aj naHonde Transalp.

    #97691
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Falcone, teraz mi volal Brazel (nie je tu registrovaný), že nemáš tu mail ani telefón, tak nech ťa upozorním na tohoto Bavora.
    Pokojne mu zavolaj, dohodni si termín a môžeš bez problémov (a nezáväzne) vyskúšať. Braňa poznám osobne, vyzná sa a  pi čoviny sem určite nevozí.

    Tak keby:

    BMW R 1100 S

    #97694
    satanokky
    Účastník (Participant)

    Falcon666 – čo si predstavuješ pod pojmom vysoký?
    Ten Caponord je celkom chválený ako veľký turista na dlhé cesty. Ako je na tom spoľahlivostne to netuším.
    No a podľa inzerátu by stálo za skúšku ísť prevetrať to BMW čo sem pridal Papi. Toto BMW má slušný motor, Telelever vpredu a Paralever vzadu a navyše kardan a kufre v cene takže na cestnú turistiku je ozaj pripravený.

    #97695
    Falcon666
    Účastník (Participant)

    Moto vyzerá fajn, páči sa mi, ale po zvážení hľadám enduro. Skôr potom BMW R 1100/1150 GS

    Teraz dumám nad týmito:
    – Cagiva Navigator 1000
    – Honda XL 1000V Varadero
    – Suzuki V-Strom
    – Yamaha TDM 850/900

    #97697
    Falcon666
    Účastník (Participant)
    #97699
    satanokky
    Účastník (Participant)

    J_E_B_E_M na to – spísal som tu dlhý elaborát a ono sa to neuložilo. Tak len v skratke: Falcon666 z tvojho posledného výberu nieje ani jedna mašina ENDURO. Jedine DL650 V-Strom by sme mohli po úpravach považovať za cestné enduro. ak chceš silou mocou mašinu na dlhé cestovanie a trochu OFFroadu tak z tvojho výberu ozaj len DL650 V-Strom. Motorka je to populárna tak ich bude na predaj dosť (http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=268&s%5Bcat%5D=2&s%5Bznacka%5D=suzuki&s%5Bmodel%5D=suzuki-dl-650-v-strom&s%5Bcena%5D%5B1%5D=125000&orderby=nejlevnejsi).

    #97701
    B12
    Účastník (Participant)

    V-strom 650 vrelo odporúčam, aj pre dvoch má výkon asi najväčší v tejto kubatúre. Kawasaki robilo ešte dvojičku KLV 1000. Motor ten istý ako v Suzuki DL 1000, len rozdiel je v dizajne

    #97703
    apa
    Účastník (Participant)

    Včera som troška pojazdil na V-Strome 650 ale na novej verzii 2012 vyššie a musím povedať že ma prekvapila. Stará verzia je tiež dobrá ale oproti tejto je to „zdochlina“.

    V obci som v pohodičke šiel 50km/h na 6. prevodovom stupni okolo 2500ot/min nepamätám sa presne, a na svoj objem celkom schopne zrýchľoval, bez nejakého zbytočného trasenia, vibrovania. Starší V-Strom o tomto môže len snívať, pokiaľ mu motor nevytočíš na 3500-4000 ot/min tak sa mu proste nechce.

    Ani litrové Varadero sa tak dobre nechová pod 3000ot/min ako nový V-Strom 650. Fakt príjemná moto. Nehovoriac o tom že je o kusisko ľahšia ako Varadero.

    #97705
    prdlafka
    Účastník (Participant)

    A co triumph trophy 1200 okolo roku 2000?
    da sa to kupit od 2 tisic evri, pohodlne, na turistiku stvorene, vykonu a krutiaku az az, stvorvalec
    jedine minus, ze to este neni striekacka, ale to je relativne

    #97707
    satanokky
    Účastník (Participant)

    To prdlafka – seňor Falcon666 hľadá enduro momentálne, takže to Trophy1200 ho asi nenadchne. A ja osobne by som kukal po modeloch so vstrekovaním, lebo karbec je síce mechanická vec, ale tej jebačky okolo toho. Hlavne ak máš spárovať 4 karbce na nejakkom štvorvále…….

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri