Motorka na turistiku
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Motorka na turistiku
- This topic has 11 odpovedí, 6 hlasov, and was last updated pred 7 years, 7 months by satanokky.
-
AutorPríspevky
-
25. mája 2016 o 6:56 #97683Falcon666Účastník (Participant)
Ahojte.
Som tu nový, po rokoch si chcem kúpiť moto na cestnú turistiku vo dvojici a po browsovaní na nete, čítaní článkov, som si vybral pár typov.
Vyberal som podľa viacerých kritérií:
– nepotrebujem super šport, ani vysoké otáčky, skôr opačne,
– dobrý krútiaci moment,
– pohodlie,
– niečo medzi endurom a cestnou motorkou,
– dostatočný výkon na predbiehanie a kopce,
– vyššia svetlosť ako klasická cestná motorka – nejaké poľné cesty a pod.,
– dvojvalec alebo štvorvalec.Pred cca 15 rokmi som mal Jawu 350, jazdil som aj na Honde 500 ccm, bez pádov – som pokojný a pohodový vodič.
Potreboval by som poradiť, či sú uvedené motorky vhodné, poruchové, náročnosť údržby,….
Vyberal som z týchto:
– BMW R BMW R 1100 S
– Honda ST Pan European 1100
– Yamaha TDM 850
– Honda NT 650V
– Cagiva Canyon 500
– Honda Transalp 650
– BMW F 650 GS
– Honda varadero 1000
– Honda-XRV-650Najviac sami pozdávajú prvé tri, ale páčia sa mi všetky a rozhodujúci faktor sú financie, aj preto tento výber.
Poradíte, napíšete názory?
Dík.25. mája 2016 o 7:58 #97688satanokkyÚčastník (Participant)No zaujímalo by ma aký máš rozpočet, ale podľa výberu motoriek (a roku výroby okolo 2000) si niekde pri 2 či 3 tisícoch Eur čo je už ozaj na hrane a tu už musíš byť aspoň obstojný mechanik aby si finančne nevykrvácal pri opravách v servise.
Ak píšeš o pohodlí pre dve osoby tak Transalp 650, Bmw F650GS, Honda XRV 650 (tu končila výroba okolo roku 1990 a to už je moc) a Cagiva Canyon 500 (problémy s voľnobežkou) ti to neponúknu. A navyše všetko sú to mašiny s určitým OFF-road ambíciami a to potom človeka ťahá jazdiť kde kade a to nerobí dobre spoľahlivosti a životnosti.
U Yamahy TDM 850 a Hondy NT650V si už viem predstaviť cestovanie po cestách Európy vo dvojici. Sú to oba dvojválce a Yamaha už disponuje aj slušným výkonom a krútiakom. Zase NT650V už má integrované bočné kufre čo je plus na jazdy ďalej od domova.
No a na pomyselnom vrchole pohodlia v rámci tvojho výberu sedia tie tri litrové motorky – R1100S, ST1100 PanEuropean a XL1000V Varadero. Tu ale rátaj samozrejme vyššiu hmotnosť (pri jazde to už nevadí – ja sedlám MT-01 a akonáhle sa pohnem tak sa tých pohotovostných 265kg niekde čarovne stratí), kopec nabehaných kilometrov a staršie ročníky.
Ja osobne by som sa ako začiatočník rozhodol (z tvojho výberu) pre Yamahu TDM850 (resp. TDM900 lebo je novšia a navyše svojho času som ju chcel mať), ale tuna zabudni na OFF-road. Ono suchú poľňačku či kamienkatú cestu dáš aj na tomto ale to nieje ono.
Alebo ak by šlo ozaj len o cestu tak BMW R1200ST, ale to už sa bavíme o nejakých 5000Eur.25. mája 2016 o 8:22 #97690Falcon666Účastník (Participant)Dík.
BMW a TDM boli moji favoriti.
Zistil som, že do rozpočtu 3000€ by sa zmestila aj Aprilia ETV 1000 Caponord.
Čo hovoríš na Apriliu?Som vysoký a ide mi hlavne o pohodlné sedenie, také aké je aj naHonde Transalp.
25. mája 2016 o 10:17 #97691przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)Falcone, teraz mi volal Brazel (nie je tu registrovaný), že nemáš tu mail ani telefón, tak nech ťa upozorním na tohoto Bavora.
Pokojne mu zavolaj, dohodni si termín a môžeš bez problémov (a nezáväzne) vyskúšať. Braňa poznám osobne, vyzná sa a pi čoviny sem určite nevozí.Tak keby:
25. mája 2016 o 13:31 #97694satanokkyÚčastník (Participant)Falcon666 – čo si predstavuješ pod pojmom vysoký?
Ten Caponord je celkom chválený ako veľký turista na dlhé cesty. Ako je na tom spoľahlivostne to netuším.
No a podľa inzerátu by stálo za skúšku ísť prevetrať to BMW čo sem pridal Papi. Toto BMW má slušný motor, Telelever vpredu a Paralever vzadu a navyše kardan a kufre v cene takže na cestnú turistiku je ozaj pripravený.26. mája 2016 o 6:37 #97695Falcon666Účastník (Participant)Moto vyzerá fajn, páči sa mi, ale po zvážení hľadám enduro. Skôr potom BMW R 1100/1150 GS
Teraz dumám nad týmito:
– Cagiva Navigator 1000
– Honda XL 1000V Varadero
– Suzuki V-Strom
– Yamaha TDM 850/90026. mája 2016 o 6:38 #97697Falcon666Účastník (Participant)29. mája 2016 o 18:50 #97699satanokkyÚčastník (Participant)J_E_B_E_M na to – spísal som tu dlhý elaborát a ono sa to neuložilo. Tak len v skratke: Falcon666 z tvojho posledného výberu nieje ani jedna mašina ENDURO. Jedine DL650 V-Strom by sme mohli po úpravach považovať za cestné enduro. ak chceš silou mocou mašinu na dlhé cestovanie a trochu OFFroadu tak z tvojho výberu ozaj len DL650 V-Strom. Motorka je to populárna tak ich bude na predaj dosť (http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=268&s%5Bcat%5D=2&s%5Bznacka%5D=suzuki&s%5Bmodel%5D=suzuki-dl-650-v-strom&s%5Bcena%5D%5B1%5D=125000&orderby=nejlevnejsi).
23. júla 2016 o 21:58 #97701B12Účastník (Participant)V-strom 650 vrelo odporúčam, aj pre dvoch má výkon asi najväčší v tejto kubatúre. Kawasaki robilo ešte dvojičku KLV 1000. Motor ten istý ako v Suzuki DL 1000, len rozdiel je v dizajne
24. júla 2016 o 6:23 #97703apaÚčastník (Participant)Včera som troška pojazdil na V-Strome 650 ale na novej verzii 2012 vyššie a musím povedať že ma prekvapila. Stará verzia je tiež dobrá ale oproti tejto je to „zdochlina“.
V obci som v pohodičke šiel 50km/h na 6. prevodovom stupni okolo 2500ot/min nepamätám sa presne, a na svoj objem celkom schopne zrýchľoval, bez nejakého zbytočného trasenia, vibrovania. Starší V-Strom o tomto môže len snívať, pokiaľ mu motor nevytočíš na 3500-4000 ot/min tak sa mu proste nechce.
Ani litrové Varadero sa tak dobre nechová pod 3000ot/min ako nový V-Strom 650. Fakt príjemná moto. Nehovoriac o tom že je o kusisko ľahšia ako Varadero.
27. augusta 2016 o 15:58 #97705prdlafkaÚčastník (Participant)A co triumph trophy 1200 okolo roku 2000?
da sa to kupit od 2 tisic evri, pohodlne, na turistiku stvorene, vykonu a krutiaku az az, stvorvalec
jedine minus, ze to este neni striekacka, ale to je relativne27. augusta 2016 o 20:33 #97707satanokkyÚčastník (Participant)To prdlafka – seňor Falcon666 hľadá enduro momentálne, takže to Trophy1200 ho asi nenadchne. A ja osobne by som kukal po modeloch so vstrekovaním, lebo karbec je síce mechanická vec, ale tej jebačky okolo toho. Hlavne ak máš spárovať 4 karbce na nejakkom štvorvále…….
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.