Preradovanie bez spojky
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Preradovanie bez spojky
- This topic has 11 odpovedí, 9 hlasov, and was last updated pred 15 years, 6 months by
kxbibo.
-
AutorPríspevky
-
11. júna 2008 o 10:40 #79628
blacha
Účastník (Participant)Ahoj chcel by som sa spytat ci je mozne ze na mojej honde preradim bez toho aby som drzal spojku…..vie mi dakto odpovedat??
11. júna 2008 o 10:42 #79629MartineR
Účastník (Participant)blacha ano, je to mozne.
11. júna 2008 o 14:04 #79630ogard
Účastník (Participant)Tak fajn, odpoved chalan dostal 😁 …dufam ze sa to tu nezvrhne jak sa zvykne hlavne "o dum dal" do tej sialenej debaty ze ci to je dobre a ked tak iba hore alebo aj dole a tak daale a tak daaaale 😁
11. júna 2008 o 14:15 #79631max1
Účastník (Participant)Na radenie hore bez spojky nepotrebuješ práve hondu bohato ti bude stačiť aj Yamaha, Kawasaki, Suzuki … 👋. Pravdaže dá sa radiť, ale načo by si to robil keď to ide pekne aj so stlačenou spojkou. 😉
11. júna 2008 o 14:44 #79632milan3232
Účastník (Participant)Pri radeni hore vymackavam spojku iba tam, kde je neutral t.z. medzi 1 a 2. Prevodove stupne tam isli ako po masle, bez nasilia a "zleho" zvukoveho sprievodu. Dolu radim vzdy so spojkou a "medzilynom". Nikdy som nemal ziaden problem ci uz so spojkou, alebo s prevodovkou.
Robim to takto: tesne pred radenim pridam mierne plyn, rychlo uberiem, hodim rychlost a pridam normalne plyn. Ono to netrva ani sekundu, ale funguje to. Da sa to vpohode nacvicit.Radenie bez spojky hore :
Situacia: pridavas plyn (motor taha prevodovku = su v zabere), uberies plyn (motor znizi otacky, prevodovka nie je na maly moment v zabere) a vtedy musis radit hore. Po tomto okamihu sa otacky vystupneho hriadela motora aj prevodovky synchronizuju a brzdis motorom. Toto vsetko sa da samozrejme robit iba v urcitom rozsahu otacok. Vola sa to pilovy diagram radenia prevodovych stupnov a mal by ho mat kazdy predajca. Su jednoducho otacky, kde sa radit neda.
Pri radeni cez neutral by som vzdy daval spojku – mas dlhsiu casovu os na zaradenie dvojky a nasilu si akurat poskodis ozubenia…Otacky motora klesaju pri vymacknutej spojke podstatne rychlejsie ako otacky prevodovky, ktoru roztacaju krutiace sa kolesa…Situacia radenie bez spojky dole:
Situacia : otacky vystupu motora sa rovnaju otackam vstupu v prevodovke. Radis dole. Uberies plyn. Co sa deje na hriadeloch? motorovy pri radeni ide do vyssich otacok ako aj hriadel prevodovky. Inak ako nasilu (alebo bez pomoci automatu) to tam nedas. Nasilu = skodis motoru aj prevodovke. to by som urcite nerobil. Nemam rad tie blbe zvuky ratania zubov…Vsimnite si, ako radia dole napr. pri GP. Vzdy vymackavaju spojku az na doraz… Myslim si, ze vacsina z nas vymackava spojku na doraz iba pri rozjazde, inak ju pri radeni hore aj tak iba "posteklime". Vacsina motorkarov radi dole s "medziplynom". Preco asi – aby pre dlhu dobu stlacenej spojky vyrovnal otacky motora a prevodovky? alebo iba z frajeriny? 😈 👋
11. júna 2008 o 15:22 #79633italofighter
Účastník (Participant)Cosa tu clovek nedozvie to su mi novinky normalne mam chut odovzdat vodicak xixixixixix sak jasne ze dole bez spojky toje vzdy nasilu a hore to ide ak trafis optimalne otacky 🤣 🤣 🤣
11. júna 2008 o 17:55 #79634blacha
Účastník (Participant)Tak dakujem lebo som si nebol moc isty ci to mozem robit alebo nie .diks
11. júna 2008 o 18:26 #79635charym
Účastník (Participant)No ja radim vzdy aj hore aj dole sak ked to mam raz tam tak to pouzivam
a skusal niekto 2x vytlacat spojku ako na pv3s 😁 😁12. júna 2008 o 0:29 #79636AMIS
Účastník (Participant)Robím to presne ako Milanko, iba na introšovi používam spojku stále. 😉
12. júna 2008 o 5:16 #79637milan3232
Účastník (Participant)AMIS neveril by si,ale aj na tvojej moto to ide uplne v pohode. 😈
12. júna 2008 o 6:20 #79638AMIS
Účastník (Participant)Na traktore iba s medziplynom 😁
12. júna 2008 o 6:30 #79639kxbibo
Účastník (Participant)Zase to tu je. Radenie bez spojky je úplne bežná vec.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.


Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph a motocross – Nové TF 250 X

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

EICMA 2023 naším objektívom

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

EICMA 2023: veľký Hornet, nové 500ky

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition
