Connect with us

Preradovanie bez spojky

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Preradovanie bez spojky

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Autor
    Príspevky
  • #79628
    blacha
    Účastník (Participant)

    Ahoj chcel by som sa spytat ci je mozne ze na mojej honde preradim bez toho aby som drzal spojku…..vie mi dakto odpovedat??

    #79629
    MartineR
    Účastník (Participant)

    blacha ano, je to mozne.

    #79630
    ogard
    Účastník (Participant)

    Tak fajn, odpoved chalan dostal 😁 …dufam ze sa to tu nezvrhne jak sa zvykne hlavne "o dum dal" do tej sialenej debaty ze ci to je dobre a ked tak iba hore alebo aj dole a tak daale a tak daaaale 😁

    #79631
    max1
    Účastník (Participant)

    Na radenie hore bez spojky nepotrebuješ práve hondu bohato ti bude stačiť aj Yamaha, Kawasaki, Suzuki … 👋. Pravdaže dá sa radiť, ale načo by si to robil keď to ide pekne aj so stlačenou spojkou. 😉

    #79632
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Pri radeni hore vymackavam spojku iba tam, kde je neutral t.z. medzi 1 a 2. Prevodove stupne tam isli ako po masle, bez nasilia a "zleho" zvukoveho sprievodu. Dolu radim vzdy so spojkou a "medzilynom". Nikdy som nemal ziaden problem ci uz so spojkou, alebo s prevodovkou.

    Robim to takto: tesne pred radenim pridam mierne plyn, rychlo uberiem, hodim rychlost a pridam normalne plyn. Ono to netrva ani sekundu, ale funguje to. Da sa to vpohode nacvicit.

    Radenie bez spojky hore :

    Situacia: pridavas plyn (motor taha prevodovku = su v zabere), uberies plyn (motor znizi otacky, prevodovka nie je na maly moment v zabere) a vtedy musis radit hore. Po tomto okamihu sa otacky vystupneho hriadela motora aj prevodovky synchronizuju a brzdis motorom. Toto vsetko sa da samozrejme robit iba v urcitom rozsahu otacok. Vola sa to pilovy diagram radenia prevodovych stupnov a mal by ho mat kazdy predajca. Su jednoducho otacky, kde sa radit neda.

    Pri radeni cez neutral by som vzdy daval spojku – mas dlhsiu casovu os na zaradenie dvojky a nasilu si akurat poskodis ozubenia…Otacky motora klesaju pri vymacknutej spojke podstatne rychlejsie ako otacky prevodovky, ktoru roztacaju krutiace sa kolesa…

    Situacia radenie bez spojky dole:

    Situacia : otacky vystupu motora sa rovnaju otackam vstupu v prevodovke. Radis dole. Uberies plyn. Co sa deje na hriadeloch? motorovy pri radeni ide do vyssich otacok ako aj hriadel prevodovky. Inak ako nasilu (alebo bez pomoci automatu) to tam nedas. Nasilu = skodis motoru aj prevodovke. to by som urcite nerobil. Nemam rad tie blbe zvuky ratania zubov…

    Vsimnite si, ako radia dole napr. pri GP. Vzdy vymackavaju spojku az na doraz… Myslim si, ze vacsina z nas vymackava spojku na doraz iba pri rozjazde, inak ju pri radeni hore aj tak iba "posteklime". Vacsina motorkarov radi dole s "medziplynom". Preco asi – aby pre dlhu dobu stlacenej spojky vyrovnal otacky motora a prevodovky? alebo iba z frajeriny? 😈 👋

    #79633
    italofighter
    Účastník (Participant)

    Cosa tu clovek nedozvie to su mi novinky normalne mam chut odovzdat vodicak xixixixixix sak jasne ze dole bez spojky toje vzdy nasilu a hore to ide ak trafis optimalne otacky 🤣 🤣 🤣

    #79634
    blacha
    Účastník (Participant)

    Tak dakujem lebo som si nebol moc isty ci to mozem robit alebo nie .diks

    #79635
    charym
    Účastník (Participant)

    No ja radim vzdy aj hore aj dole sak ked to mam raz tam tak to pouzivam

    a skusal niekto 2x vytlacat spojku ako na pv3s 😁 😁

    #79636
    AMIS
    Účastník (Participant)

    Robím to presne ako Milanko, iba na introšovi používam spojku stále. 😉

    #79637
    milan3232
    Účastník (Participant)

    AMIS neveril by si,ale aj na tvojej moto to ide uplne v pohode. 😈

    #79638
    AMIS
    Účastník (Participant)

    Na traktore iba s medziplynom 😁

    #79639
    kxbibo
    Účastník (Participant)

    Zase to tu je. Radenie bez spojky je úplne bežná vec.

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri