Connect with us

Prvý chopper

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Prvý chopper

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 16 )
  • Autor
    Príspevky
  • #97466
    Kakado
    Účastník (Participant)

    Dobrý deň, ahojte.
    Chcel by so Vás poprosiť o Vašu reakciu na moju otázku…..
    Niekoľko rokov snívame o choppry a dva roky intezívne uvažujeme s mojou manželkou si ho  kúpiť. teraz prišiel čas, kedy sa nám vyriešili aj časové možnosti, takže je to pre nás aktuálna téma. Mám 43 rokov a s manželkou sa veľmi tešíme, ako spolu budeme brázdiť Slovensko, Česko a podobne.
    Po dlhom uvažovaní sme sa rozhodli a veľmi sa nám páči YAMAHA XVS1300 Custom.
    Uvažoval som o menšej kubatúre, ale táto motorka sa v nižšej nevyrába, ale veľmi sa nám páči. Má 293 Kg.
    Chcel by som sa spýtať skúsených motorkárov, či je vhodné začať aj na takomto choppry. Sme rozhodnutí si kúpiť novú motorku z predajne.
    Ja mám 87 Kg, manželka má 60 Kg.
    Veľmi pekne Vám ďakujeme za reakcie 🙂

    #97471
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Výborná motorka, so slušnou dynamikou, kamoš nameral z nuly na 100 okolo 4,8 s.
    (Test Das Motorrad 5,0 s).
    Neviem, čo si doteraz jazdil, ale bacha, je dosť dlhá, teda má ozaj čoprácky rozvor.
    Ja sám som ju ale nejazdil (1,9 ano, ale to je iné kafe…) 

    Čo sa brázdenia týka:
    Ako čopre bežne, aj tento má strih sedla pre individualistov. Aj moja štvrtinka má pod 60 kg, ale to zadné sedlo u XVS 1,3 –  hmmmm…
    Sériový tvar a rozmery sú dôvodom na rozvod… 😈 
    Minimálne šikovnú opierku by to chcelo, aby si raz nezistil v cieli, že svoju 60-kilovú manželku si stratil na niektorom semafóre…  😈

    #97473
    malylapaj
    Účastník (Participant)

    Tak veru ako papi vraví, na to zadnom bidielku moc km nevydrží a to ešte nemáte ani pobalené 🙂

    #97475
    Lojzo
    Účastník (Participant)

    Papi, a tá Yamaha XVS 1,9 Rider, čo na to hovoríš? Dobre?

    #97478
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    No tak na veľké Yamahy sú skôr znalci Lapaj alebo náš Kristian, ale si myslím, že Rider je len akási USAtejšia verzia ich veľkého Midnight Star-u s čopráckejším strihom (napr. veľké a užšie koleso vpredu). Ale má aspoň dva kotuče, to sa ráta, začéínajú ich mať aj Harleye… 😈 

    Čopre nie sú moja parketa, ale pre Kakado ešte dám podpich, že preletel som v noci  nejaké testy XVS 1,3 Custom-verzie a veru boli výhrady k prednej brzde. Zachraňuje to síce ako-tak zadok, ale ja osobne napr. trojmetrákovú motorku s jedným kotučom vpredu by som nebral, to má lepší predok aj moja 198-kilová Guzzinka s tým fí 320 Brembo štvorpiestikom…

    Aj keď dnes už výrobcovia vedia svoje a ide potom aj o štýl jazdy, ale taký fadding z kopca s naloženou motorkou nie je až taká sranda.
    Potom už nie Custom, ale skôr Cruiser, s poctivým predkom s dvoma kotučmi.

     😈  Neberte ma vážne, to je len psycho. Fakt je ale, že dve najväčšie prúsery v mojom živote vyriešili excelentné brzdy (GPZ 600 a práve Guzzi) – no a tri najväčšie prúsery zapríčinili práve chabé brzdy (Pionier Mustang, naložená Jawa 350 a HD FatBoy 😈  ).
    Viem, že to s Yamahami nemá nič spoločného, ale s mojim pohľadom na brzdy každej mojej prípadnej budúcej veru má…

    Je to potom aj trochu alchýmia, ale napr. aj CBF 1000 je s mojim akurátnym  Lucas-obložením o level lepšia, ako séria – takže ani výrobcovia nie sú bohovia…

    #97480
    malylapaj
    Účastník (Participant)

    Ahoj Lojzo, ten rider má iný sklon prednej wille ako moja MS, takže s jazdnými vlastnosťami ti neporadím (rovno to pôjde určite)  , MS ak je už v pohybe úplne stratí svoju váhu a v zákrutách ma obmedzujú len plošiny (ale pri mojej veget jazde sa to nestáva často) .
    Motor je bez debaty, moja spotreba je cca 5l. (pri predpisovej kľudnej jazde) pozor by si mali dať ľudia nižšej postavy ( u teba to nehrozí) prespektívne s krátkymi nohami je dosť bachratá. Čo je tiež podstatné nemajú ju v láske servismani (servisuje ju môj kamoš), napr. výmena oleja (cca 5l.) nie je taký jednoduchý úkon ako na bežnej moto k jednotlivým skrutkám je tam blbý prístup, však tam museli natlačiť všelijakých dzindzikov .
    Keby si mal nejakú konkrétnu otázku tak kľudne napíš ak viem rád odpoviem v rámci svojich chabých schopností.

    #97482
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈 Kakado, vidím, že na motoride sa objavila poznámka od zeze-ho, ktorá sa výsostne týka charakteristiky motora XVS 1300.
    Tak si dovolím to veľmi stručne – a len pre teba –  ostatní už všetko vedia – popísať.
    Žiadna panika, ten motor XVS je jednoducho iný, niektorí také vyslovene radi.

    Teda krátky román:

    Motory čoproidov  väčšinou kopírujú dodnes populárny charakter prastarých dlhozdvihových pružných veľkoobjemov. Otáčky – a tým ani výkon –  sa nemohli len tak zvyšovať, lebo praveké materiáli napr. nemali radi väčšiu strednú piestovú rýchlosť, ako nejakých 12-15 m/s. Teda výkon sa nezvyšoval otáčkami, skôr objemom, pritom dlhé zdvihy zabezpečili krútiak od voľnobehu a  k tomu aj menšiie bočné tlaky vo vzťahu piest versus valec (teda motor bol trvácnejší).

    Preto dnes, v ére už supermateriálov je čoprácke véčko s klasickou dlhozdvihovou  geometriou prakticky nezničiteľné, maximálny krútiak naspodku, ťahá od nuly a nepotrebuje často radiť. No a obecenstvo ten charakter u klasikoch dodnes vyžaduje.

    Dobrý príklad je napr.  Honda VT 1300 CX (závidel som kedysi Arcoolke), vrtanie 89,5 a zdvih 104,3, maximum krútiaku už pri 2250 ot/min.

    Čo sa ale stalo s Yamahou XVS 1300?

    Základ jeho motoru je (napriek už vodnému chladeniu) z XVS 1900, čo malo vrtanie 100 mm a zdvih 118 mm – teda je tiež dlhozdvihový, pružný.
    U 1300-ky ale ponechali vrtanie (100 mm), objem znížili skrátením zdvihu na 83 mm. Výrazne tak poklesol krútiak, nie len kvôli nižšiemu objemu, ale aj kvôli zmenšeniu ramena pôsobenia piestu na kľuku.

    Motor sa stal točivejším, výkon je medzi čoproidnými 1300-vkami vynikajúci, preto som v prvom príspevku pochválil zrýchlenie, čo má máloktoré auto…
    Lenže maximum krútiaku, kde si motor najradšej lahodí, sa posunul až na 5500 ot/min.

    Tak o tomto píše na motorájde zeze, že si to jeho kamoš všimol (a čo Čester nepochopil).
    Jedna vec je istá: medzi charakterom VT 1300 CX a XVS 1300 Midnight S je veľký rozdiel už na papieri, Honda je bublavý pohoďák a Yamaha je točivý športovec, vyžadujúci vyššie otáčky a častejšie radenie.

    Trochu ten praktický dopad popisuje napr. P. Lovíšek v teste Sveta motocyklov, neviem dať link, ale Gugel Slovakia to hravo vyhodí, keby…

    Prepáčte za mudrovanie, fakt som sa snažil byť krátky.
    😁

    #97484
    Kakado
    Účastník (Participant)

    papi veľmi pekne ti ďakujem za tvoje ozaj kvalitné informácie 🙂
    Tá motorka XVS1300 CUSTOM sa nám veľmi páči, je veľmi atraktívna, no budeme na tom OK ak si kúpime XVS1300CFD, pretože táto motorka patrí taktiež do nášho úzkeho výberu… a myslíme si, že XVS1300CFD bude asi choprácka klasika. No aj na tomto modely by sme chceli vymeniť zadné sedadlo za širšie s opierkou. 😎

    #97486
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Vzadu by som to upravil aj ja, keby sme mali baby 120 kilové, to by sme si všimli, keď ich stratíme – ale 60 kilové si treba strážiť, nie je ich veľa… 😈
    Zase kreslo z GoldWinga tam nedávaj, stratí sa charakter motorky.

    Ináč som ten popis upravoval-skracoval, vyhodil som výkony a tak – takže ten údaj o krútiaku XVS 1300 nie je až taký extrémny, 5500 sú otáčky pri max. výkone, krútiak vrcholí pri 4000 ot/min.

    Tie maximá čoper-krútiakov ale nie sú až také výrazné „Gerlachy“ na diagramoch, čopre tie grafy majú pekné ploché a zaujímavá je skôr šírka pásma, v akom máš k dispozícii trebárs nejakých 80 % maxima…

    #97488
    Kakado
    Účastník (Participant)

    papi, chcel by som sa ťa ešte opýtať na tvoj názor na XVS1300CFD. Tiež prichádza do úvahy.

    #97490
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    No, veď ja som ti už písal, že skôr by som bral niektorú verziu s dvoma kotučmi vpredu, napr. aj FCD. Je to už vyslovene turistická verzia s dobrou ochranou, menej čoprácka geometria predku, trochulinku kratší rozvor…
    To aj Lapaj by ti schvaloval, aha, ako podopĺňal svoju 1,9 – aby vypadala aspoň trošičku, ako FCD. Má aj opierku, ale má na nej tú bielu prilbu.
    Starší bežci na dlhšie trate už vedia, čo potrebujú… 😉 

    #97492
    OttoMydlo
    Účastník (Participant)

    Kakado mám model STRYKER 1300, páči sa mi,sadla mi,max.spokojnosť,jazdí super
    „keď ju miluješ niet čo riešiť“
    a keď ju poznáš vieš čo si môžeš dovoliť 😎 

    #97494
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Opisali ti tu techniku motory brzdy krutaky a kadeco ja na to nie som odbornik a ani ma  to nezaujima pretoze to nieje podstatne  ja ti poviem iba tolko ak chces jazdit v dvojke  dalej ako po meste na hentoho copra  velmi rychlo zabudni hlavne koli manzelke ak myslis ze nie tak ti poradim maly test zober akukolvek hrubu knihu siroku max 20 cm poloz na nu 2cm molitan to je zhruba to zadne sedadlo a nech pani manzelka na nej sedi aspon tolko co trva cesta do chorvatska cize zhruba 10 hodin

    #97496
    Mlhos
    Účastník (Participant)

    Ta druha je prijatelnejsia to sedadlo je vetsie hrubsie ale treba operadlo a ked uz dvojvalec tak tento lebo mozno nie hned ale casom budes banovat 

    #97498
    Bopsik
    Účastník (Participant)

    Mlhoš
    chcel týmto nenápadne naznačiť, že máš kúpiť Golďasa

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 16 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri