Connect with us

Yamaha XT600Z – zle mi chyta za studena

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Yamaha XT600Z – zle mi chyta za studena

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Autor
    Príspevky
  • #64061
    cajka5
    Účastník (Participant)

    Neviete mi dakto dat radu co by to mohlo byt?

    #64062
    eXeBaT
    Účastník (Participant)

    cajka5

    Nie som znalec týchto motorov, ale ak ti má niekto poradiť, skús svoj problém viac opísať a priblížiť.

    #64063
    cajka5
    Účastník (Participant)

    Ked startujem za studena, tak nechce chytit, a ked aj naskoci, tak hned zdochne a aj po pridani plynu zdochne. Ked sa motor nahreje, tak uz to slape ok. Predpokladam, ze to bude v rozvodovej retazi, ale niesom si isty

    #64064
    Vidicon
    Účastník (Participant)

    Pouzivas sitic? Skus ho viac vytiahnut. Ma to jeden valec, aj moja byvala TDM obcas startovala pomalsie. Otcovi to robi skodovka, doteraz neviem, preco… Rozvod to podla mna nie je, ten zacne najprv cinkat, pocujes snad nejake zvonive alebo klepave zvuky na volnobehu?

    #64065
    Vidicon
    Účastník (Participant)

    a kedy si menil sviecku? mal by si kazdych max. 12 000 km, lepsie kazdych 6000, mas predsa len jeden valec…

    #64066
    Vadim
    Účastník (Participant)

    cajka5: Rozvody určite nie. Ak chytá na sýtič bez plynu, tak je to OK. Že ti to prvých asi 30 sekúnd za väčšieho chladu blbne, je u veľkého 1-valca normálne.

    #64067
    eXeBaT
    Účastník (Participant)

    Nielen u jednoválcov. Už aj karbíkové 600 – ky 4 válce majú pri studených štartoch a pri nízkych teplotách vzduchu problémy, čo je normálne. Niekedy sa zimné pretočenie v studenej garáži bez predohriatia teplovzdušnou pištoľou nezaobíde. Nahrieva sa blok motora a teplý vzduch sa vháňa aj priamo do sacích vzduchových otvorov počas štartovania.

    Môže sa stať, že máš všetko v 100% stave a nechápeš tomu, že prečo naposledy išla a teraz nie. Predtým než sa dostanež do stresu a pustíš sa do kontroly palivovej sústavy, je toto väčšinou dôvodom a jednoduchým riešením. Netreba sa nechať zo začiatku odradiť, nie hneď prvé pretočenie znamená úspech.

    Ak by sa tento spôsob mal stať skôr pravidlom, treba hľadať chybu niekde inde. Sviečka, filter, palivová sústava, nastavenie karburátora …

    Možno ide iba o maličkosť, ako povolené lanko na sytiči a tým ho nepovytiahneš úplne.

    Opakujem, nie som znalec týchto motorov, ale myslím, že väčšinu problémov majú spoločné so 4 – válcami. Tiež to ide na benzín 🙂

    #64068
    cajka5
    Účastník (Participant)

    vidicon

    Sviecku som menil dokonca som dal aj niejaku co by mala chytat lepsie za zimna ale lepsie to neni.Filter mam novy, palivovu sustavu som komplet precistil, dokonca aj ventyle som nastavoval.

    A pokial ide o tie zvuky tak najprv klepe ale ked sa olej vsade dostane tak stichne.

    Chcel som vymenit rozvodovu retaz ale zevraj tam treba menit cely komplet tak som na tym prestal uvazovat.

    #64069
    cajka5
    Účastník (Participant)

    Vadim

    No uvidim pockam este mesiac kym sa otepli lebo teraz su u nas teploty tak do 8C. dik

    #64070
    tom007
    Účastník (Participant)

    potrebujem radu ako mám na tejto motorke nadstaviť ventily 😠

    Poradte mi kde by som to zistil.

    #64071
    tlmic
    Účastník (Participant)

    tom007 potrebujes postup ako sa to robi, alebo len ventilove vole?

    #64072
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    cajka5 Nieje mozne ze tam mas as moc bohatu zmes paliva a preto ti to dusi ??

    #64073
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Mne tiez nechyti na prvy krat, ked ju zimujem v studenej garazi, baterka je v moto a startujem ju po 2 mesiacoch…

    Najprv zakasle, na 2x vsak chyti. Sytic vytiahnuty a nepridavat! Inak sa to prechlasce a skape. Pockam, az sa motor zohreje (rukou skusam) a pomaly stahujem sytic.

    Ked je vonku -, nebude to nikdy chytat ako v lete.

    #64074
    zeleno
    Účastník (Participant)

    Na 90 % je to chudobná zmes na voľnobeh. Keď chytí, treba ju na dlhší čas nechať bežať na sytič a nepridávať, kým sa trocha nezahreje. Je jedno aká je teplota, bude to robiť aj v lete, len nahriatie trvá kratšie.

    Vadim má pravdu, rozvod s tým nemá súvislosť. Riešenie je prekontrolovať funkciu sytiča, obohatiť zmes na voľnobeh, prípadne zvýšiť hladinu benzínu v karburátore. Menšia tepelná hodnota sviečky nepomôže. Mohol by byť aj opozdený základný predzápal.

    Vidicon: na Škodovke to robí prehnutie víčka karburátora /drží filter a chvenim, alebo prílišným utiahnutím filtra sa prehne/, potom si prisaje falošný vzduch a prakticky vyradí sytič.

    #64075
    tom007
    Účastník (Participant)

    tlmic poprosil by som oboje i ako sa to robí i vôlu ventilov. 🙂

    Diky moc

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri