Yamaha XT600Z – zle mi chyta za studena
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Yamaha XT600Z – zle mi chyta za studena
- This topic has 16 odpovedí, 9 hlasov, and was last updated pred 17 years, 9 months by
tlmic.
-
AutorPríspevky
-
22. marca 2005 o 16:21 #64061
cajka5
Účastník (Participant)Neviete mi dakto dat radu co by to mohlo byt?
27. marca 2005 o 11:11 #64062eXeBaT
Účastník (Participant)cajka5
Nie som znalec týchto motorov, ale ak ti má niekto poradiť, skús svoj problém viac opísať a priblížiť.
30. marca 2005 o 9:16 #64063cajka5
Účastník (Participant)Ked startujem za studena, tak nechce chytit, a ked aj naskoci, tak hned zdochne a aj po pridani plynu zdochne. Ked sa motor nahreje, tak uz to slape ok. Predpokladam, ze to bude v rozvodovej retazi, ale niesom si isty
30. marca 2005 o 12:15 #64064Vidicon
Účastník (Participant)Pouzivas sitic? Skus ho viac vytiahnut. Ma to jeden valec, aj moja byvala TDM obcas startovala pomalsie. Otcovi to robi skodovka, doteraz neviem, preco… Rozvod to podla mna nie je, ten zacne najprv cinkat, pocujes snad nejake zvonive alebo klepave zvuky na volnobehu?
30. marca 2005 o 12:16 #64065Vidicon
Účastník (Participant)a kedy si menil sviecku? mal by si kazdych max. 12 000 km, lepsie kazdych 6000, mas predsa len jeden valec…
30. marca 2005 o 16:44 #64066Vadim
Účastník (Participant)cajka5: Rozvody určite nie. Ak chytá na sýtič bez plynu, tak je to OK. Že ti to prvých asi 30 sekúnd za väčšieho chladu blbne, je u veľkého 1-valca normálne.
30. marca 2005 o 17:09 #64067eXeBaT
Účastník (Participant)Nielen u jednoválcov. Už aj karbíkové 600 – ky 4 válce majú pri studených štartoch a pri nízkych teplotách vzduchu problémy, čo je normálne. Niekedy sa zimné pretočenie v studenej garáži bez predohriatia teplovzdušnou pištoľou nezaobíde. Nahrieva sa blok motora a teplý vzduch sa vháňa aj priamo do sacích vzduchových otvorov počas štartovania.
Môže sa stať, že máš všetko v 100% stave a nechápeš tomu, že prečo naposledy išla a teraz nie. Predtým než sa dostanež do stresu a pustíš sa do kontroly palivovej sústavy, je toto väčšinou dôvodom a jednoduchým riešením. Netreba sa nechať zo začiatku odradiť, nie hneď prvé pretočenie znamená úspech.
Ak by sa tento spôsob mal stať skôr pravidlom, treba hľadať chybu niekde inde. Sviečka, filter, palivová sústava, nastavenie karburátora …
Možno ide iba o maličkosť, ako povolené lanko na sytiči a tým ho nepovytiahneš úplne.Opakujem, nie som znalec týchto motorov, ale myslím, že väčšinu problémov majú spoločné so 4 – válcami. Tiež to ide na benzín 🙂
30. marca 2005 o 17:45 #64068cajka5
Účastník (Participant)vidicon
Sviecku som menil dokonca som dal aj niejaku co by mala chytat lepsie za zimna ale lepsie to neni.Filter mam novy, palivovu sustavu som komplet precistil, dokonca aj ventyle som nastavoval.
A pokial ide o tie zvuky tak najprv klepe ale ked sa olej vsade dostane tak stichne.
Chcel som vymenit rozvodovu retaz ale zevraj tam treba menit cely komplet tak som na tym prestal uvazovat.30. marca 2005 o 17:48 #64069cajka5
Účastník (Participant)Vadim
No uvidim pockam este mesiac kym sa otepli lebo teraz su u nas teploty tak do 8C. dik14. februára 2006 o 9:18 #64070tom007
Účastník (Participant)potrebujem radu ako mám na tejto motorke nadstaviť ventily 😠
Poradte mi kde by som to zistil.14. februára 2006 o 20:10 #64071tlmic
Účastník (Participant)tom007 potrebujes postup ako sa to robi, alebo len ventilove vole?
15. februára 2006 o 8:33 #64072Jozefko
Účastník (Participant)cajka5 Nieje mozne ze tam mas as moc bohatu zmes paliva a preto ti to dusi ??
15. februára 2006 o 12:07 #64073milan3232
Účastník (Participant)Mne tiez nechyti na prvy krat, ked ju zimujem v studenej garazi, baterka je v moto a startujem ju po 2 mesiacoch…
Najprv zakasle, na 2x vsak chyti. Sytic vytiahnuty a nepridavat! Inak sa to prechlasce a skape. Pockam, az sa motor zohreje (rukou skusam) a pomaly stahujem sytic.Ked je vonku -, nebude to nikdy chytat ako v lete.
15. februára 2006 o 14:16 #64074zeleno
Účastník (Participant)Na 90 % je to chudobná zmes na voľnobeh. Keď chytí, treba ju na dlhší čas nechať bežať na sytič a nepridávať, kým sa trocha nezahreje. Je jedno aká je teplota, bude to robiť aj v lete, len nahriatie trvá kratšie.
Vadim má pravdu, rozvod s tým nemá súvislosť. Riešenie je prekontrolovať funkciu sytiča, obohatiť zmes na voľnobeh, prípadne zvýšiť hladinu benzínu v karburátore. Menšia tepelná hodnota sviečky nepomôže. Mohol by byť aj opozdený základný predzápal.Vidicon: na Škodovke to robí prehnutie víčka karburátora /drží filter a chvenim, alebo prílišným utiahnutím filtra sa prehne/, potom si prisaje falošný vzduch a prakticky vyradí sytič.
15. februára 2006 o 15:00 #64075tom007
Účastník (Participant)tlmic poprosil by som oboje i ako sa to robí i vôlu ventilov. 🙂
Diky moc -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.


Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph a motocross – Nové TF 250 X

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

EICMA 2023 naším objektívom

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

EICMA 2023: veľký Hornet, nové 500ky

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition
