Connect with us

Moje moto

Na motorke do Nórska. Cez Rusko. Cesta jednou stopou plná zážitkov.

Publikovaný

on

Ak vás zaujíma cestovanie a zážitky na motorke, tak toto video bude pre vás ako stvorené. Marek si totiž vďaka svojej mašine Honda CBF600S plní cestovateľské sny, kedže na nej nabehal už viac než 140 000 km. Dnes sa zameriame na cestu, ktorú plánoval už veľmi dlho a nakoniec si ju aj pred časom splnil – pozrieť sa na bájny sever Európy s názvom Nordkapp. Avšak nebol by to on, keby sa tam vybral priamo, preto si spravil malú odbočku. Cez Rusko!

Do Ruska? Na motorke? A sám?

Presne to sa pýtali Mareka, keď svojmu okoliu predstavil svoj plán. Obavy možno boli na mieste, ale ako neskôr priznáva, až na niekoľko málo situácií to bolo v pohode a pozitívne zážitky jednoznačne prevažujú. A je rád že, túto cestu absolvoval, pretože mu dala neskutočne veľa. A čo je najlepšie, túto takmer 10 000 kilometrov dlhú cestu zvládla aj jeho Honda bez najmenšieho zaváhania.

Celý roadtrip bol dopredu naplánovaný, ako samotná cesta ako aj čas, za ktorý ju bolo treba prejsť. Po Poľsku nasledovalo Pobaltie, z neho do Ruska a tam až do Petrohradu. Odtiaľ smer Fínsko, ktoré ponúklo toľko vítanú zmenu vozovky. Aj keď na druhej strane, boli miesta, ktoré boli až nekonečné nudné a stereotypné (kopec, les, more, kopec, les, more…). Našťastie toto všetko sa postupne mení a prichádza Nórsko.

To bolo aj cieľom cesty, presnejšie jeho severný cíp s názvom Norkapp. Ten je veľmi často cieľovou destináciou mnohých výprav. Späť sa Marek už spustil rovno „dole“ do Nemecka, ale ešte prešiel aj napríklad Dánsko. Pri otázke, kde sa mu najlepšie šoférovalo, povie že najmä na severe, ale aj východ má niečo do seba. Po 10 000 kilometroch a mesiaci na motorke má však jasno – ďalšia destinácia bude úplný západ Európy – Portugalsko! To si však prinesieme v ďaľšom pokračovaní.

Honda CBF600S je univerzálny pracant

Otázka samozrejme je, ako si na tejto náročnej trati viedla Honda CBF600 vo verzií S. Predsa len, pokiaľ neopustíte asfalt, je to výborný univerzál, ale mimo neho… Áno, to presne preblislo hlavou aj Marekovi, ale nakoniec až na pár stoviek kilometrov nemal problém s prejazdnosťou. Teda, nemal s ňou nikdy fatálny problém, ale boli úseky, kde by taká Africa Twin bol ideálny stroj. Keby ho mal.

Čo sa týka spoľahlivosti tak CBF nezaváhala ani na sekundu, absolútne spoľahlivý stroj. Neprotestovala dokonca ani keď ju kŕmil pofiderným benzínom kdesi v zapadákove. A to takej z pumpy, kde by si fakt nechcel stáť a tankovať. Jediná vec bolo osvetlenie a kapotáž, ktorú si ešte pred cestou upravil, pretože predsa len, pri dilničných presunoch má v sérií svoje limity.

Už onedlho sa pozrieme na ďalšie Marekove cesty po Európe. A samozrejme neostaneme len tu a pri ňom, pretože ďalsie zaujímavé príbehy náš už čakajú. Dovtedy si vychutnajte galériu z tohto krásnemu roadtripu.

1 komentár

1 komentár

  1. Miroslav Petre

    14. apríla 2021 at 18:34

    Áno, súhlasím. Gratulujem.
    Bol to úžasný výlet.
    Môžem potvrdiť. Nordkap som tiež absolvoval ale s karavanom.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri