Kawasaki ešte v roku 2009 vo svete ponúkala model Vulcan 500 LTD, ktorý si svoje už požil a jeho obľúbenosť na rôznych trhoch kričala po riadnom následníkovi trónu ľahučkých a perfektne ovládateľných cruiserov bez nutnosti použitia „véčka“. A tak nám zelení žabáci z krajiny vychádzajúceho slnka dodali to, čo Amerika nedokáže – kráľa vo svojej jedinečnej triede.
Ergo Fit Pôvodný Vulcan 500-ka používal temperamentnú osem ventilovú DOHC verziu motora Ninja 500, no a túto myšlienku obratného a ľahko zvládnuteľného motocykla pre široké spektrum začiatočníkov ale i skúsenejších jazdcov, pre ktorých je teraz k dispozícii mnou obľúbený motor 650 použitý napríklad aj vo Versyse (MMA 5/2015) si zachováva aj najnovšia verzia. Ak sa budete pýtať potencionálneho zákazníka, ktorý chce niečo ako bezstarostnú jazdu v bezpečnom sedle, podľa indícií zistíte, že primárne záleží na váhe a obratnosti, dobrom výkone a príjemnom posede pre každého. To Kawasaki dobre vedela a tak do pevného rámu posadila motor, ktorý má dostatok sily v celom spektre otáčok, pričom zníženie výkonu neubralo na zábavnosti a hlavne, pri úprave sedadla, stúpačiek a rajdov si každý nájde ten svoj najlepší pomer pre jeho komfortnú jazdu. Kawasaki si tak vychováva zákazníka pre svoju triedu cruiser a nepriamo tak pomáha aj konkurencii, ktorá nemá pokračovateľov mena Magna 500, VT600 , V535 či LS 650 Savage a podobne. Škoda. Ergonomická variabilnosť je jedna výhoda, druhou je moderný dizajn. Mne sa Vulcan páči hlavne bez zadného sedadla, potom je výraznejšia jeho krivka začínajúca sexi svetlom prechádzajúc do nádrže. Motor má pekné zakomponovanie v ráme a rôzne nadväzujúce časti nepôsobia rušivo. Možno výfuk, ktorý je na prvý pohľad umne schovaný pod motorom a má peknú krytku, je naozaj poriadny kus, ale na druhej strane je pekne nepriznaný. Yoshifumi Mano (Kawasaki Heavy Idustries – inžinier Vulcanu) to podal takto: „dizajnové ciele boli jasné – fit ergonómia, komfort a jazdná dôvera v náš stroj, dosiahnutie všetkých troch cieľov nám otvára cestu k novým zákazníkom ako aj neplaší stávajúcich. Je to odvážne riešenie, skvelé, aby sa Vulcan vedel prispôsobiť širokej škále jazdcov.“ Mne sa ale páči jediná vec, akokoľvek budete kombinovať trojuholníkovú ergo pozíciu jazdca, vždy sa jedná o prerátaný posed, ktorý si už len vy musíte vyskúšať, a verím a aj som presvedčený, že určite si nájdete ten svoj. Yoshi, skvelá práca.
V limite predpisov Sem tam mám problém dostať sa do rytmu, keď jazdíte tak často ako ja, a mimo svojich strojov sedláte aj novinárske, stane sa, že vás to požuje ako orbitku a ani neviete v ktorej hube ste bol. Ja som dopadol rovnako, naložil som malej sopke poriadne a nakoniec som len pozeral pri vyfúkaných očiach do prázdna ako bager na pevnú hlinu. Vypláchol som ráno piesok v očiach a pustil sa do panenského zmýšľania posedu, ergonómie a používania – neprenášať si tam zlozvyk iných motoriek. V limite zákonov som zrazu nebol zničený, problém je totiž v motorke samotnej, jej váha i podvozok, dokonca aj motor, zvládajú veci, ktoré táto motorka nemusí mať, no má ich. Tak prečo to nevyužiť, lenže je to drina, a to sa mi nechcelo a tak som v bežných rýchlostiach prišiel na to, ako mi to stačí na príjemné a pohodlné vozenie. Dokázal som potiahnuť, motor ochotne ide do otáčok a podvozok sa správa až priveľmi sebaisto, ale iba sem tam, a tak to bolo najlepšie. Jeden laďák, a chrochtám blahom. Motor som ospevoval vo Versyse, tu má tiež všetko svoje kvalitné ja, jeho DNA je proste skvelá, technici dobre vedia ako motor naladiť tak, aby sa v tejto triede choval naozaj ako má, preto má príjemnú väzbu na pravé zápästie, je pokojný a aj jednotka je použiteľná. Pri všetkej sile, ktorú ponúka sa hlavne správa dôležito a komfortne a to je príjemná kombinácia. A tak cítiť naladenie zotrvačníka na 28% a zmenu profilu vačiek voči Versysu, jeho nábeh v krivke je jednoduchší a vytvára tak pocit dôvernosti pri pridávaní. Nebolo len jednoduchou lúpežou, zmenilo sa sacie ústrojenstvo ako aj sanie a ECU bolo inak upravené.
Urban Cruiser Týždeň sa končí a ja mám na Vulcan iný pohľad ako pri prvom nasadnutí. Urban Cruiser je naozaj to správne meno, ja si užívam náklon za mestom, dobré ABS a dostatočné brzdy, hľadám cestu, ktorá nie je rozmlátená (pri BA ťažká úloha), radím a točím dvojhrnček podľa chuti. Nič ma neničí a viem ako vonia les pri ceste. Zbytočne ho nedržím pod krkom a obutie aj spätná väzba informácií, ktoré ako vodič dostávam ma nehádže do neriešiteľných situácií. Motorka je dosť čitateľná a to čo na pohľad aj ponúka, dostávam bez pozlátka. Všetko dôležité na prístrojovke je, dokonca aj moja milovaná kontrolka ECO (grr), chýba iba pár informácií, bez ktorých sa zaobídete (teplomer vonkajšej teploty by som ale pridal). Rajd sa mi na prvý pocit zdal málo široký, no postupne som si zvykol, kvalita stúpačiek, a sedadla je na výbornej úrovni. Prevodovka má jemný chod a široký záber pre dobrú odozvu motora. Chýba trochu malá odkladacia časť, no v tejto triede na ňu často nenarazím. Plusom je aj spotreba, ak som ako tak jazdil v litere zákona (plus sem tam aj nie), bežne som sa držal pri spotrebe 3,5 až do 4,5 litra max. Pri použitej nádrži som hravo dosahoval dojazd cez 300 km. Samozrejme, že som ako vždy skúsil aj spolujazdca, ale to nech vám zase povie manželka: Janka Campová Lysáková: „Nastupujem na nízke sedadlo bez problémov, dostatočné čalúnenie je doplnené príjemnou polohou stúpačiek. Sedlo veľkostne nie je ani malé ani veľké, držiak je klasicky riešený pásom. Pri dobrom asfalte je všetko v poriadku, problém nastáva, keď sa dostaneme na zlú cestu, krátka dráha tlmenia dáva ráz na chrbticu a ja cítim každú nerovnosť, to ma posúva po sedle dozadu dole a ja sa musím vždy bezpečne vracať nazad. Pohodlie pri normálnej jazde okolo 100km/h je v pohode, nad už som bola otrávená. Riešenie som ale mala hneď na začiatku, sadnúť si dopredu a zadné sedlo zmontovať. I keď neholdujem tomuto druhu motoriek, mať nohy celkom natiahnuté dopredu mi moc nepovie a mám rada iný posed, dizajn sa mi ale páči a celkom rada by som Vulcan skúsila aj na každodenné používanie.“
Nemá konkurenciu Ja asi nebudem najvhodnejší kupec, mám tieto moto rád, no ak začnem kalkulovať a pozriem cenu a nechám si aj motor, ja beriem Versys i keď porovnávame neporovnateľné. Ale je to tak, širší záber použitia a cestovnejšie DNA ma ťahá do tejto 650-ky. Ale je nás moc a ľudia takéto stroje chcú, čo je dobré, horšie je už len fakt, že Kawasaki je vlastne jediná vo svojej triede, nemá konkurenciu ani sa nemá čoho obávať. Kraľuje si neohrozene pokiaľ ostatných nenapadne, aké dôležité je mať takúto motorku.
Kawasaki Vulcan S Cena: 6 895 / 7 295 Eur (ABS) Motor: 649 ccm, 8 ventilov DOHC, R2 Výkon: 61 k pri 7 500 ot./min. Krút. moment: 63 Nm pri 6 600 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 310 x 880 x 1 100 mm Rám: priestorový, pozváraný z oceľových profilov Hmotnosť: 225 / 228 kg (ABS) (prevádzková) Rázvor: 1 575 mm Výška sedla: 705 mm Objem pal. nádrže: 14 l Pneu: vpredu: 120/70-18, vzadu: 160/60-17
+ trieda urban cruiser, cena, váha, motor – krátka dráha zadného pruženia, ABS za príplatok
Text. Dušan „Campa“ Lysák, foto: V. Brniak Motocykel na test zapožičal: U. M. S. s.r.o., Bratislava Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8.2015
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.