Francúzska zn. SHARK, dlhoročný výrobca motocyklových prilieb priniesol pre rok 2008 novinku ? model EvoLine. Táto univerzálna vyklápacia prilba je určená na mestské a blízkomestské trasy, presnejšie na každodenné praktické používanie a vďaka svojej variabilnosti dobre poslúži širokému spektru zákazníkom. Navyše predná časť nie je len výklopná ale zapadá do zadnej časti a tak sa tento model stáva plne prevádzkovateľný v obidvoch polohách. Decentné farebné variácie oslovia tak ženy, ako i mužov a kto už prilbu značky SHARK vlastní, alebo vlastnil tak vie, že sa radí na prvé priečky v v tejto oblasti.
Dizajn Po dizajnovej stránke EvoLine spĺňa všetky očakávania, ktoré by moderná výklopná prilba mala mať. Vo vyklopenom stave prilba vypadá ako robusnejší model typu Jet, v zavretom stave ako integrálny model. K dispozícii je niekoľko farebných, veľmi decentných modelov.
Materiál
Exteriér: Hlavný skelet je polykarbonátový z lexanu. Výklopná časť a jej držiaky sú sofistikovaným systémom pre jednoduchú a dobrú manipuláciu. Výklopná časť je osadená kovovým úchytom, ktorý behá v koľajničke. Číre sklo je z vnútornej strany pokryté vrstvou proti roseniu, integrované tmavé plexi proti slnku je v triezvom tóne, aby jazdec nemal príliš tmavo skreslený pohľad.
Interiér: Osvedčený materiál CoolMax?. Vynikajúco saje pot, je prepracovaný a vymyslený tak, aby dobre zapadal na všetky časti hlavy zvlášť uši a lícne časti. Navyše je prešívaný sieťovým materiálom, ktorý dobre odvetráva vzduch v interiéru prilby. Dôležité je, že kompletný interiér je prilepený suchým zipsom a plastovými sponami. Jednoducho sa dá vybrať, vyprať a vrátiť späť.
Obsluha: Vyklápanie: Vyklápanie je možné jednou rukou. Prevádza sa pri vyklopenom plexi a je veľmi rýchle a spoľahlivé. Vo vyklopenom stave je prilba plne požívateľná ako model Jet. Výklopná časť pevne zasadne do zadnej časti a samovoľne sa nepreklopí.
Zaklopenie: Vyžaduje dosť veľký pohyb ruky až na zátylok hlavy užívateľa, opäť to ide iba pri vyklopenom plexi. Preklopenie je jednoduché, nasleduje uzamknutie prednej časti. To vyžaduje tvrdší prítlak na odklopnú časť. Robiť to za rýchlej jazdy – to chce veľmi dlhý návyk.
Predné plexi: Má aj vetraciu (mierne poodchýlenú) polohu, netradične držiak obsluhy nie je vľavo dolu, ako to majú superšportové prilby, ale v strede hore. Dlho mi trvalo zvyknúť si na túto polohu.
Protislnečné sklo: Mechanické vysunutie i zasunutie vyžaduje prácu ruky až na vrchu prilby. Toto sklo sa dá výborne používať pri jazde napr, v meste na skútry, pri veľkých teplotách. Je nastavené tak, aby jazdec videl na prístroje motocykla mimo neho.
Jazda:
Uzatvorená poloha: Vzhľadom k jej určeniu je na 100 % využiteľná v mestských a prímestských lokalitách. V prípade motocykla s vysokým čelným štítom je dobre použiteľná i na ďalekú turistiku. Ak je motocykel bez štítu, prilba nie je vhodná na ďaleké trasy. Vo vyšších rýchlostiach narážajúci vietor spôsobuje v interiéry prilby hluk. V tejto polohe vďaka prepracovanému odvetrávaniu je v prilbe výborná klíma. Príjemná jazda na motocykli bez čelného štítu je cca do 90 km/h.
Otvorená poloha: EvoLine v tejto polohe je ideálnym spoločníkom v meste plnom križovatiek a semaforov. Vďaka väčším lícnym častiam má práve v tejto polohe oveľa väčšiu bezpečnosť ako klasický Jet model. Podľa potreby sa dá jazdiť buď so slnečným štítom, alebo predným plexi, alebo oboje naraz. V každom prípade je pohodlná a praktická. Ako dennému užívateľovi motocykla mi táto poloha prilby vyhovovala najviac, práve pre precízne spracovaný a ušitý interiér v prednej časti, kedy nevzniká medzi časťami tváre a polstrovaním priestor, ale prilba pevne prilieha. Znižuje sa tak hluk a nestane sa, aby vám do helmy pod polstrovanie vletela napr. včela.
Váha Váha 1 950 g nie je zrovna dobrý papierový údaj. Celé to spôsobil viacvrstvový skelet a oceľový uzamykateľný systém. Vzhľadom k vysokým skúsenostiam so všetkými typmi prilieb (v súčasnosti má naša redakcia 16 rôznych prilieb) som prišiel k nasledovnému záveru: 1 950 g je samozrejme veľa, ale v tomto prípade je rozloženie váhy centralizované. Po prejdení 1 400 km za tri dni s EvoLine na hlave sa nedostavil efekt namáhania krčných svalov. Prilba má váhu rozloženú a nesnaží sa ťahať jazdcovu hlavu dopredu, alebo dozadu, jediný tlak je váha smerom dolu. Po skúsenostiach s inou nemenovanou značkou som značne trpel, pretože prilba mi prevažovala hlavu dopredu, v prípade modelu EvoLine to tak nie je.
Centralizácia váhy EvoLine je na vynikajúcej úrovni a toho, čo som sa v tomto prípade obával najviac, sa vôbec nekonalo.
Hodnotenie + pekný aerodynamický tvar, pekný vzhľad vo vyklopenom i zaklopenom stave, stredne vysoká miera bezpečnosti, vynikajúco sedí na hlave, dobrá prehľadnosť pri použití oboch skiel, hygiena, vynikajúca univerzálnosť, doslova dve prilby v jednej, dobrý pocit komfortu pri oboch polohách a to i po hodinách nosenia prilba nikde nezačne tlačiť,
– chýba pestrejšia farebná kombinácia, z prednej časti v uzavretej polohe pôsobí dosť masívne, vďaka predĺženým lícnym častiam sa mierne ťažšie nasadzuje a vysadzuje, ovládanie vysúvania slnečnej clony je malé, treba ho hľadať, vyššia váha
Technika: Multishoková vrstva na dokonalé tlmenie nárazov s rôznou hrúbkou materiálov
Hlavné plexisklo je maximálnej tvrdosti odolné voči poškriabaniu
Zapínanie remienka je patentovaný systém TechMove, ovládateľný jednou rukou
Výklopná časť má oceľový uzamykateľný systém
Prilba je hermeticky vodeodolná
Interiér je vyberateľný, nastaviteľný, umývateľný
Váha: (model XL ) 1 950 g
Cena v SR: 359 EUR
Záruka: 5 rokov
Prilbu na test zapožičal: Noka Moto s.r.o. Hradec Králové
Text a foto: Vlado Brniak
Test bol publikovaný v Motomagazíne č.: 9 v roku 2008
Shark EvoLine ? test
V uzatvorenom stave je skoro nerozlíšiteľná od integrálnej prilby, v tejto polohe ostáva prakticky vodotesná
V takomto stave prilba nevyzerá ako výklopný model, výklopná časť pekne vytvorí profil prilby v zadnej časti, dokonca výklopná časť tvorí vzadu niečo ako odrhovú hranu obtekajúceho vzduchu
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.