Connect with us

Testy a recenzie

Shark EvoLine ? test

Publikovaný

on

Francúzska zn. SHARK, dlhoročný výrobca motocyklových prilieb priniesol pre rok 2008 novinku ? model EvoLine. Táto univerzálna vyklápacia prilba je určená na mestské a blízkomestské trasy, presnejšie na každodenné praktické používanie a vďaka svojej variabilnosti dobre poslúži širokému spektru zákazníkom. Navyše predná časť nie je len výklopná ale zapadá do zadnej časti a tak sa tento model stáva plne prevádzkovateľný v obidvoch polohách. Decentné farebné variácie oslovia tak ženy, ako i mužov a kto už prilbu značky SHARK vlastní, alebo vlastnil tak vie, že sa radí na prvé priečky v v tejto oblasti.

Dizajn
Po dizajnovej stránke EvoLine spĺňa všetky očakávania, ktoré by moderná výklopná prilba mala mať. Vo vyklopenom stave prilba vypadá ako robusnejší model typu Jet, v zavretom stave ako integrálny model. K dispozícii je niekoľko farebných, veľmi decentných modelov.

Materiál
Exteriér:

Hlavný skelet je polykarbonátový z lexanu. Výklopná časť a jej držiaky sú sofistikovaným systémom pre jednoduchú a dobrú manipuláciu. Výklopná časť je osadená kovovým úchytom, ktorý behá v koľajničke. Číre sklo je z vnútornej strany pokryté vrstvou proti roseniu, integrované tmavé plexi proti slnku je v triezvom tóne, aby jazdec nemal príliš tmavo skreslený pohľad.
Interiér: Osvedčený materiál CoolMax?. Vynikajúco saje pot, je prepracovaný a vymyslený tak, aby dobre zapadal na všetky časti hlavy zvlášť uši a lícne časti. Navyše je prešívaný sieťovým materiálom, ktorý dobre odvetráva vzduch v interiéru prilby. Dôležité je, že kompletný interiér je prilepený suchým zipsom a plastovými sponami. Jednoducho sa dá vybrať, vyprať a vrátiť späť.

Obsluha:
Vyklápanie: Vyklápanie je možné jednou rukou. Prevádza sa pri vyklopenom plexi a je veľmi rýchle a spoľahlivé. Vo vyklopenom stave je prilba plne požívateľná ako model Jet. Výklopná časť pevne zasadne do zadnej časti a samovoľne sa nepreklopí.
Zaklopenie: Vyžaduje dosť veľký pohyb ruky až na zátylok hlavy užívateľa, opäť to ide iba pri vyklopenom plexi. Preklopenie je jednoduché, nasleduje uzamknutie prednej časti. To vyžaduje tvrdší prítlak na odklopnú časť. Robiť to za rýchlej jazdy – to chce veľmi dlhý návyk.
Predné plexi: Má aj vetraciu (mierne poodchýlenú) polohu, netradične držiak obsluhy nie je vľavo dolu, ako to majú superšportové prilby, ale v strede hore. Dlho mi trvalo zvyknúť si na túto polohu.
Protislnečné sklo: Mechanické vysunutie i zasunutie vyžaduje prácu ruky až na vrchu prilby. Toto sklo sa dá výborne používať pri jazde napr, v meste na skútry, pri veľkých teplotách. Je nastavené tak, aby jazdec videl na prístroje motocykla mimo neho.

Jazda:
Uzatvorená poloha:
Vzhľadom k jej určeniu je na 100 % využiteľná v mestských a prímestských lokalitách. V prípade motocykla s vysokým čelným štítom je dobre použiteľná i na ďalekú turistiku. Ak je motocykel bez štítu, prilba nie je vhodná na ďaleké trasy. Vo vyšších rýchlostiach narážajúci vietor spôsobuje v interiéry prilby hluk. V tejto polohe vďaka prepracovanému odvetrávaniu je v prilbe výborná klíma. Príjemná jazda na motocykli bez čelného štítu je cca do 90 km/h.
Otvorená poloha: EvoLine v tejto polohe je ideálnym spoločníkom v meste plnom križovatiek a semaforov. Vďaka väčším lícnym častiam má práve v tejto polohe oveľa väčšiu bezpečnosť ako klasický Jet model. Podľa potreby sa dá jazdiť buď so slnečným štítom, alebo predným plexi, alebo oboje naraz. V každom prípade je pohodlná a praktická. Ako dennému užívateľovi motocykla mi táto poloha prilby vyhovovala najviac, práve pre precízne spracovaný a ušitý interiér v prednej časti, kedy nevzniká medzi časťami tváre a polstrovaním priestor, ale prilba pevne prilieha. Znižuje sa tak hluk a nestane sa, aby vám do helmy pod polstrovanie vletela napr. včela.

Váha
Váha 1 950 g nie je zrovna dobrý papierový údaj. Celé to spôsobil viacvrstvový skelet a oceľový uzamykateľný systém. Vzhľadom k vysokým skúsenostiam so všetkými typmi prilieb (v súčasnosti má naša redakcia 16 rôznych prilieb) som prišiel k nasledovnému záveru: 1 950 g je samozrejme veľa, ale v tomto prípade je rozloženie váhy centralizované. Po prejdení 1 400 km za tri dni s EvoLine na hlave sa nedostavil efekt namáhania krčných svalov. Prilba má váhu rozloženú a nesnaží sa ťahať jazdcovu hlavu dopredu, alebo dozadu, jediný tlak je váha smerom dolu. Po skúsenostiach s inou nemenovanou značkou som značne trpel, pretože prilba mi prevažovala hlavu dopredu, v prípade modelu EvoLine to tak nie je.
Centralizácia váhy EvoLine je na vynikajúcej úrovni a toho, čo som sa v tomto prípade obával najviac, sa vôbec nekonalo.

Hodnotenie
+ pekný aerodynamický tvar, pekný vzhľad vo vyklopenom i zaklopenom stave, stredne vysoká miera bezpečnosti, vynikajúco sedí na hlave, dobrá prehľadnosť pri použití oboch skiel, hygiena, vynikajúca univerzálnosť, doslova dve prilby v jednej, dobrý pocit komfortu pri oboch polohách a to i po hodinách nosenia prilba nikde nezačne tlačiť,
– chýba pestrejšia farebná kombinácia, z prednej časti v uzavretej polohe pôsobí dosť masívne, vďaka predĺženým lícnym častiam sa mierne ťažšie nasadzuje a vysadzuje, ovládanie vysúvania slnečnej clony je malé, treba ho hľadať, vyššia váha

Technika:
Multishoková vrstva na dokonalé tlmenie nárazov s rôznou hrúbkou materiálov
Hlavné plexisklo je maximálnej tvrdosti odolné voči poškriabaniu
Zapínanie remienka je patentovaný systém TechMove, ovládateľný jednou rukou
Výklopná časť má oceľový uzamykateľný systém
Prilba je hermeticky vodeodolná
Interiér je vyberateľný, nastaviteľný, umývateľný
Váha: (model XL ) 1 950 g
Cena v SR: 359 EUR
Záruka: 5 rokov
Prilbu na test zapožičal: Noka Moto s.r.o. Hradec Králové

Text a foto: Vlado Brniak
Test bol publikovaný v Motomagazíne č.: 9 v roku 2008

Predĺžené lícne časti garantujú užívateľovi vyššiu bezpečnosť, ako štandardne Jet prilby

Shark EvoLine ? test

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri