Športový tourer je v súčasnosti prakticky ohrozený druh. Výnimočne sa dá hovoriť o pár výnimkách značiek, ako Suzuki GSX-S1000 , BMW S1000XR. A práve dnes sa pozrieme na tie japonské zelené. Kawasaki tieto motorky označuje podľa kategórii ako Adventure tourer a Sport Tourer.
Motor a dynamika
Aj keď majú obe označenie s číslovkou 1000, nemajú úplne rovnaký motor. Oba majú 1043 ccm, sú však inak nastavené a ponúkajú v celku rozdielny pohľad na cestovanie. Motorky dokresľuje množstvo elektroniky, o ktorej by som ani nevedel, keby som si neprečítal informácie od výrobcu.
Versys má maximálny výkon 120 koní pri 9000 ot./min. a krútiaci moment 102 Nm pri 7500 ot./min. Ninja SX má 142 koní pri 10 tis. ot./min. a maximálny krútiaci moment 111 Nm pri 8000 ot./min.
V praxi sú motory vďaka elektronike veľmi kultivované, veľmi presné na ovládanie plynu a hlavne čitateľné.
Hlavne Ninja 1000 SX, kde elektronika krotí vyše 140 koní pôsobí veľmi pokojne, avšak v skutočnosti je to zbraň. Sú to také protiklady avšak v oboch prípadoch platí, že motor je veľmi priateľský, ak chcete. Ale aj veľmi športový a vzrušujúci. Ak chcete!
To je za mňa dôležitá informácia. Ak niekomu chýba vzrušenie, či tú motorku udrží na ceste, asi ho odkážem na staršie ročníky modelu Z1000.
V praxi je Ninja veľmi dynamická a vo vyššom spektre otáčok sa mi ježia chlpy od vzrušenia. Koniec koncov, je to super-šport prispôsobený na cestovanie. Versys má zasa väčšiu využiteľnosť v stredných otáčkach a na tento štýl motorky ponúka možnosť vysoko otáčkovej zábavnej jazdy. Pretože v takomto balení veľa štvorvalcov na trhu nie je možné nájsť.
Elektronické systémy a pomocníci
Hlavnou doménou oboch motoriek je veľké množstvo elektroniky. Ide o to, ako motorky pracujú ako celok. Spomeňme v skratke aspoň niektoré vychytávky. Obe motorky majú LED svietenie, konektivitu s mobilným telefónom, samozrejme jazdné režimy a trakčnú kontrolu.
Turistické motorky si zaslúžia tempomat, nájdeme tu aj skvelé rýchlo radenie. Za mňa na Ninji fungovalo o niečo lepšie. Čo však za mňa robí motorku veľmi použiteľné, je náklonový manažment a antihoppingová spojka. Vďaka senzorom vie riadiaca jednotka, v akej polohe sa motorka nachádza. Rozlišuje, či som v zákrute, či idem hore alebo dole kopcom a podobne. Na základe toho pracuje s dávkovaním plynu. Vďaka tomu napríklad motor reaguje pokojnejšie pri prudkom otočení plynovou rukoväťou a prispieva k zvýšenej bezpečnosti. Pri elektronickom podvozku Versysu SE je to ešte ďalej.
Táto vlastnosť je pre mňa pri oboch motorkách kľúčová. Použiteľnosť tisíc kubíkového motora aj pre menej skúsených jazdcov. Na druhej strane si treba dať pozor – hlavne na Ninji – na príliš vysoké sebavedomie. Nie som až tak dobrý jazdec, ako sa mi na tejto motorke zdá. Elektronika mi dovolí a odpustí veľa, netreba to zbytočne pokúšať.
Pohodlie a použiteľnosť
V tejto časti spomeniem aj brzdy. V skratke športové brzdy sú veľmi účinné a čitateľné na oboch strojoch. Povedzme si však viac o rozdieloch a spoločných črtách, ktoré ma prekvapili
Versys ma prekvapil svojou výškou sedla a manévrovatelnosťou. Jeho výška je takmer identická ako na Ninji SX. Hovoríme o hodnotách 835 a 840 mm. Tieto hodnoty sa ešte dajú prispôsobiť. Rovnako hmotnosti versysu, ktorá predstavuje 253 kg sa netreba báť.
Versys ponúka určite väčšie pohodlie, ochranu pred vetrom a vzpriamený posed. Oproti tomu Ninja SX je príjemným kompromisom medzi super športom a cestovnou motorkou. Oba stroje majú delené sedlo jazdca a spolujazca s možnosťou jednoduchého pripevnenia kufrov. V oboch prípadoch ide o veľmi praktické motorky.
Rozdiel je aj v zadnej pneumatike, ktorej šírka u Ninje je 190 mm, oproti Versysu. Ten má v zadu 180 ku. Samozrejme v prospech Versysu hrá elektronický podvozok od Showy, ktorý robí motorku ešte pohodlnejšou. Táto možnosť výbavy mi chýba na model Ninja SX. A to je škoda
Drobnosti na zlepšenie
Oba stroje by si zaslúžili trocha lepší displej, hlavne čo sa týka veľkosti a rozlíšenia. Už patria – hlavne rozmerom do staršej doby. Funkčne však ponúkajú všetko potrebné. Versysom ospevované prisvecovanie do zákrut ma veľmi neohromilo, čakal by som intenzívnejšiu svetelnú zmenu.
Obe motorky sú však veľmi dobre vyvážené, ľahko ovládateľné a za to, čo ponúkajú, majú veľmi priaznivé ceny.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.