Connect with us

Podujatia

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

Publikovaný

on

Pred výstavou sme dostali informácie o novom cestnom V-Strome 800. Informácie sa dočítate v staršom článku, v galérii sa na neho pozrieme s našim objektívom. Suzuki na EICME predstavila ďalšie 2 novinky.

GSX-S1000GX – crossover ako sa patrí

Suzuki rozširuje svoj rad cestovných motocyklov. Tento krát predstavila GSX-S1000 GX, ktorý je príbuzný model GT, avšak s novým dizajnom a ergonómiou. Hlavnou devízou je vzpriamený posed na super-športovom stroji, pritom zachováva nízke zdvihy pre agresivitu športového stroja určeného na cestu. Vynikajúci crossover s overenou technikou je vítaným členom rodiny GSX-S1000.

Zdvihový objem 999 ccm, maximálny výkon 152 koní pri 11000 otáčkach za minútu, krútiaci moment 106 Nm pri 9250 ot./ min. Do nádrže sa zmestí 19 litrov benzínu pri pohotovostnej hmotnosti 232 kg.

Balík elektronických systémov zahŕňa antihoppingovú spojku, 6-osú inerciálnu jednotku, ktorá spolupracuje s riadiacou jednotkou a škrtiacimi klapkami. Samozrejmosťou je trakčná kontrola, tempomat, rýchle radenie, či asistent pri štartovaní motocykla. Nechýbajú palivové mapy, ABS a trakčná kontrola. V neposlednom rade tu mame semi-aktívny podvozok

Elektronický podvozok – elektronicky regulované režimy tlmenia nárazov — Hard, Medium, Soft a prispôsobiteľné používateľské nastavenie U (User). Tieto režimy si môžete zvoliť pri každom z jazdných režimov SDMS-α.

Odľahčené kolesá z liateho hliníka so šesťlúčovým dizajnom prispievajú k pozitívnemu riadeniu a športovému výkonu. Sú vybavené radiálnymi pneumatikami Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 najnovšej generácie.

Motorka sa predstaví v troch farebných vyhotoveniach – Metalic Triton Blue, Pearl Mat Shadow Green a Glass Sparkle Black. Motorka je veľmi zaujímavá a prinesieme o nej samostatný článok.

GSX-8R – športový vzhľad a praktickosť

Model vychádza s modelu GSX-8S, ktorý zdieľa rovnaký motor, ako má V-Strom 800. Vyvážený motor so skvelým krútiacim momentom 78 Nm, maximálny výkon 83 koní. S novou kapotážou váži len 205 kg a prináša ešte viac možností, ako využívať tento skvelý motor.

Rovnako ako súrodenci, máme tu farebnú TFT obrazovku, asistent jazdy v nízkych otáčkach, jazdné režimy, trakčnú kontrolu. Vrcholom štandardnej výbavy je quickshifter v základe, ktorý je ako stvorený pre tento druh motocyklu. Model ocenia skúsenejší jazdci, na okruhu, i na ceste. Neprekvapí však ani zodpovedného začiatočníka.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri