Paľo spolu so Slavom sú na ceste na Nordkapp už viac ako štyri dni a zo svojej plánovanej trasy už ukrojili viac ako 2 000 km, a momentálne sa nachádzajú niekde v Rusku. Cesta zatiaľ prebieha bez väčších problémov a z každého dňa posielajú krátke správy spolu s fotkami.
1. deň Senec (SK) – Warszava (PL) 660 km Vyštartovali sme skoro ráno do slnečného počasia. Už po poľských hraniciach začal dážď, ku ktorému sa pridal silný vietor a neskôr hmla. Vo Varšave sme strávili cez hodinu a pol v dopravnej zápche. Kvôli časovej strate volíme miesto na spanie za poľským hlavným mestom. Keďže zem je od dažďa a povodní premočená, tak volíme neďaleký motel. Zajtra nás čaká ešte Litva.
2. deň Warzsava (PL) – Daugauvpils (LV) 570 km Od rána je zamračené, ale našťastie neprší. Volíme rýchly presun na hranice s Litvou. Litva je pekná s množstvom bocianov, ktoré letia nízko nad zemou. Cesty sú krásne, ale občas sa nájde úsek, ktorý je veľmi rozbitý. Pri hraniciach je veľa odpočívadiel s internetom, čo ma príjemne prekvapilo. Prešli sme za hranicu s Lotyšskom a rozložili stany pri malom domčeku. S domácim sme sa skamarátili a ukázal nám aj svoju Jawu 350. Zajtra chceme ísť cez Estónsko až po hranicu s Ruskom.
3. deň Daugaupils (LT) – Čudské jazero (EST) 470 km Začíname spoznávať Lotyšsko a čaká nás oproti včerajšej Litve sklamanie. Chudoba, bodrel a rozbité cesty. Prichádzame do Estónska a všetko sa rapídne mení k lepšiemu. Táto krajina na nás urobila veľký dojem. V meste Tartu meníme euro za ruble a ideme ďalej na sever. Počasie sa lepší a teploty začínajú rásť. Na ceste míňame Čudské jazero, kde končíme dnešný deň. Stanujeme blízko vody a tak sa skúšame opláchnuť v tejto ľadovej vode. Zajtra nás čaká hranica s Ruskom.
4. deň Čudské jazero (EST) – 100 km za Petrohradom (RUS) Na hranici s Ruskom sme strávili „iba“ dve a pol hodiny. Vybavili sme poistenie tzv. „zelenú kartu“ a vyrážame do vnútrozemia Ruska. Asi o kilometer chytali turistov policajti a kontrolovali poistenie. S dobrým pocitom, že sme ušetrili ideme ďalej. O 10 km nás opäť zastavujú policajti, pretože pri predbiehaní dymiace Lady sme prešli cez plnú čiaru. Od každého chcú 150 Eur. Po dlhom hádaní odchádzame o 30 Eur ľahší, no zato s dokladmi. Cesty v Rusku sú v dezolátnom stave s dierami veľkosti prilby. Vodiči sú arogantní a nič neobyčajné tu nie je, keď vás pri 120 km/h predbieha kamión. Míňame Petrohrad a 100 km za ním staviame stany na lúke pri tabuli s nápisom: „Pozor tadiaľto vedie plyn“. Dnes nás už nič v tejto krajine neprekvapí a tak radšej ideme späť.
Palino aj ked nemáte bohvie aké počasie, a zatiaľ iba 30 Eur pokutu, tak je to dobré nie? Držíme palce v redakcii aby ste to krásne odjazdili. Motorka , GPS – všetko poslúcha?
Tento radar, uplne dole „Norden“ pokryva aj cast Ruska,
len nie, uplne severo-vychodne cipy Norska.
Ale co to mam odsledovane -kvoli Makrela Teamu- tak teraz v lete (pardon, Zelenej zime)
to vecsinou leti od Atlantiku/Severneho mora, na hor – ku vam. [linka]
[linka]
Cestoval som dnes – prstom po tejto mape – do Smolenice Castle.
sice cez Ciorne more, …potom mi to zase ufrnklo, do Polskej, .. ale dorazil som.
Mozna niekedy, na nej bude aj Bezdov hotylek. 👋
(Bubo, sa v tom bude vyznat -nepochybujem- o moc lepsie)
Mozno vam tieto veci trocha, posluzia.
Aj ked, na vasej naplanovanej trase, (po Norsku) nemate na mavrovanie kvoli pocasiu, priestor.
Takto to videl -2nedele tomu- Makov exped. zbor: Ciel – pretat polarny kruh, v krku norskej gitaari.
Do DK vpadli suchou gumou z *DE, … Kodan – m o s t – Malmo E-6 ————E 6**————–Mo i Rana
(po ceste sa zastavit u znameho **)
Na cirkli to otocili, a viac monej, po tej istej E-6ke do T-heimu. … Atlantic safari (Molde),
cestou Trollov na Geiranger, Gol, velkym Ringom okolo Osla, via najjuznejse ferry (KristianSAND –
– DK Hirthalls) … *DE
Veza E 6** do planu ich trasi nezasahovala, ale videla to co – oni nie.
Od Atlantiku sa posuva studeny front, do ktoreho, oni vbehnu. Stalo ich to, nejakych 5 mokrych dni.
Miestami – Dovrefjell, nahorna planina – dazd zo snehom, 0 az 3st !!
Alternativa ? .. ist opacne !! DK opustit v Hirthalls.
+ trocha si nadbehnut. K-sand – Stavanger ( Zidle kazatelova, .., vyliezt na „Perko“v suter,
vid v jeho cestopise foto )
Este v Osle, na ich povodnej trase, mali moznost,.. sa pokusit tu studenenu vlnu obist.
O nic by neprisli, horsie pocasie ich uz v tom rocnom obdobi, stretnut nemohlo (?)
ps:
zazil som cestu ktoru, mi za chrbatom zatvorili, suchotali lavinky na nu.
toto je nedaleko, ilustr. foto: [linka]
Videl som na ceste kamen, velky ako ma CAT lyzicu
Prisiel som (SWE) 20minut neskor, na miesto, kde bola zosmyknuta podmocena polhora
(5dni to odvazali, vo dne v noci. Ochadzka 750 km !!)
Inokedy, pri pobrezi tiez vo S. Vychrica caravany prekacovala, konare ako ruka lietali vzduchom.
Viem co je to sediet v spacaku a drzat si bradu, aby zuby nedrkotali
Ale ked som videl Makoveho tatka (Jaro ma 58) ist do toho necasu …
Predstavil som si borovicu v Gajarskem chotari, a ako sedime pod nou, pozerame -cez motorky-
do dialky, a ….
Vladi,
mnozstvo snehu – ku 30.6.10 – a kde ho, este najdes … [linka]
Upozornenie:
Na norskych – aj, „E“ – cestach, malo kde uvidite zvysle znacenie
zuzeneho profilu
KDE SKONCI DELIACA STREDOVA ciara – ak, tam bola – a zacnu prerusovane
pri krajnici, … CAKAJ ZUZENIE !!
vid ilustr. foto ( … ano, to, ktore sa sefredaktorovi, tak lubi )
poznamocka:
pri otazke: „ako je to daleko ?“
sa vam moze dostat odpovedi, v starej – este bezne, hovorovo pouzivanej miere –
NO, SWE, 1.mil-a = 10 KM
# Norsk mil var 11 295 m, nå (fra 1889): 10 000 m.
# Svensk mil var 10 688,54 m, nå (fra 1889): 10 000 m.
este jedno,
ilustr, dokaz: [linka]
ze,
Jun – je dobra volba
👋
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
28. júna 2010 at 13:07
No chlapi, niektore tie zazitky…. 😶 😶 😶
VladiB
28. júna 2010 at 13:24
Palino aj ked nemáte bohvie aké počasie, a zatiaľ iba 30 Eur pokutu, tak je to dobré nie? Držíme palce v redakcii aby ste to krásne odjazdili. Motorka , GPS – všetko poslúcha?
slobo
28. júna 2010 at 23:50
Dopravna znacka. Pozor, zvecseny vyskyt komarov (mygg)
Tento radar, uplne dole „Norden“ pokryva aj cast Ruska,
len nie, uplne severo-vychodne cipy Norska.
Ale co to mam odsledovane -kvoli Makrela Teamu- tak teraz v lete (pardon, Zelenej zime)
to vecsinou leti od Atlantiku/Severneho mora, na hor – ku vam.
[linka]
[linka]
Cestoval som dnes – prstom po tejto mape – do Smolenice Castle.
sice cez Ciorne more, …potom mi to zase ufrnklo, do Polskej, .. ale dorazil som.
Mozna niekedy, na nej bude aj Bezdov hotylek. 👋
(Bubo, sa v tom bude vyznat -nepochybujem- o moc lepsie)
Mozno vam tieto veci trocha, posluzia.
Aj ked, na vasej naplanovanej trase, (po Norsku) nemate na mavrovanie kvoli pocasiu, priestor.
Chalani 👍 👍
slobo
29. júna 2010 at 0:10
Zabudol som
[linka]
Forsichtik !! Mosquitos (alebo, … Nalety Mygg-ov)
dorozumnievanie: [linka]
( lopol som to, mikulcovi. Aale tak, … treba si pomahat 😉 )
VladiB
29. júna 2010 at 8:11
Podla mna kto ide doSkandinávie, vždy musí počítať aj s horším počasím, vlastne ani neviem o nikom, kto tam bol a poriadne nezmokol
bezdooo
29. júna 2010 at 8:40
Ja som sa chcel spytat, ze ake nepremoky mate, a ci su to naozaj nepremoky
lebo ja som zistil, ze ten moj je premok, aj ked je pravda, ze som asi pol hodinu isiel v najvacsom lejaku mojho zivota
auta odstavovali na krajnici, co im stieracie nestihali
a po tomto, ked som vyzliekol nepremok, tak som mal pod nim vsetko mokre
a rovnako dopadol aj samifumi
ja mam obycajny gumovy z Lidlu, ale samo ma IXS a dopadol rovnako
slobo
29. júna 2010 at 11:10
Takto to videl -2nedele tomu- Makov exped. zbor: Ciel – pretat polarny kruh, v krku norskej gitaari.
Do DK vpadli suchou gumou z *DE, … Kodan – m o s t – Malmo E-6 ————E 6**————–Mo i Rana
(po ceste sa zastavit u znameho **)
Na cirkli to otocili, a viac monej, po tej istej E-6ke do T-heimu. … Atlantic safari (Molde),
cestou Trollov na Geiranger, Gol, velkym Ringom okolo Osla, via najjuznejse ferry (KristianSAND –
– DK Hirthalls) … *DE
Veza E 6** do planu ich trasi nezasahovala, ale videla to co – oni nie.
Od Atlantiku sa posuva studeny front, do ktoreho, oni vbehnu. Stalo ich to, nejakych 5 mokrych dni.
Miestami – Dovrefjell, nahorna planina – dazd zo snehom, 0 az 3st !!
Alternativa ? .. ist opacne !! DK opustit v Hirthalls.
+ trocha si nadbehnut. K-sand – Stavanger ( Zidle kazatelova, .., vyliezt na „Perko“v suter,
vid v jeho cestopise foto )
Este v Osle, na ich povodnej trase, mali moznost,.. sa pokusit tu studenenu vlnu obist.
O nic by neprisli, horsie pocasie ich uz v tom rocnom obdobi, stretnut nemohlo (?)
ps:
zazil som cestu ktoru, mi za chrbatom zatvorili, suchotali lavinky na nu.
toto je nedaleko, ilustr. foto:
[linka]
Videl som na ceste kamen, velky ako ma CAT lyzicu
Prisiel som (SWE) 20minut neskor, na miesto, kde bola zosmyknuta podmocena polhora
(5dni to odvazali, vo dne v noci. Ochadzka 750 km !!)
Inokedy, pri pobrezi tiez vo S. Vychrica caravany prekacovala, konare ako ruka lietali vzduchom.
Viem co je to sediet v spacaku a drzat si bradu, aby zuby nedrkotali
Ale ked som videl Makoveho tatka (Jaro ma 58) ist do toho necasu …
Predstavil som si borovicu v Gajarskem chotari, a ako sedime pod nou, pozerame -cez motorky-
do dialky, a ….
👋
VladiB
30. júna 2010 at 9:59
slobo Už som videl kadejaké foto – moto/sneh ale toto čo si pripojil je geniálne
slobo
30. júna 2010 at 17:46
15ty April – realita – :[linka]
Vladi,
mnozstvo snehu – ku 30.6.10 – a kde ho, este najdes …
[linka]
Upozornenie:
Na norskych – aj, „E“ – cestach, malo kde uvidite zvysle znacenie
zuzeneho profilu
KDE SKONCI DELIACA STREDOVA ciara – ak, tam bola – a zacnu prerusovane
pri krajnici, … CAKAJ ZUZENIE !!
vid ilustr. foto ( … ano, to, ktore sa sefredaktorovi, tak lubi )
poznamocka:
pri otazke: „ako je to daleko ?“
sa vam moze dostat odpovedi, v starej – este bezne, hovorovo pouzivanej miere –
NO, SWE, 1.mil-a = 10 KM
# Norsk mil var 11 295 m, nå (fra 1889): 10 000 m.
# Svensk mil var 10 688,54 m, nå (fra 1889): 10 000 m.
este jedno,
ilustr, dokaz:
[linka]
ze,
Jun – je dobra volba
👋