Connect with us

Turistické články

Nordkapp tour 2010 (deň 1. až 4.)

Publikovaný

on

Paľo spolu so Slavom sú na ceste na Nordkapp už viac ako štyri dni a zo svojej plánovanej trasy už ukrojili viac ako 2 000 km, a momentálne sa nachádzajú niekde v Rusku. Cesta zatiaľ prebieha bez väčších problémov a z každého dňa posielajú krátke správy spolu s fotkami.

1. deň Senec (SK) – Warszava (PL) 660 km
Vyštartovali sme skoro ráno do slnečného počasia. Už po poľských hraniciach začal dážď, ku ktorému sa pridal silný vietor a neskôr hmla. Vo Varšave sme strávili cez hodinu a pol v dopravnej zápche. Kvôli časovej strate volíme miesto na spanie za poľským hlavným mestom. Keďže zem je od dažďa a povodní premočená, tak volíme neďaleký motel. Zajtra nás čaká ešte Litva.

2. deň Warzsava (PL) – Daugauvpils (LV) 570 km
Od rána je zamračené, ale našťastie neprší. Volíme rýchly presun na hranice s Litvou. Litva je pekná s množstvom bocianov, ktoré letia nízko nad zemou. Cesty sú krásne, ale občas sa nájde úsek, ktorý je veľmi rozbitý. Pri hraniciach je veľa odpočívadiel s internetom, čo ma príjemne prekvapilo. Prešli sme za hranicu s Lotyšskom a rozložili stany pri malom domčeku. S domácim sme sa skamarátili a ukázal nám aj svoju Jawu 350. Zajtra chceme ísť cez Estónsko až po hranicu s Ruskom.

3. deň Daugaupils (LT) – Čudské jazero (EST) 470 km
Začíname spoznávať Lotyšsko a čaká nás oproti včerajšej Litve sklamanie. Chudoba, bodrel a rozbité cesty. Prichádzame do Estónska a všetko sa rapídne mení k lepšiemu. Táto krajina na nás urobila veľký dojem. V meste Tartu meníme euro za ruble a ideme ďalej na sever. Počasie sa lepší a teploty začínajú rásť. Na ceste míňame Čudské jazero, kde končíme dnešný deň. Stanujeme blízko vody a tak sa skúšame opláchnuť v tejto ľadovej vode. Zajtra nás čaká hranica s Ruskom.

4. deň Čudské jazero (EST) – 100 km za Petrohradom (RUS)
Na hranici s Ruskom sme strávili „iba“ dve a pol hodiny. Vybavili sme poistenie tzv. „zelenú kartu“ a vyrážame do vnútrozemia Ruska. Asi o kilometer chytali turistov policajti a kontrolovali poistenie. S dobrým pocitom, že sme ušetrili ideme ďalej. O 10 km nás opäť zastavujú policajti, pretože pri predbiehaní dymiace Lady sme prešli cez plnú čiaru. Od každého chcú 150 Eur. Po dlhom hádaní odchádzame o 30 Eur ľahší, no zato s dokladmi. Cesty v Rusku sú v dezolátnom stave s dierami veľkosti prilby. Vodiči sú arogantní a nič neobyčajné tu nie je, keď vás pri 120 km/h predbieha kamión. Míňame Petrohrad a 100 km za ním staviame stany na lúke pri tabuli s nápisom: „Pozor tadiaľto vedie plyn“. Dnes nás už nič v tejto krajine neprekvapí a tak radšej ideme späť.

Nordkapp tour 2010 (deň 1. až 4.)

9 komentárov

9 Comments

  1. AIR

    28. júna 2010 at 13:07

    No chlapi, niektore tie zazitky…. 😶 😶 😶

  2. VladiB

    28. júna 2010 at 13:24

    Palino aj ked nemáte bohvie aké počasie, a zatiaľ iba 30 Eur pokutu, tak je to dobré nie? Držíme palce v redakcii aby ste to krásne odjazdili. Motorka , GPS – všetko poslúcha?

  3. slobo

    28. júna 2010 at 23:50

    Dopravna znacka. Pozor, zvecseny vyskyt komarov (mygg)

    Tento radar, uplne dole „Norden“ pokryva aj cast Ruska,
    len nie, uplne severo-vychodne cipy Norska.
    Ale co to mam odsledovane -kvoli Makrela Teamu- tak teraz v lete (pardon, Zelenej zime)
    to vecsinou leti od Atlantiku/Severneho mora, na hor – ku vam.
    [linka]

    [linka]
    Cestoval som dnes – prstom po tejto mape – do Smolenice Castle.
    sice cez Ciorne more, …potom mi to zase ufrnklo, do Polskej, .. ale dorazil som.
    Mozna niekedy, na nej bude aj Bezdov hotylek. 👋

    (Bubo, sa v tom bude vyznat -nepochybujem- o moc lepsie)

    Mozno vam tieto veci trocha, posluzia.
    Aj ked, na vasej naplanovanej trase, (po Norsku) nemate na mavrovanie kvoli pocasiu, priestor.

    Chalani 👍 👍

  4. slobo

    29. júna 2010 at 0:10

    Zabudol som

    [linka]

    Forsichtik !! Mosquitos (alebo, … Nalety Mygg-ov)

    dorozumnievanie: [linka]
    ( lopol som to, mikulcovi. Aale tak, … treba si pomahat 😉 )

  5. VladiB

    29. júna 2010 at 8:11

    Podla mna kto ide doSkandinávie, vždy musí počítať aj s horším počasím, vlastne ani neviem o nikom, kto tam bol a poriadne nezmokol

  6. bezdooo

    29. júna 2010 at 8:40

    Ja som sa chcel spytat, ze ake nepremoky mate, a ci su to naozaj nepremoky

    lebo ja som zistil, ze ten moj je premok, aj ked je pravda, ze som asi pol hodinu isiel v najvacsom lejaku mojho zivota

    auta odstavovali na krajnici, co im stieracie nestihali

    a po tomto, ked som vyzliekol nepremok, tak som mal pod nim vsetko mokre

    a rovnako dopadol aj samifumi

    ja mam obycajny gumovy z Lidlu, ale samo ma IXS a dopadol rovnako

  7. slobo

    29. júna 2010 at 11:10

    Takto to videl -2nedele tomu- Makov exped. zbor: Ciel – pretat polarny kruh, v krku norskej gitaari.

    Do DK vpadli suchou gumou z *DE, … Kodan – m o s t – Malmo E-6 ————E 6**————–Mo i Rana
    (po ceste sa zastavit u znameho **)

    Na cirkli to otocili, a viac monej, po tej istej E-6ke do T-heimu. … Atlantic safari (Molde),
    cestou Trollov na Geiranger, Gol, velkym Ringom okolo Osla, via najjuznejse ferry (KristianSAND –
    – DK Hirthalls) … *DE

    Veza E 6** do planu ich trasi nezasahovala, ale videla to co – oni nie.
    Od Atlantiku sa posuva studeny front, do ktoreho, oni vbehnu. Stalo ich to, nejakych 5 mokrych dni.
    Miestami – Dovrefjell, nahorna planina – dazd zo snehom, 0 az 3st !!

    Alternativa ? .. ist opacne !! DK opustit v Hirthalls.
    + trocha si nadbehnut. K-sand – Stavanger ( Zidle kazatelova, .., vyliezt na „Perko“v suter,
    vid v jeho cestopise foto )

    Este v Osle, na ich povodnej trase, mali moznost,.. sa pokusit tu studenenu vlnu obist.

    O nic by neprisli, horsie pocasie ich uz v tom rocnom obdobi, stretnut nemohlo (?)

    ps:
    zazil som cestu ktoru, mi za chrbatom zatvorili, suchotali lavinky na nu.
    toto je nedaleko, ilustr. foto:
    [linka]

    Videl som na ceste kamen, velky ako ma CAT lyzicu

    Prisiel som (SWE) 20minut neskor, na miesto, kde bola zosmyknuta podmocena polhora
    (5dni to odvazali, vo dne v noci. Ochadzka 750 km !!)

    Inokedy, pri pobrezi tiez vo S. Vychrica caravany prekacovala, konare ako ruka lietali vzduchom.

    Viem co je to sediet v spacaku a drzat si bradu, aby zuby nedrkotali

    Ale ked som videl Makoveho tatka (Jaro ma 58) ist do toho necasu …
    Predstavil som si borovicu v Gajarskem chotari, a ako sedime pod nou, pozerame -cez motorky-
    do dialky, a ….

    👋

  8. VladiB

    30. júna 2010 at 9:59

    slobo Už som videl kadejaké foto – moto/sneh ale toto čo si pripojil je geniálne

  9. slobo

    30. júna 2010 at 17:46

    15ty April – realita – :[linka]

    Vladi,
    mnozstvo snehu – ku 30.6.10 – a kde ho, este najdes …
    [linka]

    Upozornenie:
    Na norskych – aj, „E“ – cestach, malo kde uvidite zvysle znacenie
    zuzeneho profilu
    KDE SKONCI DELIACA STREDOVA ciara – ak, tam bola – a zacnu prerusovane
    pri krajnici, … CAKAJ ZUZENIE !!

    vid ilustr. foto ( … ano, to, ktore sa sefredaktorovi, tak lubi )

    poznamocka:

    pri otazke: „ako je to daleko ?“
    sa vam moze dostat odpovedi, v starej – este bezne, hovorovo pouzivanej miere –

    NO, SWE, 1.mil-a = 10 KM

    # Norsk mil var 11 295 m, nå (fra 1889): 10 000 m.
    # Svensk mil var 10 688,54 m, nå (fra 1889): 10 000 m.

    este jedno,
    ilustr, dokaz:
    [linka]
    ze,
    Jun – je dobra volba
    👋

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri