Connect with us

Spravodajstvo

Druhý tohtoročný rast motocyklov – Štatistiky 10/2010

Publikovaný

on

Za október 2010 pribudlo 274 nových motocyklov, vrátane medzi ne zaraďovaných štvorkoliek (kategória ATV), čo je oproti októbru 2009 (224 nových motocyklov vrátane štvorkoliek) viac o 22,32 %.

Tohto roku je tak odbyt motocyklov druhý krát v pluse, keďže za predošlé mesiace: september ich pribudlo menej o 17,35 %, august menej o 18,92 %, za júl menej o 19,36 % a za jún ich pribudlo menej o 9,90 %, pričom ešte za máj pokles predstavoval 18,45 % a za apríl 21,16 %. Najväčší výkyv však zaznamenal tohtoročný marec, kedy sa dosiahol v porovnaní s vlaňajším marcom nárast odbytu motocyklov o 82,99 %.
_______________________________________

Oproti prvým desiatim mesiacom roku 2009 (celkovo 4 617 všetkých nových motocyklov a štvorkoliek) pribudlo za rovnaké obdobie tohto roka 4 141 nových motocyklov a štvorkoliek, čo predstavuje pokles dopytu o 10,31 %, zatiaľ čo po predošlých deviatich, ôsmich a siedmich mesiacoch dosahovalo tohtoročné zníženie ich odbytu o 11,97 %, 11,52 %, respektíve o 10,32 %. Motocykle pritom zaznamenávajú (i keď zmierňujúci sa) medziročný pokles aj napriek tomu, že vlani ich odbyt nebol podporovaný (ako tomu bolo pri autách šrotovným).
_______________________________________

Z registrovaných motocyklov všetkých druhov za január až október 2010 je podľa objemov motora medzi motocyklami nasledovné poradie: najviac až 43,4 % sa dodalo jednostopových vozidiel v najnižšej triede (objem motora do 50 kubických centimetrov), ktoré tak opäť zvýšili svoj trhový podiel a dominujú nad ostatnými,
druhé miesto s podielom 14,5 % zaujali motocykle nasledujúcej kategórie (objem motora 51 až 125 kubických centimetrov),
tretie miesto a podiel 13,6 % dosiahli výkonné motocykle (objem motora 501 až 800 kubických centimetrov) a najvýkonnejšie motocykle (nad 801 kubických centimetrov) sú na štvrtom mieste so získaným podielom 11,2 %.

Tohto roku už zaregistrovali tiež prvých 31 nových motocyklov na elektrický pohon (vlani ani jeden), najmä značky Xinling.
_______________________________________

Najžiadanejšou značkou spomedzi novo registrovaných motocyklov bola za január až október roku 2010 s podielom 13,4 % značka Honda.

Druhý Adams si ukrojil 9,0 %.
Tretie miesto má Yamaha s 8,6 %.


Ďalšie poradie:
4. Suzuki 7,8 %
5. Motorro 6,9 %
6. Keeway 5,3 %
7. Yuki 4,5 %
8. Kawasaki 3,4 %
9. Aprilia 3,1 %
10. Kymco 2,7 %
11. Betka 2,6 %
12. Vonroad 2,4 %
_______________________________________

Z neregistrovaných vozidiel zahrnutých do skupiny motocyklov pribudlo za prvých desať mesiacov tohto roku 24 štvorkoliek (ATV) a 177 terénnych (krosových – ORS) motocyklov.
Tieto kategórie si rozdelili nasledujúce značky: na prvom miesto je Kawasaki s celkovým podielom 46,8 % (94 ORS),
druhá je Suzuki 41,3 %(9 ATV + 74 ORS),
tretia Honda 7,0 % (12 ATV + 2 ORS) a rebríček dodávateľov aj neregistrovaných motocyklov uzatvára štvrtá Yamaha 5,0 % (3 ATV + 7 ORS).

ZAP SR

3 komentáre

3 Comments

  1. Dragon

    15. novembra 2010 at 11:54

    Rozdiel nejakých 500 motoriek nieje podľa mňa až taký strašný… žeby sa konečne situácia začala zlepšovať? 👍 🙂

  2. raptor

    15. novembra 2010 at 14:49

    Dragon – rozdiel 500 motoriek neni podla teba az taky strasny? 😶 ty si co z chicaga? 😶 😶
    na nasom malom slovenskom trhu to znamena rocny predaj 4 az 7 dealerov (v zavislosti od ich velkosti)

  3. Dragon

    15. novembra 2010 at 15:20

    Hej, hej…ja som to myslel ale tak, že nakoľko sa všade hovorí o strašnom prepade, tak ten rozdiel nakoniec nieje našťastie vo veľkých číslach (1000 a hore). Áno, na pomer malého slovenska je to aj tak dosť veľké číslo – uznávam. Buďme radi, že je to IBA cca 500 kusov.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri