Rada pre začiatočníka
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Rada pre začiatočníka
- Toto téma obsahuje 37 odpovedí, 13 hlasov, a bola naposledny upravená pred 11 rokmi, 8 mesiacmi od
cazzo.
-
AutorPríspevky
-
17. februára 2014 o 19:40 #95861
przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Do 4000 kúpiš prekrásne GS 500 a vôjde do toho aj výstroj (nezanedbaj, nikdy to tak veľmi nebudeš potrebovať, ako hneď na začiatku… 😉 ).
Niektoré moje známe tiež začínali na GS 500, Kawe ER5 a tak, sú to pre tvoje parametre výborné motorky, s triezvymi motormi s dobrou výdržou. Predali všetky, kupci ich kúpili s radosťou, podobne, ako aj ty kúpiš, keď zoženieš niečo pekné.
Jazdenku ale nekupuj sama, lebo si potenciálnou obeťou prefíkancov so zlepencami – tak nejaký kamoš s rentgenovými očami (trebárs ten s tou s R1) by tam mal byť…
Jazdenka je ale vždy určité riziko s predpokladom ďalších investícií (spotrebáky, ako pneu, reťazová sada, olej, brzdové platničky, ložiská, filtre, blablabla…) – a podľa mňa 4000 evri je už hranica, kde by už stálo za to poobzerať po novej 250-ke či 500-vke…
Skoda, že ponuka naháčov v kategórii 250 na Slovensku dosť biedna.
Naša Monča geriatrická na Ninji 250 (to je ale „SS“) nás predbieha občas na diaľnici pri 160.
Policajti, nečítajte. Aj tak klamem… 😁 😉17. februára 2014 o 19:55 #95863bocian
Účastník (Participant)Vidis, Papi ma inspiroval, do 4.000 Ti vojde novucka
Suzuki 250 Inazuma 🙂
Dalsia o ktorej mozes premyslat 🙂
Ale v tom pripade vyjednavaj zlavu, aby Ti vazne zostalo aj na oblecko..17. februára 2014 o 21:25 #95865Mlhos
Účastník (Participant)Hehe nestrasim co by som strasil sak poviem pravdu vlastna skusenost mam motorku yukinu lahku 140 kilo ja 96 nemylit si bocny vietor s protivetrom viem co to so mnou stvara ked je rychlost vetra nad 40 km/h a fuka zboku idem jak plachetnica prekmit riditiek som nevymyslel ja ale uz som ho zazil prave na lahkej motorke a moc nechybalo a uz tu nepisem s jazdou na tazsej motorke Suzuki 800, 240 kg sa to neda ani porovnat ani neviem ze fuka a motorku som uz dvihal takemu co spadol vies po pade nezdvihnes ani hovno horko tazko sam seba a co taka zena nepostavi vrecko zemiakov nieto motorku aj Slona som uz tahal zpod zvodidiel a k tomu vystroju by som tiez nieco povedal ale to uz by ma zase uplne zozrali staci ked poviem iba Schumacher
17. februára 2014 o 21:42 #95867Mlhos
Účastník (Participant)So mna si samozrejme priklad neber ja som ten typ pred ktorym ta budu vsetci varovat 👍 😁 jazdim v slapkach kratasoch tielku a na hlave image prilbu za 15 euro a zrcadlovky 🙂 oblecko samozrejme mam v kufroch keby prsalo alebo sa ochladilo
17. februára 2014 o 21:49 #95869przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Mlhoš, na najrôznejších Jawkách má veľká časť starcov nad 100 tisíc km, tak tu nerob prednášku o bočnom vetri, čo ťa prekvapilo ako 50-ročného začiatočníka na (už z fabriky rozheganej) Yukine – však to predné koleso by lietalo v tej vidli aj v hale bez vetra… 😁
Nelietalo ti to ptreto, že moto malo 140kíl, ale preto, lebo to bolo totálne nahovno vymyslené a vyrobené. Nerehotali sme tomu, keď si u nej tam bol, ale keď si tam nebol, tak riadne… Veď stačilo pohnúť kolesom, išla do strany +- 5 centi a kormán bol pritom uzamknutý… 😁 Aký vietor?
Suzuki nie je stabilnejšie váhou, ale kvalitou. Jasné, že vietor vadí, ale ani Babeťákov neodfúkne, keď majú akú-takú prax a vedia jazdiť. A čo jogurt s veľkou bočnou plochou a s nízkou váhou? To je len nafigu, čo? 😁
Prestaň trepať voloviny, lebo hrozí, že ti niekto uverí… 😛18. februára 2014 o 14:11 #95872Slon
Účastník (Participant)Mlhoš…mlžíš ja som pod zvodidlami nikdy nebol… 😛
18. februára 2014 o 15:59 #95873malylapaj
Účastník (Participant)Mlhoš ako treba zdvihnúť moto
18. februára 2014 o 19:14 #95875Mlhos
Účastník (Participant)Motorka je ako chleba s maslom vzdy pada na stranu kde nie je stojan
18. februára 2014 o 20:02 #95877przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Na rozdiel od ľudí, ktorí občas padnú na hlavu… 😁
18. februára 2014 o 21:58 #95880B12
Účastník (Participant)A čo tak Kawasaki ER-5 (dvojválcová 500-ka, vodník). V zahraničí aj u nás ich používa väčšina motoškôl. Má blbuvzdorný motor a spotrebu 3,8-4lit. Bola by aj na Tvoju výšku. Pekný a zachovalý kúsok zoženieš hlboko pod 2000evri. 🙂
18. februára 2014 o 22:07 #95882B12
Účastník (Participant)Napr. tu
http://motocykle.bazos.sk/inzerat/34088544/KAWASAKI-ER-5-2003.php
neboj sa nie je to môj inzerát, to som dal ako príklad. Tých 170km/h dá v pohode, aj viac. Ja som mal GPZ 500 s tým istým motorom (dala 190km/h) a spoľahlivosť môžem potvrdiť. Určite je lepšia ako GS-ko od Suzuki.
19. februára 2014 o 5:22 #95884Bopsik
Účastník (Participant)A Ladvinkos ma ake parametre (vaha, vyska)? Aby si nesla furt na zadnom…
19. februára 2014 o 8:14 #95885Goldy
Účastník (Participant)Veľmi vďačná téma. 👍 Skoč do Blavy na výstavu motocyklov 13. – 16. 3., alebo do Brna o týždeň skôr, mašiny máš na jednom mieste, poseď, porovnaj, prvý dojem veľa napovie. želám rozumné rozhodnutie. 😎
19. februára 2014 o 9:03 #95887Viki
Účastník (Participant)Goldy, vďaka! Logický nápad, kt. ma predsa len nenapadol. Más pravdu, najlepsie bude ked ich clovek vidí na vlastné oci, vyskúsa a porovná 🙂
19. februára 2014 o 9:19 #95889przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😉 Goldy, ty si riadny optimista. Ja som síce tiež za novú motorku pre každého začiatočníka (veď som to už načal), ale okrem Inazumy 250 sa na Slovensku malé naháče 250 moc neponúkajú, zmizli IBRahymy 250, zmizla z ponuky CBF 250, VTR 250, päťstovky okolo 4000 zas neexistujú…
Absolútny súhlas s B12, známa (Brbr) predala vlani Kawu ER5 za cca 2600-2800, krásnu, nové pneu, obloženia, kufor, blabla – žiadna nová za toľko peňazí sa na takú, veru nechytá.
Teda si myslím že za 4000 vo vrecku u nás v slušnom bazare nájdem 10-15 vyhovujúcich motoriek a na výstave možno len jednu-dve… Ide len o to, aby to vybral znalec…
Ešte poznámka (keď už mudrujem): naháča 125-ku (teda s 15 k) by som zas nebral, ani novú. V skupine dospelých sú slabé, strácajú do kopcov, pri predbiehaní, s dvoma, na diaľnici a tak…
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
BENDA 2026: Dark Flag 950, Rock 707 a Rock 250 CVT
Inovácie pre Moto Guzzi 2026 – nové farby pre V7, V85 a Stelvio
Čínske motorky: nové mená, veľké ambície
EICMA 2025 – BMW, Ducati, Triumph, Aprilia, Moto Guzzi a Vespa
Benelli TRK 602 X (2025): Nová generácia dobrodružstva
Novinky motocyklov Aprilia 2026 z EICMA 2025
Reportáž EICMA 2025: Japonský štvorlístok naživo
DUCATI HYPERMOTARD V2 (2026) – hyper sranda s véčkom
Novinky Honda z EICMA 2025: V3R, nový tourer, elektrika a niečo k tomu
BENDA LFC 700: extravagantný futuristický cruiser, za dobrý peniaz
Kawasaki KLE500 (2026): Návrat legendy pre nové dobrodružstvá
Čínske motorky: nové mená, veľké ambície
BENDA LFC 700: extravagantný futuristický cruiser, za dobrý peniaz
Honda XL750 Transalp (2025): ľahké dobrodružstvo, veľký záber
Kawasaki Z650 S (2026): nový postoj, ostrejší výraz, stále ľahká
Reportáž EICMA 2025: Japonský štvorlístok naživo
Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026: viac kontroly, dlhší dojazd, rovnaké dobrodružstvo
Suzuki GSX-8R (2025): šport na každý deň, bez trestu pre chrbát
Triumph Trident 800: nový trojvalcový roadster s veľkým apetítom na zákruty
