Technika jazdy spolujazdca, alebo ako na to?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Technika jazdy spolujazdca, alebo ako na to?
- This topic has 21 odpovedí, 9 hlasov, and was last updated pred 17 years, 9 months by
yagiza.
-
AutorPríspevky
-
19. februára 2006 o 11:05 #65602
milan3232
Účastník (Participant)Som strasne lenivy a obchadza ma chripka, takze sa mi nechce pisat clanok.
Mam iba malu otazku – ako ste ucili jazdit svojich spolujazdcov vzadu? Instuovali ste ich co a ako? Stretol som sa s velmi zvlastnymi nazormi ohladom drzania sa, preto by som rad zacal diskusiu na tuto dolezitu ale zanedbanu temu.Vzdy sa pred jazdou spolujazdca opytam, ci sa uz viezol vzadu (neplati pre stale spolujazdkyne). Ak nie upozornim (pokial to nevie):
Pravidlo c.1) Pri rozbiehani sa spolujazdec drzi vodica za pas. A pevne!
Pravidlo c.2) Pri brzdeni si spolujazdec otoci ruky dlanami von (ktore mal stale okolo pasa jazdca) a zaprie sa nimi o nadrz, aby vahou svojho tela nebranil jazdcovi v pohyboch telom!
Pravidlo c.3) Spolujazdec ma VZDY ruky okolo pasa jazdca. Kedze dobre nevidi dopredu, musi byt vzdy na vsetko pripraveny.
Pravidlo c.4) Ak sa spolujazdec drzi madla, tak iba jednou rukou, druhu ma VZDY okolo pasa jazdca. Pri akceleracii pouziva ruku okolo pasa, pri brzdeni sa drzi madla! Ruky moze striedat.
Pravidlo c.5) Spolujazdec dava nohy na zem iba ak chce zosadnut, alebo po dohode s jazdcom.
Pravidlo c.6) Pri naklapani tazko pochopite hrozu v ociach spolujazdca, ked idete skoro „na ucho“. Spolujazdec zle vidi, nic neovlada a zrazu sa mu k ociam blizi velkou rychlostou sa pohybujuca cesta. Nic moc. Berme na nich ohlad a zacinajme pomaly! Skuste si to aj vy za kamaratom s ktorym sa nahanate po kopcoch. Urcite si poviete „Kuaa, nikdy viac!“
Pravidlo c.7) Za spolujazdca je VZDY ZODPOVEDNY jazdec !!!!!!!!Toto su zakladne bezpecnostne prvky jazdy na SS so spolujazdcom… Z tohoto sa vymykaju mozno GW a copre so zadnou opierkou. Ale ani tam by som neriskoval.
Ostatne varianty su iba pre kaskaderov, darcov organov, alebo ludi, ktory presli na moto iba 2-5 km. Pri dlhsich jazdach sa to inak neda. Samozrejme pri konstantnej jazde na dialnici si spolujazdec sam-tam moze ruky uvolnit. Ale ked sa vezie s pakom, ktory to dava furt na zadne, ani to sa neodporuca19. februára 2006 o 11:12 #65603yagiza
Účastník (Participant)ja nerada navazam, ale ked uz sa vo mne prebudi samaritan tak poviem:
1)drz sa rukovati (nie mna. nemam to rada)
2)naklanaj sa s motorkou (kolko ludi sa snazi vyvazovat a ist opacnym smerom ako ide moto)
3)nerusit koncentraciu (iba v nudzovom pripade), musim sa sutredit („aha, kravicky!“)
4) ked zosadaju tak sa postavit na stupacky a potom pravu nohu prehodit cez sedadlo a na zem. (pre mna je to tak najstabilnejsie)ale vzdy sa ich snazim odradit, nejakym hororovym pribehom, aby ich chut jazdenia na moto presla 😀
PS zelam skore uzdravenie 🙂
19. februára 2006 o 11:13 #65604eXeBaT
Účastník (Participant)K tomu pridám kontrolu prsteňov na ruke spolujazdkyne, ktoré vedia zanechať na nádrži nádherné ryhy a pri prvej jazde vždy upozorním na nakláňanie sa na správnu stranu v zákrutách.
19. februára 2006 o 11:16 #65605yagiza
Účastník (Participant)eXeBaT ty navazas ludi co nemaju spravne oblecenie a obuv? stavim sa ze maju len kratke rifle s ktorych trcia tangace, malinke tielko z ktorych trci… a slapky 😀 😀 😀
19. februára 2006 o 11:18 #65606eXeBaT
Účastník (Participant)yagiza
Nie drahá, ja iba nenosím v podsedadlovke náhradné oblečenie pre náhodného spolujazdca 😉
19. februára 2006 o 11:20 #65607eXeBaT
Účastník (Participant)Zabudol som ešte dodať. Vždy upozorním, že ak by som išiel príliš rýchlo nad mieru znesiteľnosti spolujazdca, nech ma na to upozorní pobúchaním do hrude 😁
19. februára 2006 o 11:23 #65608yagiza
Účastník (Participant)eXeBaT zhodou okolnosti su to vzdy zeny s prstenami 😉 preco im nepovies aby sa drzali pevne teba aby si pocitil ich prednosti na tvojom chrbte? 😀
rada z osobnych skusenosti: navazaj slobodnych chlapov a nedociaras si nadrz 🙂
19. februára 2006 o 12:17 #65609milan3232
Účastník (Participant)yagiza uz si sa niekedy vozila vzadu a skusila si sa drzat iba rukovati??? Budes prekvapkana.
S tym naklananim je to pravda, clovek si ani neuvedomi, ze takyto zakladny ukon a su ludia, co to robia aj naopak. Pritom byciklovat sa vedia vsetci…Este ma napadlo: Vzdy upozornite spolujazdca na to, aby sa drzal okolo pasa, NIKDY nie za plecia. Ak sa drzi za plecia a zacne „riadit“ tak fakt riadi do zahuby. To sa neda ovladat. Raz sa mi to stalo a len, len ze som sa nevybural… Pritom ziadna stresova situacia.
19. februára 2006 o 12:21 #65610eXeBaT
Účastník (Participant)milan3232
😀 áno, práve som si spomenul, to riadenie za plecia tiež poznám.
19. februára 2006 o 15:10 #65611PegasBoy
Účastník (Participant)ja uz ked niekoho povozim tak to len na par km po lese a aj to sa ma drzi za plecia, nieako som si zvykol a udrzat kontrolu my neroby problem..
– nemam ani stupacky pre spolujazdca
– ale snazim sa ist opatrne
– par krat my pomohla aj spolujazdcova lava noha inak by sme to boli polozili na strku…
– vlastne so mnou sa nikto nechce vozit vraj neberiem ohlad na to ze idem cez kriky, kukuricu, konare, vseliake zarastene zihlavy 😁 ..
– najvecsi extrem je skakat zo spolujazdcom 😁 aj ked len par metrov
– vsimol som si ze ked som povozil spolujazdca a este predtym som dal prednasku riadil sa iba tymi vecami co som mu povedal a na tie co som zabudol alebo sa vyskytli nove tak spanikaril a dobre ze nevyskocil za jazdy preto mu hovorim drz sa a ked to bude neznesitelne kric19. februára 2006 o 16:47 #65612milan3232
Účastník (Participant)PegasBoy skoky so spolujazdcom? Este sa ti nezlomila motorka?
19. februára 2006 o 17:36 #65613PegasBoy
Účastník (Participant)milan3232- ostre enduro stym nema ziaden problem tlmice isly mozno na 2/3 😎 , Ten spolujazdec bol moj kamos co ma ucil jazdit na pekaci a na jeho poziadanie sme to isly odskusat boli tazke lepaky keby to nevyslo mohli sme sa rozbit jak siroty takze odvtedy jedine sam…ale je to dobry pocit ked ste 2ja idete cez vseliaku burinu a pocujete „aaa aaaaa kua zihlava musis ich po nej 😀 “ alebo “ „ty si pacient… zohnes sa ale mne nepovies ze je tu konar“ je to sranda uz sa tesim na leto 😉
19. februára 2006 o 19:45 #65614yagiza
Účastník (Participant)milan3232 samo ze som isla aj ako spolujazdec, a „prekvapkana“ som nebola, az tak vzrusujuce to nebolo 😀
19. februára 2006 o 19:51 #65615papaya
Účastník (Participant)milan je velka skoda, ze sa Ti nechcelo zbuchat clanok, pretoze namet je to pekny a prakticky. Ide jar 😁 😁
19. februára 2006 o 20:39 #65616andoo
Účastník (Participant)no ja to veru poznam.. vyslovene vravim naklanaj sa do strany zakruty, alebo snaz sa byt telom rovno za mojim.. a just.. neviem kto poznate v dubravke taku dost prudku zakrutu smerom do lamaca.. idem si zacnem klopit a cica jsut na druhu stranu, motorke sa jaksi nechcelo odbocit. 🙄 , potom som zistil ze ked mam zatazeny zadok tak 50kg tak ma tendenciu pri podradeni z 3 do 2 dvihat na zadne 😁
milan3232 no s tym madlom.. napriklaad ked mas na moto kufor tak je to uplne v pohode , tam sa staci kludne drzat len madla a z lahka opriet o kufor -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.


Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph a motocross – Nové TF 250 X

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

EICMA 2023 naším objektívom

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

EICMA 2023: Suzuki predstavila GSX-S1000 GX a GSX-8R

Test BMW M1000R – šialená sila v naháči

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

Honda CRF300L – zábavný dual sport pre každého

Triumph Thruxton končí: je tu Final Edition

Triumph a motocross – Nové TF 250 X
