Modelovú radu Bandit poznajú pravdepodobne aj tí, ktorí sa o motocykle zaujímajú len okrajovo. Ako by aj nie, veď ide v podstate o zakladateľa moderných motocyklov triedy „naked“.
Bandit má veľkú a modelovo bohatú históriu. Svetlo sveta uzrelo niekoľko modelov s rozličným obsahom motora a to 250, 400, 600, 650, 750, 1 200 a 1 250 ccm. Pokiaľ neúspešne pátrate v pamäti po modeli GSF750 tak ten bol určený len pre japonský trh a vyrábal sa v rokoch 1996 – 99.
Jeden z prvých modelov GSF600 bol uvedený na trh už v roku 1995 v dvoch prevedeniach. Predstaviteľ klasických naháčov je vyrábaný s označením písmenom N. Verzia s polokapotážou je značená písmenom S. Od roku 2005 prešiel motocykel niekoľkými modernizáciami, ktoré sa premietli ako po technickej, tak aj po dizajnovej stránke. Môžeme povedať, že vo všetkých prípadoch išlo o pozitívne modifikácie, ktoré postupne posunuli motocykel dopredu.
Motor Jedná sa o radový štvortaktný štvorvalec chladený vzduchom a olejom – SACS, ktorého obsah bol v roku 2005 zväčšený z pôvodných 599 ccm na 656 ccm za účelom zlepšenia ťahu v nízkych a stredných otáčkach. Plnenie má za úlohu štvorica karburátorov. Výkon 650-ky sa pohybuje na hranici 80 koní, ktoré dokážu motocyklu nadeliť prijateľnú pružnosť a maximálnu rýchlosť na hranici 200 km/h. Pre svižnejšiu jazdu je potrebné držať motor nad 7 000 ot./min. a časté radenie bude nutnosťou. Spotreba je ako vždy závislá na štýle jazdy. Je možné dosiahnuť až 10 l na 100 km, ale je možné mať aj spotrebu mierne pod 5 l. Palivová nádrž s obsahom 19 litrov umožňuje akčný rádius cca 250 – 400 km. Veľkou prednosťou tohto motora je vzhľad, ktorý je u nahého motocykla veľmi dôležitý. Jemne rebrovaný motor vytvára dojem takmer dokonalého dizajnu. Príslovie v jednoduchosti je sila, tu nadobúda platnosť – žiadne benzínové čerpadlo, žiadna vodná pumpa – jediná údržba spočíva v pravidelnom nastavovaní ventilov. Manuál motocykla udáva kontrolu po 6 000 km. Z praxe je postačujúcich 10 000 km avšak za predpokladu, že nebudete motor držať väčšinu času vo vysokých otáčkach. Ďalej je nutné meniť olej po 6 000 km a cca raz za 2 roky nechať nastaviť karburátory.
Prichádza rok 2007 a neúprosné, prísne emisné limity majú za následok zavedenie úplne nového, kvapalinou chladeného motora 656 ccm so systémom vstrekovania SDTV podobnému ako na modeli GSX-R. Máme tu dvojicu škrtiacich klapiek, prvá ovládaná samotným jazdcom a druhá je riadená elektronicky manažmentom motora. Výkon motora teraz dosahuje 85 koní pri 10 500 ot./min. Medzi ďalšími modifikáciami sú mnohé vylepšenia – napríklad zavedenie ABS na modeli S, výškovo nastaviteľné sedadlo a riadidlá, prisávanie vzduchu do výfukového potrubia – PAIR, modifikovaný rám, hydraulická spojka.
Podvozok Všetky šestovky a šestopäťdesiatky sú vybavené kolískovým oceľovým rámom, klasickou teleskopickou vidlicou vpredu a zadnou dvojramennou kyvkou s centrálnou pružiacou a tlmiacou jednotkou. V roku 2000 bol predstavený inovovaný rám, ktorý je v prednej časti rovnaký, ale zadná časť vyzerá už inak – cieľom bola lepšia ovládateľnosť. V roku 2007 prebehla modifikácia rámu za účelom vyššej tuhosti +10 %, ktoré bolo docielené použitím trubiek s väčším priemerom. Keď sa posadíte na Bandita, tak sa po krátkom čase cítite ako "doma". Motocykel je dobre ovládateľný a zvláda bez problému jazdu v meste aj po diaľnici. Jazdecká pozícia je vzpriamená s mierne pokrčenými nohami. Spätné zrkadlá nie sú iba dekoratívne a vďaka nim máte dobrý prehľad o dianí za vami. Tu a tam sa objaví vibrácia v zrkadlách, ale nejde o nič tragické. Bandit nemá problém ani s jazdou vo dvojici, dvojstupňové sedlo je dostatočne čalúnené, stúpačky uchytené v gumových silentblokoch, ktoré potláčajú vibrácie a spolujazdec má k dispozícii za chrbtom madlo..
Postupnou modernizáciou prešli takisto aj brzdy. Počiatočný priemer kotúčov na prednej brzde sa zvýšil z 290 mm až na 310 mm. Strmene sú štvorpiestikové Tokico. Zadná jednoduchá brzda s 240 mm kotúčom a dvojpiestikovým strmeňom zostáva rovnaká. Ešte zostáva doplniť rozmery pneumatík, na prednom kolese máme pneu 120/70/ZR17, vzadu 160/60/ZR17.
Záverom Suzuki Bandit 650 je priateľský, dobre ovládateľný motocykel s primeraným výkonom, ktorý je predovšetkým vhodný pre začínajúcich a stredne pokročilých jazdcov. Bude vám dobrým spoločníkom pri doprave do zamestnania a súčasne zvládne aj dovolenku vo dvojici. V prípade Bandita si vyberie každý. Chcete klasického naháča s krásne rebrovaným motorom? Potom siahnite po modeloch s vzduchom a olejom chladeným motorom SACS. Hľadáte viac pohodlia pri dlhších cestách? Potom je tu pre vás Bandit s vydarenou polokapotážou, a ak ste priaznivcom moderny, je tu pre vás ročník 2009. Máte možnosť zvoliť svoj štýl, a to všetko v priebehu 5 rokov výroby motocykla.
Pri kúpe malého Bandita sa držte všeobecných pravidiel pri kúpe jazdenky a nemali by ste mať s motocyklom väčšie problémy. Snáď len pri motoroch s chladením SACS skontrolujte či neslzí olej z pod veka ventilov. Stáva sa, že skrutky, ktoré držia toto veko môžu mať strhnutý závit v dôsledku neodbornej manipulácie.
Text: Roman Dokoupil, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2011
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.