Connect with us

Spravodajstvo

Koncept Suzuki Recursion vracia turbo späť

Publikovaný

on

Motory prepĺňané pomocou turba sú dnes v motocyklovom priemysle výnimkou a venujú sa im skôr rôzni úpravcovia, ktorí z už aj tak nadupaných motorov dostávajú šialené výkony, žiaľ väčšinou na úkor životnosti motora. V prevej polovici 80-tych rokov však bola situácia iná a model vybavený turbom ponúkal každý z výrobcov japonskej štvorky. Akýmsi návratom do tejto éry je nový koncept Recursion, ktorý Suzuki predstaví počas tokijského salónu koncom novembra. Hlavnou ideou tohto konceptu bolo ponúknuť výkon veľkého športového motora v ľahko ovládateľnom motocykli strednej triedy. Základ tvorí kompaktný radový dvojvalec o objeme 588 ccm, ktorý za pomoci turba prináša výkon motorov s ďaleko väčším objemom. Suzuki nehovorí o konkrétnych číslach, no prirovnáva ho k výkonu veľkoobjemových motorov. Zároveň vyzdvihuje vynikajúcu spotrebu paliva. Zdá sa, že Suzuki sa nechala inšpirovať automobilovým priemyslom, kde kombinácia maloobjemových prepĺňaných motorov s vysokým výkonom a nízkou spotrebou už nejaký čas funguje.
Ťažko predpokladať, že koncept Suzuki Recursion sa dočká sériovej výroby, no predstava malého a ľahkého dvojvalcového superšportu s výkonom veľkého litra je určite celkom zaujímavá.

1 komentár

1 komentár

  1. papi

    1. novembra 2013 at 5:53

    Hovorí sa okolo 100k/100 Nm, tak ide len o to, s výkonom akého litra sa to porovnáva, keď bežná dnešná SS-šeststovka má nad 120 k…
    Váha, spotreba a krútiak ale prednosťou budú, cieľom u tohoto modelu asi nebola honba za výkonom, to by mala mašinka 250 koní… 😉
    Všetko tu už bolo, ale Suzuki z viacerých možných smerovaní vývoja vybral dobrý segment, technický turbo-pokrok u plechoviek je za ten čas obrovský (použité materiály, odstránenie diery…), určite je čo aplikovať aj u motoriek…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri