Testy a recenzie
Motokrosové špeciály KTM SX pre rok 2012
Publikovaný
Pred 13 rokovon
By
admin
Offroady sa riadia vlastným kalendárom a v čase, keď cestári začiatkom jesene netrpezlivo čakajú na predstavenie noviniek na nastávajúcu sezónu, tak motokrosári a enduráci to už majú dávno za sebou. Rakúska KTM v tomto smere patrí medzi najaktívnejších výrobcov, a tak už v polovici mája sme sa ocitli v nemeckom Mníchove na oficiálnej prezentácii motokrosových modelov rady SX pre rok 2012.
Minulý rok bol v mnohých smeroch pre KTM výnimočný, keď svetlo sveta uzrela úplne nová revolučná štvortaktná 350-ka, ktorá má ambície zmeniť pohľad na smerovanie motokrosu v najbližších rokoch. Rok však rýchlo ubehol a aj keď 350-tka a jej dopad na motokrosový svet ešte stále výrazne rezonuje v éteri, tak je tu nová sezóna a nové výzvy.
Jednotný podvozok pre dvoj- a štvortakty
Asi najväčšia novinka pre nastávajúcu sezónu sa týka dvojtaktov a ich systému pruženia. Po vzore štvortaktov sa najnovšie aj dvojtaktné modely dočkali centrálne uloženého tlmiča pruženia s prepákovaním. Dlhoročne preferovaný systém PDS s postranne uloženým tlmičom tak zostane výsadou už len na endurách rady EXC. Výrobca túto zmenu argumentuje lepším chovaním a ľahším nastavením centrálne uloženého pruženia na rôznych tratiach. Táto inovácia si vyžiadala ďalšie úpravy v podobe nového rámu, ktorý je konštrukčne identický so štvortaktnou modelovou radou. To isté platí aj o zadnej kyvnej vidlici, ktorá je odliata z jedného kusu a nenájdete tu žiadne zvary. Všetky modely rady SX budú mať prednú vidlicu typu upside down o priemere 48 mm s uzavretou komorou a zlepšenou charakteristikou tlmenia, ktorá sa osvedčila u štvortaktov. V prípade pruženia ešte pribudlo nové nastavenie u všetkých modelov rady SX, ktoré teraz ponúka tvrdšiu charakteristiku. Výkonný brzdný systém Brembo sa dočkal drobných zmien v podobe inovovaného mechanizmu zadného brzdného valčeka, čo prináša zvýšenú životnosť a odolnosť gumových tesnení. Chladiaci systém využíva nové rozloženie hadíc s chladiacou kvapalinou, ktoré sa teraz čiastočne ukrývajú v ráme.
Štvortakty s drobnými úpravami
Pre rok 2012 nájdete v ponuke KTM trojicu štvortaktných modelov a všetky sa dočkali viac menej menších úprav. Model 250SX-F sa v minulom roku dočkal elektronického vstrekovania paliva, ktoré výrazne zvyšuje možnosti individuálneho naladenia výkonu motora. Pre nastávajúcu sezónu sa citlivý elektronický systém dočkal nového gumového chrániča polohového senzora škrtiacej klapky a v palivovom systéme pribudol ďalší filter. Novinkou, ktorá je súčasťou doplnkového katalógu Power Parts je dvojpolohový spínač umiestnený na riadidlách, ktorým si počas jazdy pohodlne vyberáte jednu z dvojice predvolených výkonových máp. Zmeny v minulom roku priniesli aj iný priebeh výkonu a z maximálnych otáčok sa posunul o niečo nižšie. Ako sa ukázalo, táto zmena nevyhovovala všetkým a najmä profi jazdcom chýba výkon orientovaný do maximálnych otáčok, preto najnovšie nájdete v ponuke doplnkov Power Parts pôvodnú sadu vačkových hriadeľov a inú výkonovú mapu, ktorá vráti 250-ke výkonové charakteristiky pôvodnej verzie. Najväčšou zmenou na 250-ke je však prítomnosť elektrického štartéra, ktorý tento fyzický úkon mení na stlačenie tlačidla a napriek nárastu hmotnosti o 1,5 kg je to určite vítaná zmena.
Druhým modelom je revolučný KTM 350SX-F, ktorý po prvom roku existencie prináša len menšie úpravy. Za najväčšiu zmenu tak môžeme považovať úpravy na elektronickom systéme vstrekovania paliva, ktoré je identické ako v prípade 250-ky. Motor sám o sebe je doslova umeleckým dielom, keď sa rozmermi takmer neodlišuje od menšej 250-ky, no výkonom sa približuje k 450-ke. Môže za to aj ultraľahká štvorica titánových ventilov, ktoré sú ovládané pomocou vahadiel so špeciálnou povrchovou úpravou DLC, vďaka tomu motor bezpečne zvláda vysoké otáčky (13 000 ot.). Novinkou je možnosť demontáže elektrického štartéra, ktorý môžete nahradiť klasickou nožnou pákou, no v tomto prípade úspora hmotnosti cca 1,5 kg asi nevyvažuje výhody, ktoré ponúka elektrický štartér.
Posledný štvortakt KTM 450SX-F sa s príchodom 350-ky dostal do pozície, keď sa o priazeň okolia musí podeliť so svojím menším súrodencom. Ako však ukázali rôzne porovnávacie testy, tak túto úlohu zvládol bravúrne a 350-ku na trón tak ľahko nepúšťa. Možno aj preto KTM obmedzila úpravy v tomto prípade na minimum a 450-ka aj pre rok 2012 zostáva jediným štvortaktom v ponuke výrobcu bez elektronického systému vstrekovania paliva. Na obranu karburátora však treba dodať, že funguje bezchybne a reakcia na plyn je vynikajúca. Najväčšou novinkou je tak montáž novej spojky s oceľovým košom, ktorý nahrádza pôvodne použitý hliník. Najväčším prínosom je predĺžená životnosť a kompaktnejšia konštrukcia celého systému.
Dvojtakty s novým podvozkom
KTM môžeme len pogratulovať za snahu udržať dvojtakty na motokrosových tratiach a pre rok 2012 zostáva v ponuke trojica modelov 125SX, 150SX a 250SX. Ako som už spomínal v úvode, tak najväčšou zmenou je nový rám a pruženie, ktorý je teraz rovnaký ako na štvortaktoch. Po motorickej stránke sa žiadne zmeny neudiali a okrem nového sacieho traktu, ktorý spája karburátor so vzduchovým filtrom a mal by priniesť drobné zvýšenie výkonu, treba spomenúť už len odľahčené štartovacie páky na 125-ke a 150-ke. Novinkou na 150-ke je aj nový výfuk, ktorý zlepšuje priebeh výkonu.
Na trati
Testovacia trať bola určite nevšedným zážitkom, nakoľko sa nachádza na konci štartovacej a pristávacej plochy mníchovského letiska, ktoré patrí medzi najvyťaženejšie v Európe. Nad hlavami nám tak neustále hučali najväčšie dopravné lietadlá. Profilom inak trať spĺňala požiadavky motokrosovej moderny a množstvo skokov bolo doplnené rytmickými sekciami a krátkymi rovinkami. Na úvod sa povenujem dvojici malých dvojtaktov 125SX a 150SX, ktoré plnia dôležitú úlohu pri prechode mládeže z triedy 85 ccm na veľké motorky. To čo rezonuje v prípade tejto dvojice najviac je neuveriteľne nízka hmotnosť a doslova hravé ovládanie. Je vidieť, že KTM neustále investuje do vývoja týchto motoriek a jazdnými vlastnosťami vás určite dostanú. Špičkové brzdy Brembo alebo hydraulicky ovládaná spojka sú rovnaké ako na štvortaktoch. Výkon nechýba v oboch prípadoch, aj keď na 125-ke ho nájdete len v úzkom okruhu blízko maximálnych otáčok. Každé zaváhanie v podobe nesprávneho zaradenia potom motor nekompromisne trestá stratou výkonu a otáčok. Na druhej strane, o tom jazda so 125-kou vždy bola, a ak dokážete udržať motor v otáčkach, tak potom sa o rýchlosť nemusíte obávať, je poriadne rýchla. Pruženie pracovalo vynikajúco a dobre odolávalo prepruženiu aj pri tvrdých dopadoch, no to platilo aj v prípade predošlej generácie vybavenej ešte systémom PDS. Čas strávený v sedle bol veľmi krátky na to, aby sa dal urobiť jednoznačný záver, no nový podvozok sa správal na trati vynikajúco. Trocha iná situácia ma čakala v sedle 150-ky, ktorá má z pohľadu jazdca zvyknutého na štvortakt oveľa zaujímavejší priebeh výkonu. Motor reagoval v nízkych otáčkach s oveľa väčšou chuťou ako 125-ka a bol tak citeľne tolerantnejší k jazdeckým prešľapom bez toho, aby niečo stratil zo svojej sily v maximálnych otáčkach. Na trati plnej skokov a tesných zákrut „okolo nohy“ to tak bola jedna z najzábavnejších motoriek a 150SX je vynikajúcou alternatívou drahšej a na údržbu náročnejšej štvortaktnej 250-ke.
Do rúk sa mi dostáva najmenší štvortakt 250SX-F a trvá hodnú chvíľu kým si opäť zvyknem na hmotnosť štvortaktu, ktorá je aj v prípade 250-ky úplne inde ako na malých dvojtaktoch. Štvortakty však majú jeden neprekonateľný tromf a tým je motor, ktorý je oveľa ľahšie dávkovateľný a tolerantnejší ako malé dvojtakty. 250-ka je v tomto smere ukážkovým príkladom a využiteľný výkon máte k dispozícii prakticky ihneď. Výkon v nízkych a stredných otáčkach vám dovoľuje rýchlo akcelerovať aj z najpomalších výjazdov bez toho, aby bolo potrebné pomáhať si spojkou. Prechod do maximálneho výkonu je plynulý bez výrazného „nakopnutia“, ktoré bolo prednedávnom typické pre túto 250-tku. Pre drvivú väčšinu jazdcov je priebeh výkonu ľahšie dávkovateľný a efektívnejší ako bol raketový nástup staršej verzie motora. Motorka tak ponúka „priateľskejší“ charakter a nevyžaduje tak agresívny prístup ako u karburátorovej verzie. Pruženie sa správalo veľmi dobre a aj vyložene tvrdé pristátia, napríklad po nedoskočenej lavici, zvládalo bez problémov a s dostatočnou rezervou. Jednotlivé komponenty fungovali bezchybne podobne ako na dvojtaktoch, a to platilo pre všetky štvortakty.
Preskakujem na minuloročnú novinku 350SX-F a očakávania sú samozrejme vysoké. V porovnaní s 250-tkou je to po motorickej stránke citeľne výkonnejšie náradie aj keď priebehom výkonovej krivky podobné a s rastúcimi otáčkami plynulo rastie aj maximálny výkon. Práve agresívnejší spôsob jazdy s využívaním maximálnych otáčok najviac sedí tomuto motoru, a ak mu vyhoviete, tak zrazu máte k dispozícii výkon, ktorý začína byť blízko tomu, čo ponúka veľká 450-ka. Výhodou je, že výkon prichádza v kontrolovateľnejších dávkach a dá sa lepšie využiť. Ovládanie na trati je ľahké a neutrálne, no len ak ho porovnáme so 450-kami. 350-ka sa v tomto smere oveľa viac blíži k 450-ke ako k malému štvortaktu, čo ma trošku prekvapilo a pocit veľkej motorky úplne nezmizol. Napriek tomu dokáže byť viac ako vyrovnaným súperom 450-ke a najmä ak vaša kondícia nie je 100 %-ná, tak v sedle 350-tky budete mať na konci rozjazdy tých síl o niečo viac.
450SX-F som si zámerne nechával nakoniec najmä kvôli priamemu porovnaniu s 350-kou vzhľadom k tomu, že sú to vlastne priami konkurenti. Tento model posledných pár rokov neohrozene kraľuje triede veľkých štvortaktov a ako sa ukázalo, oprávnene. Na svete nie je veľa ľudí, ktorí dokážu jazdiť celú rozjazdu tak, aby naplno využili potenciál tohto motora. Napriek tomu radi po ňom siahnete. Motor KTM-ky je vyladený vynikajúco a je prakticky jedno či zvolíte agresívny prístup s vytočenými otáčkami, alebo zvolíte ležérnejší prístup s vyššie zaradeným prevodovým stupňom, výsledok je rovnaký a okamžitá akcelerácia vás ženie vpred. Motor reaguje okamžite od najnižších otáčok a nepoľaví až do svojho maxima, ktoré bežný smrteľník prakticky už nevyužije. To je však úplne jedno, pretože svoju prácu odvedie oveľa skôr. Ak potrebujete okamžitý výkon napríklad na skok hneď vo výjazde zo zákruty, tak stačí len „brnknúť“ do plynu a výsledok je zaručený. Je pravda, že jazda s touto motorkou je fyzicky náročnejšia, no rozdiel v ovládaní v porovnaní s 350-kou nie až tak výrazný akoby sa dalo čakať a sú si v tomto smere veľmi podobné.
Text: Miro Tamáši, foto: KTM Redeye, Alessio Barbanti
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2011 Janka
Minulý rok bol v mnohých smeroch pre KTM výnimočný, keď svetlo sveta uzrela úplne nová revolučná štvortaktná 350-ka, ktorá má ambície zmeniť pohľad na smerovanie motokrosu v najbližších rokoch. Rok však rýchlo ubehol a aj keď 350-tka a jej dopad na motokrosový svet ešte stále výrazne rezonuje v éteri, tak je tu nová sezóna a nové výzvy.
Jednotný podvozok pre dvoj- a štvortakty
Asi najväčšia novinka pre nastávajúcu sezónu sa týka dvojtaktov a ich systému pruženia. Po vzore štvortaktov sa najnovšie aj dvojtaktné modely dočkali centrálne uloženého tlmiča pruženia s prepákovaním. Dlhoročne preferovaný systém PDS s postranne uloženým tlmičom tak zostane výsadou už len na endurách rady EXC. Výrobca túto zmenu argumentuje lepším chovaním a ľahším nastavením centrálne uloženého pruženia na rôznych tratiach. Táto inovácia si vyžiadala ďalšie úpravy v podobe nového rámu, ktorý je konštrukčne identický so štvortaktnou modelovou radou. To isté platí aj o zadnej kyvnej vidlici, ktorá je odliata z jedného kusu a nenájdete tu žiadne zvary. Všetky modely rady SX budú mať prednú vidlicu typu upside down o priemere 48 mm s uzavretou komorou a zlepšenou charakteristikou tlmenia, ktorá sa osvedčila u štvortaktov. V prípade pruženia ešte pribudlo nové nastavenie u všetkých modelov rady SX, ktoré teraz ponúka tvrdšiu charakteristiku. Výkonný brzdný systém Brembo sa dočkal drobných zmien v podobe inovovaného mechanizmu zadného brzdného valčeka, čo prináša zvýšenú životnosť a odolnosť gumových tesnení. Chladiaci systém využíva nové rozloženie hadíc s chladiacou kvapalinou, ktoré sa teraz čiastočne ukrývajú v ráme.
Štvortakty s drobnými úpravami
Pre rok 2012 nájdete v ponuke KTM trojicu štvortaktných modelov a všetky sa dočkali viac menej menších úprav. Model 250SX-F sa v minulom roku dočkal elektronického vstrekovania paliva, ktoré výrazne zvyšuje možnosti individuálneho naladenia výkonu motora. Pre nastávajúcu sezónu sa citlivý elektronický systém dočkal nového gumového chrániča polohového senzora škrtiacej klapky a v palivovom systéme pribudol ďalší filter. Novinkou, ktorá je súčasťou doplnkového katalógu Power Parts je dvojpolohový spínač umiestnený na riadidlách, ktorým si počas jazdy pohodlne vyberáte jednu z dvojice predvolených výkonových máp. Zmeny v minulom roku priniesli aj iný priebeh výkonu a z maximálnych otáčok sa posunul o niečo nižšie. Ako sa ukázalo, táto zmena nevyhovovala všetkým a najmä profi jazdcom chýba výkon orientovaný do maximálnych otáčok, preto najnovšie nájdete v ponuke doplnkov Power Parts pôvodnú sadu vačkových hriadeľov a inú výkonovú mapu, ktorá vráti 250-ke výkonové charakteristiky pôvodnej verzie. Najväčšou zmenou na 250-ke je však prítomnosť elektrického štartéra, ktorý tento fyzický úkon mení na stlačenie tlačidla a napriek nárastu hmotnosti o 1,5 kg je to určite vítaná zmena.
Druhým modelom je revolučný KTM 350SX-F, ktorý po prvom roku existencie prináša len menšie úpravy. Za najväčšiu zmenu tak môžeme považovať úpravy na elektronickom systéme vstrekovania paliva, ktoré je identické ako v prípade 250-ky. Motor sám o sebe je doslova umeleckým dielom, keď sa rozmermi takmer neodlišuje od menšej 250-ky, no výkonom sa približuje k 450-ke. Môže za to aj ultraľahká štvorica titánových ventilov, ktoré sú ovládané pomocou vahadiel so špeciálnou povrchovou úpravou DLC, vďaka tomu motor bezpečne zvláda vysoké otáčky (13 000 ot.). Novinkou je možnosť demontáže elektrického štartéra, ktorý môžete nahradiť klasickou nožnou pákou, no v tomto prípade úspora hmotnosti cca 1,5 kg asi nevyvažuje výhody, ktoré ponúka elektrický štartér.
Posledný štvortakt KTM 450SX-F sa s príchodom 350-ky dostal do pozície, keď sa o priazeň okolia musí podeliť so svojím menším súrodencom. Ako však ukázali rôzne porovnávacie testy, tak túto úlohu zvládol bravúrne a 350-ku na trón tak ľahko nepúšťa. Možno aj preto KTM obmedzila úpravy v tomto prípade na minimum a 450-ka aj pre rok 2012 zostáva jediným štvortaktom v ponuke výrobcu bez elektronického systému vstrekovania paliva. Na obranu karburátora však treba dodať, že funguje bezchybne a reakcia na plyn je vynikajúca. Najväčšou novinkou je tak montáž novej spojky s oceľovým košom, ktorý nahrádza pôvodne použitý hliník. Najväčším prínosom je predĺžená životnosť a kompaktnejšia konštrukcia celého systému.
Dvojtakty s novým podvozkom
KTM môžeme len pogratulovať za snahu udržať dvojtakty na motokrosových tratiach a pre rok 2012 zostáva v ponuke trojica modelov 125SX, 150SX a 250SX. Ako som už spomínal v úvode, tak najväčšou zmenou je nový rám a pruženie, ktorý je teraz rovnaký ako na štvortaktoch. Po motorickej stránke sa žiadne zmeny neudiali a okrem nového sacieho traktu, ktorý spája karburátor so vzduchovým filtrom a mal by priniesť drobné zvýšenie výkonu, treba spomenúť už len odľahčené štartovacie páky na 125-ke a 150-ke. Novinkou na 150-ke je aj nový výfuk, ktorý zlepšuje priebeh výkonu.
Na trati
Testovacia trať bola určite nevšedným zážitkom, nakoľko sa nachádza na konci štartovacej a pristávacej plochy mníchovského letiska, ktoré patrí medzi najvyťaženejšie v Európe. Nad hlavami nám tak neustále hučali najväčšie dopravné lietadlá. Profilom inak trať spĺňala požiadavky motokrosovej moderny a množstvo skokov bolo doplnené rytmickými sekciami a krátkymi rovinkami. Na úvod sa povenujem dvojici malých dvojtaktov 125SX a 150SX, ktoré plnia dôležitú úlohu pri prechode mládeže z triedy 85 ccm na veľké motorky. To čo rezonuje v prípade tejto dvojice najviac je neuveriteľne nízka hmotnosť a doslova hravé ovládanie. Je vidieť, že KTM neustále investuje do vývoja týchto motoriek a jazdnými vlastnosťami vás určite dostanú. Špičkové brzdy Brembo alebo hydraulicky ovládaná spojka sú rovnaké ako na štvortaktoch. Výkon nechýba v oboch prípadoch, aj keď na 125-ke ho nájdete len v úzkom okruhu blízko maximálnych otáčok. Každé zaváhanie v podobe nesprávneho zaradenia potom motor nekompromisne trestá stratou výkonu a otáčok. Na druhej strane, o tom jazda so 125-kou vždy bola, a ak dokážete udržať motor v otáčkach, tak potom sa o rýchlosť nemusíte obávať, je poriadne rýchla. Pruženie pracovalo vynikajúco a dobre odolávalo prepruženiu aj pri tvrdých dopadoch, no to platilo aj v prípade predošlej generácie vybavenej ešte systémom PDS. Čas strávený v sedle bol veľmi krátky na to, aby sa dal urobiť jednoznačný záver, no nový podvozok sa správal na trati vynikajúco. Trocha iná situácia ma čakala v sedle 150-ky, ktorá má z pohľadu jazdca zvyknutého na štvortakt oveľa zaujímavejší priebeh výkonu. Motor reagoval v nízkych otáčkach s oveľa väčšou chuťou ako 125-ka a bol tak citeľne tolerantnejší k jazdeckým prešľapom bez toho, aby niečo stratil zo svojej sily v maximálnych otáčkach. Na trati plnej skokov a tesných zákrut „okolo nohy“ to tak bola jedna z najzábavnejších motoriek a 150SX je vynikajúcou alternatívou drahšej a na údržbu náročnejšej štvortaktnej 250-ke.
Do rúk sa mi dostáva najmenší štvortakt 250SX-F a trvá hodnú chvíľu kým si opäť zvyknem na hmotnosť štvortaktu, ktorá je aj v prípade 250-ky úplne inde ako na malých dvojtaktoch. Štvortakty však majú jeden neprekonateľný tromf a tým je motor, ktorý je oveľa ľahšie dávkovateľný a tolerantnejší ako malé dvojtakty. 250-ka je v tomto smere ukážkovým príkladom a využiteľný výkon máte k dispozícii prakticky ihneď. Výkon v nízkych a stredných otáčkach vám dovoľuje rýchlo akcelerovať aj z najpomalších výjazdov bez toho, aby bolo potrebné pomáhať si spojkou. Prechod do maximálneho výkonu je plynulý bez výrazného „nakopnutia“, ktoré bolo prednedávnom typické pre túto 250-tku. Pre drvivú väčšinu jazdcov je priebeh výkonu ľahšie dávkovateľný a efektívnejší ako bol raketový nástup staršej verzie motora. Motorka tak ponúka „priateľskejší“ charakter a nevyžaduje tak agresívny prístup ako u karburátorovej verzie. Pruženie sa správalo veľmi dobre a aj vyložene tvrdé pristátia, napríklad po nedoskočenej lavici, zvládalo bez problémov a s dostatočnou rezervou. Jednotlivé komponenty fungovali bezchybne podobne ako na dvojtaktoch, a to platilo pre všetky štvortakty.
Preskakujem na minuloročnú novinku 350SX-F a očakávania sú samozrejme vysoké. V porovnaní s 250-tkou je to po motorickej stránke citeľne výkonnejšie náradie aj keď priebehom výkonovej krivky podobné a s rastúcimi otáčkami plynulo rastie aj maximálny výkon. Práve agresívnejší spôsob jazdy s využívaním maximálnych otáčok najviac sedí tomuto motoru, a ak mu vyhoviete, tak zrazu máte k dispozícii výkon, ktorý začína byť blízko tomu, čo ponúka veľká 450-ka. Výhodou je, že výkon prichádza v kontrolovateľnejších dávkach a dá sa lepšie využiť. Ovládanie na trati je ľahké a neutrálne, no len ak ho porovnáme so 450-kami. 350-ka sa v tomto smere oveľa viac blíži k 450-ke ako k malému štvortaktu, čo ma trošku prekvapilo a pocit veľkej motorky úplne nezmizol. Napriek tomu dokáže byť viac ako vyrovnaným súperom 450-ke a najmä ak vaša kondícia nie je 100 %-ná, tak v sedle 350-tky budete mať na konci rozjazdy tých síl o niečo viac.
450SX-F som si zámerne nechával nakoniec najmä kvôli priamemu porovnaniu s 350-kou vzhľadom k tomu, že sú to vlastne priami konkurenti. Tento model posledných pár rokov neohrozene kraľuje triede veľkých štvortaktov a ako sa ukázalo, oprávnene. Na svete nie je veľa ľudí, ktorí dokážu jazdiť celú rozjazdu tak, aby naplno využili potenciál tohto motora. Napriek tomu radi po ňom siahnete. Motor KTM-ky je vyladený vynikajúco a je prakticky jedno či zvolíte agresívny prístup s vytočenými otáčkami, alebo zvolíte ležérnejší prístup s vyššie zaradeným prevodovým stupňom, výsledok je rovnaký a okamžitá akcelerácia vás ženie vpred. Motor reaguje okamžite od najnižších otáčok a nepoľaví až do svojho maxima, ktoré bežný smrteľník prakticky už nevyužije. To je však úplne jedno, pretože svoju prácu odvedie oveľa skôr. Ak potrebujete okamžitý výkon napríklad na skok hneď vo výjazde zo zákruty, tak stačí len „brnknúť“ do plynu a výsledok je zaručený. Je pravda, že jazda s touto motorkou je fyzicky náročnejšia, no rozdiel v ovládaní v porovnaní s 350-kou nie až tak výrazný akoby sa dalo čakať a sú si v tomto smere veľmi podobné.
Text: Miro Tamáši, foto: KTM Redeye, Alessio Barbanti
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2011 Janka
Motokrosové špeciály KTM SX pre rok 2012
Pridaj komentár
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
PodujatiaPred 3 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Kaskadér Jonny Davies: lyžovanie za Kawasaki H2 SX
PodujatiaPred 1 mesiac
ZRAZ MOTORKÁROV ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA 2024: Hudobný festival pre motorkárov
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Kawasaki W800 2025: posledná klasika z Japonska
PR článkyPred 1 mesiac
Kupujeme Triumph Street Triple 765: rozdiely R vs RS
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Ducati Panigale V4 2025: nová vlna emócii
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
PodujatiaPred 3 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS
Najčítanejšie
-
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
-
PodujatiaPred 3 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
-
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS