Connect with us

Testy a recenzie

Niečo pre café sport racerov – SINNIS Bomber 125 EFI

Publikovaný

on

Test  SINNIS Bomber 125 EFI

Jednoduchá, štýlová, lacná

V predchádzajúcom vydaní sme vám predstavili zn. SINNIS a v krátkej dobe sme sa dostali i k testu tejto novej značky v SR. Zopakujem len, že vznik značky SINNIS siaha do roku 2006, do anglického Brightonu. Tu ju založili  traja priatelia, partneri, motorkári, ktorí hľadali lacnú alternatívu vozenia sa po preplnených anglických mestách. Vzápätí našli výrobcu v Ázii a dnes má značka SINNIS na Britských ostrovoch až 130 dealerov a silnú komunitu. Takpovediac je to značka v zmysle rodiny, pretože SINNIS má v portfóliu deväť modelov a zastrešuje kategórie, retro, naháč, skúter a malé endurko – teda modely pre celú rodinu a tak je i v anglických rodinách ponímaná. V centrálnej Európe ju nájdete iba na Slovensku a to v Prešove v štýlovej predajni, spojenej s kaviarňou. Pre zaujímavosť spomeniem, že v r. 2017 v Anglicku značka Sinnis získala ocenenie „Industry Awards 2017“.

Foto

Anglický Bomber –  café ako vyšitý…
 V jednoduchosti a hlavne v detaile je krása, platí odveké pravidlo a na tom je založený práve model Bomber. Uhladený anglický štýl, čierny konzervatívny rám, čierny motor  s rebrovanou hlavou, zlaté tlmiče, hnedé prešívané sedadlo a to všetko prikrášlené opäť konzervatívnou šedou farbou na prednej kapote svetla, nádrži a nakoniec na hrbe, ktorý skrýva sedadlo spolujazdca. Trochu chrómu a tým aj nádych malého luxusu nájdete na spätných zrkadlách, vrchných zátkach predného pruženia, zvodov a koncovke výfuku. Neviete prehliadnuť i samotné zlaté logo SINNIS v písanom, točivom formáte písma. Až sa čudujete, prečo niekto venoval toľko času detailom na tak lacnej motorke. Žeby kvôli anglickej prestíži?, preto aby motorka vyzerala dobre v rukách motorkára v obleku?, či zapasovala k šatám dámy? Veď tak sa predsa robia módne doplnky k oblečeniu a presne taký módny doplnok mi pripomína i tento stroj. Na jednej strane je skromný a na druhej nesie veľa prvkov na obzeranie a aj pri desiatom pohľade naň opäť a opäť v dizajne niečo nové objavím.

Foto

Aj 125-tka môže disponovať dobrou technikou
Motor chladený vzduchom so vstrekovaním spĺňa normu Euro 4 a pohľadovo je tak skromný, že motorka je vďaka nemu úplne dizajnovo odľahčená, priam by som povedal, že cez ňu vidíte z jednej strany na druhú. Precízne pozváraný trubkový rám vpredu drží pruženie upside down s priemerom veľkým, ako by to bola kategória + 500 ccm. Vzadu ale nájdete pruženie s odhalenými pružinami na oboch stranách, ktoré frajersky dopĺňajú pretlakové nádobky ako prídavný prvok, ktorý viac vidíte na superšportoch, ako na mestskej 125-tke. Zadné pruženie má možnosť nastaviť predpätie pružiny a ten pretekársky hrb ukrýva sedadlo spolujazdca a ide dolu pomocou dvoch skrutiek. Celú motorku brzdia dva kotúče po jednom na každom kolese a ovládané sú hydraulicky. Motorka disponuje pre zadnú brzdu prerozdeľovacím brzdným valcom a tak pri zatlačení zadnej brzdy sa tlak prerozdeľuje i na predný brzdový valec, čo ale naopak nefunguje. Naopak myslím to, že pri stlačení  prednej brzdy zabrzdí iba predok. Za zmienku stojí obutie, kde vypletané disky objímajú plášte zn. Timsin so vzorom, ktorý je univerzálny, tak na suchú cestu, dážď a bez problémov znesú asi i slabý sneh.  Z pohľadu jazdca máte dolu za maskou svetla ukrytý skromný, okrúhly prístrojový panel, s analógovým ukazovateľom rýchlosti, kde ručička naraz ukazuje rýchlosť v kilometroch a zároveň aj v míľach. Spodná časť ale disponuje malým displejom, kde okrem stavu paliva nájdete i informáciu o zaradenom rýchlostnom stupni v digitálnej forme. 

Foto

Športový café racer
Obsluhovať Bomber je tak jednoduché ako jednoducho vyzerá. K dispozícii máte všetko tak ako u bežnej motorky a to i s ergonomickým rozmiestneným ovládačov na rukovätiach. Tvar okuláru a relatívne úzky rozsah rukovätí vám okamžite pripomína športový motocykel a tu vlastne nájdete pointu a nadväznosť so športovým krytím sedačky spolujazdca na ktorej je namaľované pretekárske číslo.  Šírka, či skôr úzkosť riadidiel vám dovolia sa lepšie prepchávať v mestskej kolóne pomedzi autami. Ihneď po nasadnutí zistíte, že sedadlo je viac tvrdé ako mäkké a je určené na mestské presuny a nie na diaľkovú cestu. Nepohodlie sedadla ale nahrádza pruženie, ktoré vyrovnáva nerovnosti cesty tak, aby vaše kĺby a chrbtica ostali v zdravom formáte. Radenie rýchlosti vyžadujú vyšší zdvih páčky, spojka je tiež tvrdšia, ale následne všetkých 5 rýchlostí už zapadá v rozumnom režime. Pružením je motorečka predimenzovaná a znesie ďaleko väčšiu záťaž, než akú má napísanú v papieroch. Motor sa na jednotlivých stupňoch rýchlo vytáča a tak dostávate informáciu o potrebnom radení akusticky  od motora a vibrovaním od sedadla a rukovätí. Zatiaľ,  čo vibrácie sú v prvej polovici otáčok vyššie ,  pri vyšších rýchlostiach už ustávajú. Rozzúrený motor v plných obrátkach so mnou na rovine atakoval rýchlosť 110 km/h. Dôstojne a pokojne sa správa v oblasti okolo 80-90 km za hodinu v jazde mimo mesta, čo vás naladí na kratší mimo mestský výlet.  V meste si obľúbil hlavne dvojku a trojku a na voľnobehu, teraz už pekne vyfarbená koncovka výfuku, vydáva zvuk ľahkého guľometu z druhej svetovej, čo je príjemné počúvanie. Brzdenie vďaka masívnym brzdičom je spoľahlivé a vďaka duálnej zadnej brzde i bezpečné a aktívne. Páčka zadnej brzdy vyžaduje vyšší tlak, pretože posiela kvapalinu na oba brzdiče, teda dopredu i dozadu, predná páčka je v norme. Počas jazdy prídete na to, že sedadlo je nadštandardne dlhé a tak môžete meniť polohu ak vás omína zadok. Sklon prednej vidlica vytvára pri zákrutách odstredivý efekt a tak treba riadidlá mocnejšie posielať do správneho smeru. Všetko spomínané je ale len otázkou návyku a praxe a potom už vecičky idú podľa vás. Napríklad motor pri chladnom štarte pekne naskočí a už drží, zvuk guľometu už som spomínal. Rozbeh nie je neistý, skôr akčný a tak troška frajeriny na križovatke vášmu imidžu neublíži.

Foto

Prečo by som mal Bombera mať? Finále
A prečo nie! Takto dizajnovo prepracovaný „kafáč“ nemá skoro nikto v ponuke.  Ako majiteľ budete určite okolím vnímaný viac, Bomber je taký malý magnet pre okolité oči. Nie je to motorka, ktorá len tak zapadla do davu, ale skôr naopak. Jej nezvratným plusom je ojedinelý dizajnový štýl, rozumná podvozková technika, vrátane kotúčových bŕzd a nesporne aj cena. Jazdné vlastnosti sú adekvátne k 125-tke, a aj keď vás dizajnovo motivuje športovým retro štýlom, športové ambície od motora nečakajte. To, že je vyrobená v Ázii, môže byť možno mínusom, ale nezabúdajte že v Ázii jazdia na malých motorkách cez 2 miliardy ľudí, tak to asi musí niečo vydržať a navyše za značkou stoja Angláni. Sklad náhradných dielov je v Anglicku a zásielky fungujú aj do 24 hodín. Ak teda nie ste odporcom znesiteľných vibrácií, a komorného anglického štýlu, Bomber môže byť zdrojom vašej radosti.   

Sinnis Bomber 125 EFI
Cena: 3 290 Eur
Motor: 125 ccm, 2 ventily SOHC, jednovalec
Výkon: 12 k pri 9 000 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 1 980 x 720 x 1 080 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 127 kg (suchá)
Rázvor: 1 360 mm
Výška sedla: 760 mm
Objem pal. nádrže: 12 l
Pneu: vpredu: 110/70 -17, vzadu: 130/70-17
Motocykel na test zapožičal: SINNISMOTORCYCLES.SK, Prešov

Sinnis Bomber 125 EFI – album k testu – Motomagazin 6/18

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri