V predchádzajúcom vydaní sme vám predstavili zn. SINNIS a v krátkej dobe sme sa dostali i k testu tejto novej značky v SR. Zopakujem len, že vznik značky SINNIS siaha do roku 2006, do anglického Brightonu. Tu ju založili traja priatelia, partneri, motorkári, ktorí hľadali lacnú alternatívu vozenia sa po preplnených anglických mestách. Vzápätí našli výrobcu v Ázii a dnes má značka SINNIS na Britských ostrovoch až 130 dealerov a silnú komunitu. Takpovediac je to značka v zmysle rodiny, pretože SINNIS má v portfóliu deväť modelov a zastrešuje kategórie, retro, naháč, skúter a malé endurko – teda modely pre celú rodinu a tak je i v anglických rodinách ponímaná. V centrálnej Európe ju nájdete iba na Slovensku a to v Prešove v štýlovej predajni, spojenej s kaviarňou. Pre zaujímavosť spomeniem, že v r. 2017 v Anglicku značka Sinnis získala ocenenie „Industry Awards 2017“.
Anglický Bomber – café ako vyšitý… V jednoduchosti a hlavne v detaile je krása, platí odveké pravidlo a na tom je založený práve model Bomber. Uhladený anglický štýl, čierny konzervatívny rám, čierny motor s rebrovanou hlavou, zlaté tlmiče, hnedé prešívané sedadlo a to všetko prikrášlené opäť konzervatívnou šedou farbou na prednej kapote svetla, nádrži a nakoniec na hrbe, ktorý skrýva sedadlo spolujazdca. Trochu chrómu a tým aj nádych malého luxusu nájdete na spätných zrkadlách, vrchných zátkach predného pruženia, zvodov a koncovke výfuku. Neviete prehliadnuť i samotné zlaté logo SINNIS v písanom, točivom formáte písma. Až sa čudujete, prečo niekto venoval toľko času detailom na tak lacnej motorke. Žeby kvôli anglickej prestíži?, preto aby motorka vyzerala dobre v rukách motorkára v obleku?, či zapasovala k šatám dámy? Veď tak sa predsa robia módne doplnky k oblečeniu a presne taký módny doplnok mi pripomína i tento stroj. Na jednej strane je skromný a na druhej nesie veľa prvkov na obzeranie a aj pri desiatom pohľade naň opäť a opäť v dizajne niečo nové objavím.
Aj 125-tka môže disponovať dobrou technikou Motor chladený vzduchom so vstrekovaním spĺňa normu Euro 4 a pohľadovo je tak skromný, že motorka je vďaka nemu úplne dizajnovo odľahčená, priam by som povedal, že cez ňu vidíte z jednej strany na druhú. Precízne pozváraný trubkový rám vpredu drží pruženie upside down s priemerom veľkým, ako by to bola kategória + 500 ccm. Vzadu ale nájdete pruženie s odhalenými pružinami na oboch stranách, ktoré frajersky dopĺňajú pretlakové nádobky ako prídavný prvok, ktorý viac vidíte na superšportoch, ako na mestskej 125-tke. Zadné pruženie má možnosť nastaviť predpätie pružiny a ten pretekársky hrb ukrýva sedadlo spolujazdca a ide dolu pomocou dvoch skrutiek. Celú motorku brzdia dva kotúče po jednom na každom kolese a ovládané sú hydraulicky. Motorka disponuje pre zadnú brzdu prerozdeľovacím brzdným valcom a tak pri zatlačení zadnej brzdy sa tlak prerozdeľuje i na predný brzdový valec, čo ale naopak nefunguje. Naopak myslím to, že pri stlačení prednej brzdy zabrzdí iba predok. Za zmienku stojí obutie, kde vypletané disky objímajú plášte zn. Timsin so vzorom, ktorý je univerzálny, tak na suchú cestu, dážď a bez problémov znesú asi i slabý sneh. Z pohľadu jazdca máte dolu za maskou svetla ukrytý skromný, okrúhly prístrojový panel, s analógovým ukazovateľom rýchlosti, kde ručička naraz ukazuje rýchlosť v kilometroch a zároveň aj v míľach. Spodná časť ale disponuje malým displejom, kde okrem stavu paliva nájdete i informáciu o zaradenom rýchlostnom stupni v digitálnej forme.
Športový café racer Obsluhovať Bomber je tak jednoduché ako jednoducho vyzerá. K dispozícii máte všetko tak ako u bežnej motorky a to i s ergonomickým rozmiestneným ovládačov na rukovätiach. Tvar okuláru a relatívne úzky rozsah rukovätí vám okamžite pripomína športový motocykel a tu vlastne nájdete pointu a nadväznosť so športovým krytím sedačky spolujazdca na ktorej je namaľované pretekárske číslo. Šírka, či skôr úzkosť riadidiel vám dovolia sa lepšie prepchávať v mestskej kolóne pomedzi autami. Ihneď po nasadnutí zistíte, že sedadlo je viac tvrdé ako mäkké a je určené na mestské presuny a nie na diaľkovú cestu. Nepohodlie sedadla ale nahrádza pruženie, ktoré vyrovnáva nerovnosti cesty tak, aby vaše kĺby a chrbtica ostali v zdravom formáte. Radenie rýchlosti vyžadujú vyšší zdvih páčky, spojka je tiež tvrdšia, ale následne všetkých 5 rýchlostí už zapadá v rozumnom režime. Pružením je motorečka predimenzovaná a znesie ďaleko väčšiu záťaž, než akú má napísanú v papieroch. Motor sa na jednotlivých stupňoch rýchlo vytáča a tak dostávate informáciu o potrebnom radení akusticky od motora a vibrovaním od sedadla a rukovätí. Zatiaľ, čo vibrácie sú v prvej polovici otáčok vyššie , pri vyšších rýchlostiach už ustávajú. Rozzúrený motor v plných obrátkach so mnou na rovine atakoval rýchlosť 110 km/h. Dôstojne a pokojne sa správa v oblasti okolo 80-90 km za hodinu v jazde mimo mesta, čo vás naladí na kratší mimo mestský výlet. V meste si obľúbil hlavne dvojku a trojku a na voľnobehu, teraz už pekne vyfarbená koncovka výfuku, vydáva zvuk ľahkého guľometu z druhej svetovej, čo je príjemné počúvanie. Brzdenie vďaka masívnym brzdičom je spoľahlivé a vďaka duálnej zadnej brzde i bezpečné a aktívne. Páčka zadnej brzdy vyžaduje vyšší tlak, pretože posiela kvapalinu na oba brzdiče, teda dopredu i dozadu, predná páčka je v norme. Počas jazdy prídete na to, že sedadlo je nadštandardne dlhé a tak môžete meniť polohu ak vás omína zadok. Sklon prednej vidlica vytvára pri zákrutách odstredivý efekt a tak treba riadidlá mocnejšie posielať do správneho smeru. Všetko spomínané je ale len otázkou návyku a praxe a potom už vecičky idú podľa vás. Napríklad motor pri chladnom štarte pekne naskočí a už drží, zvuk guľometu už som spomínal. Rozbeh nie je neistý, skôr akčný a tak troška frajeriny na križovatke vášmu imidžu neublíži.
Prečo by som mal Bombera mať? Finále A prečo nie! Takto dizajnovo prepracovaný „kafáč“ nemá skoro nikto v ponuke. Ako majiteľ budete určite okolím vnímaný viac, Bomber je taký malý magnet pre okolité oči. Nie je to motorka, ktorá len tak zapadla do davu, ale skôr naopak. Jej nezvratným plusom je ojedinelý dizajnový štýl, rozumná podvozková technika, vrátane kotúčových bŕzd a nesporne aj cena. Jazdné vlastnosti sú adekvátne k 125-tke, a aj keď vás dizajnovo motivuje športovým retro štýlom, športové ambície od motora nečakajte. To, že je vyrobená v Ázii, môže byť možno mínusom, ale nezabúdajte že v Ázii jazdia na malých motorkách cez 2 miliardy ľudí, tak to asi musí niečo vydržať a navyše za značkou stoja Angláni. Sklad náhradných dielov je v Anglicku a zásielky fungujú aj do 24 hodín. Ak teda nie ste odporcom znesiteľných vibrácií, a komorného anglického štýlu, Bomber môže byť zdrojom vašej radosti.
Sinnis Bomber 125 EFI Cena: 3 290 Eur Motor: 125 ccm, 2 ventily SOHC, jednovalec Výkon: 12 k pri 9 000 ot./min. Prevodovka: 5-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 1 980 x 720 x 1 080 mm Rám: kolískový pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 127 kg (suchá) Rázvor: 1 360 mm Výška sedla: 760 mm Objem pal. nádrže: 12 l Pneu: vpredu: 110/70 -17, vzadu: 130/70-17 Motocykel na test zapožičal: SINNISMOTORCYCLES.SK, Prešov
Sinnis Bomber 125 EFI – album k testu – Motomagazin 6/18
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.