Connect with us

Testy a recenzie

Online správy z testovania Hondy CBR1000RR Fireblade 08" z orientálneho Kataru

Publikovaný

on

Katar ? Doha 22.12. 2007

Pozvánka na testovanie nového Fireblade od spoločnosti Honda Slovakia do orientálneho Kataru na okruh, kde sa poslednú dobu jazdí MotoGP (aj kvôli tabakovým reklamám) prišla pred nedávnom do našej redakcie skoro s vianočným termínom – 21.12. 2007. Týchto pár riadkov píšem priamo z mesta Doha ? hlavného mesta Kataru, pretože lietadlo nám odlieta o polnoci miestneho času a tak mám konečne aspoň chvíľkuvoľného času. Mal som síce iný plán a to navštíviť starý arabský trh, len moja družina s ktorou som priletel, akosi zlenivela, tak sa teda len tak neflákam a popracujem na pár riadkoch a pošlem ich na naše stránky spolu s niekoľko vybranými fotkami.

Dostať sa do Kataru nie je vôbec jednoduché a v prípade Motomagazínu je to druhý ? tentokrát úspešný pokus. Nie ale všetkým novinárom sa podarilo dostať cez kontrolu na letisku v Dohe a katarská colná obrana je nepriestrelná. To je jedno, že si myslíte že máte víza a držíte ich v ruke. Katarskí colníci niekedy veci vidia inak. Ani my nechápeme prečo všetky ženy nosia dlhé čierne šaty, šatky, poniektoré gurky na tvárach a prečo všetci chlapi chodia v bielych hábytoch a smiešnymi plachtami zmotanými na hlavách ukotvené akousi dvojitou čiernou obručou.

Nechcem teraz priamo písať podrobný test, ten nájdete plnohodnotne v časopise Motomagazín č.: 3/2008 ale chcem vám priniesť aspoň niekoľko dojmov, ktoré ma trafili pri mojom prvom kontakte s touto krajinou a naštartovaným športovým náradím s rešpektom pôsobiacim názvom FIREBLADE.

Luxus je luxus ? okruh pre 6000 divákov????????????
Medzinárodný okruh – katarský Lusail je postavený v púšti, na absolútnej rovine s nočným osvetlením a s tribúnam na ktoré sa nezmestí viac ako 6000 divákov, a ktoré sú umiestnené len v jednom mieste ? na cieľovej rovinke. Samotná trať sa zdá akoby celkom príjemná, chýbajú ale optické body pre lepšie zmapovanie terénu. Je tu niekoľko pasáží, ktoré som sa učil a učil a potom som to vzdal a už som ich len prechádzal. Ale nebol som sám. Ale tých čo som sa naučil bolo viac, ako tých opačných. Pred výjazdom na okruh sme ale najskôr ubytovaný v luxusnom päťkovom hotely v ktorom je viac mramoru ako na celom Slovensku. Na parkovisku stoja len luxusné značky vozidiel, všade dookola sa niečo stavia a v pozadí Dohy na polostrove stojí niečo ako mrakodrapové bizniscentrum. Všade sa budujú umelé ostrovy, vo vzduchu je prach zvírený vetrom z vyprahnutej krajiny ? tento rok tu vraj ešte nepršalo.

Honda CBR1000RR Fireblade
Absolútny prvý model Fireblade uzrel prvý asfalt v roku 1992 a odvtedy každé dva roky mení svoju tvár. Práve model predstavený v roku 2007 sa stal možno trošku revolučným v tom, že pre Hondu je výzorom trochu extravagantnejší, motorom výkonnejší, kilami schudnutejší a technicky opäť dokonalejší. Fireblade je teda zbrusu nový a výpočet všetkých dokonalostí si ale ponechávam do časopisu.

Neskutočná jazda s neskutočným adrenalínom
I takto v krátkosti môžem definovať moje prvé pocity. Fireblade mi sadol do ruky v prvom okamžiku. Posed, ergnomika ovládacích prvkov je presne taká, akú by ste u Hondy očakávali. Nič vás neprekvapí, iba ak zvýšené pohodlie a ďaleko bezpečnejší pocit ktoré pri jazde dostávate. Stroj je skutočne dobre vyvážený a i krátka koncovka výfuku prispieva k vynikajúcemu ťažisku, a nemalou mierou k tomu prispel i podsedlový rám, ktorý teraz drží iba sedlo a nie koncovku výfuku pod ním ako v poslednom modeli. Váha je strašne precízne umiestnená do jedného bodu a tak toto náradie bude asi to naj, čo sa Honde za posledných rokov v tejto triede podarilo. Radenie je absolútne presné, veľmi jemné a v spoločnosti s plynovou rukoväťou a páčkami tvoria perfektný celok. Prvé minúty ani nerozmýšľam vôbec nad ovládaním motocykla, skôr sa učím prejazdy okruhom, aby náš sprievodca Peter Hubáček, mal čo najmenej práce s vysvetľovaním prečo motorka nedošla do cieľa. Ale žiaden strach, tá moja došla. Chod motora a jeho lineárny priebeh nárastu výkonu je každopádne ohromujúci, ale dokonale vyrovnaný a tak sa extrémne prekvapenia nekonajú. Prvú rundu som študoval zákruty, druhú rundu a ďalšie stroj a techniku, ktorá mi bola zverená. Prvé čo som ocenil najviac, je antihopingová spojka, ktorá svojou bezchybnou prácou dobre dobrzďuje Fireblade na konci cieľovej rovinky a všade, kde je dôležité rýchle a presné podraďovanie kombinované s brzdením. Cieľovka – v mojom prípade sa ručička motala niekde okolo 265 km/h a pravá dlhá za ňou je v Dohe oveľa ostrejšia ako napr. v Brne a v Dohe sa ide dokonca až za dva. Potom i rýchle a krátke úseky idú ako maslo. Prečo tá spojka tu nebola už dávno ? no prečo? Komplikovaný systém antihopingovej techniky mi dodáva jednoducho perfektnú istotu. Doobedné civilné nastavenie podvozku môjmu štýlu sedí, na toto som zvyknutý. Nastávajú rôzne pasáže trate. Fieblade je jedno či ju položíte v rýchlej dlhej, alebo pomalej krátkej. Prakticky som nemal žiadnu krízovku ani jeden krát (okrem jazdy s vozidlom na fotenie po okruhu v jazde, kedy mi džíp s fotografom dva krát zavrel moju stopu ? dopadlo to dobre). Prehadzovať Fireblade z jednej ostrej do druhej ostrej je skoro hračkou. Ide dolu ľahučko a ani vám radšej neprezradím aké som mal ešte jazdecké rezervy. Vždy keď prudko dobrzďujem a podraďujem opäť a opäť ďakujem konštruktérom za ten pokoj jazdy vďaka spojke. Fakt je to istota a kľud, a teraz si uvedomujem že práve táto vec tak trošku Fireblade chýbala. A tých chýb čo mi spojka odpustila. No bomba. Za šesť dávam iba na cieľovke a najviac na okruhu pracuje dvojka, trojka, miestami štvorka. Dvojka a trojka má najviac potenciálu na rýchle výjazdy a správnu akceleráciu. Na cieľovke potom zvyšok stupňov smerom hore a zakaždým ťahám až na vrchol, a stále mám pocit, že predok nesedí na asfalte. Hmmm treba sa ešte viac natlačiť dopredu a je to. Nakladať plný kotol tejto mašinke, to nemá chybu. Obtekanie vzduchu je priam ideálne, treba len nájsť správnu polohu hlavy a je to ako na playstation. Fireblade ale nie len o tomto, no ale už musím končiť, a ako to celé dopadlo, to sa dozviete skoro. A nie len o testovaní, ale aj o Katarskom svete, ako sa vybavujú víza a prečo sme v Katare nevideli pracovať jediného Katarčana.

A aby som nezabudol, všetkým prajem príjemné a veselé Vianoce a dobrú zábavu na Silvestra.


Text: V. Brniak, Motomagazín ? Motocykel.sk
Foto: Honda a autor.

Testovanie Honda CBR1000RR Fireblade

6 komentárov

1 komentár

  1. VladiB

    23. decembra 2007 at 17:59

    Ešte pripravím aspoň 30 fotečiek aj z okruhu aj z Kataru, ale asi až vo štrtok.

  2. Risso46

    23. decembra 2007 at 20:42

    Vladóóóó! Tak Ty si takto v zime teplúčka a motoriek užívaš!!!! Paráda!!! 😉

  3. racer8

    24. decembra 2007 at 10:03

    Fuj jaka je ta cbr spatna.. du blejt 😛

  4. pandatn

    24. decembra 2007 at 13:17

    No neviem sa už dočkať…….už aby bol február…….

    [linka]

  5. bajker

    26. decembra 2007 at 19:27

    Fiiiha Vladi cool fotky 😉

  6. pandatn

    2. marca 2008 at 1:00

    [linka]

    Tak a mám to za sebou a chcéééééém eštéééééééééééééééééééééééééé!!!!!!!!!!!

    😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri