Connect with us

Spravodajstvo

Peter Šurina: seriál IMRC je vyšší level

Publikovaný

on

Určite nie je potrebné špeciálne predstavovať Petra Šurinu, ktorý stojí za agentúrou Slovakia Racing. Hlavný organizátor medzinárodného seriálu International Motocycle Race Championship (IMRC) a populárneho Fun Cupu je medzi motorkármi známy svojou prístupnou komunikatívnou povahou a predovšetkým túžbou napĺňať želania samotných jazdcov.

Peter, ktorý sa počas uplynulej zimy doslova nezastavil a príprave seriálu IMRC venoval dennodenne snáď celých 24 hodín, sa však ani pri veľkej organizačnej vyťaženosti nedokáže vzdať svojej lásky, jazdy na pretekárskych okruhoch. Aj preto sme ho na prvom podujatí IMRC na Slovakia Ringu mohli vidieť v pretekoch Slovenského pohára triedy nad 600 cm3 a aby toho nebolo málo, počas uplynulého víkendu sa predstavil v Taliansku na úvodnom podujatí šampionátu Alpe Adria v triede Superbike!

Peter, tvoja účasť na Alpe Adrii viacerých zaskočila, čo ťa viedlo k tomu štartovať v Taliansku?
Pokiaľ chceme neustále skvalitňovať seriál IMRC, tak sa musíme pozrieť aj na konkurenciu, aké služby ponúka, v čom si z nej môžeme vziať príklad, či potvrdiť si to, čo si myslíme, že robíme lepšie. A keďže sa na okruhu Adria konalo prvé podujatie Alpe Adria, tak sme sa vybrali práve tam. Samozrejme, bola to výzva aj pre mňa ako jazdca, tamojšia mimoriadne technicky náročná trať človeka posunie ďalej, je ideálna práve na zdokonalenie sa. Nie sú tam dlhé rovinky, z výjazdu zaradíš maximálne dva kvalty nahor a už zasa brzdíš do ďalšej zákruty. Ten okruh ti nenechá vydýchnuť. Moja vďaka patrí Romanovi Kučerovi z tímu Motoclub Baláž, s ktorým sme tento víkend absolvovali ako jediní Slováci a on nakoniec aj štartoval v pretekoch.

Takže si si aj dosýta zajazdil…
Pravdupovediac som vôbec netušil či sa kvalifikujem, ale podarilo sa a tešil som sa na preteky, ale, žiaľ, v navádzacom kole mi začala z chladiča unikať kvapalina a štartovať som preto nakoniec nemohol. Ale o tom, že mi to jazdenie dalo veľa svedčí aj skutočnosť, že keď sme sa hneď v noci presunuli domov na Slovakia Ring na prvý tohtoročný Fun Cup, tak som hneď dal sekundu dole zo svojho doterajšieho osobáku…

Čím ťa ešte obohatila účasť na Alpe Adrii?
Alpe Adria je šampionát s bohatou históriou a to bolo vidieť na organizácii. Neboli žiadne časové sklzy, v tomto smere bolo všetko ok. Čo sa však týka úrovne, tak sa to podobá na obyčajné agentúrne podujatie, kde prídeš, zaplatíš, odjazdíš a ideš domov. Čo sa týka akejkoľvek ostatnej podpory pretekárom a medializácie, tak môžem povedať, že náš seriál IMRC je oveľa vyšší level. Samozrejme mimoriadne dôležité je to čo ponúka organizátor jazdcovi za peniaze, ktoré do víkendu investuje. A tu sa hneď ponúka porovnanie práve s IMRC. Zatiaľ čo na Alpe Adrii absolvuje pretekár za 180 € počas soboty a nedele dve kvalifikácie, jeden desaťminútový Warm Up a polhodinové preteky, spolu teda cca 1,5 hodiny na dráhe, v IMRC sa za také peniaze dostane na trať asi osemkrát, pričom v majstráku odjazdí aj dvoje pretekov. Aj v Alpe Adrii môže jazdiť viac tréningov, ale tu sa už bavíme o piatku, teda o dni navyše, pričom v piatok v Adrii zaplatí za jeden polhodinový tréning 40 € a ak absolvuje všetky tri, tak ho to výde za „akciovú“ cenu 100 €. V Alpe Adrii sa proste za každý tréning navyše platí. A čo sa týka služieb jazdcom, medializácie, občerstvenia a podobne, tak to sa ani nedá porovnávať, neskromne si dovolím tvrdiť, že sme celkom niekde inde.

Od pretekárov, ktorí sa zúčastnili prvého podujatia IMRC, som počul predovšetkým chvály, pričom vyzdvihovali práve tebou spomenuté skutočnosti, ale aj prémie za umiestnenia a ďalšie detaily, ktoré dokonca prirovnávali k nemeckému medzinárodnému šampionátu IDM. Čo ty na to?
Pre mňa je najdôležitejšie práve to čo povedia pretekári. Robíme to pre nich, chceme aby sa u nás cítili čo najlepšie a aby úroveň nášho seriálu bola vyššia ako tých, čo sa jazdia v okolitých krajinách. Práve takéto reakcie nám potvrdzujú, že naša snaha sa vypláca a ideme správnym smerom. Aj teraz v Adrii sme medzi jazdcami propagovali seriál IMRC a prekvapilo ma, koľkí o ňom vedia aj v iných krajinách, pričom nám ďalší jazdci prisľúbili účasť. Samozrejme, vieme aj to kde sa máme zlepšiť a čo sa týka organizácie, tak práve v Alpe Adrii sú detaily, ktoré radi použijeme tiež.

Aj cez to všetko sa nájdu názory jednotlivcov, že seriál IMRC jazdiť nebudú, lebo je príliš drahý…
Takýmto motorkárom odkazujem, že mi je ľúto, ale ak si myslia, že sme drahí, tak tento šport rozhodne nie je pre nich a zostáva im len agentúrne jazdenie. Viem, že lacnejšie sa to v našom prostredí určite robiť nedá, dostali sme sa na hranicu, odkiaľ sa už nedá ísť nižšie a ver mi, že robíme maximum pre to, aby sme jazdcom ponúkli čo najvyššiu úroveň za čo najmenšie náklady. Také názory aké spomínaš však nie sú až také časté, skôr sa stretávame s ocenením našej práce.

Pri pohľade do paddocku na prvom podujatí IMRC bolo zrejmé, že tímy a jazdci pochopili, že tu ide o čosi viac…
Presne tak a to je to čo ma mimoriadne teší. Práve medzinárodný seriál im dal možnosť na vyššej úrovni zviditeľniť nielen seba či svoj tím, ale tým pádom aj svojich partnerov a podobne. Pri pohľade na tímy ako Motoclub Baláž, KM Cars Racing zo Šintavy, alebo Sinko Hi-Tech Race, ale aj ďalšie som prežíval veľkú radosť. Práve oni a samozrejme všetci pretekári svojou prezentáciou vytvárajú úroveň tohto šampionátu a za to im patrí moja veľká vďaka. Moje poďakovanie však pochopiteľne patrí aj partnerom, bez ktorých by sme seriál len ťažko organizovali.

Záverečná otázka smeruje opäť k tvojmu jazdeniu, budeme ťa aj naďalej vídať za riadidlami pretekárskeho motocykla?
Zatiaľ to ešte zvládam a preto si to chcem užívať aj naďalej. Preteky sú pre mňa relax a keďže sám viem, aké zázemie je jazdcovi príjemné, snažím sa organizovať podujatia IMRC či Fun Cup tak, aby sa u nás motorkári cítili čo najlepšie.

Peter Šurina na trati v talianskej Adrii

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri