Connect with us

Testy a recenzie

Predstavenie – Suzuki RMX450Z

Publikovaný

on

Konečne súťažné enduro v žltom

Japonská značka Suzuki už dlhé roky patrí medzi absolútnu špičku v kategórii offroadov a len ťažko prehliadnuteľné žlté motokrosové špeciály nájdete v hojnom počte na ľubovoľnom motokrosovom preteku. Na rozdiel od konkurencie sa Suzuki špecializovala výhradne na motokros a súťažné endurá viac menej ignorovala a nechávala to na rôzne úpravárenské firmy, ktoré transformovali motokrosové špeciály na súťažné endurá. Rok 2010 však prináša zmenu a Suzuki konečne vstupuje do triedy súťažných špeciálov a to rovno s ostrou 450-kou.

Víťazné gény
Suzuki sa naplno zapojila do „štvortaktnej revolúcie“ relatívne neskoro a 450-ku predstavila až v roku 2005, no dokázala sa veľmi rýchlo etablovať v tejto kategórii a čoskoro sa zaradila na samú špičku. Ako prvá japonská značka uviedla do sériovej výroby elektronické vstrekovanie paliva (RM450Z modelový rok 2008) a najnovšie ponúka elektronické vstrekovanie už aj menšia 250-ka. K tomu treba pripočítať tradične kvalitný podvozok a ľahučké ovládanie, ktoré patrí medzi najlepšie v tejto kategórii. Práve od tohto vynikajúceho základu sa konštruktéri odrážali a nové súťažné enduro zdieľa podstatnú časť dielov motora a podvozku práve s úspešným motokrosovým špeciálom RM450Z.

Profi náradie pre všetkých
Moderné japonské súťažné špeciály v súčasnosti maximálne ťažia z rýchleho vývoja štvortaktných motokrosových špeciálov a nové technológie sa len s minimálnym oneskorením aplikujú do nových modelov. Suzuki samozrejme nie je výnimkou. Štvortaktný jednovalec o objeme 449 ccm vybavený štvoricou ventilov ovládaných pomocou rozvodu DOHC je prakticky identický s motorom z motokrosového špeciálu…

Celé predstavenie si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 3/2010, ktorý nájdete v stánkoch od tohto štvrtka, 25-teho februára.

Text: M. Tamáši, foto: archív Motomedia

Technické parametre:
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 96 x 62 mm
Zdvihový objem: 449 ccm
Kompresný pomer: 11,6 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne CDI
Štartovanie: nožné / elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 185 x 830 x 1 260 mm
Rázvor: 1 480 mm
Výška sedla: 955 mm
Objem palivovej nádrže: 6,2 l
Pneu: vpredu: 80/100 – 21, vzadu: 110/100-18
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, priemer klzákov 47 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť:123,5 kg (prevádzková hmotnosť)

Suzuki RMX450Z

Advertisement

6 komentárov

1 komentár

  1. kxbibo

    22. februára 2010 at 7:38

    Motorečka pekná, už potrebuje en krst ohňom, peklom a kadečím zlým 😁
    A teraz sa mi tu zasnívalo, že by som si ju zobral aj na dlhodobý test, keby bola tá možnosť. 😁 A normálne by som strpel, že samôj Husar bude hnevať 😁

  2. MartineR

    22. februára 2010 at 7:57

    kxbibo už si prihlásený na „gulášky“, keď chceš brať motorku na dlhodobý test ? 😈

  3. kxbibo

    22. februára 2010 at 14:11

    MartineR nejsom prihlásený 😁 neviem aké si mám vybrať štartovné číslo 😁

  4. AMIS

    22. februára 2010 at 17:59

    Naživo je ešte krajšia, minimum plastov a nohy mi aj na zem dočiahli, len tak tak ale áno 😈

  5. kxbibo

    22. februára 2010 at 20:57

    AMIS za posledné tri roky niektoré súťažné endurá majú vyššie sedlo ako mávali, ale jedná sa o nejaké tie centimetre ale aj tak to dosť robí pocitovo. Plastov to má toľko ako aj ktorékoľvek iné súťažné enduro. Ale osobne ja fandím tej motorke. Pôjde sa už na nej aj svetový pohár v endure, takže sa uvidí ako dopadne. Čo som si odsledoval videá a dojmy jazdcov na youtube tak boli spokojný. Verím, že je to konkurenčne schopný stroj.

  6. AMIS

    22. februára 2010 at 22:45

    Zbehni za Janom do vrábel a môžeš si ju vyskúšať 😈 Pravdupovediac sa ja ešte takýchto zveriniek dosť bojím. To víš členok, holeň, kolená,väzy, narazený pipík a podobne 😠 😶 😉

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri