Japonská značka Suzuki už dlhé roky patrí medzi absolútnu špičku v kategórii offroadov a len ťažko prehliadnuteľné žlté motokrosové špeciály nájdete v hojnom počte na ľubovoľnom motokrosovom preteku. Na rozdiel od konkurencie sa Suzuki špecializovala výhradne na motokros a súťažné endurá viac menej ignorovala a nechávala to na rôzne úpravárenské firmy, ktoré transformovali motokrosové špeciály na súťažné endurá. Rok 2010 však prináša zmenu a Suzuki konečne vstupuje do triedy súťažných špeciálov a to rovno s ostrou 450-kou.
Víťazné gény Suzuki sa naplno zapojila do „štvortaktnej revolúcie“ relatívne neskoro a 450-ku predstavila až v roku 2005, no dokázala sa veľmi rýchlo etablovať v tejto kategórii a čoskoro sa zaradila na samú špičku. Ako prvá japonská značka uviedla do sériovej výroby elektronické vstrekovanie paliva (RM450Z modelový rok 2008) a najnovšie ponúka elektronické vstrekovanie už aj menšia 250-ka. K tomu treba pripočítať tradične kvalitný podvozok a ľahučké ovládanie, ktoré patrí medzi najlepšie v tejto kategórii. Práve od tohto vynikajúceho základu sa konštruktéri odrážali a nové súťažné enduro zdieľa podstatnú časť dielov motora a podvozku práve s úspešným motokrosovým špeciálom RM450Z.
Profi náradie pre všetkých Moderné japonské súťažné špeciály v súčasnosti maximálne ťažia z rýchleho vývoja štvortaktných motokrosových špeciálov a nové technológie sa len s minimálnym oneskorením aplikujú do nových modelov. Suzuki samozrejme nie je výnimkou. Štvortaktný jednovalec o objeme 449 ccm vybavený štvoricou ventilov ovládaných pomocou rozvodu DOHC je prakticky identický s motorom z motokrosového špeciálu…
Celé predstavenie si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 3/2010, ktorý nájdete v stánkoch od tohto štvrtka, 25-teho februára.
Text: M. Tamáši, foto: archív Motomedia
Technické parametre:
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 96 x 62 mm
Zdvihový objem: 449 ccm
Kompresný pomer: 11,6 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne CDI
Štartovanie: nožné / elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 185 x 830 x 1 260 mm
Rázvor: 1 480 mm
Výška sedla: 955 mm
Objem palivovej nádrže: 6,2 l
Pneu: vpredu: 80/100 – 21, vzadu: 110/100-18
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside down, priemer klzákov 47 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť:123,5 kg (prevádzková hmotnosť)
Motorečka pekná, už potrebuje en krst ohňom, peklom a kadečím zlým 😁
A teraz sa mi tu zasnívalo, že by som si ju zobral aj na dlhodobý test, keby bola tá možnosť. 😁 A normálne by som strpel, že samôj Husar bude hnevať 😁
AMIS za posledné tri roky niektoré súťažné endurá majú vyššie sedlo ako mávali, ale jedná sa o nejaké tie centimetre ale aj tak to dosť robí pocitovo. Plastov to má toľko ako aj ktorékoľvek iné súťažné enduro. Ale osobne ja fandím tej motorke. Pôjde sa už na nej aj svetový pohár v endure, takže sa uvidí ako dopadne. Čo som si odsledoval videá a dojmy jazdcov na youtube tak boli spokojný. Verím, že je to konkurenčne schopný stroj.
Zbehni za Janom do vrábel a môžeš si ju vyskúšať 😈 Pravdupovediac sa ja ešte takýchto zveriniek dosť bojím. To víš členok, holeň, kolená,väzy, narazený pipík a podobne 😠 😶 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
kxbibo
22. februára 2010 at 7:38
Motorečka pekná, už potrebuje en krst ohňom, peklom a kadečím zlým 😁
A teraz sa mi tu zasnívalo, že by som si ju zobral aj na dlhodobý test, keby bola tá možnosť. 😁 A normálne by som strpel, že samôj Husar bude hnevať 😁
MartineR
22. februára 2010 at 7:57
kxbibo už si prihlásený na „gulášky“, keď chceš brať motorku na dlhodobý test ? 😈
kxbibo
22. februára 2010 at 14:11
MartineR nejsom prihlásený 😁 neviem aké si mám vybrať štartovné číslo 😁
AMIS
22. februára 2010 at 17:59
Naživo je ešte krajšia, minimum plastov a nohy mi aj na zem dočiahli, len tak tak ale áno 😈
kxbibo
22. februára 2010 at 20:57
AMIS za posledné tri roky niektoré súťažné endurá majú vyššie sedlo ako mávali, ale jedná sa o nejaké tie centimetre ale aj tak to dosť robí pocitovo. Plastov to má toľko ako aj ktorékoľvek iné súťažné enduro. Ale osobne ja fandím tej motorke. Pôjde sa už na nej aj svetový pohár v endure, takže sa uvidí ako dopadne. Čo som si odsledoval videá a dojmy jazdcov na youtube tak boli spokojný. Verím, že je to konkurenčne schopný stroj.
AMIS
22. februára 2010 at 22:45
Zbehni za Janom do vrábel a môžeš si ju vyskúšať 😈 Pravdupovediac sa ja ešte takýchto zveriniek dosť bojím. To víš členok, holeň, kolená,väzy, narazený pipík a podobne 😠 😶 😉