Connect with us

Spravodajstvo

Royal Enfield Himalayan – nové enduro z Indie

Publikovaný

on

Produkcia indickej značky Royal Enfield je známa najmä medzi priaznivcami klasických motocyklov a asi najznámejším modelom je jednovalec Bullet, ktorý je výletom naspäť do 50-tych rokov minulého storočia, kedy táto značka ešte sídlila v Anglicku. Najnovším počinom je úplne nové enduro s názvom Himalayan, ktoré sa čoskoro dostane do sériovej výroby.

Motocykel, ktorý je namierený najmä na obrovský domáci trh si vďaka svojmu originálnemu dizajnu určite nájde aj zopár priaznivcov v Európe. Relatívne jednoduchý a nenáročný motocykel je poháňaný vzduchom chladeným jednovalcom o objeme 410 ccm, ktorý produkuje 25 k výkonu. Najmä z pohľadu európskeho zákazníka tieto hodnoty nijak neohúria, no jedinečnosť, ktorá vyčnieva z radu je momentálne v móde a Himalayan by si priaznivcov určite našiel aj v našich končinách. Naviac na priloženom videu vidieť slušný offroadový potenciál tohto modelu a poradí si aj v náročnejšom teréne.

6 komentárov

6 Comments

  1. bacaono

    25. januára 2016 at 16:31

    No „Karle“ ….já ti nevím.  😟 
    V promo videu odpadnutá stupačka (1:52) 😶, skúšobná trať a štýl testovacích jazdcov veľmi podobná nášmu pionier cupu 😈, navyše to vyzerá tak, že polovica garážových kutilov by to navrhla a pozliepala asi krajšie 😁.
    Ale keď to bude stáť trebárs 3-4tis.  🤐
    ….ako toto……to mali radšej zostať pri tej klasike čo robili. 😇

  2. papi

    25. januára 2016 at 17:42

    😈 Bezzi im naškicol klasické endurko, už by to chcelo len iný motor…  😉 

  3. italofighter

    27. januára 2016 at 6:09

    Prt enduro scrambler to je

  4. papi

    29. januára 2016 at 8:53

    😈  Bača, nehundri.
    Na Enfielda musíš dozrieť, také ľahké nevieš?
    Mne napr. stále častejšie hovoria, že musím dozrieť na Harleya.
    Nie som nejaký vývoj-maniak, ale ušiel im ale jeden dôležitý detail: to Harley najprv musí dozrieť na mňa.

  5. bacaono

    29. januára 2016 at 9:26

    Papi jás som už dozretý 😁 .
    Klasikou RE by som nepohŕdol v žiadnom prípade. Už som sa na tom aj vozil. 
    Úvahy sú,… len sa rozhodujem medzi RE Bullet Classicom a Triumph Scramblerom…….a čakám na nejakú finančnú podporu. 😈 😇 😁……a teplé miesto v psychiatrickej liečebni pre manželku. 🤐

  6. papi

    30. januára 2016 at 11:02

    Maďarský dovozca, pán Lehotay z Dorogu (cca 10 km od Štúrova) ponúkal v roku 2009 toto, fotil som to na výstave v Pešti.
    Vtedy to stálo 990 tis. forintov, bagatel.
    Keď sa to tak vezme, toto je tá pravá enfieldovská klasika.

    Dnes už to neponúka, ale zas ponúka úplne schopnú tzv. offroad-sadu, čo obsahuje hliníkovú nádrž, nové blatníky aj s držiakmi, výf. koleno a tlmič (tie sú presne, ako na fotke 👍  ), športový vzd. filter, široké riadítka, iné stupačky, ráfy 18″ a 21″ aj so špicami, iné zadné svetlo aj smerovky, iné sedlo a ochranný plech pod motor.
    Pneu v tom ale nie sú – no a takýto set stojí 450 tisíc forintov, teda pri dnešných cca 310 Ft/1 evri cca 1450,- euro.
    Základný novodobý RE Bullet (500 ccm FI) uňho stojí 4440,- evri.

    Inak Enfieldy sú zavedené pravekom počnúc v rôznych úpravách aj v indickej armáde, používajú sa aj v krutých podmienkach, či už vysokohorských, v púšti alebo trebárs aj v pralese…
    To, že nejakú Himalayu s odpadávajúcimi stupačkami  teraz vyvíja nejaký superteam superodborníkov, je len nejaký, od západu prevzatý marketingový humbuk… 😁  😁  😁 

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri