Ľudia
žijúci v mestách či predmestiach si čoraz častejšie kladú otázku ako sa
efektívne dostať do preplneného centra. Auto je veľké, bicykel pomalý
a človek sa na ňom nutne aj zapotí…
Riešením
je skúter. Honda ich má v ponuke hneď viacero a v tomto teste sa
povenujeme jednému z nich. Honda SH300i sa objavila už pred pár rokmi
a už vtedy ukázala, že vypĺňa medzeru v segmente kedy sa zaradila
medzi veľkoobjemové „veľkokolky“. Do mesta sú veľké kolesá tým najlepším po čom
sa môžete obzrieť. Sadám na jej najnovšiu generáciu a vyrážam…
Dizajn
Minimalistický,
nájdete na nej len to čo naozaj potrebujete a možno niečo málo navyše. Po
naštartovaní na centrálnom stojane ma hneď ako prvé zaujala dvojica výrazných parkovacích
LED svetiel, ktoré spolu s hlavným LED svetlometom vytvárajú zaujímavú
svetelnú kulisu už za bieleho dňa. Viditeľní teda budete až moc. Pod svetlami
ma zaujal výrazný hlboký otvor privádzajúci vzduch na chladič kvapaliny.
Šestnásťpalcové pneumatiky budili dojem dospelej motorky so slušným rázvorom.
Skúter nemá stredový tunel čo umožňuje ľahké nastupovanie a nájdete tu aj
dostatočný priestor na nákupné tašky medzi nohami, ktoré je možné zavesiť na
oko pod riadidlami. Miesta na nohy je tu dosť. Pohľad zboku spôsobuje občas
rozpaky ale je to predsa mestský skúter a ten sa nehrá na krivky aj keď aj
tu ich pár ladných nájdete. Napríklad dosť veľké stúpačky spolujazdca sa pekne
zaklápajú a nenarúšajú bočný profil.Mohutná bočná kapotáž postupne sa vytrácajúca pod sedlom spolujazdca
v sebe ukrýva nádrž a úložný priestor pod sedlom. Ten je naozaj
štedrý. Oproti prvej generácii je väčší a tak sa mi podarilo bez problémov
do neho uložiť aj moju veľkú Nolan 44.Sedlo sa otvára pootočením gombíka zapaľovania do polohy kufor
a umožní sa tak odomknutie a vyklopenie sedla do pravého uhla
a dobrý prístup do priestoru pod ním. Pod sedlom sa nachádza aj nádrž,
výrobca uvádza 9 litrov ale mne sa podarilo do nej vtesnať pri tankovaní aj 9,7
litra a ešte nepretekala. Vtipne pôsobí otvor hneď vedľa hrdla nádrže, do
ktorého si odkladáte veko nádrže. Pozor na zatváranie, je dôležité trafiť sa
presne na zámok. Ale dá sa na to zvyknúť.Súčasťou výbavy bol aj 35 litrový zadný kufor, ktorý v sebe tiež čo
to poschovával. Ruksak s notebookom, veľkú fľašu minerálky
a motobundu. Štartovanie je bezklúčové, čiže ak nepotrebujete otvárať
zadný topcase kľúč z vrecka nevyberáte. Imobilizér sa aktivuje ako náhle
odídete na viac krokov od motorky. Budíky v tvare obráteného trojuholníka
v dolnej časti obsahujú výrazný analógový rýchlomer s displejom
palubného počítača a v horných rohoch analógové ukazovatele teploty
vody a stavu v nádrži.Zadok
uzatvára mohutná koncovka výfuku s príjemným zvukom. Na voľnobehu je tichá
ale za jazdy sa tu a tam vo vyšších otáčkach milo pripomenie. Predsa len
do nej fúka jednovalec o objeme 279,1 ccm.
Poďme jazdiť
Preklápam
sa z centrálu a zahrabnem po plyne. „Fúúú ale je živá,“ vravím si
a začínam sa sústreďovať na dávkovanie plynu. Vychádzam na hlavnú
a už je mi jasné, že to bude DRZÉ vozenie. Párkrát ňou zavlním a ide
sa do mesta. Predieram sa pomedzi autá a začínam doceňovať minimalizmus
SH-čky. Výhodou týchto skútrov je, že sa ocitáte vždy na čele kolóny a na
zelenú vyrážate z križovatiek prví. Aj keď výraz vyraziť by som tu radšej
nahradil slovom vypáliť. Tristovka to vie celkom slušne. Jej maximálka je
niekde pri 150 km/h
a po meste s ňou po pár metroch jazdenia nadobudnete dojem, že je
stvorená pre mesto. Veľké kolesá sa vysporiadajú s rolbami na semaforoch,
koľajnicami električiek, ale ani výtlk vás nerozhádže. Toto talianske legendy
nedokážu. Komfort jazdy je výrazne vyšší. SH300i má slušne fungujúci palubný
počítač, ktorý okrem aktuálnej spotreby ukazuje aj priemernú, odjazdené
kilometre a čas. Skúter síce ukazuje stav nádrže ale analóg sa občas
v meste rozhojdá, teda ak idete do kopca ukazuje menej a podobne
potom ak si nevšimnete včas ocitnete sa v červenej zóne, inak málo
výraznej a po čase už tlačíte bublinku na pumpu. Cítil som sa ako VÍLA
BEHAJÚCA PO LESE, keď som po Bajkalskej ulici bežkal vedľa SH-čky
s prázdnou nádržou. Ešteže je ľahká a dobre sa tlačí J Natankované a hajde mimo
mesta. Kto si kúpi takýto skúter bude ho chcieť prevetrať aj mimo mesta.
A tak si to cez Svätý Jur šiniem na PK Babu, kde idem vyskúšať ako zvláda
zákruty pretože ako vozenie do mesta ma naozaj presvedčila. Kým v meste by
mi štít ani moc nechýbal mimo mesta by som zaň vymenil aj spolujazdca. Dovtedy
čistá bunda sa začala plniť muškami a napriek tomu, že SH aj vo vyšších
rýchlostiach držala stopu a nevlnila sa dokonca ani plne zaťažená, nebolo
by na škodu dovybaviť si ju aspoň stredným štítom. Prekrytie nôh bolo
dostačujúce ale hrudník už dostával dávky vetra čo nebolo veľmi príjemné. Prvá
zákruta, opatrne klopím na hranu a nestačím sa diviť. Nezatvára sa, nevlní
iba ťahá ako ja chcem. Motor aktívne dobrzďuje v zákrute potiahnem plyn
a v jednej stope vychádzam jeden vracák za druhým. Zalepím sa za
jogurťáka a už sa len usmievam do prilby. To čo zvláda jeho moto, hrdo
ustojí aj to červené čudo podo mnou. Je to predsa len 25 koní na variátore
a ten robí čo má. No nečakal som takú stabilitu a tuhosť od skútra,
na ktorý vysadne pohodlne aj žena v sukni. Celkovo klame telom, pretože
budí dojem malého vozítka ale následný šprint spred lepiaceho sa auta zozadu
rozosmeje aj posádku zanechanú ďaleko za vami.Aké by to bolo keby nebola preverená aj v tzv. rybárskom teréne. Tu
si veľké kolesá tiež držali stopu , dobre manévrovateľná a aj na šotoline
pohodlná a čitateľná. ABS vpredu aj vzadu fungovalo na jedničku
a zajko vyšiel zo stretu bez ujmy. Sedenie na nej je vzpriamené a ani
po sto kilometroch jazdec nepocíti únavu. Jazda so spolujazdcom ju neobmedzuje
a ani výraznejšie nenavyšuje spotrebu. Tankoval som asi šesťkrát
a priebežne si vyhodnocoval jej chuť do jedla medzi tankovaniami. Na jednu
nádrž nie je problémom nabehnúť 300
km, dokonca sa mi podarilo na jednu nádrž urobiť aj 336 km ale to som sa cez
týždeň mimo mesta naozaj ľahko potuloval po okolí. Spodným extrémom však bolo
aj tankovanie do prázdnej nádrže po 180-tich kilometroch. To som ale skôr
lietal nízko nad zemou. Čo dodať všestranná a hlavne živá je to mrška.
Na záver
Všestranné
vozítko do mesta aj mimo neho. Voziť sa na ňom celý víkend je rovnako zábavné
ako na akejkoľvek motorke. V meste nevytŕča je úzka a mimo neho
ponúka slušný balík zábavy, trebárs aj motorkárovi ako ja, čo už naozaj zažil
čokoľvek. Spotreba od troch do štyroch litrov podľa štýlu jazdenia naozaj
nebolí naopak by som ju svojou zábavnosťou priradil už skôr k skútrom
cestovateľom aj napriek slabšej ochrane pred vetrom. Taký nafúknutý mestský
skúter, ktorého neobmedzujú hranice mesta.
Honda SH300i ABS
Cena: 4 990 Eur (cena 2017)
Motor: 279,1 ccm, 4
ventily, SOHC, R1
Výkon: 27,2 k pri
7 500 ot./min.
Krút. moment: 25,5 Nm pri 5
000 ot./min.
Prevodovka: autom.
s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 098 x 728 x 1 195 mm
Rám: jednoduchý,
pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 169 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 422 mm
Výška sedla: 805 mm
Objem pal. nádrže: 9 l
Pneu: vpredu: 110/70 – 16, vzadu: 130/70 – 16
Motocykel
na test zapožičal: Honda Motor Limited
SK, o. z.
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 11 / 2016
Text: Bohdan „Amis“ Cichacký, foto: Marek Tamáši
Športovec na veľkých kolesách – test Honda SH300i ABS
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.