Connect with us

Testy a recenzie

TEST: Honda Hornet 1000 SP – veľký návrat v agresívnom balení

Publikovaný

on

Keď Honda v roku 2022 predstavila návrat mena Hornet v podobe modelu CB750 Hornet, mnohí si spomenuli na legendárne stroje z prelomu tisícročí. Ale Japonci mali evidentne iné plány – a teraz ich odhalili naplno. Honda Hornet 1000 SP je úplne nový stroj, ktorý sa snaží spojiť športové ambície s každodennou použiteľnosťou. Výsledok? Jeden z najostrejších naháčov, aký kedy vyšiel z dielní značky so štyrmi krídlami.

Motor: žihadlo z Fireblade

Srdcom Horneta 1000 SP je upravený radový štvorvalec z CBR1000RR Fireblade, ktorý bol pre tento účel zjemnený – alebo skôr civilizovaný. Ponúka 157 koní pri 11 000 ot./min a 107 Nm pri 9 000 ot./min, čo zaručuje poriadne explozívnu jazdu najmä v strednom a vyššom pásme. Odozva na plyn je okamžitá, elektronický plyn reaguje presne a v športovom režime je z motora cítiť „zbesilosť“, ktorú si Hornet doteraz nespájal.

Zároveň však inžinieri odviedli kus práce pri kultivovanosti – v nižších otáčkach je motor hladký, točivý a tichší, než by ste čakali. V meste sa dá jazdiť s prekvapivým pokojom, hoci od motora s takýmto pôvodom to nie je úplne intuitívne.

Podvozok: SP znamená serióznu výbavu

Verzia SP je nielen o názve – dostala plne nastaviteľný podvozok Showa SFF-BPF vpredu a zadný centrál ÖHLINS TTX36. V praxi to znamená, že Hornet 1000 SP zvláda nielen svižné výjazdy po okreskách, ale bez problémov aj okruh.

Rám je úplne nový hliníkový dvojlúčový, čo v kombinácii s geometriou orientovanou na agilitu robí z Horneta jeden z najobratnejších litrových naháčov na trhu. Motocykel je stabilný, presný a neuveriteľne ľahko sa nakláňa. A hoci má pohotovostnú hmotnosť len okolo 212 kg, cíti sa ešte ľahší.

Brzdy? Brembo Stylema vpredu, kotúče 310 mm, radiálna pumpa Nissin – brzdný výkon je brutálny, ale vďaka výbornému dávkovaniu nie je nepredvídateľný. Samozrejmosťou je aj elektronický ABS s náklonovým senzorom.

Elektronika: všetko, čo čakáš – a ešte trochu viac

Hornet 1000 SP prináša moderný balík asistenčných systémov: 6-osový IMU, trakčná kontrola HSTC (s možnosťou vypnutia), anti-wheelie, 3 jazdné režimy (Rain, Standard, Sport) + 2 užívateľské, engine brake management a dokonca aj quickshifter obojsmerný v sérii. Všetko sa ovláda cez nový 5-palcový TFT displej, ktorý ponúka aj možnosť pripojenia telefónu cez Bluetooth.

Dizajn: ostrosť, ktorá púta pozornosť

Hornet 1000 SP je vizuálne výrazne agresívnejší než jeho menší súrodenec CB750. Ostré línie, kompaktný LED svetlomet, minimalistický zadok a krátka koncovka výfuku vytvárajú dojem, že ide o nahého superbika – čo vlastne do veľkej miery je pravda. SP verzia pridáva zlaté USD vidlice, čierne detaily a športové lakovanie s logom „Hornet“ v štýle starých modelov.

Jazdné dojmy: adrenalín na požiadanie

Na okreske je Hornet 1000 SP zábavný, ale disciplinovaný. Dokáže sa hrať, ale aj ísť chirurgicky presne. Na okruhu je prekvapivo schopný – nie je to plnohodnotný superbike, ale k nemu má veľmi blízko. A v meste? Tam zaujme každého – zvuk, výzor aj výkon.

Honda však dokázala túto surovú silu zabaliť do balíka, ktorý nie je agresívny iba na oko – je to zrelý, vyspelý stroj, ktorý vie, kedy má zaútočiť a kedy zostať pokojný.

Verdikt motocykel.sk

Honda Hornet 1000 SP je návrat mena Hornet v tej najlepšej forme – sebavedomý, výkonný a technicky vyspelý naháč, ktorý v sebe kombinuje DNA Fireblade s civilizovanou stránkou pre každodenné použitie. Nie je to motorka pre začiatočníkov – ale pre skúsených jazdcov, ktorí chcú mať liter pod kontrolou a užívať si každý kilometer, ponúka Honda niečo výnimočné.

PLUSY:

  • Výkonný a kultivovaný motor
  • Špičkový podvozok Showa
  • Kompletná elektronika vrátane IMU
  • Agresívny, moderný dizajn
  • Obojsmerný quickshifter v sérii

MÍNUSY:

  • – displej z lacnejších modelov
    − chýbajúci tlmič riadenia

Technické údaje – Honda Hornet 1000 SP
Motor: 1000cm³, radový štvorvalec, DOHC, 16V
Výkon: 157 k pri 11 000 ot./min
Krútiaci moment: 107 Nm pri 9 000 ot./min
Prevodovka: 6-stupňová, quickshifter
Podvozok: Showa BFF / ÖHLINS TTX36
Brzdy: Brembo Stylema, 320 mm (vpredu), 240 mm (vzadu)
Pneumatiky: 120/70 ZR17 – 190/55 ZR17
Hmotnosť: cca 212 kg (pohotovostná)
Palivová nádrž: 17 l
Cena: cca 11 690 € (odhad, SP verzia)

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri