Testy a recenzie
Test Honda SH300i a Honda SW-T600 – celý test
Publikovaný
Pred 13 rokovon
By
Tamasi
Mestský pretekár a kráľ komfortu
V minulom čísle sme vám priniesli prvú časť z exkluzívneho testovania noviniek Hondy v Ríme v podobe testu inovovaného naháča Honda CB600F Hornet. V tomto vydaní sa zameriame na zostávajúcu dvojicu noviniek, skútre SH300i a SW-T600, ktoré sme podrobili náročnej skúške, ktorá nás nasmerovala priamo do centra dopravy v Ríme.
O tom, že Taliansko je krajina skútrom zasľúbená niet najmenších pochýb. Okrem toho je to pre väčšinu renomovaných výrobcov kľúčový trh, od ktorého závisí ďalší úspech väčšiny skútrov, ktoré sa v Európe ponúkajú. Z tohto pohľadu bola prezentácia nových skútrov priamo v srdci Talianska úplne logická.
Honda SH300i
Samozrejme miesto tejto prezentácie malo ešte ďalší rozmer. V blízkostí Ríma už dlhé roky sídli vývojové centrum Honda Europe, ktoré má na svedomí celý rad modelov Hondy určených pre európsky trh. Jedným z nich je aj skúter na veľkých kolesách SH300i, ktorý sa od svojho uvedenia na trh v roku 2007 dočkal prvej výraznejšej modernizácie, ktorá sa dotkla najmä dizajnu a podvozku. Skútre na veľkých kolesách v posledných rokoch v mnohom zmenili zloženie trhu vo vyspelých „skútrových“ krajinách a v preplnených mestách sú to práve skútre na veľkých kolesách, ktoré pomaly začínajú dominovať premávke. Má to svoju logiku, pretože veľké kolesá sa s rozbitými cestami vysporiadajú lepšie a jazda je komfortnejšia a ovládanie jednoduchšie.
Keď niečo funguje…
Ak niekto profitoval z popularity novej generácie skútrov na veľkých kolesách, tak to bola Honda a či už je to menší model SH125/150i alebo testovaná 300-vka, tak v oboch prípadoch ide o najpredávanejšie modely nielen v tejto triede, ale medzi motocyklami a skútrami vôbec. Hovorí sa, že keď niečo funguje, tak to netreba meniť a ak sa pozrieme na predajné výsledky SH300-vky, tak by toto pravidlo malo platiť dvojnásobne a radikálne zmeny neboli nutné. Na prvý pohľad to v prípade SH-čka aj tak vyzerá, no tých zmien predsa len bolo viacej. Napriek množstvu menších úprav sa celkový dizajn výrazne nezmenil, no radikálna zmena ani nebola nutná. To podstatné sa udialo pod povrchom, v podobe nového a tuhšieho rámu, ktorý ponúka zvýšenú stabilitu vo vyšších rýchlostiach, pričom ovládateľnosť stále zostáva vynikajúca. Novému rámu zodpovedá aj pruženie, ktoré rovnako ponúka nové nastavenie prispôsobené rýchlej jazde. 16 palcové kolesá spolu s kotúčovými brzdami na oboch koncoch zostali nezmenené. Súčasťou doplnkovej výbavy je kombinovaný brzdný systém CBS doplnený o protiblokovací systém ABS. Bezo zmien je aj výkonný jednovalec.
Rímsky okruh
Ak radi jazdíte svižne a preplnené mesto je vašim každodenným údelom, ale športová motorka vám pripadá nepraktická a skúter naopak príliš pomalý, tak ste sa ocitli na správnom mieste. Honda SH300i prináša nový pohľad na svižného mestského športovca, ktorý je schopný nechať ostatnú premávku hravo za chrbtom. Ráno na nás čakala flotila 300-viek a pred nami bola ranná dopravná špička v Ríme, ktorá sľubovala ideálne odskúšanie jazdných vlastností nového skútra. Pohodlný vzpriamený posed, jednoduché nastupovanie vďaka širokej plošine a evidentne ľahučké ovládanie, priam lákali vyraziť rovno do centra. Bezpečne zdolať chaos pred nami nám mali pomôcť domáci sprievodcovia, ktorí išli pred nami, no ako býva na týchto podujatiach zvykom, tak pohodové tempo skončilo v momente, keď sme opustili parkovisko pred hotelom a s plynovou rukoväťou neustále blízko maxima sme vyrazili na pravý nefalšovaný „rímsky okruh“. Aj keď okom nezainteresovaného pozorovateľa predstavuje doprava v talianskych veľkomestách chvíľami až nekontrolovateľný chaos, tak v skutočnosti má svoje pevné pravidlá a to najdôležitejšie je, že motorka má vždy prednosť (!) a platí to v ľubovoľnej situácii a na ľubovoľnej križovatke. Napriek tomu je to jedinečný zážitok, ktorý si kedykoľvek rád zopakujem.
Prvých 50 metrov rozhoduje
Jedným z kľúčov k úspechu na „mestskom okruhu“ je akcelerácia na „zelený semafór“ na prvých pár metroch, pretože práve tie rozhodujú o odpútaní sa od roja prenasledovateľov za vami. SH300 je v tomto smere viac ako len bežným skútrom, výkon motora a naladenie automatickej prevodovky prinášalo skutočne športovú akceleráciu, a držať krok aj s papierovo silnejšími motorkami nebol problém, motor reagoval okamžite a s chuťou išiel do otáčok. Dostať sa tak do čela pestrej kolóny skútrov a motoriek rôznych objemov bolo hračkou. V prípade, že sa do boja zapojíte zo zadných pozícii a dopredu sa najskôr musíte prepletať pomedzi autá a iné prekážky, tak viac ako akcelerácia a maximálna rýchlosť je dôležitá ovládateľnosť. Aj v tomto smere sa nová 300-vka ukázala byť viac ako len bežným skútrom. Napriek „dospelým“ rozmerom si zachováva ľahkosť skútra a každá zmena smeru vyžadovala minimum námahy, určite oveľa menej ako v prípade motocykla. Môže za to aj relatívne strmý sklon vidlice, vďaka čomu bola reakcia riadenia rýchla a presná. Veľké kolesá si poradili aj s väčšími nerovnosťami na ceste, preto nebolo nutné vyhýbať sa každému výmoľu. Brzdy aj keď nedisponovali ostrosťou superšportu, tak reagovali okamžite a náhle „brzdné manévre“ zvládali s prehľadom. Prítomné ABS nereagovalo s prehnanou citlivosťou, čo bolo rovnako plusom. Súperi to rozhodne nemali ľahké a „rímsky okruh“ mala SH300i pevne v rukách.
Za mestom
To čo sa ráno zdalo byť takmer neprekonateľnou prekážkou je zrazu za nami bez toho, aby sa niekto vážnejšie zapotil a pred nami je pár kilometrov rýchlej cesty. Otvorený úsek cesty umožňuje podržať plynovú rukoväť trochu dlhšie a na ukazovateli rýchlosti sa čoskoro objaví hodnota 140 km/h, nápor vetra už pochopiteľne nie je nič príjemné, ale dá sa to zvládnuť, čo však poteší oveľa viac je podvozok, ktorý sa správa isto a suverénne. Vynikajúca stabilita a ani náznak nervozity vám tak umožňujú aj rýchle presuny. Rýchle zvlnené úseky zvláda štýlom pravého športovca aj keď pneumatiky svojou šírkou práve neohurujú. V bežnej prímestskej premávke (80 – 100 km/h) je však plnohodnotným účastníkom premávky a napríklad obiehanie vo väčších rýchlostiach zvláda bezpečne a s rezervou, čo výrazne zvyšuje jeho univerzálnosť.
Prekvapenia
V prípade inovovanej Hondy SH300i ich bolo hneď niekoľko a v drvivej väčšine príjemných, či už to bol výkonný jednovalec, tuhý podvozok alebo ľahké ovládanie, tak 300-vka neustále dávala najavo prečo je tak obľúbená. Nakoniec však Honda prekvapila aj niečím iným, čo priaznivcov skútrov možno až tak nepoteší a to netradične malým odkladacím priestorom pod sedlom, kam sa nevošla ani menšia prilba typu Jet. Malo to však svoju príčinu, ktorá súvisela práve s tuhým podvozkom, ktorý podľa slov jedného z konštruktérov zabral časť odkladacieho priestoru, no ak mám byť úprimný tak tento priestor s radosťou oželiem a radšej si dokúpim prídavný kufrík, pretože Honda SH300i je pravým mestským pretekárom, kde si jazdu naplno užívate.
Honda SH300i
Cena: 4 490 Eur
Motor: 279,1 ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Výkon: 27,2 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 26,5 Nm pri 6 000 ot./min.
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 098 x 728 x 1 195 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 170 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 422 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 9 l
Pneu: vpredu: 110/70 – 16, vzadu: 130/70 – 16
Honda SW-T600
Ak ste v ponuke Hondy hľadali model, ktorý už potreboval obmenu, tak to bol luxusný maxiskúter Silver Wing, ktorý mal premiéru už v roku 2001 a bez dramatických zmien prežil celé jedno desaťročie. Čas na zmenu prišiel v roku 2011 a namiesto inovácie Honda ponúka úplne nový model, ktorý vychádza z úspešnej 400-vky SW-T400. Na rozdiel od SH300 bol nový model vyvinutý v Japonsku a už na prvý pohľad mu medzi skútrami Hondy patrí pozícia prémiového vozidla. Tak trochu konzervatívne línie Silver Wingu nahrádza dynamická a elegantná moderna v podobe SW-T600.
Luxus a dynamika
Podobnosť s modelom SW-T400 išla v tomto prípade oveľa ďalej ako býva u súrodencov zvykom a až na rôzne zdvihové objemy motora ide vlastne o identické modely. Jediným rozdielom sa tak stáva vyššie sedlo na 600-vke 755 vs. 740 mm (400). Dokonca aj prevádzková hmotnosť oboch modelov je identická. Tu však nie je čo vyčítať, rozmery 600-vky sú nadštandardné a o komfort je postarané na vysokej úrovni. Rázvor je dokonca vyšší ako u pôvodného Silver Wingu. Elegantný dizajn s nádychom športovca ukrýva trubkový rám, ktorý spolu s radovým dvojvalcom pomáhajú optimalizovať ťažisko skútra, ktoré je aj vďaka posedu veľmi nízko. Motor o objeme 582 ccm pochádza z pôvodnej verzie, no drobné úpravy priniesli menší nárast výkonu a krútiaceho momentu. Kvalitné komponenty pruženia majú na svedomí maximálny komfort, ktorý tento skúter ponúka. Zadná dvojica tlmičov naviac ponúka možnosť nastavenia predpätia v piatich rôznych polohách. Štandardne je montovaný kombinovaný brzdný systém CBS, ktorý je doplnený o protiblokovací systém ABS. Honda zostala verná pôvodným rozmerom kolies 120/80-14 vpredu a 150/70-13 vzadu. Tieto rozmery sa síce pomaly vytrácajú z tejto triedy a výrobcovia siahajú po väčších kolesách, no Honda zostáva verná týmto typicky „skútrovským“ rozmerom.
Cestovanie prvou triedou
Čakala na nás rovnaká trasa ako na 300-vkách a nevyhli sme sa tak ani „rímskemu okruhu“, no napriek väčším rozmerom je SW-T600 skútrom, ktorý patrí aj do mesta. Už prvé posadenie však ukázalo, že na rozdiel od SH300i maxiskúter nekladie hlavný dôraz na športovú obratnosť, ale ponúka vám niečo úplne iné, čo sa vám však rýchlo zapáči. Dôraz na komfort hraničiaci s luxusom tu nájdete na každom kroku, sedačka je doslova kreslom, do ktorého sa pohodlne usadíte a nohy vystriete pred seba. Po zdvihnutí sedla na vás čaká objemný priestor, ktorý „zhltne“ dvojicu integrálnych prilieb, pekným detailom naviac je malé svetlo, ktoré automaticky osvieti batožinový priestor po otvorení. Ďalšie odkladacie priestory na vás čakajú v prednej časti, pričom väčšia skrinka je uzamykateľná. Elegantná prístrojovka vyzerá ako by bola vytrhnutá z nejakej štvorkolesovej bussines limuzíny a osadená rovno do skútra, každopádne ukazovatele máte neustále v zornom poli a sú ľahko čitateľné. Jednoducho pohoda, ktorá láka vyraziť na dlhší výlet.
Smer centrum, diaľnica a kopce
Na prvý pohľad väčšie rozmery nejakú radosť z mestskej jazdy nesľubujú, no moderné maxiskútre dokážu veľmi dobre „klamať telom“ a Honda v tomto smere nie je výnimkou. Nízko položené ťažisko a nízky posed prinášajú ľahké ovládanie, ktoré v meste dokonale zužitkujete. V rímskej premávke tak nebol problém držať sa s menšími skútrami a jediným obmedzením bola o máličko väčšia šírka a rázvor, takže keď autá stáli blízko seba, tak sa nedalo pomedzi ne prejsť ako na menšom skútri. Dvojvalec poskytoval v mestskej premávke oveľa viac výkonu ako reálne potrebujete, no jeho nárast bol mimoriadne lineárny. Chvíľami som mal pocit, že v porovnaní s explozívnejšou 300-vkou mi niečo chýba, no údaje o okamžitej rýchlosti hovorili niečo iné a v čele kolóny som sa ocitol veľmi rýchlo, akurát to prebehlo na prvý pohľad v komornejšej atmosfére. Kombinovaný brzdný systém doplnený o ABS fungoval spoľahlivo, rovnako ako v prípade 300-vky a v prípade potreby dokázal skúter veľmi rýchlo spomaliť. Centrum nechávame za chrbtom, doprava postupne redne a cesta sa otvára. 600-vka zrazu ožíva, motor naplno využíva prebytky výkonu a v rýchlej premávke poteší svojou pružnosťou. Na rýchle obiehanie stačí len potiahnuť plynovou rukoväťou a výsledok sa rýchlo dostaví. Aj pri rýchlostiach presahujúcich 100 km/h dokáže citeľne zrýchľovať a obiehanie rýchlejšej premávky je hračkou. V možnostiach tohto motora sú rýchlosti vysoko prevyšujúce povolené limity, a preto sa výborne cíti aj počas rýchlych diaľničných presunov. Vysoké rýchlosti s istotou zvláda aj stabilný podvozok, no relatívne dlhý rázvor a mäkšie nastavené pruženie ponúkajú skôr maximálny komfort ako veľké športové výkony. Napriek tomu vďaka ľahkému ovládaniu dokázal udržať hladinu zábavy na vysokej úrovni aj na kľukatejších úsekoch a športovejšie tempo mu nie je cudzie, no v tejto triede určite nájdete aj agresívnejších športovcov. Na druhej strane po stránke komfortu Honda uspokojí aj najnáročnejších jazdcov, vysoký čelný štít odvádzal veľmi dobrú prácu a veľmi účinne eliminoval nápor vetra aj pri vyšších rýchlostiach, a v kombinácii s uvoľneným posedom ponúka maximálne pohodlie na celodenné jazdenie.
Záver
Nová Honda SW-T600 nadväzuje na svojho úspešného predchodcu a predstavuje mimoriadne komfortný maxiskúter, ktorý vás s ľahkosťou skútra prepraví z jedného konca mesta na druhý, alebo sa na niekoľko dní prevtelí na luxusného turistu, ktorý hravo zvláda niekoľko stokilometrové denné etapy na vašom letnom tripe. Nový model ponúka vyššie dávky komfortu, lepšie jazdné vlastnosti a atraktívnejší dizajn, ako tomu bolo v prípade modelu Silver Wing, čo je samo o sebe vynikajúcou vizitkou pre tento model.
Honda SW-T600
Cena: 7 990 Eur
Motor: 582,2 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 51,3 k pri 7 500 ot./min..
Krút. moment: 55 Nm pri 6 000 ot./min..
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 285 x 770 x 1 430 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. zliatiny
Hmotnosť: 247 / 250 kg (ABS) (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 600 mm
Výška sedla: 755 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/80-14, vzadu: 150/70-13
Za pozvanie ďakujeme: Honda Slovakia, spol. s r. o. Bratislava
Text: Miro Tamáši, foto: Honda
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011
V minulom čísle sme vám priniesli prvú časť z exkluzívneho testovania noviniek Hondy v Ríme v podobe testu inovovaného naháča Honda CB600F Hornet. V tomto vydaní sa zameriame na zostávajúcu dvojicu noviniek, skútre SH300i a SW-T600, ktoré sme podrobili náročnej skúške, ktorá nás nasmerovala priamo do centra dopravy v Ríme.
O tom, že Taliansko je krajina skútrom zasľúbená niet najmenších pochýb. Okrem toho je to pre väčšinu renomovaných výrobcov kľúčový trh, od ktorého závisí ďalší úspech väčšiny skútrov, ktoré sa v Európe ponúkajú. Z tohto pohľadu bola prezentácia nových skútrov priamo v srdci Talianska úplne logická.
Honda SH300i
Samozrejme miesto tejto prezentácie malo ešte ďalší rozmer. V blízkostí Ríma už dlhé roky sídli vývojové centrum Honda Europe, ktoré má na svedomí celý rad modelov Hondy určených pre európsky trh. Jedným z nich je aj skúter na veľkých kolesách SH300i, ktorý sa od svojho uvedenia na trh v roku 2007 dočkal prvej výraznejšej modernizácie, ktorá sa dotkla najmä dizajnu a podvozku. Skútre na veľkých kolesách v posledných rokoch v mnohom zmenili zloženie trhu vo vyspelých „skútrových“ krajinách a v preplnených mestách sú to práve skútre na veľkých kolesách, ktoré pomaly začínajú dominovať premávke. Má to svoju logiku, pretože veľké kolesá sa s rozbitými cestami vysporiadajú lepšie a jazda je komfortnejšia a ovládanie jednoduchšie.
Keď niečo funguje…
Ak niekto profitoval z popularity novej generácie skútrov na veľkých kolesách, tak to bola Honda a či už je to menší model SH125/150i alebo testovaná 300-vka, tak v oboch prípadoch ide o najpredávanejšie modely nielen v tejto triede, ale medzi motocyklami a skútrami vôbec. Hovorí sa, že keď niečo funguje, tak to netreba meniť a ak sa pozrieme na predajné výsledky SH300-vky, tak by toto pravidlo malo platiť dvojnásobne a radikálne zmeny neboli nutné. Na prvý pohľad to v prípade SH-čka aj tak vyzerá, no tých zmien predsa len bolo viacej. Napriek množstvu menších úprav sa celkový dizajn výrazne nezmenil, no radikálna zmena ani nebola nutná. To podstatné sa udialo pod povrchom, v podobe nového a tuhšieho rámu, ktorý ponúka zvýšenú stabilitu vo vyšších rýchlostiach, pričom ovládateľnosť stále zostáva vynikajúca. Novému rámu zodpovedá aj pruženie, ktoré rovnako ponúka nové nastavenie prispôsobené rýchlej jazde. 16 palcové kolesá spolu s kotúčovými brzdami na oboch koncoch zostali nezmenené. Súčasťou doplnkovej výbavy je kombinovaný brzdný systém CBS doplnený o protiblokovací systém ABS. Bezo zmien je aj výkonný jednovalec.
Rímsky okruh
Ak radi jazdíte svižne a preplnené mesto je vašim každodenným údelom, ale športová motorka vám pripadá nepraktická a skúter naopak príliš pomalý, tak ste sa ocitli na správnom mieste. Honda SH300i prináša nový pohľad na svižného mestského športovca, ktorý je schopný nechať ostatnú premávku hravo za chrbtom. Ráno na nás čakala flotila 300-viek a pred nami bola ranná dopravná špička v Ríme, ktorá sľubovala ideálne odskúšanie jazdných vlastností nového skútra. Pohodlný vzpriamený posed, jednoduché nastupovanie vďaka širokej plošine a evidentne ľahučké ovládanie, priam lákali vyraziť rovno do centra. Bezpečne zdolať chaos pred nami nám mali pomôcť domáci sprievodcovia, ktorí išli pred nami, no ako býva na týchto podujatiach zvykom, tak pohodové tempo skončilo v momente, keď sme opustili parkovisko pred hotelom a s plynovou rukoväťou neustále blízko maxima sme vyrazili na pravý nefalšovaný „rímsky okruh“. Aj keď okom nezainteresovaného pozorovateľa predstavuje doprava v talianskych veľkomestách chvíľami až nekontrolovateľný chaos, tak v skutočnosti má svoje pevné pravidlá a to najdôležitejšie je, že motorka má vždy prednosť (!) a platí to v ľubovoľnej situácii a na ľubovoľnej križovatke. Napriek tomu je to jedinečný zážitok, ktorý si kedykoľvek rád zopakujem.
Prvých 50 metrov rozhoduje
Jedným z kľúčov k úspechu na „mestskom okruhu“ je akcelerácia na „zelený semafór“ na prvých pár metroch, pretože práve tie rozhodujú o odpútaní sa od roja prenasledovateľov za vami. SH300 je v tomto smere viac ako len bežným skútrom, výkon motora a naladenie automatickej prevodovky prinášalo skutočne športovú akceleráciu, a držať krok aj s papierovo silnejšími motorkami nebol problém, motor reagoval okamžite a s chuťou išiel do otáčok. Dostať sa tak do čela pestrej kolóny skútrov a motoriek rôznych objemov bolo hračkou. V prípade, že sa do boja zapojíte zo zadných pozícii a dopredu sa najskôr musíte prepletať pomedzi autá a iné prekážky, tak viac ako akcelerácia a maximálna rýchlosť je dôležitá ovládateľnosť. Aj v tomto smere sa nová 300-vka ukázala byť viac ako len bežným skútrom. Napriek „dospelým“ rozmerom si zachováva ľahkosť skútra a každá zmena smeru vyžadovala minimum námahy, určite oveľa menej ako v prípade motocykla. Môže za to aj relatívne strmý sklon vidlice, vďaka čomu bola reakcia riadenia rýchla a presná. Veľké kolesá si poradili aj s väčšími nerovnosťami na ceste, preto nebolo nutné vyhýbať sa každému výmoľu. Brzdy aj keď nedisponovali ostrosťou superšportu, tak reagovali okamžite a náhle „brzdné manévre“ zvládali s prehľadom. Prítomné ABS nereagovalo s prehnanou citlivosťou, čo bolo rovnako plusom. Súperi to rozhodne nemali ľahké a „rímsky okruh“ mala SH300i pevne v rukách.
Za mestom
To čo sa ráno zdalo byť takmer neprekonateľnou prekážkou je zrazu za nami bez toho, aby sa niekto vážnejšie zapotil a pred nami je pár kilometrov rýchlej cesty. Otvorený úsek cesty umožňuje podržať plynovú rukoväť trochu dlhšie a na ukazovateli rýchlosti sa čoskoro objaví hodnota 140 km/h, nápor vetra už pochopiteľne nie je nič príjemné, ale dá sa to zvládnuť, čo však poteší oveľa viac je podvozok, ktorý sa správa isto a suverénne. Vynikajúca stabilita a ani náznak nervozity vám tak umožňujú aj rýchle presuny. Rýchle zvlnené úseky zvláda štýlom pravého športovca aj keď pneumatiky svojou šírkou práve neohurujú. V bežnej prímestskej premávke (80 – 100 km/h) je však plnohodnotným účastníkom premávky a napríklad obiehanie vo väčších rýchlostiach zvláda bezpečne a s rezervou, čo výrazne zvyšuje jeho univerzálnosť.
Prekvapenia
V prípade inovovanej Hondy SH300i ich bolo hneď niekoľko a v drvivej väčšine príjemných, či už to bol výkonný jednovalec, tuhý podvozok alebo ľahké ovládanie, tak 300-vka neustále dávala najavo prečo je tak obľúbená. Nakoniec však Honda prekvapila aj niečím iným, čo priaznivcov skútrov možno až tak nepoteší a to netradične malým odkladacím priestorom pod sedlom, kam sa nevošla ani menšia prilba typu Jet. Malo to však svoju príčinu, ktorá súvisela práve s tuhým podvozkom, ktorý podľa slov jedného z konštruktérov zabral časť odkladacieho priestoru, no ak mám byť úprimný tak tento priestor s radosťou oželiem a radšej si dokúpim prídavný kufrík, pretože Honda SH300i je pravým mestským pretekárom, kde si jazdu naplno užívate.
Honda SH300i
Cena: 4 490 Eur
Motor: 279,1 ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Výkon: 27,2 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 26,5 Nm pri 6 000 ot./min.
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 098 x 728 x 1 195 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 170 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 422 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 9 l
Pneu: vpredu: 110/70 – 16, vzadu: 130/70 – 16
Honda SW-T600
Ak ste v ponuke Hondy hľadali model, ktorý už potreboval obmenu, tak to bol luxusný maxiskúter Silver Wing, ktorý mal premiéru už v roku 2001 a bez dramatických zmien prežil celé jedno desaťročie. Čas na zmenu prišiel v roku 2011 a namiesto inovácie Honda ponúka úplne nový model, ktorý vychádza z úspešnej 400-vky SW-T400. Na rozdiel od SH300 bol nový model vyvinutý v Japonsku a už na prvý pohľad mu medzi skútrami Hondy patrí pozícia prémiového vozidla. Tak trochu konzervatívne línie Silver Wingu nahrádza dynamická a elegantná moderna v podobe SW-T600.
Luxus a dynamika
Podobnosť s modelom SW-T400 išla v tomto prípade oveľa ďalej ako býva u súrodencov zvykom a až na rôzne zdvihové objemy motora ide vlastne o identické modely. Jediným rozdielom sa tak stáva vyššie sedlo na 600-vke 755 vs. 740 mm (400). Dokonca aj prevádzková hmotnosť oboch modelov je identická. Tu však nie je čo vyčítať, rozmery 600-vky sú nadštandardné a o komfort je postarané na vysokej úrovni. Rázvor je dokonca vyšší ako u pôvodného Silver Wingu. Elegantný dizajn s nádychom športovca ukrýva trubkový rám, ktorý spolu s radovým dvojvalcom pomáhajú optimalizovať ťažisko skútra, ktoré je aj vďaka posedu veľmi nízko. Motor o objeme 582 ccm pochádza z pôvodnej verzie, no drobné úpravy priniesli menší nárast výkonu a krútiaceho momentu. Kvalitné komponenty pruženia majú na svedomí maximálny komfort, ktorý tento skúter ponúka. Zadná dvojica tlmičov naviac ponúka možnosť nastavenia predpätia v piatich rôznych polohách. Štandardne je montovaný kombinovaný brzdný systém CBS, ktorý je doplnený o protiblokovací systém ABS. Honda zostala verná pôvodným rozmerom kolies 120/80-14 vpredu a 150/70-13 vzadu. Tieto rozmery sa síce pomaly vytrácajú z tejto triedy a výrobcovia siahajú po väčších kolesách, no Honda zostáva verná týmto typicky „skútrovským“ rozmerom.
Cestovanie prvou triedou
Čakala na nás rovnaká trasa ako na 300-vkách a nevyhli sme sa tak ani „rímskemu okruhu“, no napriek väčším rozmerom je SW-T600 skútrom, ktorý patrí aj do mesta. Už prvé posadenie však ukázalo, že na rozdiel od SH300i maxiskúter nekladie hlavný dôraz na športovú obratnosť, ale ponúka vám niečo úplne iné, čo sa vám však rýchlo zapáči. Dôraz na komfort hraničiaci s luxusom tu nájdete na každom kroku, sedačka je doslova kreslom, do ktorého sa pohodlne usadíte a nohy vystriete pred seba. Po zdvihnutí sedla na vás čaká objemný priestor, ktorý „zhltne“ dvojicu integrálnych prilieb, pekným detailom naviac je malé svetlo, ktoré automaticky osvieti batožinový priestor po otvorení. Ďalšie odkladacie priestory na vás čakajú v prednej časti, pričom väčšia skrinka je uzamykateľná. Elegantná prístrojovka vyzerá ako by bola vytrhnutá z nejakej štvorkolesovej bussines limuzíny a osadená rovno do skútra, každopádne ukazovatele máte neustále v zornom poli a sú ľahko čitateľné. Jednoducho pohoda, ktorá láka vyraziť na dlhší výlet.
Smer centrum, diaľnica a kopce
Na prvý pohľad väčšie rozmery nejakú radosť z mestskej jazdy nesľubujú, no moderné maxiskútre dokážu veľmi dobre „klamať telom“ a Honda v tomto smere nie je výnimkou. Nízko položené ťažisko a nízky posed prinášajú ľahké ovládanie, ktoré v meste dokonale zužitkujete. V rímskej premávke tak nebol problém držať sa s menšími skútrami a jediným obmedzením bola o máličko väčšia šírka a rázvor, takže keď autá stáli blízko seba, tak sa nedalo pomedzi ne prejsť ako na menšom skútri. Dvojvalec poskytoval v mestskej premávke oveľa viac výkonu ako reálne potrebujete, no jeho nárast bol mimoriadne lineárny. Chvíľami som mal pocit, že v porovnaní s explozívnejšou 300-vkou mi niečo chýba, no údaje o okamžitej rýchlosti hovorili niečo iné a v čele kolóny som sa ocitol veľmi rýchlo, akurát to prebehlo na prvý pohľad v komornejšej atmosfére. Kombinovaný brzdný systém doplnený o ABS fungoval spoľahlivo, rovnako ako v prípade 300-vky a v prípade potreby dokázal skúter veľmi rýchlo spomaliť. Centrum nechávame za chrbtom, doprava postupne redne a cesta sa otvára. 600-vka zrazu ožíva, motor naplno využíva prebytky výkonu a v rýchlej premávke poteší svojou pružnosťou. Na rýchle obiehanie stačí len potiahnuť plynovou rukoväťou a výsledok sa rýchlo dostaví. Aj pri rýchlostiach presahujúcich 100 km/h dokáže citeľne zrýchľovať a obiehanie rýchlejšej premávky je hračkou. V možnostiach tohto motora sú rýchlosti vysoko prevyšujúce povolené limity, a preto sa výborne cíti aj počas rýchlych diaľničných presunov. Vysoké rýchlosti s istotou zvláda aj stabilný podvozok, no relatívne dlhý rázvor a mäkšie nastavené pruženie ponúkajú skôr maximálny komfort ako veľké športové výkony. Napriek tomu vďaka ľahkému ovládaniu dokázal udržať hladinu zábavy na vysokej úrovni aj na kľukatejších úsekoch a športovejšie tempo mu nie je cudzie, no v tejto triede určite nájdete aj agresívnejších športovcov. Na druhej strane po stránke komfortu Honda uspokojí aj najnáročnejších jazdcov, vysoký čelný štít odvádzal veľmi dobrú prácu a veľmi účinne eliminoval nápor vetra aj pri vyšších rýchlostiach, a v kombinácii s uvoľneným posedom ponúka maximálne pohodlie na celodenné jazdenie.
Záver
Nová Honda SW-T600 nadväzuje na svojho úspešného predchodcu a predstavuje mimoriadne komfortný maxiskúter, ktorý vás s ľahkosťou skútra prepraví z jedného konca mesta na druhý, alebo sa na niekoľko dní prevtelí na luxusného turistu, ktorý hravo zvláda niekoľko stokilometrové denné etapy na vašom letnom tripe. Nový model ponúka vyššie dávky komfortu, lepšie jazdné vlastnosti a atraktívnejší dizajn, ako tomu bolo v prípade modelu Silver Wing, čo je samo o sebe vynikajúcou vizitkou pre tento model.
Honda SW-T600
Cena: 7 990 Eur
Motor: 582,2 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 51,3 k pri 7 500 ot./min..
Krút. moment: 55 Nm pri 6 000 ot./min..
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 285 x 770 x 1 430 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. zliatiny
Hmotnosť: 247 / 250 kg (ABS) (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 600 mm
Výška sedla: 755 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/80-14, vzadu: 150/70-13
Za pozvanie ďakujeme: Honda Slovakia, spol. s r. o. Bratislava
Text: Miro Tamáši, foto: Honda
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011
Test Honda SH300i a Honda SW-T600 – celý test
Pridaj komentár
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
PodujatiaPred 2 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Kaskadér Jonny Davies: lyžovanie za Kawasaki H2 SX
PodujatiaPred 1 mesiac
ZRAZ MOTORKÁROV ZEMPLÍNSKA ŠÍRAVA 2024: Hudobný festival pre motorkárov
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Kawasaki W800 2025: posledná klasika z Japonska
PR článkyPred 1 mesiac
Kupujeme Triumph Street Triple 765: rozdiely R vs RS
SpravodajstvoPred 1 mesiac
Ducati Panigale V4 2025: nová vlna emócii
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
PodujatiaPred 2 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS
Najčítanejšie
-
SpravodajstvoPred 4 týždne
Morbidelli: oživený taliansky sen
-
PodujatiaPred 2 týždne
Adventure days s Motobulharom v horách na severe Čiech
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
Ducati DesertX „Discovery“- o level viac
-
SpravodajstvoPred 2 týždne
MotoGP™ sa vracia do Brna!
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
GS TRIPHY 2024 ide do Afriky! BMW oznamuje podrobnosti o špeciáloch R 1300 GS