Connect with us

Spravodajstvo

Ultraľahký turista – test HJC RPHA Max Evo

Publikovaný

on

Vyklápačka sa pomaly stáva súčasťou „povinnej“ výbavy každého turistu, jednoducho možnosť vyklopenia prednej časti prilby je z pohľadu diaľkového turistu benefitom doslova na nezaplatenie. Priznám sa, že vyklapáčkám som dlho odolával a pokiaľ som mal na výber, tak som aj na turistiku vždy radšej siahol po klasickej integrále, no tento rok to vyzerá tak, že som definitívne „zlomený“ v prospech vyklápačiek, no a na svedomí to má model HJC RPHA Max Evo.  

 

Tuhá a zároveň ľahká konštrukcia

Model Max Evo je súčasťou vrcholnej rady RPHA, kde sú sústredené top modely z ponuky HJC. Základom v tomto prípade je trojzložková konštrukcia škrupiny, ktorú tvoria uhlíkové a aramidové vlákna doplnené sklolaminátom. Táto zmes materiálov prináša vysokú tuhosť škrupiny kombinovanú s extra nízkou hmotnosťou. Výrobca označuje tento materiál skratkou P.I.M (Premium Integrated Matrix) a nájdete ho aj na superšportovej prilbe RPHA 11. Výsledkom je hmotnosť, ktorá začína na 1 400 g, čo je výborná hodnota, ktorá konkuruje skôr športovým integrálam ako turistickým vyklápačkám a je zároveň aj jednou z hlavných predností tejto prilby.  

 

Dizajn športovca

Dizajn patrí medzi ďalšie silné stránky tejto prilby a výrazné športové línie nie sú len otázkou atraktívneho dizajnu, ale majú nemalý podiel na odhlučnení prilby a snaha o dodržanie optimálnej aerodynamiky bez akýchkoľvek výčnelkov alebo miest, kde by vznikali nežiaduce turbulencie je evidentná. Vyklápacia bradová časť tak dokonale lícuje s pevnou časťou prilby a z diaľky ani nepostrehnete, že ide o vyklápačku. Do kategórie športových doplnkov by som zaradil aj uzamykateľný mechanizmus čelného štítu, ktorý opäť nájdete na špičkovej verzii RPHA 11 a je prakticky nemožné aby vám plexi podfúklo. Minimálna hlučnosť a prakticky žiaden nežiaduci prievan vo vnútri prilby je výsledkom tohto prepracovaného dizajnu.  

 

Komfort a výbava

HJC vyrába škrupinu v troch rôznych veľkostiach a okrem toho aj vnútorná výstelka je dodávaná v rôznych veľkostiach, takže je takmer isté, že na každú hlavú nájdete optimálnu veľkosť. Vnútro prilby je vystlané materiálom SilvercoolPlus, ktorý výborne odvádza pot a pomáha neustále udržiavať optimálnu klímu. Tú si samozrejme môžete regulovať aj pomocou dvojice vetracích otvorov, ktoré nájdete vpredu na úrovni brady a na vrchu prilby. V tomto smere určite nie je HJC čo vyčítať a v oblasti komfortu patrí medzi najlepších. A to aj napriek tomu, že výstelka nepôsobí ako najhrubšia v tejto triede, tak komfort je výborný, naviac stále mate na hlave pocit ľahkosti športovej prilby. Samozrejmosťou je výsuvná clona, ktorá je polohovateľná. Tu by som vytkol akurát spôsob ovládania, ktorý je ešte stále na vrchnej časti prilby, čo dnes používa len málokto. Musíte sa zmieriť s tým, že si budete musieť občas „pošmátrať“ po temene. Naopak vyklopenie prednej bradovej časti je ovládané štandardne pomocou jedného tlačidla v bradovej časti. Manipulácia je pritom nanajvýš jednoduchá. Mechanizmus odistenia kovových hákov od oceľového kotvenia je presný a oba komponenty do seba ľahko zapadajú. Pri manipulácii si tak vystačíte s jednou rukou.  

 

Horúčava, chlad, slnko či dážď

Spomedzi všetkých prilieb, ktoré mám tento rok v redakcii na starosti má Max Evo najazdené určite najviac. Nie je to len jej turistickým určením, ale slúži aj na každodenné presuny a párkrát som po nej podvedome siahol aj pri športovejších príležitostiach. Zaťažkávaciu skúšku v podobe upršaného víkendu na Šumave zvládla výborne a odvtedy sa dostala v regáli na miesto prvej voľby. Ani raz sa mi nestalo, že sa voda dostala tam kam nepatrí, alebo žeby sa mi zarosilo plexi (pinlock súčasťou balenia). Svojou hmotnosťou či nebodaj hlukom ma nijak neunavuje, a to, že mám na hlave vyklápačku väčšinou zistím až keď som zastavil a nemusel si hneď dávať dole prilbu, a to je najlepšia vizitka tejto prilby. Pre niekoho môže byť mínusom cena, no keď sa bližšie pozrieme na najbližšiu konkurenciu, tak tá cena zrazu vôbec nie je zlá .  

 

HJC RPHA Max Evo Fleet MC-4H

Dovozca: Petro a spol., Prešov

Veľkosti: XS – XXL

Cena: 489 Eur  

 

Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 9 / 2016

Text: Miro Tamáši, foto: Pavlína Tamášiová  

Ultraľahký turista – test HJC RPHA Max Evo

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri