Connect with us

Testy a recenzie

Užite si sladké leto – Test Peugeot Kisbee

Publikovaný

on

Kisbee – sladký, príjemný, mäkký, ľahko ovládateľný, rýchlo pochopiteľný skúter, ktorý určite skrášli leto svojmu majiteľovi. Peugeot, ako aj v prípade automobilov, dáva na prvé miesto komfort posádky a tomu je prispôsobená i jeho novinka na rok 2011 – Kisbee. Ak ste rodič a hľadáte svojmu dieťaťu dopravný prostriedok do školy, Kisbee je presne skúter, ktorý rýchlo pochopí aj hocijaké dievča, či aj menej zdatný chalan. Je to proste „feši“, ktorý sa nemôže nepáčiť.

Kisbee a emócie
Prvú pozitívnu emóciu vo mne vyvolala farba skútra, ktorá je papierovo oranžová, ale v skutočnosti medenoperľeťová a s nádhernými odtieňmi podľa uhlov tieňa na kapotách skútra. Kisbee žiari ako hviezda a je ťažké ho v premávke v tejto farbe prehliadnuť. Už pohľad na prednú kapotu hovorí, že toto je niečo nové, neokukané a zároveň moderné, pričom príslovie „V jednoduchosti je krása“ tu v tomto prípade presne sedí. Druhou dominantou je obrovské sedadlo, ktoré evokuje k veľkoobjemovému skútru, akým je napríklad Satelis. Pod sedadlom sa ukrýva dosť plochý priestor, ale prilbu Jet tu pekne ukryjete, pretože práve sedadlo je vytvarované dovnútra a prispôsobené uloženiu prilby. Tento prvý pohľad ukončím združeným zadným svetlometom v tvare mierne kopírujúcom niektoré prvky svetlometu vpredu.

Podvozok v strednej triede
Trubkový klasický rám dopĺňajú hydraulické teleskopické vidlice vpredu a vzadu iba jeden tlmič uložený vľavo. Predná kotúčová brzda kontruje zadnej bubnovej a obe obsluhujú totožné 12“ ráfy kolies obuté pneumatikami 110/70-12. Údaj o váhe 85 kg je veľmi priaznivý pre ľahkosť manipulácie na mieste a parkovaní na hlavný stojan, čo sa aj v praxi veľmi osvedčilo. Na hlavný preto, pretože Kisbee nemá bočný stojan v základnej výbave, a ak ho chcete, je možnosť si ho dokúpiť. Počas testu mi to ale nevadilo. Dokúpiť sa dá i originálne príslušenstvo akým je lakovaný, či čierny kufor, a samozrejme, trubkový nosič kufra. Aj keď je Kisbee skôr menší ako väčší, vďaka rovnej podlahe priestor pre nohy a kolená nie je stiesnený a pocitovo mám dojem väčšieho skútra ako v skutočnosti je. Zároveň bezpečne na zem dosiahnu chodidlami i nižšie postavy, a to je výhoda pri rozhodovaní sa pri jeho kúpe.

4-taktný motor je blokovaný
Vyhláška je prísna a motor je samozrejme blokovaný na maximálku 45 km/h. Čo sa dá robiť, výkon 3,66 k je na 50-ku dostatočný, ale v prípade blokovania utlmený, a tak si ho užijete aspoň presne po rýchlosť s číslom 45. Inak tento vzducháč je kategória motora označovaných ako príjemný a teší sa z každej otáčky. Chytá veľmi presne a vyznačuje sa veľmi utlmeným zvukom aj keď jeho najväčší výkon je až pri 8 000 ot. a miestami pripomínal zvukom elektromotor. Od tak malého štvortaktu nemôžete chcieť ani raketové štarty, ani zrýchlenie a ťah dvojtaktu. I tak pri rozbiehaní a jazde patrí do skupiny akčných štvortaktov a zaujímavé je sledovať jeho prácu. Rovnomerne vás dostane až do rýchlosti 45 km/h a presne v tomto bode stratí vďaka blokovaniu dych a udržuje si 45 na tacháči na kilometer presne.

Mäkký, ale nevadí mu to
Celkovo je skúter a všetky jeho ovládacie prvky nastavené na príjemné, poviem to úplne presne – mäkké ovládanie. Podvozok znesie mestské nerovnosti a ladne sa cez ne prevlní. Takisto mäkko, ale s príjemným účinkom sa ovládajú páčky prednej a zadnej brzdy. Účinok zadnej brzdy je logicky vďaka bubnu slabší, predná brzda ale vyváži nedostatky zadnej a pri brzdení oboma je brzdný účinok adekvátny potrebám a váhe skútra. Zákruty skúter vyberie s eleganciou dospeláka Satelisu a podvozok nenesie žiadne prvky nervozity. Treba ale brať do úvahy jeho možnosti a určite by som ho nebral na nespevnenú cestu, či do ľahšieho terénu. Proste patrí na asfalt a tu sa cíti dobre. Jednoduchosť hľadajte i v palubnej plne analógovej doske a v tuctových spätných zrkadlách. Veľké plus sú masívne výklopné stúpačky, ktoré spolujazdec ocení najviac. Menej ale ocení drobné madlo na ruky a keď sa ho chce spolujazdec chytiť oboma rukami, musí si dať ruky za chrbát, akoby mu dával niekto putá. To je žiaľ choroba väčšiny maloobjemových skútrov.

Kisbee finále
Cena 1 379 Eur je podľa mňa primeraná v protiváhe konkurencii. Dielenské spracovanie Kisbee je na vysokej úrovni, ovládacie prvky, podvozok, úložný priestor sú adekvátne tomu, čo by ste od zn. Peugeot očakávali. Motoricky musíte ako budúci majiteľ vedieť do čoho idete a po odblokovaní nečakajte razantnejšie štarty, ale zvýšenie maximálky. Technicky patrí do kvalitnejšej triedy a servis budete navštevovať nie kvôli poruchám, ale len kvôli výmene oleja. Ako nevýhoda by sa mohlo javiť dokúpenie doplnkovej užitočnej výbavy, kde nesporne patrí práve bočný stojan a prídavný kufrík s držiakom a táto sada by vám mohla vybrať z vrecka aj 200 Eur navyše, čo je dosť. Ak chcete referencie, tak na Slovensku i v Čechách sa ho predalo cez 500 kusov a žiaden sa nevrátil kvôli vážnej poruche.

Peugeot Kisbee

Cena: 1 379 Eur
Motor: 49,9 ccm, 4T, chladený vzduchom
Výkon: 3,66 k pri 8 000 ot./min.
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rám: jednoduchý pozváraný z oceľových rúrok
Brzdy: vpredu: jednopiestiková, kotúčová, vzadu: bubnová
Suchá hmotnosť: 85 kg
Pneu: vpredu aj vzadu: 110/70-12

Skúter na test zapožičal: Dovozca Peugeot do SR, SCOOTERS SK, s r.o. Bratislava


Autor: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2011 Janka

Peugeot Kisbee – osladil nám leto

Užite si sladké leto – Test Peugeot Kisbee

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri