Connect with us

Spravodajstvo

VIGO – Projekt elektrického motocykla z Británie

Publikovaný

on

V Británii sa pripravuje nový hráč na trh elektrických motocyklov. Tím pod názvom VIGO chystá superšportový motocykel s nasledujúcimi hodnotami:

– 90kW resp. 120 koní  

– maximálna rýchlosť 290 km/h  

– zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy  

– dojazd 640 km váha 160 kíl  

 – odhadovaná cena 9260 EUR (pre ľudí podporujúci projekt 6950 EUR)  


Čím je VIGO tak výnimočný? V prvom rade by mala byť použitá iná batéria a nie lítium-iónová. Vďaka tomu sa očakáva výrazný dojazd a nízka hmotnosť motocykla. Tím okrem samotného motocykla pracuje aj na spôsobe ako motocykel ozvučiť, keďže na nemom motocykli asi nikto jazdiť nechce (nehovoriac o bezpečnosti). Motocykel je stále vo vývoji a tím ohlasuje, že dokončenie elektroniky potrvá ešte odhadom päť až deväť mesiacov. Držíme palce.

Stránka projektu: www.eco-motorcycles.co.uk/vigo

Advertisement

19 komentárov

19 Comments

  1. papi

    7. februára 2017 at 11:05

    😈 👍   Dojazd 640 km, váha len 160 kg… Hmmmm…
    A váha plne nabitej, že? 😁 
    (Bo benzín pre 640 km by vážil ďalších cca 35 kg.)

    Podobných projektov sa objavuje už cez 30 rokov, vždy chýbajú len nejaké maličkosti a už to príde, vydržte, už to príde…

    Potom nič nepríde, nastane ticho – a ak niečo predsa príde, parametre už skromnejšie, cena milión a batérie po polroku treba vyhodiť…

    Škoda tých nedotiahnutých detailov aj v tomto prípade, to je ako s mojou perpetuum mobile, už treba doriešiť len pár maličkostí a bude to dokonalé… 😈 

    No nič, deväť mesiacov sa dá vydržať, počkáme, uvidíme.
    Potom si ten pohon namontujem do auta. 😈 

  2. AIR

    7. februára 2017 at 12:48

    papi  klíííídek… jednou to přijde … až se bude psáti rok 2..6  😁  😁  😇

  3. papi

    7. februára 2017 at 13:05

    😈  Veď v pohode, chápem… 😁 

    https://www.youtube.com/watch?v=XFLT_Za_EfE

  4. AIR

    7. februára 2017 at 13:27

    Tak tak  👍   👍   👍

  5. eXeBaT

    7. februára 2017 at 14:19

    Tu je jedna z odpovedí, ako je to s alternatívnymi pohonmi za celé tie roky a ako to všetko ovládajú ropné spoločnosti.
     http://www.mojevideo.sk/video/18b7b/kto_zabil_elektromobil_(dokument).html

  6. papi

    7. februára 2017 at 15:58

    Je kopec konšpiračnej propagandy pro aj kontra, opozícia tvrdí, že ten projekt dostal fabriku GM skoro na okraj krachu, lebo klamali s parametrami a zrušili predaje preto, lebo bolo milión reklamácií. Preto len prenajímali, potom aj to zrušili… 😉 

    Táto „naša“ motorka:
    Aj obrázky a dokonca aj video o tejto motorke sú len virtuálne, podľa mňa to jednoznačne vyzerá na ťahanie peňazí z potenciálnych zákazníkov sľubovaním zľavy pri kúpe. 😎
    Pravdepodobne nie je vyrobený ani jediný funkčný kus – a na papieri fungujú všetky novinky…

    Našťastie ja takúto motorku vôbec nepotrebujem…
    Tak so mnou nevybabrú.  Neprispejem.  😁

    Ale keby sa to za 9 mesiacov ozaj začalo predávať a malo by to sľubované parametre aj po nejakých 2-3000 nabíjacích cykloch, tak sľubujem, ze jednu novú si kúpim.
    Za max. 10 tisíc evri… 😉

  7. papi

    7. februára 2017 at 16:16

    😈 Pardon, je tam preklep (asi Parkinson), až tak nenažraný zas nie som.
    Chcelo to byť  „2-300 nabíjacích cykloch“ 🙂

  8. malylapaj

    7. februára 2017 at 17:10

    papi a ako by si vytáčal motor ako máš niekedy vo zvyku? Ale ako ťa poznám mal by si to vyriešené dolby surround 😁

  9. prdlafka

    9. februára 2017 at 6:25

    Mna by len zaujimalo, ako z takejto elektricky – elektronickej motorky odstrania, alebo dako oseru elektroniku jej uhlavni odporcovia, ktori chcu mat motorku natur…menovat ich nebudem, oni sa prejavia sami… 😁

  10. papi

    9. februára 2017 at 9:47

    😁 👍  Nazdar, tu som. 
    NN-provokatér. 😈
    Načo by som odstraňoval elektroniku z motorky, na ktorej jazdiť aj tak nebudem?
    Kúpim si ju len do zbierky, tam sa musí zachovať originál vyhotovenie. 😉 
    U tých lepších elektro-vehikloch musí byť vypiplaný komplexne celý systém, osvetlenie, el. rozvody,  rekuperácia. Neexistuje napr., že brzdením nevraciaš do batérií energiu vloženú do pohonu a tak…
    Zasahovať do tak vyladeného systému môže len debo.
    Samozrejme nehovorím o čínskych elektro-skútrikoch z TESCA, to len Číňania umiestňujú svoj odpad k nám…  Šak spravím lepší doma v garáži…  😈 
    Ani u bendzinových pohonov netreba odstraňovať elektroniku, by som kúpil len také vehikle, kde sa dajú vypnúť. Je mimoriadne dôležité, že keď chcem driftovať či bloknúť koleso, aby som mohol, v tom som vyrástol, som zadubenec.  😈
    Apa napr. hovorí, že skútre sú úžasná vec, nemusíš furt radiť.
    Ja hovorím, že skúter je strašná vec, kua, šak tam nemôžeš ani radiť.
    Tie „prepínačové“ radenia a la Burgman nepovažujem za hádzanie kvaltov.
    Podradiť u mňa je, keď pri 90-ke hodím na CBF-ke zo šestky do dvojky a predbieham, predné koleso 10 až 10,5 cm vo vzduchu. 😈 
    A pipík mi hneď o toľko aj narástol … 🙂
    Nie, že by to inak nešlo, ale takto to chcem. Jasné, že obhajujem klasické pracie prášky, šak nie som skútrista… 😛  😁

  11. bacaono

    9. februára 2017 at 17:17

    Ná šak si ju nejúpim a, ….čári-mári-fuk!!!  …elektronika neni. 😶 
    A jaké jennoduché to odstraňuvání bolo. 😈  😁

  12. papi

    9. februára 2017 at 18:33

    😈  Hehehe, jasne, lenže ja som napísal ( = sľúbil), že keď sa stane, čo sa inak nestane, tak si to kúpim.
    S tými parametrami, ak tie vydržia nad stotisíc najazdených km, sa to jednoducho oplatí kúpiť, je to ekonomicky tak výhodné, až to bolí…
    Potom dáš nové batérie, vymeníš nejaké ložiská a GO je hotové… 😈 

  13. ahojko

    9. februára 2017 at 19:16

    Iisto ste si vsimli aj jedine meno za tymto internetovym motocyklom buducnosti.

     Mne je iba luto tych co dopredu daju zalohu na zlavnenu cenu iba pre podporujucich tento zazrak!

    Alebo mozno asi ani nie… lebo len tii co maju kopciskaa penazi na to daju…   ci nie??

  14. AIR

    9. februára 2017 at 20:32

    Jj… kto nemá, ten nedá ….  😁  😁  😁

  15. prdlafka

    10. februára 2017 at 8:36

    Inak s tym zvukom u elektromotorky to nebude az take tragicke…

    minule som videl na patronke mlhosa, jak sa prepchaval pomedzi auta dopredu a jeho motor som tiez vobec nepocul, ale vyvazil to radiom na plne gule, takze som ho zaregistroval len vdaka tomu, ze vyhraval jak ked sa stahuju kolotoce, alebo cirkus…a tusim potom aj zacali hlasit spravy, ale to som si uz neuzil, lebo bola zelena 😁

    a na elektromotorkach, ked uz budu aj turisticke, tak radio bude ci? staci si potom na usbcko nahovorit, alebo skor nakricat „POZOR POZOR POZOR IDEM“ a to pustat dookola a je po probleme…

  16. prdlafka

    10. februára 2017 at 8:38

    Inak ten dojazd je skvey, nikdy som benzinovu motorku s takym dojazdom nemal…to by mi vobec nevadilo niekde na tristvrteceste k moru hodku, dve postat a dobit sa…

  17. papi

    10. februára 2017 at 11:54

    – Dobrý deň, milostivá pani. Potrebujem zastrčiť, môžem tu u vás? 😁

  18. prdlafka

    10. februára 2017 at 15:00

    Inak mam aj taku rybarsku lampu/svietidlo, ktore sa da dobijat bud klasicky zo siete, alebo na vrchu je taka klucka, ktorou sa toci a lampa sa dobija…dat taku klucku kamsi na tu elektro motorku a clovek je nezavisly…

    poznamka: pomocou tocenia klucky sa mi nikdy nepodarilo tu lampu dobit do plna a tomu verte, ze popri cakani na toho osudoveho sumca som s tym tocil ejha dlho…vlasten ani ten sumec sa nedostavil…takze som isiel od vody s nenabitou lampou a prazdnou sietkou…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri