Zaujal ťa revolučný motocykel Yamaha NIKEN? Tento model bude Yamaha exkluzívne predávať cez rezervačný systém, ktorý je spustený od 17. 5. 2018, teda odo dnes.
Platí tu zásada, že čím skôr sa zaregistruješ, tým skôr sa k motocyklu dostaneš. Yamaha to doslova napísala takto: „Kto skôr príde, ten skôr melie“. Záujemci potom budú vybavovaný podľa rezervačného poradia.
NIKEN = Revolúcia na troch kolesách Na výstave Tokyo Motor Show 2015 predstavila Yamaha futuristický koncept motocykla MWT-9. Koncept rozvíril hladinu svojim podvozkom, pretože namiesto jedného kolesa na prednej vidlici boli kolesá dve. No a ako to u niektorých konceptov býva (a Yamaha ich máva neúrekom jeden lepší ako druhý), tak to vyzeralo, že plán pôjde k ľadu. O to väčšie prekvapenie bolo keď sa MWT-9, teraz už pod menom NIKEN, objavil ako sériový model mieriaci na trh.
Ride the Revolution NIKEN v preklade z Japončiny znamená „Dva meče“. Názov samozrejme zdôrazňuje úplne nový, futuristický koncept podvozku, ktorému dominuje dvojica predných kolies. Motocykel mi na prvý pohľad pripomína legendárneho votrelca z filmu Alien. Aj napriek mohutnému ba až zavalitému zjavu motocykel zaručuje športovú jazdu spojenú s unikátnou ovládateľnosťou. Kľúčom k ovládateľnosti je jedinečný dizajn viackolesového nakláňania (LMW), ktorý zaručuje stabilitu a istotu pri prejazde zákrut. Vývojári sa posnažili, a tak by samotný koncept mal dávať pocit bežného motocykla a nemal by byť problém presadnúť naň. O uchytenie predného kolesa sa starajú štyri rovnobežné teleskopické ramená, na ktorých je uchytená dvojica 15 palcových kolies. Toto usporiadanie pomôže s prejazdom zákruty so zhoršeným povrchom bez zaváhania. Zaujímavejšie však je, že pustí jazdca do extrémne hlbokého náklonu. Už promo-video ukázalo možnosti pri prejazde zákrut a väčšine z nás sa musia spustiť sliny pri pohľade na prednú časť podvozku. Predné kolesá majú 15 palcov a sú obuté v špeciálnych pneumatikách s rozmerom 120/70. Ku dvojici predných kolies samozrejme patrí dvojica predných bŕzd. U NIKENU sú to kotúčové brzdy s priemerom 298 mm. Na zadnom kolese je samostatný kotúč s priemerom 282 mm a celý brzdový systém zaručuje dostatočný účinok na zastavenie tejto šelmy.
Vyvážený podvozok O usporiadaní predných kolies toho bolo dosť, pozrime sa na zvyšok motocykla. Nosnou časťou je hybridný hliníkovo-oceľový rám. Hliníková je hlava riadenia a 552 mm dlhé rameno kyvnej vidlice. Obe sú prepojené oceľovými trubkami. Celá konštrukcia tak poskytuje správnu tuhosť a pružnosť. Obojstranná kyvná vidlica je o 15 mm dlhšia ako vidlica modelu MT-09 a má plne nastaviteľné predpätie a útlm. Nastavenie tuhosti sa dá spraviť bez náradia len pomocou otočnej hlavice pod sedadlom. Ďalším kľúčovým elementom NIKEN-u je jazdecká pozícia, ktorá je oproti MT-09 posunutá o 50 mm dozadu. Vďaka tomuto posunu došlo k vyváženiu záťaže medzi prednou a zadnou časťou v pomere 50:50.
Dizajn Na NIKEN-e sú dve výrazné veci (okrem prednej vidlice) a to predná maska a masívna pekne tvarovaná nádrž. Nádrž má objem 18 litrov a napriek rozmeru nie je ťažká. Bola vyrobená rovnakou technológiou akou sa vyrábajú nádrže pre modely YZF-R1 a YZF-R6. Hlboké Výkroje na bokoch nádrže pomôžu so zovretím nádrže kolenami, keď potrebujeme s motocyklom aktívne pracovať. Predná kapotáž je zahnutá nadol a opticky sa zahryzáva do predných teleskopov. Kapotáž je futuristická, agresívna a dalo by sa nájsť množstvo ďalších prívlastkov, ktoré by pomohli s jej opisom. Dvojica LED svetlometov ukrytá v kapotáži celkový dojem ešte umocňuje. Výzorovo zapadá NIKEN určite do rodiny MT. Na kapotáži je športový štít a do strán vytŕčajúce zrkadlá. V zrkadlách sú zabudované smerové svetlá s LED technológiou použitou u modelu YZF-R1. Vďaka tomuto umiestneniu zrkadiel sa môžeme hádam tešiť na výhľad bez pliec. Zadná časť motocykla je nadizajnovaná ako extrémne ľahká, aby vytvárala kontrast s prednou stavbou. Vďačíme za to „chýbajúcemu“ blatníku, ktorý je namiesto bežného spustenia nadol z podsedlovky uchytený aj so značkou priamo na kyvnej vidlici. Smerovky aj zadné svetlo majú biele sklíčka, takže nepôsobia rušivo. Zadné svetlo je umiestnené za sedadlom spolu so smerovkami. Inač vzadu nájdeme už len madlá spolujazdca.
Motor a elektronika Pohonnou jednotkou je vynovený trojvalec s objemom 847 ccm. Motor pochádza z modelov MT-09, Tracer 900 a XSR 900, je teda bohato preverený v praxi (všetky tri sme si v redakcii otestovali a nájdete ich na našom webe www.motocykel.sk). Motor má novú kľukovú hriadeľ a špeciálne vstrekovanie paliva. Okrem overenej pohonnej jednotky je stroj plný elektroniky. Vo výbave je elektronicky ovládaný plyn (YCC-T), jazdné módy D-MODE, tempomat, vypínateľná kontrola trakcie s dvoma úrovňami, klzná A&S spojka a systém rýchleho radenia (QSS). Okrem tejto „ukrytej“ elektroniky je jazdcovi k dispozícii prehľadný LCD displej zobrazujúci maximálne množstvo informácií vo veľmi prehľadnej forme.
NIKEN je úplne nová koncepcia a nadväzuje na skúter Tricity, ktorý nájdete v ponuke výrobcu už pár sezón. V tomto prípade sa však dynamika a jazdné vlastnosti posúvajú na úplne novú úroveň a na stránkach výrobcu ho nájdeme v samostatnej kategórii. Najmä schopnosť dostať motorku do hlbokého náklonu aj na povrchu, ktorý nie je ideálny robí z jazdy jedinečný zážitok. Naviac tento koncept prináša do jazdy aj viac bezpečnosti, čo ocenia nielen skúsení jazdci, ktorí dokážu naplno využiť prednosti toho konceptu ale aj tí menej skúsení si môžu vychutnať športovú jazdu.
Yamaha NIKEN Motor: 847 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3 Výkon: 115 k pri 10 000 ot./min. Krút. moment: 87,5 Nm pri 8 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 150 x 885 x 1 285 mm Rám: hybridný, pozváraný z hliníkových profilov a oceľových rúrok Hmotnosť: 263 kg (prev. hmotnosť) Rázvor: 1 510 mm Výška sedla: 820 mm Objem pal. nádrže: 18 l Pneu: vpredu: 2 x 120/70 – 15, vzadu: 190/55 – 17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.