Connect with us

Testy a recenzie

2 000 km s Benelli Pepe Base

Publikovaný

on

2 000 km? To je na 50-tke jedna celá sezóna. Benelli má Pepeho v ponuke už veľmi dlho a zatiaľ čo v Taliansku je považovaný skoro za legendu, vo východných krajinách ostáva vo svojom retro dizajne ako nepochopený a tým aj nedocenený. Pepe má svoj vlastný imidž, ktorý ale na Slovákov neplatí a nestal sa ani významnou súčasťou predaja v SR. Jeden sme si požičali skoro na celú sezónu a tu sú postrehy a fakty, či sa Pepe oplatí z hľadiska prevádzkových nákladov, aké sú dodatočné investície a čo koľko stojí, keď ho treba opravovať.

Ovládanie, geometria: bezproblémové ovládanie pre všetky vekové skupiny bez rozdielu pohlavia. To platí i pre manipuláciu na mieste, postavenie a zloženie zo stojanu a ovládanie všetkých prvkov.
Výkon: S obmedzovačom vám ponúkne nenásilne dosiahnutie 50 km/h a po odblokovaní sa rýchlosť zvýši na cca 75 km/h, ktorú znesie podvozok i skúter ako celok. Plusom je i dynamika jazdy na rovine i do kopca.
Brzdy: predný kotúč doplnený o zadnú bubnovú brzdu musia pracovať naraz. Zadná brzda vyžaduje častejšie dolaďovanie a potom brzdy brzdia dobre. Plne zodpovedajú danej triede a patria do toho lepšieho v kategórii 50.
Podvozok: 50-tka určená viac do obytných zón bez problémov znesie i skutočné prekážky a nástrahy cesty, výmole, obrubníky, prechod cez ne. Dvojica tlmičov vpredu doplnená o jeden zadný nastaviteľný tlmič znesú požiadavky aj na prevoz dvoch pasažierov. Jazdec má veľký priestor, spolujazdec zasa pevnú oporu nôh a obaja sedia v prirodzenom posede.
Spoľahlivosť: 2 000 km bez poruchy, opravy, či povolenej súčiastky či potreby opravy ľubovoľnej časti. 99 % bez závad.

SLABÉ STRÁNKY:

Dizajn: to, čo platí v Taliansku neplatí na Slovensku. Retro stále u nás nemá zelenú a kto ho už chce, väčšinou siahne na iného Taliana, 2 x tak drahšieho.
Odkladacie priestory: Priestor pod sedadlom nepojme bežnú otvorenú prilbu a uzamykateľná schránka pred kolenami je síce vodotesná, ale pojme iba väčšiu peňaženku a rukavice.
Výbava: Chýba bočný stojan a tak i pri kraťučkej zastávke treba riešiť parkovanie na hlavný stojan.
Štart po dlhšom státí: Pri dlhšej prestávke cca 4 a viac dní Pepe nenaskočí elektrickým štartérom. Okamžite na prvý krát ale naskočí pri štarte s nožným štartérom. Ak vzápätí takto naštartovaný skúter vypnete, elektrický opätovný štart je už bezproblémový.

Opotrebovanie po 2000 km / poruchy:
Poruchy / opravy: žiadne, ani len výmena žiarovky
Platničky pred / po: 6,5 / 5,7 mm
Pneu pred / po: vpredu 4.0 / 3,9 mm, vzadu 4,0 / 3,8 mm
Predný kotúč pred / po: 3,9 / 3,9 mm

Ceny spotrebných originálnych dielov:
Platničky: 15 Eur
Predný kotúč: 30 Eur
Valčeky vo variátore 15 Eur (6ks)

Ceny náhradných dielov:
Ráf kolesa: 70 Eur
Koncovka výfuku 98 Eur
Pravá rukoväť: 5 Eur
Páčka pr. brzdy : 8 Eur
Ľavá rukoväť: 5 Eur
Páčka zad. brzdy: 8 Eur
Predný blatník v or. laku: 30 Eur
Predná kapota v laku: 50 Eur
Zadná kapota v laku: 2 x 40 Eur
Spodný plast: 2 x 10 Eur
Predný tlmič: 45 Eur
Zadný tlmič: 45 Eur
Okulár: 30 Eur
Predné svetlo: 40 Eur
Spätné zrkadlá: 2 x 8 Eur

Cena servisných prác:
Normohodina pri opravách 18,00 Eur (zakúpený v GVP MOTO zľava 35% t.j. 11,70 Eur)
Cena 1. záručnej prehliadky vrátane materiálu (po 500 km) 15 Eur
Cena 2. záručnej prehliadky vrátane materiálu (po 1500 km) 18 Eur

Technické parametre

Motor: vzduchom chladený 2-taktný jednovalec
Zdvihový objem: 49,3 ccm
Max. výkon: 3,68 k pri 6 250 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 850 x 710 x 1 020 mm
Výška sedadla: 770 mm
Pneu: vpredu: 80/80-16, vzadu: 90/80-16
Hmotnosť: 87 kg
Cena: 1 390 Eur

Skúter na test zapožičal: GVP Moto s.r.o. Komárno


Finále: Pepe je po technickej stránke praktický, bezúdržbový, nenáročný spoločník na každý deň. Od majiteľa pýta iba benzín, olej a raz začas umyť. Nikdy sa nesťažuje, nič nechce navyše. Ani raz za 2 000 km nesklamal. Okolie si ho ale nevšíma a tak ostávajú ukryté jeho pohodlné a bezpečné jazdné vlastnosti, ktoré docení iba jeho posádka. Nezabúdajme ale, že ho poslali na cesty Taliani a tí skútre robiť vedia. Takže „Ciao Pepino“.

Text a foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 12/2011 Janka

Pepe – 2000 km test bez porúch

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri