Volkswagen predstavil svoj trojkolesový hybrid na tohtoročnej Auto Show v Los Angeles a ako samotná firma uvádza: ??vyplnila chýbajúci članok medzi automobilom a motocyklom?. Tento hybrid bol vyvinutý teamom dizajnérov v Kalifornii, pričom nie je iba bláznivým výstavným modelom, ale je plne funkčným a Volkswagen naznačil jasný plán výroby a predaja tohto modelu.
Kým malý európsky výrobcovia, ako sú napríklad Grinnall a Vandenbrink už vyrobili vysoko výkonné trojkolesové stroje, ktoré sú uznávané nadšencami, a je nespočetné množstvo áut, ktoré majú za základ výstroj z motocyklov, práve tento projekt by mohol byť ponúknutý ako sériovo vyrábaný model. Americké web stránky už uvádzajú, že Volkswagen sa rozhoduje nad potencionálnym výrobcom, s ktorým by spolupracovali a jedným z nich by mala byť firma Lotus. GX3 by malo byť zmontované v USA a s predajom by sa mohlo začať už v roku 2007.
Technické fakty, ktoré sú známe, sú pozoruhodné: Zrýchlenie z 0 ? 100 km/h za 5.7 sekundy, maximálna dosiahnutá rýchlosť je 200 km/h, spotreba na 100km je 5.5 litra. Motor má výkon 125 bhp a je verziou 1.6 l benzínového štvorválcového motora, ktorý je už používaný Volkswagenom. Sekundárnym pohonom je reťaz, ktorá poháňa samotné zadné koleso. Predné kolesá su ovládané dvojitou nápravou, ktorá silne pripomína rozloženie u áut, kým rozloženie zadného kolesa pripomína motocykel. Prevodovka je 6 – stupňová, manuálna. Panely sú z vysoko husteného skleneného vlákna a celková hmotnosť tohto modelu je 570kg. GX3 má dve sedadlá, ktoré sú umiestnené vedľa seba a 80 litrov úložného priestoru, ktorý sa nachádza za sedadlami. Ak by išiel do výroby, Volkswagen predpokladá, že cena nového by bola už od 17 000 amerických dolárov.
GX3 je jednoznačne pokračovaním tradície spoločnosti, ktorá svetu predstavila niekoľko neobvykle vyzerajúcich modelov, ako napríklad Type181, Baja buginy, Microbus a Chrobáka (Beetle), ktoré si vždy našli svojich fanúšikov. GX3 by si tiež malo nájsť svojich stúpencov nie len medzi tými, ktorým leží na srdci problém ekológie budúcnosti, ale možno aj medzi tými motorkármi, ktorým robí problém udržiavať rovnováhu na dvoch kolesách.
Fotografie a technické údaje: materiál tlačovej konferencie Volkswagenu.
Myslim ze jediný mínus je , že to budú skladať nafetovaní Amíci. Viď. toľko krát opisovaná a zatracovaná kvalita Goldwingu. A mám aj osobnú skúsenosť že Nemcami vymyslené a zložené v inom štáte nemusí byť vžda zaručená kvalita.Ale inak mimoriadne zaujímavé .
ne, ne a ne: vidim len to, ze to obsahuje nevyhody motorky (maly kufor, naprsi na jazdca) a nevyhody auta (tarbave, pomale, trci v zapche). S mojimi 3 kuframi a tankvakom mam 2x vacsi ulozny priestor ako tato trojkolka a stale sa mozem na krizovatke predbehnut a na sprinte ho taktiez stale predbehnem… nechcem to… ☹️
Hm zaujímavé, vyskúšal by som rád také niečo. Ale že by mi po tom nejak srdce túžilo to povedať nemôžem. Predné pneu na tom prežijú asi 3x toľko ako zadná. 😁
vidicon tak toto konkretne v sprinte mozno predbehnes ale na okruhu by si bol prekvapkany… cital som clanok o takych trikoch co za robia v holandsku a su len pre jedneho jazdca… a na okruhu tomu nestiha R1, pretoze s tymto si mozes dovolit ist na brzdy neskor
keby som mal vela penazov urcite by som si to kupil
tlmic americky trh je najdolezitejsi pre kazdeho vyrobcu /obchodnika, a tak ako nemci veria svojim vyrobkom amici zasa svojim. GX3 by sa len malo skladat v amerike, jednotlive casti pridu z celeho sveta, mozno aj zo slovenska 😉
osobne sa mi to vidi zaujimave, i ked to motorku nikdy nenahradi. ale ako som napisalav clanku, mozno niektori ktori prilis casto havaruju na moto by mohli nad tym pouvazovat. inak premiera bola 4.1 2006 takze sme pravdepodobne ten clanok predstavili skorej nez niekto ini na slovensku 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Jozefko
11. januára 2006 at 20:57
yagiza Zaujmave vozitko 😁 Rad by som ho vyskusal … a celkom sa mi pozdava
zajo78
12. januára 2006 at 6:32
moze to byt zaujimaveh, chcel by som sa na tom povozit 😁
tlmic
12. januára 2006 at 7:08
Myslim ze jediný mínus je , že to budú skladať nafetovaní Amíci. Viď. toľko krát opisovaná a zatracovaná kvalita Goldwingu. A mám aj osobnú skúsenosť že Nemcami vymyslené a zložené v inom štáte nemusí byť vžda zaručená kvalita.Ale inak mimoriadne zaujímavé .
Pedrito
12. januára 2006 at 8:15
No zlobu to môže robiť poriadnu, chcem to na drifty na letisku 🙂 🙂
vidicon
12. januára 2006 at 15:14
ne, ne a ne: vidim len to, ze to obsahuje nevyhody motorky (maly kufor, naprsi na jazdca) a nevyhody auta (tarbave, pomale, trci v zapche). S mojimi 3 kuframi a tankvakom mam 2x vacsi ulozny priestor ako tato trojkolka a stale sa mozem na krizovatke predbehnut a na sprinte ho taktiez stale predbehnem… nechcem to… ☹️
jaRRo
12. januára 2006 at 15:39
jedna vec je skusit to a druha chciet to ja by som to za dva kolesa nevymenil vidicon to napisal pekne………
kxbibo
12. januára 2006 at 16:42
Hm zaujímavé, vyskúšal by som rád také niečo. Ale že by mi po tom nejak srdce túžilo to povedať nemôžem. Predné pneu na tom prežijú asi 3x toľko ako zadná. 😁
raptor
12. januára 2006 at 17:14
vidicon tak toto konkretne v sprinte mozno predbehnes ale na okruhu by si bol prekvapkany… cital som clanok o takych trikoch co za robia v holandsku a su len pre jedneho jazdca… a na okruhu tomu nestiha R1, pretoze s tymto si mozes dovolit ist na brzdy neskor
keby som mal vela penazov urcite by som si to kupil
yagiza
15. januára 2006 at 16:28
tlmic americky trh je najdolezitejsi pre kazdeho vyrobcu /obchodnika, a tak ako nemci veria svojim vyrobkom amici zasa svojim. GX3 by sa len malo skladat v amerike, jednotlive casti pridu z celeho sveta, mozno aj zo slovenska 😉
osobne sa mi to vidi zaujimave, i ked to motorku nikdy nenahradi. ale ako som napisalav clanku, mozno niektori ktori prilis casto havaruju na moto by mohli nad tym pouvazovat. inak premiera bola 4.1 2006 takze sme pravdepodobne ten clanok predstavili skorej nez niekto ini na slovensku 😉
raptor
15. januára 2006 at 16:46
tam kde slovenske motorkarske media pridu pozajtra bola yagiza predvcerom :75: :box:
yagiza
15. januára 2006 at 17:01
raptor zatial ide len o tento pripad ☹️ vo vela pripadoch nestiham pisat 😠
raptor
15. januára 2006 at 17:03
yaga 😁 😁 😁 😁 😁 rozosmiala si ma 😀