Modelová rada Outlander zaujíma v ponuke výrobcu miesto športovo-úžitkového náradia, pričom Can-Am ponúka hneď niekoľko verzií tejto štvorkolky. Jednotlivé modely sa odlišujú nielen zdvihovým objemom motora, ale aj vybavením. Na samom vrchole tejto ponuky stojí dvojmiestna verzia s označením Outlander MAX 800R LTD, ktorú sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Štvorkolka je vozidlom, ktoré sa dočkalo naozaj širokého využitia a používa sa nielen ako pracovné, športové, ale aj praktické vozidlo, ktoré dobre poslúži na zdolávanie rôznych vzdialenosti v rôznom prostredí. Jedným z problémov je, že konštrukčne máloktorá štvorkolka je robená tak, aby dokázala v pohodlí odviezť dvoch pasažierov. Nie je to však len o pohodlí, ale aj o bezpečnosti spolujazdca, ktorý nemá dostatok oporných bodov na chytenie sa. Väčšina renomovaných výrobcov to rieši upozorneniami a označením, že štvorkolka je určená len pre jedného pasažiera, ale ľudia tieto upozornenia väčšinou aj tak ignorujú. Výsledkom sú častokrát zbytočné a nepríjemné zranenia. Can-Am však namiesto odstrašujúcich nálepiek a upozornení, svojich zákazníkov naopak navádza, aby za seba zobrali aj pasažiera. Je na to jednoduchý dôvod, verzia Outlander MAX bola na tento účel špeciálne vyvinutá.
Plnohodnotná štvorkolka pre dvoch V porovnaní so štandardnou verziou Outlandera je tu niekoľko zmien, ktoré sú zamerané najmä na komfort spolujazdca. V prvom rade je to predĺžený rázvor až na 1 499 mm, vďaka tomu vznikol dostatočný priestor na osadenie plnohodnotnej sedačky spolujazdca, pričom spolujazdec stále sedí pred zadnou nápravou a jeho prítomnosť má len minimálny vplyv na jazdné vlastnosti. Spolujazdec sedí na vyvýšenom mieste, čomu boli prispôsobené aj vyvýšené plošiny stúpačiek. Sedačka je vybavená vysokou opierkou a prídavné madlá po stranách zaručujú, že spolujazdca určite nestratíte. V prípade, že jazdíte sólo, tak sedačka sa dá rýchlo demontovať a nahradiť veľkým uzamykateľným kufrom.
Novinka pre rok 2009 Modelová rada Outlander sa za pár rokov svojej existencie prepracovala na úplnú špičku v kategórii športovo-úžitkových štvorkoliek. Neznamená to však, že Can-Am zostal ?spať na vavrínoch?, ale vývoj pokračuje ďalej a Outlander sa dočkal prvej výraznejšej modernizácie. Základ v podobe vynikajúceho dvojvalca z dielne Rotax zostal zachovaný, no drobné zmeny sa dotkli sacieho potrubia, vzduchového filtra, profilu vačkových hriadeľov a preprogramovanej riadiacej jednotky. Pre rok 2009 sa zlepšila aj ochrana citlivých častí pred poškodením a celý spodok Outlandera je zakrytý tuhým a odolným plastom. Výsledkom je nárast výkonu v maximálnych otáčkach a zvýšenie krútiaceho momentu už od najnižších otáčok. Ďalšou novinkou je nová predná maska, ktorá vystihuje športovú históriu značky Can-Am…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009. Na stánkoch už od tohto štvrtka 20-teho augusta.
Can-Am Outlander Max 800 R LTD MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do ?V?, rozvod SOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 91 x 62,6 mm
Zdvihový objem: 800 ccm
Max. výkon: 67 k
Max. krút. moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK Rám: jednoduchý kolískový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 2 387 x 1 168 x 1 143 mm
Rázvor: 1 499 mm
Výška sedla: 877 mm
Objem palivovej nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 26×8-12, vzadu: 26×10-12
Pruženie: vpredu: nezávislé zavesenie kolies, zdvih 203 mm, vzadu: nezávislé zavesenie kolies, zdvih 229 mm
Brzdy: 2x kotúčová, vzadu: kotúčová
Hmotnosť: 328 kg
Cena: 16 495 Eur (496 928 Sk)
Noo, tak aj test v casopise sa mi pacil. A rozhodol som sa ze, tu KRALOVSKU JAZDU vyskusam na vlastne bulvy. Vo stvrtok vyrazam po vlastnej ose, destinaciu ukazu fotecky 😈 😀 😉 😁
To AMIS: Zdar ty aj zijes 😉 .
Budme radi, ze je aspom ciastocne odeklovana, starsie modely, ju mali len stiahnutu nejakym remenom.
Ale inak v pohode, dokonca nie je ani spinava, od kolies, maju to premakane 😀 .
Ved pre ju mam v garazi, nie 😛
Tak CanAm obstal v teste na dovolenke na vybornu 😉 . Uviezol co sme zbalili, presiel co sme potrebovali, popredbiehal co som chcel 😈 . Poratam spotrebu, ponatahujem foto, a potom sa pochvalim 😈 😛
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
janoxl
18. augusta 2009 at 19:15
Konečne test poriadnej mašiny 😉 . A to viem čo píšem, stojí mi v garaži 😈 . Ešte si počkam na článok v Motomagazíne. 😛 😎
kankoXF
20. augusta 2009 at 19:51
Vyzera dobre. Slusna ochrana odspodu. A ten 800kovy Rotax to vie asi dobre rozhybat smerom dopredu… 😁
janoxl
25. augusta 2009 at 18:57
Noo, tak aj test v casopise sa mi pacil. A rozhodol som sa ze, tu KRALOVSKU JAZDU vyskusam na vlastne bulvy. Vo stvrtok vyrazam po vlastnej ose, destinaciu ukazu fotecky 😈 😀 😉 😁
AMIS
25. augusta 2009 at 21:03
Nerozumiem tel baterke vzadu, ale asi vedia prečo tam je . Mne príde moc na rane 😕
janoxl
26. augusta 2009 at 5:21
To AMIS: Zdar ty aj zijes 😉 .
Budme radi, ze je aspom ciastocne odeklovana, starsie modely, ju mali len stiahnutu nejakym remenom.
Ale inak v pohode, dokonca nie je ani spinava, od kolies, maju to premakane 😀 .
Ved pre ju mam v garazi, nie 😛
janoxl
31. augusta 2009 at 20:24
Tak CanAm obstal v teste na dovolenke na vybornu 😉 . Uviezol co sme zbalili, presiel co sme potrebovali, popredbiehal co som chcel 😈 . Poratam spotrebu, ponatahujem foto, a potom sa pochvalim 😈 😛
Kráľovská jazda -2078km 🙂 😎