Mať motorku, ktorá je už podľa výrobcu „Fun.Style.Easy“, nemože byť pre nikoho sklamaním. Osvedčená technika okorenená neotrelým dizajnom a s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami sa na trhu vždy uchytí. Navyše, ak je aj cena príjemným prekvapením.
Kawasaki nepatrí medzi gigantov čo sa týka celosvetovej motocyklovej produkcie, ale aj tak sú ich modely špičkové. Lepšie povedané, dnes si už nikto nemôže dovoliť uviesť na trh niečo kompromisné a nedokonalé. Vďaka tomu je aj táto trieda „prvých“ veľkých motoriek veľmi dobre obsadená a značne preferovaná. Veď veľa z jazdcov pri objeme 500 – 600 ccm nielen začína, ale veľakrát zostáva aj natrvalo. Preto si poďme predstaviť zástupcu tejto triedy od Kawasaki.
Dizajn Tento ostrý, streetfigterovský štýl je u Kawasaki už pomerne známy a ako sa zdá, žne s ním úspechy. Ostro lomené hrany, strmo sa zvažujúca predná časť a plynulo sa zvažujúci rám naväzujúci s tlmičom na zadnú vidlicu. Všetko to vytvára dojem nespútanej energie, sily a agility. No jednoducho povedané, náháč do mesta ako sa patrí. K tomu ešte treba pripočítať také detaily ako zadné LED svetlo, veľký analógový otáčkomer s rozmerným LCD displayom, a to všetko s modrým podsvietením. Bonusom je palubný počítač s funkciami ako okamžitá / priemerná spotreba, dojazd alebo malý indikátor ekonomickej jazdy.
Podvozkové časti To, že rám nie je len obyčajná funkčná časť, nás presviedča Kawasaki hneď na prvý pohľad. Oceľové rúry sú poohýbané a pozvárané nielen funkčne, ale aj esteticky hodnotne. Súčasťou nosnej časti rámu je aj motor. Predná vidlica so sklonom 25° má klzáky o priemere 41 mm a ponúka zdvih 125 mm. Zadná kyvná vidlica je odpružená nastaviteľnou, šikmo uloženou jednotkou pekne zasadenou medzi rám a kyvku. Zdvih je ešte o 5 mm väčší, takže celková hodnota je 130 mm. O zastavenie sa postará predná dvojica 300 mm efektných kotúčov s dvojpiestikovými strmeňmi. Vzadu je umiestnený jeden 240 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom.
Motor Kvapalinou chladený, štvortaktný radový DOHC dvojvalec s objemom 649 ccm produkuje výkon 72,1 k pri 8 500 ot./min. a 64 Nm krútiaceho momentu už pri 7 000 ot./min. V hlave pracuje dohromady osem ventilov. Svojím dobre naladeným zvukovým prejavom evokuje väčší objem. Hlavne pri brzdení motorom sa z tlmičov šíri veľmi prijemné dunivé bublanie. Vďaka vstrekovaniu, a hlavne dobrej práci programátorov a ladičov, sa okrem plnenia noriem Euro3 dosahuje aj veľmi príjemný priebeh záťahu. Motor už tesne nad voľnobehom zaberá a svojím správaním tak trochu evokuje „V-éčkový“ dvojvalec. Až som mal podozrenie, že čapy na kľukovke sú presadené o 270°. Ale krátky pohľad na „vygooglené“ parametre a je jasné, že toto je radový dvojvalec s valcami v protipohybe (čapy sú na kľukovke vzájomne pootočené o 180°). To produkuje viac vyvážený pohyb so symetrickými dobami zážehu.
Jazdné dojmy Kawasaki ER-6n je prioritne určený do mestských aglomerácií, a tak sa aj správa. Veľmi dobrá ovládateľnosť, príjemná ergonómia a skutočne dobrý priebeh výkonu motora. Všetky ovládacie prvky idú ľahko a tvoria súhru, ktorá až tak celkom nekorešponduje s ostrým vzhľadom drsňáka. Ale to je len plus robiť imidž ostrej motorky, kde sa jazdec nenarobí. V režime prvej časti otáčkomera je Kawasaki ER-6n príjemným spoločníkom bez záludností, a teda je vhodný ako prvý veľký stroj po 125 či 250 ccm. Ale netreba zabúdať ani na to, že strop otáčok je až pri červenej číslici 11 na otáčkomeri, takže ak zatiahnete poriadne za rukoväť, Kawasaki riadne vystrčí drápky a zuby. Veď maximum výkonu je pri 8 500 ot./min., a to už ide do tuhého. Nie, nie je to športové náradie na okruh, ale ak skutočne treba a situácia si to vyžaduje (napr. predbiehanie), tak ER6-ka vie veľmi razantne zrýchliť. Nie je to ten klasický jedovatý záťah 600-vkových štvorvalcov, kedy je dole nič, a potom hore všetko. Ale i napriek plochšej krivke výkonového priebehu vedia vyššie otáčky prekvapiť, takže ak sedláte tento stroj ako prvú veľkú mašinu, treba byť opatrnejší.
Nedostatky Nič zásadné neviem tomuto stroju vytknúť. Všetky komponenty sú zladené v celkovej zhode, nič nevtyŕča a ani výrazne nezaostáva. Jediné, čo mi počas testu trochu vadilo je pomerne ploché sedenie, navyše ešte v miernom sklone dopredu. To ma počas jazdy jemne posúvalo vpred až som obvykle končil nalepený na nádrži #61514;. A ešte jeden postreh, neviem ako je to možné, ale pri rýchlosti okolo 100 km/hod. rezonovalo spätné zrkadlo a zaujímavosťou je, že iba ľavé.
Záver Tak musím konštatovať, že test som končil s príjemným pocitom. Kawasaki ER-6n je vyváženým motocyklom, ktorý vie ponúknuť prvé kilometre na veľkoobjemovom stroji, alebo pre stredne pokročilých jazdcov trvalé riešenie na moto výjazdy po okolí. Na dlhšie cesty to asi z dôvodu takmer žiadenej ochrany pred nepriazňou počasia nebude, ale ako sa hovorí „okolo komína“ môže byť. Byť majiteľom ER6-ky, prvý (a zrejme aj posledný) tuning by išiel do pohodlnejšieho sedla. Potom by to už vôbec nemalo chybu.
Kawasaki ER-6n
Cena: 6 495 (6 995) Eur (ABS)
Motor: 649 ccm, 8 ventilov DOHC, R2
Výkon: 72 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 110 x 770 x 1 110 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 204/206 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 410 mm
Výška sedla: 805 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17
Motocykel na test zapožičal: autorizovaný importér – U.M.S., s. r .o. Bratislava
Text: Dušan Demovič, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2012
Janka
Všetko čo reálne potrebujete a ešte niečo viac – Test Kawasaki ER-6n
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.