Connect with us

Testy a recenzie

Všetko čo reálne potrebujete a ešte niečo viac – Test Kawasaki ER-6n

Publikovaný

on

Mať motorku, ktorá je už podľa výrobcu „Fun.Style.Easy“, nemože byť pre nikoho sklamaním. Osvedčená technika okorenená neotrelým dizajnom a s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami sa na trhu vždy uchytí. Navyše, ak je aj cena príjemným prekvapením.

Kawasaki nepatrí medzi gigantov čo sa týka celosvetovej motocyklovej produkcie, ale aj tak sú ich modely špičkové. Lepšie povedané, dnes si už nikto nemôže dovoliť uviesť na trh niečo kompromisné a nedokonalé. Vďaka tomu je aj táto trieda „prvých“ veľkých motoriek veľmi dobre obsadená a značne preferovaná. Veď veľa z jazdcov pri objeme 500 – 600 ccm nielen začína, ale veľakrát zostáva aj natrvalo. Preto si poďme predstaviť zástupcu tejto triedy od Kawasaki.

Dizajn
Tento ostrý, streetfigterovský štýl je u Kawasaki už pomerne známy a ako sa zdá, žne s ním úspechy. Ostro lomené hrany, strmo sa zvažujúca predná časť a plynulo sa zvažujúci rám naväzujúci s tlmičom na zadnú vidlicu. Všetko to vytvára dojem nespútanej energie, sily a agility. No jednoducho povedané, náháč do mesta ako sa patrí. K tomu ešte treba pripočítať také detaily ako zadné LED svetlo, veľký analógový otáčkomer s rozmerným LCD displayom, a to všetko s modrým podsvietením. Bonusom je palubný počítač s funkciami ako okamžitá / priemerná spotreba, dojazd alebo malý indikátor ekonomickej jazdy.

Podvozkové časti
To, že rám nie je len obyčajná funkčná časť, nás presviedča Kawasaki hneď na prvý pohľad. Oceľové rúry sú poohýbané a pozvárané nielen funkčne, ale aj esteticky hodnotne. Súčasťou nosnej časti rámu je aj motor. Predná vidlica so sklonom 25° má klzáky o priemere 41 mm a ponúka zdvih 125 mm. Zadná kyvná vidlica je odpružená nastaviteľnou, šikmo uloženou jednotkou pekne zasadenou medzi rám a kyvku. Zdvih je ešte o 5 mm väčší, takže celková hodnota je 130 mm. O zastavenie sa postará predná dvojica 300 mm efektných kotúčov s dvojpiestikovými strmeňmi. Vzadu je umiestnený jeden 240 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

Motor
Kvapalinou chladený, štvortaktný radový DOHC dvojvalec s objemom 649 ccm produkuje výkon 72,1 k pri 8 500 ot./min. a 64 Nm krútiaceho momentu už pri 7 000 ot./min. V hlave pracuje dohromady osem ventilov. Svojím dobre naladeným zvukovým prejavom evokuje väčší objem. Hlavne pri brzdení motorom sa z tlmičov šíri veľmi prijemné dunivé bublanie. Vďaka vstrekovaniu, a hlavne dobrej práci programátorov a ladičov, sa okrem plnenia noriem Euro3 dosahuje aj veľmi príjemný priebeh záťahu. Motor už tesne nad voľnobehom zaberá a svojím správaním tak trochu evokuje „V-éčkový“ dvojvalec. Až som mal podozrenie, že čapy na kľukovke sú presadené o 270°. Ale krátky pohľad na „vygooglené“ parametre a je jasné, že toto je radový dvojvalec s valcami v protipohybe (čapy sú na kľukovke vzájomne pootočené o 180°). To produkuje viac vyvážený pohyb so symetrickými dobami zážehu.

Jazdné dojmy
Kawasaki ER-6n je prioritne určený do mestských aglomerácií, a tak sa aj správa. Veľmi dobrá ovládateľnosť, príjemná ergonómia a skutočne dobrý priebeh výkonu motora. Všetky ovládacie prvky idú ľahko a tvoria súhru, ktorá až tak celkom nekorešponduje s ostrým vzhľadom drsňáka. Ale to je len plus robiť imidž ostrej motorky, kde sa jazdec nenarobí. V režime prvej časti otáčkomera je Kawasaki ER-6n príjemným spoločníkom bez záludností, a teda je vhodný ako prvý veľký stroj po 125 či 250 ccm. Ale netreba zabúdať ani na to, že strop otáčok je až pri červenej číslici 11 na otáčkomeri, takže ak zatiahnete poriadne za rukoväť, Kawasaki riadne vystrčí drápky a zuby. Veď maximum výkonu je pri 8 500 ot./min., a to už ide do tuhého. Nie, nie je to športové náradie na okruh, ale ak skutočne treba a situácia si to vyžaduje (napr. predbiehanie), tak ER6-ka vie veľmi razantne zrýchliť. Nie je to ten klasický jedovatý záťah 600-vkových štvorvalcov, kedy je dole nič, a potom hore všetko. Ale i napriek plochšej krivke výkonového priebehu vedia vyššie otáčky prekvapiť, takže ak sedláte tento stroj ako prvú veľkú mašinu, treba byť opatrnejší.

Nedostatky
Nič zásadné neviem tomuto stroju vytknúť. Všetky komponenty sú zladené v celkovej zhode, nič nevtyŕča a ani výrazne nezaostáva. Jediné, čo mi počas testu trochu vadilo je pomerne ploché sedenie, navyše ešte v miernom sklone dopredu. To ma počas jazdy jemne posúvalo vpred až som obvykle končil nalepený na nádrži #61514;. A ešte jeden postreh, neviem ako je to možné, ale pri rýchlosti okolo 100 km/hod. rezonovalo spätné zrkadlo a zaujímavosťou je, že iba ľavé.

Záver
Tak musím konštatovať, že test som končil s príjemným pocitom. Kawasaki ER-6n je vyváženým motocyklom, ktorý vie ponúknuť prvé kilometre na veľkoobjemovom stroji, alebo pre stredne pokročilých jazdcov trvalé riešenie na moto výjazdy po okolí. Na dlhšie cesty to asi z dôvodu takmer žiadenej ochrany pred nepriazňou počasia nebude, ale ako sa hovorí „okolo komína“ môže byť. Byť majiteľom ER6-ky, prvý (a zrejme aj posledný) tuning by išiel do pohodlnejšieho sedla. Potom by to už vôbec nemalo chybu.

Kawasaki ER-6n

Cena: 6 495 (6 995) Eur (ABS)
Motor: 649 ccm, 8 ventilov DOHC, R2
Výkon: 72 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 110 x 770 x 1 110 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 204/206 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 410 mm
Výška sedla: 805 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17

Motocykel na test zapožičal: autorizovaný importér – U.M.S., s. r .o. Bratislava

Text: Dušan Demovič, foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2012 Janka

Všetko čo reálne potrebujete a ešte niečo viac – Test Kawasaki ER-6n

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri