Jeden z najočakávanejších modelov na test pre túto sezónu bol pre mňa inovovaný Burgman AN 650 A. Predstavoval som si ako celý týždeň budem úradovať v prilbe. Ako si naplánujem trasy tak, aby som sa presúval cez kľukaté horské cestičky. Ako zaparkujem priamo pred kaviarňou, alebo hneď po práci vytiahnem spod sedla korčule a dám si kolo po hrádzi. Jediné čo som si nenaplánoval, boli iba 2 slnečné dni v týždni prerušené prívalovými dažďami. Veľké očakávania zväčša prinesú sklamanie, našťastie som to napriek počasiu nevzdal a odmena nakoniec moje očakávania predčila.
Biela je ako lep na muchy Veľmi príjemným spestrením počas celého testu bol záujem okolia. Rozhovor s pumpárom na D1 začal otázkou „Aký to má objem?“ a skončil krátkou tandemovou jazdou po odpočívadle. Bežné bolo skúšanie na stojane známymi so slovami „Parádna, a to by som aj ja zvládol, nie?“. Nerátam množstvo predvádzaní elektronického vysúvania štítu, alebo sklápania späťákov. A keďže na maxi skútri treba pre istotu voziť so sebou vždy druhú prilbu, nevinná káva s kamarátmi pre zmenu skončila dlhšou jazdou s tandemistkou. V testovanej bielej farbe pôsobí ako lep na muchy. V tejto farbe vyniknú jeho línie. Je mohutný, ale pritom pôsobí štíhlo. Množstvo oblých kriviek, zoštíhlený nos a široká bočná kapota, dynamický predný blatník, zúžená zadná časť so širokým sedadlom a mohutnými madlami. To všetko sa dokonale spojilo a efekt veľkej, ale nenáročnej motorky sa dostavil. Informáciu, že prídem pracovne na skútri niektorých ľudí zarazila. Keď som však dorazil, zobral si celé parkovacie miesto, vybral spod sedla notebook a vymenil bundu za sako, doslova im padla sánka: „Myslel som že prídeš na niečom menšom, toto už ani nie je skúter“.
A majú pravdu. Toto je maxi skúter – pán Skúter.
Sporí palivo, lepšia dynamika Navonok teda splnil svoj cieľ, ale pre nás je podstatné čo je v ňom. Po motorickej stránke sľubuje papierovo dostatok výkonu, na to sme však boli zvyknutí. Modernizáciou pohonnej jednotky a prevodovky sa ale dosiahli menšie straty a teda lepšie výsledky. Napríklad 15 % úspora paliva zmenou nastavenia prevodovky a znížením odporu trenia spojkových lamiel až o 35 %. To so sebou prináša aj sekundárny efekt ako rýchlejšiu odozvu na plyn a menší brzdný účinok motora. V praxi to bolo citeľné. Motor sa veľmi ľahko a rýchlo vytočí, ako manželka po presne mierenej pripomienke. Na druhej strane, pri zavretí plynu si nevybijete zuby. Tento efekt sa hodí, keď si po dlhšej ceste chcete uvoľniť pravú ruku a nespomaliť o 30 km. Prevodové ústrojenstvo tvorí totižto dobre vyladený CVT automat zabudovaný priamo v bloku motora. Burgman v ňom ponúka 3 možnosti nastavenia prevodovky. Základný automat Drive, automat v režime Power a Manuál, aj keď ide o elektronické radenie gombíkmi bez spojky, takže je to skôr poloautomat.
V režime Drive po prudkom pridaní plynu Suzuki okamžite zdvihne otáčky k hranici silnejšieho krútiaceho momentu, vyššieho výkonu a berie sa dopredu za plynom. Nastavenie prevodov a reakčný čas je z môjho pohľadu dokonalý. Pocit z automatu je veľmi podobný jazde na luxusnej limuzíne. Jazda je veľmi plynulá a v každom okamihu máte pod pravou rukou dostatok výkonu. Vďaka pohodliu v sedle a bezstarostnému chodu motora netreba zabudnúť, že sedíte na motorke a nie v aute. Na križovatke treba dať nohy na zem!!! Ku skutočne dokonalému pocitu chýba len rádio.
Jazda vie byť aj na základnom nastavení veľmi svižná.
Ak ale treba dobehnúť čas, režim Power udržuje otáčky motora stále v strehu nad hranicou 4 000 ot., a teda aj pri brzdení, výjazde, či obiehaní máte bike stále pod kontrolou. Hodí sa to hlavne pri rýchlych prejazdoch a hlbokých náklonoch, kedy potrebujete korigovať smer plynom a čakanie na podradenie nepripadá do úvahy.
Čo sa týka režimu Manuál priznávam dobrovoľne, že som ho z povinnosti vyskúšal, ale hľadať jeho vhodné využitie som ani nemal potrebu. 99 % času som sa bavil na Drive a Power, kývajúci druhou rukou prekvapeným účastníkom premávky. Cestovné rýchlosti okolo 90 – 100 km/hod. zvláda AN 650 veľmi presvedčivo. Stabilita podvozku je nekompromisná, až niekde k 140 km/hod. Potom si treba samozrejme uvedomiť, že nesedíte na GSX-R. V rýchlosti 130 km/h je pohodlie jazdca aj spolujazdca stále plnohodnotné, ani hluk a prúdenie vetra vďaka štítu nie je problém. Spolujazdec svojou polohou ďalej a vyššie od jazdca to trochu viac cíti, ale čo ma je po ňom :-). Maximálnu rýchlosť Burgmana 650 vzhľadom na poveternostné a legislatívne podmienky môžeme odhadnúť len podľa sily motora niekde k 180 – 190 km/hod.
Doménou je elektronika Každopádne, elektronika je hlavnou doménou Burgmana. Viac ako prepínanie režimov prevodovky som určite využíval elektronicky sklápateľné spätné zrkadlá a nastaviteľný čelný štít. Sú to absolútne nepostrádateľné doplnky Burgmanu a vďaka nim sa váš denný život so Suzuki naozaj stáva bezstarostný. Za ideálneho počasia sa aj nastavenie štítu javí ako nepodstatné, ale v posledných rokoch moc pekných dní nemávame a Burgman nie je iba víkendová motorka na polhodinku. Je to denne využiteľný dopravný prostriedok s jednoduchou obsluhou a ľahkým manipulovaním.
Základná verzia teda disponuje množstvom praktickej výbavy ako ABS, nastaviteľný štít, späťáky, praktická ručná brzda, posúvateľná nastaviteľná opierka pre jazdca, svetielko pod sedadlom k odkladaciemu priestoru na dve prilby, množstvom menších aj väčších odkladacích priestorov aj na nejaký ten Birrel. Ale z viacerých dôvodov odporúčam vyššiu verziu Executive Experience.
Dokonalé krytie, luxusné pohodlie v suchu i daždi Vzhľadom na nepríjemné počasie som bol nútený vyskúšať ako to skutočne funguje. Základnou informáciou je, že pohodlné sedadlo je tak veľké, že si každý na ňom nájde ideálnu polohu. Spolujazdec má rovnako veľmi pohodlný posed, ale žiada sa zadná opierka z vyššej výbavy. Jazdec a spolujazdec majú od seba celkom ďaleko a teda jazda bez opierky spojená s držaním sa jazdca je pri dlhších trasách celkom únavná a rovnako pri vyšších rýchlostiach držanie vzadu na madlách, chce to teda opierku. Čo sa jazdca týka, štít v základnej polohe perfektne zakrýva celé telo a vzduch zachytáva iba vrchnú časť prilby. Odskúšané v daždi… Pri zdvihnutí štítu sa na prilbu kvapky nedostanú, ale jemne sa odkryje ochrana rúk a teda ideálne by bolo zapnúť si vyhrievané rukoväte a je to. Tie sú vo vyššej výbave. Zároveň sa vám pri tom vyhrieva aj sedadlo jazdca a spolujazdca, takže prdel v suchu a teple. Kapotáž odvádzala dokonalú prácu. Za hustého dažďa a 13° C som riskol rifle, nízke topánky a koženú bundu. Bunda to dostala iba veľmi jemne a rifle boli suché ako zo skrine, aj ponožky ešte voňali. Skutočne, zimu som cítil iba v rukaviciach. Nakoľko sa nejedná o malý skúter, ale veľkú motorku, ABS je našťastie už v základe. Nemusím sa hanbiť povedať, že pri takýchto mokrých podmienkach som vďačný za každú pomoc. Burgman je určite pripravený do každého počasia a na každú cestu a ako som už povedal, ešte to rádio a je to dokonalé :-).
Suzuki Burgman AN 650 A
Cena: 10 490 Eur
Motor: 638 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 56 k pri 7 000 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka: automatická SEVCT
Rozmery (D x Š x V): 2 270 x 810 x 1 430 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľ. rúrok
Rázvor / nádrž: 1 590 mm / 15 l
Výška sedla: 750 / 755mm
Pneu: vpredu: 120/70 – 15, vzadu: 160/60 – 14
Motocykel na test zapožičal: Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava
Text: Edo Chudovský, foto: Miro Tamáši a Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8/2013
Janka
Suzuki AN650A Burgman – album k testu Motomagazín 7-8/2013
Ahoj,
ja osobne jazdím AN 400 z roku 2004 a som spokojný. Uvažoval som aj nad 650, ale odrazila ma vyššia spotreba, ja mám 3,9-4,1 oproti 6,5. Keď človek pendluje do práce cca 30kilákov, nie je to jedno. Jediná vec ma prekvapila, polovička nemá rada posed v zadu, ktorý je síce pohodlný, ale kvôli stupňovitému sedadlu jej moc fúka na prilbu. Na modeli od 2007 vymenili 13 kolesá na 14, čo znašne pridáva na konforte jazdy.
Palika Mal som niekoľko rokov 400-vku aj staršiu aj poslednú a súhlas 👍. Moja polovička ale na nej jazdila aj sama – supeŕ, skúšala potom 650-tku a tá už bola pre ňu veľmi ťažká.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Palika
29. augusta 2013 at 6:05
Ahoj,
ja osobne jazdím AN 400 z roku 2004 a som spokojný. Uvažoval som aj nad 650, ale odrazila ma vyššia spotreba, ja mám 3,9-4,1 oproti 6,5. Keď človek pendluje do práce cca 30kilákov, nie je to jedno. Jediná vec ma prekvapila, polovička nemá rada posed v zadu, ktorý je síce pohodlný, ale kvôli stupňovitému sedadlu jej moc fúka na prilbu. Na modeli od 2007 vymenili 13 kolesá na 14, čo znašne pridáva na konforte jazdy.
VladiB
30. augusta 2013 at 8:09
Palika Mal som niekoľko rokov 400-vku aj staršiu aj poslednú a súhlas 👍. Moja polovička ale na nej jazdila aj sama – supeŕ, skúšala potom 650-tku a tá už bola pre ňu veľmi ťažká.