Tento skútrik od Yamahy sa teší priazni a záujmu hlavne s novopečenou skupinou „B“. Béčkový vodičák tak zohrial sedadlo už nejednému Xenteru a nájsť negatíva na tomto skútri je veľmi ťažké. Xenter je pohodlný, pekný a zároveň jednoduchý, vynikajúco ovládateľný, so stabilným podvozkom, presnými brzdami a s akčnou akceleráciou. Je to skúter určený pre každú vekovú kategóriu a svojho majiteľa nemá prečo sklamať. Xenter = viac ako dobrá voľba.
Dizajn a moderna Xenter je v prvom rade elegantný moderný skúter, ktorý nadčasovým dizajnom a vlastnosťami jeho majiteľ nebude veľmi dlho meniť, ak vôbec. Nesie prvky moderny, poteší vás zadné LED svetlo a priam unikátny prístrojový panel, ktorý pri otočení kľúčom poskytne majiteľovi doslova rituál naskakovania údajov. Navyše je večer pekne podsvietený a radosť z tohto pohľadu zväčšuje fakt, že tmavé plexi, ktoré sa tvári ako jeho súčasť je veko malej úložnej skrinky pre mobil, či peňaženku. Výrobca okamžite ponúka ku skútru 39 l top case a doslova turistické predné plexi. Zadný doplnkový kufor vo farbe skútra je v hodnote 60 Eur, ale určite ho budete potrebovať hlavne preto, lebo vďaka 16“ pneu zvýšil pod sedadlom len minimálny priestor. Ale rovno povedané, radšej oželiem priestor pod sedadlom, ale budem mať tento podvozok, ktorý by mal byť v našom regióne povinný.
V tomto je jeho sila Ako prvé dám do pozornosti motor so vstrekovaním, ktorý svojím výkonom poskytne takú dynamiku jazdy, akú si práve jazdec aj so spolujazdcom praje a je skutočne oceniteľná. Tento skúter fakt šľape. Potom je tu bezproblémové nastupovanie a vystupovanie vďaka rovnej podlahe pod nohami vodiča. Najväčšia karta je ale v podvozku zavesenom na 16“, 5-lúčových hliníkových ráfoch. Trošku vás zaskočí, že skúter v tejto cene má vzadu iba bubnovú brzdu, ale verte mi, ani som si to nevšimol. Technológia zjednoteného brzdenia v praxi znamená, že brzdenie je ďaleko presnejšie a vyrovnané v pomere predné / zadné koleso, čo vám eliminuje aj menšiu jazdeckú chybičku. A potom je tu špecialitka, ktorá poteší pri jazde a to je uchytenie motora v ráme s prefíkanou antivibračnou technológiou. Zadné pruženie Monocross, ktoré sa používa aj u maxiskútrov T-Max je skoro horizontálne, vám potom v kombinácii so spomínanými 16“ pneu veľmi uľahčí život na rozbitých cestách. Inak takto uložený tlmič ničím nenarúša podsedlové línie skútra, čo je v tomto prípade aj dizajnová lahôdka.
Jazda je jednoduchá, ovládanie zrozumiteľné Ak ste nikdy nemali vodičák na motocykel a ste „B“ motocyklovo pozitívny a rozmýšľate o svoje prvej 125-tke v živote, tak potom ste tu správne. Všetky spomínané systémy sú ako stvorené na rýchlo návykovú obsluhu skútra aj pre tých najväčších laikov. Podporný brzdný systém skutočne veľa odpustí, výkon motora so skútrom presne urobí to, čo v danej chvíli s rukoväťou urobíte. Pre začiatočníka môže byť jediným nebezpečenstvom vysoká rýchlosť skútra, ktorá raz dva presiahne hranicu nad 100 km/h a to je tu vcelku rýchlo. Veľmi zaujímavo je tu vyriešené uloženie chladiča. Ten je na pravej strane dolu pod nohami spolujazdca, rafinovane prekrytý náporovým rebrovaním. Aj keď sa to nezdá i pár týchto kilogramíkov nenápadne znižuje ťažisko skútra, a preto je potom Xenter tak dobre ovládateľný. Futuristická prístrojovka je presne čitateľná i na slnku a nezabudlo sa i na ukazovateľ teploty vzduchu a hodiny, kde pre získanie týchto informácií treba oči sklopiť nižšie. Pozor na prekročenie 50-tky v obci, táto rýchlosť je pre skúter hračkou a pokuty sú mastné. Jediné čo mi chýba, je bočný stojan, za toto by mali výrobcov trestať a mal by byť povinný na každom skútri, veď práve i táto maličkosť je o každodennom pohodlí a o tom predsa Xenter je.
Yamaha Xenter 125
Cena: 2 850 Eur s kufrom
Motor: 125 ccm, 4 ventily SOHC
Výkon: 12,4 k pri 7 500 ot./min
Krút. moment: 11,9 Nm pri 7 250 ot./min
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rozmery (D x Š x V): 1 990 x 690 x 1 135 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 142 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 385 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 8 l
Pneu: vpredu: 100/80-16, vzadu: 120/80-16
Motocykel na test zapožičal: YMME – CZ/SK
Autor: Vlado Brniak, foto: Miro Tamáši
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2013
Janka
Xenter 125 len spokojní majitelia – Test Yamaha Xenter 125
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.