Model Fireblade má príjemne úzku stavbu a naozaj sexi zjav. Hlavne zadná časť je neuveriteľne kompaktná. Celkovo tvar profilu vlastne letí i keď je na stojane. RR je vybavený systémomtrakčnej kontroly vrátane kontroly zdvihu predného aj zadného kolesa, voliteľnou brzdou motora, výkonným ABS, meniteľným režimom jazdy a výkonu, asistenčným quickshifterom. Verzia majúca prívlastok SP má elektronicky ovládaný poloaktívny podvozok Öhlins, kontrolu pri jazde na zadnom a prednom kolese, technológie modelu RC213V-S zo seriálu MotoGP a nakoniec model SP2 sa pýši ultra ľahučkými kolesami Marchesini. Nájdeme tu kopu karbónu a hlavné je na motore, prepracovaná hlava valcov atď. a možnosť si objednať pretekárske sety. Vedúci projektu pán M. Sato povedal, že každá „tisícka“ na trhu je vrcholom vysokovýkonného inžinierstva, no pre nich bol nový Fireblade potešením, potešením realizovať maximálnu ovládateľnosť a to naozaj pre každého jazdca. Úlohou bolo, kdekoľvek si človek sadne na novú CBR1000RR, vychutná si jazdu a to za každých podmienok. Radikálna redukcia hmotnosti a zvýšenie výkonu je realita. Zákazníkom bol sprostredkovaný jednoduchý prísľub: čistá radosť z jazdy. 25 rokov. Toľko ubehlo času, toľko inovácii sa udialo, že toto dvojčíslo je malé na celkový sumár o najsilnejšej rade CBR. Prvá generácia CBR900RR zostáva míľnikom, jednoducho bola prvá a sú to spomienky. Aspoň pre mňa. Inovácie sú tu aj pre nás, tak sa im zas nebráňme.
Honda Racing na živo
Slovakiaring považujem za svoj domov a tak som na trať vyrazil dosť odvážne, a každým kolom som postupne zrýchľoval. Už v depe ma zaskočila dlhá dráha brzdnej páčky, no hneď v prvej zákrute som zistil istotu na brzdách. Ich sila bola perfektná, chcelo to len zvyk a možno aj viac kilometrov, stroje boli úplne nové. „Blejd“ je ten typ motocykla, čo dokáže spraviť priemerného jazdca lepším a to je aj dobré aj zlé. Motocykel funguje na 110% v každej zákrute a rieši si to sám a nie všetky informácie prepošle pod prilbu. Jazdec si vytvára obrovskú dôveru a stroj to bez váhania zvláda. Tam je to len o jazdcoch, či ten pocit neporaziteľnosti nepošle RR na zem. Výkon je naozaj brutálny a motorka sa dobre zviera v kolenách, ergonómia je na špičkovej úrovni. Lineárnosť priebehu motora má pred koncom otáčok výraznejší kopanec kedy výkon preletí prudko na hor. Vtedy sa stávala jedna vec, pokiaľ režim trakcie ( a Wheelie Control ) bol na hodnotách A2, zasahoval prudko do výkonu a pri režime Race nedokázal odolať jazde po zadnom a tam dokáže RR prekvapiť. Nič medzi neexistovalo a tak pri krotení výkonu sa stávalo, že motor nemal problém poslať na štvorke predok do vzduchu. Chce to citlivé zápästie lebo výjazd za apexom bol neskutočný. Na stroji cítiť dobré rozloženie váh, bezproblémové fungovanie quickshifteru nahor aj nadol a okamžitú odozvu na zmenu kvaltu. Tu som chyboval len ja, keď som sa zopár krát uradil. Nechal som sa uniesť a zabudol som, že nemám otočené radenie. Predovka je naozaj špičková. Ani raz som neroztancoval stroj pri prudkom brzdení, chová sa pevne a nájazd do zákrut bol vždy presný. Taktiež nie je čo vytknúť ABS, citlivé naladenie a dobrá odozva na chovanie pri prudkom brzdení počas postupného pokladania do zákrut. Ak to chcem sumarizovať, stačí prepákovanie radenia, demontáž svetiel a máme okruhový stroj. Jaj áno, zabudol som na brzdové obloženie Z04 vpredu a už nič nechýba.
Nelúčime sa
Slovakiaring je jedna stránka mince, ale čo mesto a bežná jazda? Motocykel ostáva v redakcii a po tomto krátkom zoznámení prinesieme v ďalšom čísle naše skúsenosti ako sa nová Honda správa mimo okruhu. A to od motocykla očakávate tiež. Tak sa nechajte prekvapiť.
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Cena: 21 490 / 16 990 Eur (základný model)
Motor: 999 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4
Výkon: 189 k pri 12 000 ot./min.
Krút. moment: 116 Nm pri 11 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 065 x 715 x 1 125 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 195 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 405 mm
Výška sedla: 832 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/50-17
+ – Sebaisté a ľahké ovládanie, dizajn, sila motora, brzdy
– – dlhá dráha brzdovej páčky, nastavenia Wheelie Control bez strednej cesty
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2017
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.