Connect with us

Spravodajstvo

Honda 2020 – EICMA Miláno

Publikovaný

on

Hlavnými novinkami značky Honda na veľtrhu EICMA 2020 sú nové modely CBR1000RR-R Fireblade a Fireblade SP

* Oba nove predstavené modely CBR1000RR-R Fireblade a Fireblade SP ponúkajú bezkonkurenčné výkony pre pretekárske trate
* Nová konštrukcia rámu a motora je odvodená od MotoGP stroja Honda RC213V; maximálny výkon vzrástol o 13 % na 160 kW
* Populárne skútre SH125i a SH150i boli celkom prepracované a prichádzajú s novým dizajnom, väčším výkonom, priestrannejšími odkladacími schránkami a nižšou spotrebou.
* Kompaktný cruiser CMX500 Rebel získal kompletné LED osvetlenie, treciu spojku, ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa a novú súpravu príslušenstva inštalovanú vo výrobnom závode
* Prvýkrát sa na európskom motosalóne predstavia nové modely CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
* Nové farebné verzie a kozmetické úpravy pre CB1000R, vlajkovú loď radu Neo Sports Café
* Nové farby pre NC750X

Spoločnosť Honda dnes pri príležitosti veľtrhu EICMA v Miláne predstavila kompletný európsky modelový rad motocyklov pre rok 2020. Okrem celkom nového vlajkového modelu sa prírastky produktového radu Honda pre rok 2020 dotýkajú sveta motocyklových pretekov, terénnych strojov, roadsterov a mestských motocyklov.

CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP
Už 28 rokov sú slová „Honda Fireblade“ synonymom pre skvelú ovládateľnosť, vyváženosť a rýdze potešenie z jazdy. S rokom 2020 značka Honda otvára celkom novú kapitolu vo farbistej histórii modelu Fireblade a prináša na trh nový stroj, ktorý bol „zrodený pre preteky“.
Vďaka silnej inšpirácii MotoGP špeciálom RC213V a jeho homologizovaným cestným súrodencom RC213V-S je CBR1000RR-R Fireblade pre rok 2020 poháňaný tým najsilnejším radovým štvorvalcovým motorom, aký značka Honda kedy vyrobila. S rovnakým vŕtaním aj zdvihom, ako pri RC213V-S, ponúka CBR1000RR-R Fireblade pre rok 2020 maximálny výkon 160 kW pri 14 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 113 Nm pri 12 500 ot./min. Ručička váh sa pritom zastaví už na hodnote 201 kg.
Model CBR1000RR-R bude k dispozícii tiež vo variante SP. Ten je navyše vybavený druhou generáciou poloaktívneho odpruženia Öhlins Electronic Control so 43 mm vidlicou NPX a so zadným tlmičom Öhlins TTX36 Smart-EC, novými štvorpiestovými radiálnymi prednými brzdovými strmeňmi Brembo Stylema a rovnakým zadným brzdovým strmeňom Brembo, aký je použitý pri RC213V-S.
Oba varianty sa vyznačujú špičkovo prepracovanou aerodynamikou, takisto inšpirovanou strojom RC213V ovenčeným množstvom víťazstiev. Tá prispieva k prvotriednym vlastnostiam stroja, rovnako ako nová šesťosová jednotka Bosch na meranie zotrvačných síl. Tá nahradzuje päťosovú jednotku použitú pri predchádzajúcom modeli a umožňuje mimoriadne presné výpočty pozdĺžnych aj bočných náklonov a stáčaní pre ešte presnejšiu kontrolu nad správaním stroja, bezkonkurenčnú úroveň ovládateľnosti a maximálne výkony.
V súlade s filozofiou centralizácie hmoty sú obe verzie CRB1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP vybavené ľahkou titánovou koncovkou výfuku Akrapovic. Obe verzie budú dostupné vo dvoch farebných vyhotoveniach: červené Grand Prix Red, inšpirované farbami tímu HRC, a v matnej perleťovej čiernej Matte Pearl Black.

Foto
SH125i
Mimoriadne populárny skúter SH125i vstupuje do roku 2020 ako prakticky nový stroj. S odkazom na mnoho miliónov predaných kusov počínajúc modelom SH50 z roku 1984, SH125i pre rok 2020 prichádza s výkonnejším a úspornejším motorom spojeným s elegantným inovovaným telom, ktoré vďaka upravenej konštrukcii rámu ponúka o viac ako 50 % viac odkladacieho priestoru.
SH125i pre rok 2020 poháňa nový štvorventilový motor s technológiou ‘eSP+’, ktorý spĺňa požiadavky emisnej normy EURO 5. Okrem vyššieho maximálneho výkonu a dynamickejšej akcelerácie sa nový motor vyznačuje oproti predchodcovi tiež nižšou spotrebou paliva. Súčasťou štandardnej výbavy je okrem systému Idling Stop tiež systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Novo skonštruovaný rám nielenže zlepšuje ovládateľnosť, ale uvoľňuje tiež mimoriadne dôležitý vnútorný priestor. Vďaka tomu model SH novo ponúka schránku pod sedlom s objemom 28 l. K vyššej praktickosti a komfortu prispievajú USB nabíjacia zásuvka, inteligentný kľúč Honda Smart Key, ktorý umožňuje ovládanie nového vrchného kufra, aj optimalizovaná geometria odpruženia zadného kolesa.
Aj v roku 2020 bude okrem modelu SH125i dostupná tiež verzia SH150i, ktorá ponúkne rovnaké atraktívne inovácie a vylepšenia.

Foto

CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Na veľtrhu EICMA budú prvýkrát v Európe vystavené tiež nedávno predstavené nové modely CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Obe verzie modelu Africa Twin sú novo poháňané ľahším a výkonnejším radovým dvojvalcovým motorom s objemom 1 100 cm3 vyznačujúcim sa vyšším výkonom aj krútiacim momentom a tiež plnením požiadaviek emisnej normy Euro 5. Obe verzie takisto využívajú ľahší a užší rám, ktorý zvyšuje agilitu aj komfort stroja.  Prvýkrát pri značke Honda je model Africa Twin vybavený celkom novým 6,5-palcovým dotykovým TFT displejom s používateľským rozhraním.
Srdcom každého stroja je najmodernejšia elektronika so šesťosovým snímačom zotrvačných síl IMU, ktorý riadi systém nastaviteľnej kontroly trakcie, systém na zabránenie zdvíhaniu predného a zadného kolesa, či systém ABS umožňujúci brzdenie v zákrutách, a zároveň umožňuje intuitívnejšie radenie dvojspojkovej prevodovky DCT.
CRF1100L Africa Twin – dostupná v červenej Grand Prix Red a v matnej čiernej Matte Ballistic Black – je primárne určená na dobrodružstvo v teréne, k čomu prispieva kapotáž v rely štýle, štíhla 18,8 l nádrž, nízky plexi štítok a dušové pneumatiky.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sa od základnej verzie Africa Twin viac odlišuje a je plne vybavená na dlhé cesty, na ktorých jazdec ocení plexi štít nastaviteľný do piatich pozícií, trojstupňové svetlá na prisvecovanie do zákrut, bezdušové pneumatiky a nádrž s objemom 24,8 l. Pre rok 2020 môže byť verzia Adventure Sports vybavená voliteľným elektronicky regulovaným odpružením Showa Electronic Equipped Rider Adjustment, ktoré je zárukou dokonalej jazdy bez ohľadu na typ povrchu. Stroj bude dostupný vo vyhotovení perleťová biela Pearl Glare White – Trikolóra a v čiernej metalíze Darkness Black Metallic.

CMX500 Rebel
Kompaktný cruiser Honda s radovým dvojvalcom s objemom 500 cm3 určený pre držiteľov vodičského oprávnenia A2 získal pre rok 2020 množstvo vylepšení. Okrem revidovaného odpruženia, kompletného LED osvetlenia (vrátane výrazne prepracovaného kruhového svetlometu), nového ukazovateľa zaradeného rýchlostného stupňa, trecej spojky, pohodlnejšieho sedla a nového výfuku CMX500 Rebel navyše novo spĺňa požiadavky emisnej normy Euro 5.  CMX500 Rebel S Edition v sivej metalíze Matte Axis Grey Metallic prichádza vybavený súborom príslušenstva montovaného vo výrobnom závode, ktorý zahŕňa kryt svetlometu, čierne kryty vidlice a manžety, a ďalej sedlo s prešívaným kosoštvorcovým vzorom.

Foto

CB1000R
Vlajková loď radu nahých strojov Honda Neo Sports Café – CB1000R – v sebe kombinuje klasické línie, moderné prvky a vzrušujúce výkony. Od svojho predstavenia v roku 2018 bola inšpiráciou pre celý rad úprav a do roku 2020 vstupuje s drobnými kozmetickými zmenami, ktoré ešte viac zdôrazňujú jej prémiový vzhľad a neprehliadnuteľnosť na ceste.
Strieborné akcenty boli odstránené a kompletne čierna hlava riadenia je doplnená novým lemom svetlometu v matnej čiernej farbe Metallic Matte Ballistic Black. Farebné zmeny zadnej pružiny a predných brzdových kotúčov sú zavŕšené výrazným strieborným pretekárskym pruhom prebiehajúcim po „chrbtici“ palivovej nádrže.

Foto

NC750X
Do roku 2020 vstupuje populárne cestné enduro s dvoma novými farbami, Pearl Glare White a Graphite Black.

Foto

Tlačová správa, utorok 4. novembra 2019

Honda 2020 – EICMA Miláno

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri